Espoossa ammuttu useampi laukaus – ”Vähän levotonta” Iltalehden tietojen mukaan paikalla ammuttiin neljä laukausta.

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Re: Espoossa ammuttu useampi laukaus – ”Vähän levotonta” Iltalehden tietojen mukaan paikalla ammuttiin neljä laukausta.

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Tässäpä tämänkin kähinän pöytäkirja, josta selviää osalliset:

https://gofile.io/d/J0QQ1Y
rikkalapio
Axel Foley

Re: Espoossa ammuttu useampi laukaus – ”Vähän levotonta” Iltalehden tietojen mukaan paikalla ammuttiin neljä laukausta.

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Hymyilytti hieman nämä :

HUKKANEN, Roni Kristian /18-20 vuotias
Ollut vangittuna
Syytteen noston määräpäivä
8.1.2026

BOZAN, Bozan/15-17 -vuotias
Ollut pidätettynä
8.1.2026

Onko tosiaan niin ettei näiden iästä ole tarkempaa tietoa viranomaisilla suomeen tarvitaan oma ICE yksikkö ehdottomasti omasta mielestäni :lol:
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Oikeus ennen kaikkea

rikkalapio kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 11:17 am Hymyilytti hieman nämä :

HUKKANEN, Roni Kristian /18-20 vuotias
Ollut vangittuna
8.1.2026

BOZAN, Bozan/15-17 -vuotias
Ollut pidätettynä
8.1.2026

Onko tosiaan niin ettei näiden iästä ole tarkempaa tietoa viranomaisilla suomeen tarvitaan oma ICE yksikkö ehdottomasti omasta mielestäni :lol:
Jos viitsisit lukea ihan ekat 2 sivua, niin sinulle selviäisi, että:
HUKKANEN, Roni Kristian
s.02.05.2006
BOZAN, Bozan
s.01.01.2008

Siteeraamassasi kohdassa merkintä koskee rikosoikeudellista asemaa: 15-17 vuotias on rikoisoikeudellisessa vastuussa, mutta alaikäinen.
18-20 vuotias taas täysi-ikäinen, mutta nuori rikoksentekijä eli alle 21-v.
rikkalapio
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Kiitos selvennyksestä en nyt niin tarkkaan lukenut mutta paistoi silmiin vaan tuossa tuomiolauselmassa. Hyvä että asia selvisi hetken jo ajattelin että missäs nyt mennään :lol:
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Oikeus ennen kaikkea

17-vuotias poika väitti kuuluvansa Milan Jaffin jengiin – ”Ai, se raiskari”
Espoon Ymmerstassa ammuttiin syyskuussa. Poliisin esitutkintamateriaali paljastaa, miten siihen päädyttiin.

Kaikki alkoi siitä, kun tekoaikaan 20-vuotiaan ampujan pikkuveli ryöstettiin. Kuultuaan asiasta mies laittoi Snapchatiin kuvan epäillystä. Kuvan oheen hän kirjoitti tulikivenkatkuisen tekstin, joka kuulosti etsintäkuulutukselta.
– 2000 euroa sille, kuka laittaa videon, kun tuolle rotalle tehdään väärin. Suoraan cash, hän kirjoitti.
20-vuotias mies oli täynnä raivoa ja toivoi, että joku nöyryyttäisi hänen pikkuveljensä epäiltyä ryöstäjää.
Myöhemmin hän sai epäiltyyn yhteyden. Ampuja yritti houkutella miestä luokseen, jotta voisi ”kostaa”.
– Hän laittoi minulle kuvan pistoolista ja kysyi, onko minulla siihen sopivia patruunoita, 20-vuotias mies sanoi.

Uhkailua puolin ja toisin
Lopulta epäilty ryöstäjä lähetti 20-vuotiaalle ampujalle 17-vuotiaan kaverinsa yhteystiedot. Mies soitti hänelle. 17-vuotias tiedusteli, miksi hän haluaa, että hänen kaverilleen tapahtuisi jotain pahaa.
– Kerroin, että hän oli ryöstänyt pikkuveljeni. Hän suhtautui siihen vihaisesti ja sanoi, että me selvitetään tämä. Vastasin vihaisesti, että voin tulla paikan päälle selvittämään, 20-vuotias mies kertoi.
17-vuotias poika jakoi 20-vuotiaalle sijaintitietonsa ja osoitteensa.
– Hän sanoi minulle puhelussa, että tyhjentää lippaan minuun, sanoi 20-vuotias mies.
Mies otti oman aseensa mukaan Ymmerstaan. Hän kertoo varautuneensa aseelliseen yhteenottoon.
Miehen mukaan tarkoitus oli kuitenkin hoitaa yhteenotto ”vanhanaikaisesti” nyrkeillä.
– Olisin halunnut vetää tätä kaveria turpaan. Ase oli mukana vain itsepuolustusta varten. Jos hän ei olisi sanonut tätä uhkausta, en olisi ottanut asetta mukaan.
– Oli minun ideani lähteä selvittämään ja kostamaan yksin. En osannut arvata, että se voisi päätyä näin kurjalla tavalla.

Puhetta Milan Jaffista
20-vuotiaan ampujan seurueen mukaan uhri oli puhelun aikana antanut ymmärtää kuuluvansa jengiin. Hän oli puhunut 47:sta eli Kurdish Mafiasta ja sen keulakuvasta Milan Jaffista.
– Tämä tyyppi suuttui siitä, kun sanoin ”ai, se raiskari”. Tyyppi otti itseensä ja oli tosi vihainen. Hän sanoi minulle, ettei Milan Jaffia lähetetä Kurdistaniin, ampuja kertoi poliisille.

Ymmerstaan suunnattiin kahdella autolla, joiden kyydissä oli useita ihmisiä. 17-vuotias poika laittoi kello 4.13 kaverilleen viestin, jossa kertoi menevänsä ulos kohtaamaan 20-vuotiaan miehen.
Pistoolilla aseistautunut 20-vuotias mies ja hänen pesäpallomailalla varustautunut kaverinsa lähestyivät naamioituneina ovea, jonka edessä 17-vuotias poika seisoi. Miehen mukaan poika piti kättä taskussaan.
Kun poika veti kätensä esiin, mies ampui 4–5 laukausta häntä kohti. Yksi luoti osui uhria pakaraan ja toinen lävisti hänen takkinsa.

”Ne ampui. Mua.”
Tapahtuneen jälkeen ampuja seurueineen pakeni paikalta. Ampujan ja toisen miehen vaatteet ilmeisesti poltettiin.
Ampumisen uhrilta kesti puoli tuntia soittaa hätäkeskukseen. Hän meni yläkertaan asuntoonsa, jonka kylpyhuoneeseen jäi verijälkiä.
– Ne ampui. Mua, mies viestitti kaverilleen pian ampumisen jälkeen.
Nuorukainen juoksi asuntonsa vessaan ja mietti, mitä tekisi. Lopulta uhrin äiti kehotti häntä soittamaan poliisin ja ambulanssin paikalle.
Viesteissään kaverinsa kanssa uhri kertoi, että hänellä on kotonaan ”habbat”. Nuorukaisen mukaan tämä tarkoittaa asetta.
– Minulla ei oikeasti ollut asetta. Halusin vain esittää, että minulla on, poika sanoi.
Ase löydettiin repusta.jpg
Ase löydettiin repusta.jpg (142.84 KiB) Katsottu 304 kertaa
Kahdeksan nuorta miestä on syytteessä eriasteisista rikoksista ampumiseen liittyen. Kahta miestä syytetään murhan yrityksestä.
Ampujaa syytetään myös törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta ja ampuma-aserikoksesta. Ampumisen 17-vuotiasta uhria syytetään laittomasta uhkauksesta.
Syyttäjä vaatii ampujalle vähintään seitsemän vuoden vankeusrangaistusta. Uhrille sakkoja.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus antaa asiassa tuomionsa myöhemmin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a9bd ... 75e55dbb2f
Vastaa Viestiin