Nyt puhutaan pienesineiden, arvometallien, kolikoiden ym. harrastusjuttujen punnituksista ja milligrammoista, sinä lesoat laboratorioiden ja apteekkien mikrogrammoista.aruaylin kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 10:29 amTöihin kun hankin samaan tarkkuuteen pystyvää vaakaa niin maksoi halvimmatkin toista tonnia.DJ M€atballz kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 6:23 pm Vihdoinkin tuli tarkempi 0,001g-vaaka projektiilien tilastollisiin punnituksiin.
IMG_20260126_181712.jpg
Mutta hyvä jos löytyy luottoa noihin halvempiinkin.
Asekeskustelua
-
DJ M€atballz
Re: Asekeskustelua
-
Moonshiner
- Nikke Knatterton
Oikein. Paperilla oikein hyvä, mutta käytännössä toteutettu muutamalla halvalla komponentilla. Eli kiinalaista p@sketta.aruaylin kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 10:29 am
Töihin kun hankin samaan tarkkuuteen pystyvää vaakaa niin maksoi halvimmatkin toista tonnia.
Mutta hyvä jos löytyy luottoa noihin halvempiinkin.
Precisa, Metler-Toledo .... ... ja puhutaan vähän eri hintaluokasta.
-
DJ M€atballz
Edelleen...esimerkiksi laboratoriotason Precisan vaa'at painivat täysin eri sarjassa milligrammavaakojen kanssa. Laboratorioiden, huumelabrojen ja apteekkien käytössä, harvemmin kai meillä tavallisilla pulliaisilla omilla rahoilla ostettuna.
Niiden hintojahan ei edes tahdo löytyä Googlesta, vaan täytyy lähettää s-postia valmistajalle.
Ja kun ostat minkä tahansa tavis-tuotteen verkkokaupoista tai myymäläketjuista alle satasella niin se 99.999% varmuudella sitä "kiinap@skaa".
Niiden hintojahan ei edes tahdo löytyä Googlesta, vaan täytyy lähettää s-postia valmistajalle.
Ja kun ostat minkä tahansa tavis-tuotteen verkkokaupoista tai myymäläketjuista alle satasella niin se 99.999% varmuudella sitä "kiinap@skaa".
-
Moonshiner
- Nikke Knatterton
'milligrammavaakat' ...

Oikeesti? Sulta menee sen vaakan ympäristön muokkauksen enemmän kuin vaakaan ...
Oikeesti? Sulta menee sen vaakan ympäristön muokkauksen enemmän kuin vaakaan ...
-
DJ M€atballz
Sama suomeksi, kiitos.Moonshiner kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 6:02 am 'milligrammavaakat' ...![]()
![]()
Tuollainen vaaka, joka tunnistaa 000,1 -tasolla painon, on erityisen hyvä painekytkin söhköisessä anturipohjaisessa ansoitustekniikassa. Kytkentä kannattaa olla kauko-ohjattua aktivoinnin suhteen. Paras ratkaisu lienee, joskin helpoimmasta päästä, autojen esilämmitysteknologiasta poimittava active -tilan saattaja, jonka erilaiset taajuuspeitekytkimet pystyvät kuitenkin voittamaan. Unabomberin puukuorelliset pommit ja iskukoukkutyyppiset lähettimet ovat nykyäänkin kultaa.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Saisko tuon suomeksi, kiitos.RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:31 pm Tuollainen vaaka, joka tunnistaa 000,1 -tasolla painon, on erityisen hyvä painekytkin söhköisessä anturipohjaisessa ansoitustekniikassa. Kytkentä kannattaa olla kauko-ohjattua aktivoinnin suhteen. Paras ratkaisu lienee, joskin helpoimmasta päästä, autojen esilämmitysteknologiasta poimittava active -tilan saattaja, jonka erilaiset taajuuspeitekytkimet pystyvät kuitenkin voittamaan. Unabomberin puukuorelliset pommit ja iskukoukkutyyppiset lähettimet ovat nykyäänkin kultaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Mm. Tefal ja Webasto tarjoaa erinomaista kaukosäätöä (remote controllia) kaukokytkettävään pommi- ja ansoitustekniikkaan, jos ymmärtää niiden päälle jotain. 000,1 grammakytkimestä (painovaa´asta) voi toteuttaa jopa ilmanpainekeskeisen räjäyttimen, jonka saattaa aktiivitilaan esim. Webaston sähköteknologialla, jotta ei jää riskiä, että itse pommiansoitteen kytkijä räjähdä vahingon sattuessa pommikuorman mukana itse niin kuin manuaalikytkennässä saattaisi käydä.CSI kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 2:17 amSaisko tuon suomeksi, kiitos.RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:31 pm Tuollainen vaaka, joka tunnistaa 000,1 -tasolla painon, on erityisen hyvä painekytkin söhköisessä anturipohjaisessa ansoitustekniikassa. Kytkentä kannattaa olla kauko-ohjattua aktivoinnin suhteen. Paras ratkaisu lienee, joskin helpoimmasta päästä, autojen esilämmitysteknologiasta poimittava active -tilan saattaja, jonka erilaiset taajuuspeitekytkimet pystyvät kuitenkin voittamaan. Unabomberin puukuorelliset pommit ja iskukoukkutyyppiset lähettimet ovat nykyäänkin kultaa.
Olen siis saanut peruskoulutuksen räjähdeansoitusosaamiseen Al-Qaedan kevätleirillä syyskuussa 2009, jonka jälkeen olen kouluttanut Saksan terroripommeihin erikoistunutta toimintaryhmää, joka Suomessa toimii vastaavan lailla nimellä "Tepo-yksikkö", en kuitenkaan nostanut tuosta palkkaa, koska toimin ylemmän voiman osoittamassa jumalallisessa erikoistehtävässä räjähteiden ja aseiden suhteen, mutta en ole siis mikään suojelusenkeli, vaan Saatanan kirkkokunnan epävirallinen edustaja, joka saa välillä toimeksiantoja myöskin Jehovan todistajilta.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Aivan, vai sillä lailla.RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 3:59 pm Olen siis saanut peruskoulutuksen räjähdeansoitusosaamiseen Al-Qaedan kevätleirillä syyskuussa 2009, jonka jälkeen olen kouluttanut Saksan terroripommeihin erikoistunutta toimintaryhmää, joka Suomessa toimii vastaavan lailla nimellä "Tepo-yksikkö", en kuitenkaan nostanut tuosta palkkaa, koska toimin ylemmän voiman osoittamassa jumalallisessa erikoistehtävässä räjähteiden ja aseiden suhteen, mutta en ole siis mikään suojelusenkeli, vaan Saatanan kirkkokunnan epävirallinen edustaja, joka saa välillä toimeksiantoja myöskin Jehovan todistajilta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
Oliko se silloin upseerina toimiessasi vai vasta sen jälkeen lääketieteellisessä opiskellessasi?RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 3:59 pm Olen siis saanut peruskoulutuksen räjähdeansoitusosaamiseen Al-Qaedan kevätleirillä syyskuussa 2009, jonka jälkeen olen kouluttanut Saksan terroripommeihin erikoistunutta toimintaryhmää, joka Suomessa toimii vastaavan lailla nimellä "Tepo-yksikkö", en kuitenkaan nostanut tuosta palkkaa, koska toimin ylemmän voiman osoittamassa jumalallisessa erikoistehtävässä räjähteiden ja aseiden suhteen, mutta en ole siis mikään suojelusenkeli, vaan Saatanan kirkkokunnan epävirallinen edustaja, joka saa välillä toimeksiantoja myöskin Jehovan todistajilta.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Siis RL11/6: hän on vähintään kirurgi. Anestesiologikin on mahdollista. Haluaisin häneltä myös aiemmin mainitsemansa mansikka-vaniljapullapitkon ohjeen, mikäli se oli hyvää. Mulla olisi antaa vastineeksi danske wienerbröd - resepti, jota olen itse muokkaillut.Rescuer kirjoitti: La Tammi 31, 2026 11:25 pmOliko se silloin upseerina toimiessasi vai vasta sen jälkeen lääketieteellisessä opiskellessasi?RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 3:59 pm Olen siis saanut peruskoulutuksen räjähdeansoitusosaamiseen Al-Qaedan kevätleirillä syyskuussa 2009, jonka jälkeen olen kouluttanut Saksan terroripommeihin erikoistunutta toimintaryhmää, joka Suomessa toimii vastaavan lailla nimellä "Tepo-yksikkö", en kuitenkaan nostanut tuosta palkkaa, koska toimin ylemmän voiman osoittamassa jumalallisessa erikoistehtävässä räjähteiden ja aseiden suhteen, mutta en ole siis mikään suojelusenkeli, vaan Saatanan kirkkokunnan epävirallinen edustaja, joka saa välillä toimeksiantoja myöskin Jehovan todistajilta.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Eikö hän olekaan psykiatri, kuten väittää?Bird kirjoitti: Su Helmi 01, 2026 12:12 am Siis RL11/6: hän on vähintään kirurgi. Anestesiologikin on mahdollista. Haluaisin häneltä myös aiemmin mainitsemansa mansikka-vaniljapullapitkon ohjeen, mikäli se oli hyvää. Mulla olisi antaa vastineeksi danske wienerbröd - resepti, jota olen itse muokkaillut.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Ai niin hyvä, kun muistutit; hän on tosiaan sitäkin. Ja olikohan se niinkin, että hän on Minfon mielisairaanhoidon ylilääkäri vai miten se mahtoi mennä. Aika mahtavaa.Rescuer kirjoitti: Su Helmi 01, 2026 12:16 amEikö hän olekaan psykiatri, kuten väittää?Bird kirjoitti: Su Helmi 01, 2026 12:12 am Siis RL11/6: hän on vähintään kirurgi. Anestesiologikin on mahdollista. Haluaisin häneltä myös aiemmin mainitsemansa mansikka-vaniljapullapitkon ohjeen, mikäli se oli hyvää. Mulla olisi antaa vastineeksi danske wienerbröd - resepti, jota olen itse muokkaillut.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Olin tuolloin sivutoimisessa lääkärin virassa ja lähdin kiertämään maailmaa Lääkärit ilman minkäänlaisia rajoja yhdistyksen jäsenenä, jonka lähettämänä toimin henkilääkärinä mm. Mohammed Omarille Haqqaniporukan alaisuudessa. En voi vaitiolovelvollisuuten liittyvän lääkäriperiaatteen vuoksi kertoa asiasta enempää. Pataanit ovat äärimmäisen hyviä tekemään ruokaa, vaikka käyttävätkin paljon Pakistanistanissa viljeltyä riisiä, jonka seassa on hyvin usein maata mukana. Kunhan sen huuhtelee hyvin, on se ihan kohtuullisen hyvää, mutta pakistanilaiset itsekin pitävät enemmän heidän viljelemästään tattarista, josta voin lääkärinä sanoa olevan useita terveydellisiä hyötyjä jopa enemmän kuin kaurassa niitä piilee koskien korkeaa kolesterolia.Rescuer kirjoitti: La Tammi 31, 2026 11:25 pmOliko se silloin upseerina toimiessasi vai vasta sen jälkeen lääketieteellisessä opiskellessasi?RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 30, 2026 3:59 pm Olen siis saanut peruskoulutuksen räjähdeansoitusosaamiseen Al-Qaedan kevätleirillä syyskuussa 2009, jonka jälkeen olen kouluttanut Saksan terroripommeihin erikoistunutta toimintaryhmää, joka Suomessa toimii vastaavan lailla nimellä "Tepo-yksikkö", en kuitenkaan nostanut tuosta palkkaa, koska toimin ylemmän voiman osoittamassa jumalallisessa erikoistehtävässä räjähteiden ja aseiden suhteen, mutta en ole siis mikään suojelusenkeli, vaan Saatanan kirkkokunnan epävirallinen edustaja, joka saa välillä toimeksiantoja myöskin Jehovan todistajilta.
-
DJ M€atballz
No olisi PV ja päättäjät edes tässä maailmantilanteessa tarjonneet rahoitusta projektin maaliin viemiseksi.
Ase kun näyttää paperilla varsin pirulliselta vihollisen näkökulmasta. Toimisi varmasti kammopelotteena jos niitä kylvettäisiin suluksi itärajalle. Avoimessa tai edes metsäisessä maastossa et ole turvassa taivaalta satavalta kuularyöpyltä. Maahan heittäytyminen vaan huonontaa mahdollisuuksia kun se tarjoaa enemmän pinta-alaa tappavalle ryöpylle.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... f56f73653c
HS: Suomessa kehitetty hyppypanos ei kelvannut Puolustusvoimille
Hyppypanos ei ole HS:n tietojen mukaan riittävän turvallinen Puolustusvoimien käyttöön.
Uutiset|Maanpuolustus
1.2.2026
14:30
Anni-Sofia Hoppi
Puolustusvoimat ei ole hankkinut suomalaiseen keksintöön perustuvia hyppypanoksia, uutisoi Helsingin Sanomat.
Suomessa kehitetystä hyppypanoksesta kerrottiin ensimmäistä kertaa vuonna 2018. Vuosi siitä puolustusministeriö ja Puolustusvoimat kertoivat tehneensä sopimuksen ensimmäisen koe-erän hankinnasta.
Hyppypanosta on kehittänyt tamperelainen Insta. Miinankorvaajan kehitys viivästyi vuosien varrella kylmyyden ja vakautusmekanismiin liittyvien haasteiden vuoksi.
”Kehitystyötä on ennen kaikkea hidastanut tiettyjen teknisten ongelmien ratkaisu eikä hyppypanosta ole täysin saatu vastaamaan Puolustusvoimien vaatimuksia”, Maavoimien pioneeritarkastaja, eversti Riku Mikkonen vastasi sähköpostitse HS:lle.
Hyppypanos on suunniteltu korvaamaan jalkaväkimiinoja. Mikkosen mukaan hyppypanoksen tilanne on ”toistaiseksi odotustilassa”.
Viime aikoina Insta on kehittänyt samaa tekniikkaa hyödyntävää lentävää asejärjestelmää.
Instan puolustusliiketoiminnan myynti- ja markkinointijohtajan Tuure Lehtorannan mukaan hyppypanosta kehitetään yhä vaikka yhtiö keskittyykin drooniversioon.
”Kyllä edelleenkin tällaisella staattisella panoksellakin on paikkansa. Sanoisin, ettei osaaminen ole mennyt hukkaan”, hän sanoo HS:lle.
PS:
Drooniversio:
Ase kun näyttää paperilla varsin pirulliselta vihollisen näkökulmasta. Toimisi varmasti kammopelotteena jos niitä kylvettäisiin suluksi itärajalle. Avoimessa tai edes metsäisessä maastossa et ole turvassa taivaalta satavalta kuularyöpyltä. Maahan heittäytyminen vaan huonontaa mahdollisuuksia kun se tarjoaa enemmän pinta-alaa tappavalle ryöpylle.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... f56f73653c
HS: Suomessa kehitetty hyppypanos ei kelvannut Puolustusvoimille
Hyppypanos ei ole HS:n tietojen mukaan riittävän turvallinen Puolustusvoimien käyttöön.
Uutiset|Maanpuolustus
1.2.2026
14:30
Anni-Sofia Hoppi
Puolustusvoimat ei ole hankkinut suomalaiseen keksintöön perustuvia hyppypanoksia, uutisoi Helsingin Sanomat.
Suomessa kehitetystä hyppypanoksesta kerrottiin ensimmäistä kertaa vuonna 2018. Vuosi siitä puolustusministeriö ja Puolustusvoimat kertoivat tehneensä sopimuksen ensimmäisen koe-erän hankinnasta.
Hyppypanosta on kehittänyt tamperelainen Insta. Miinankorvaajan kehitys viivästyi vuosien varrella kylmyyden ja vakautusmekanismiin liittyvien haasteiden vuoksi.
”Kehitystyötä on ennen kaikkea hidastanut tiettyjen teknisten ongelmien ratkaisu eikä hyppypanosta ole täysin saatu vastaamaan Puolustusvoimien vaatimuksia”, Maavoimien pioneeritarkastaja, eversti Riku Mikkonen vastasi sähköpostitse HS:lle.
Hyppypanos on suunniteltu korvaamaan jalkaväkimiinoja. Mikkosen mukaan hyppypanoksen tilanne on ”toistaiseksi odotustilassa”.
Viime aikoina Insta on kehittänyt samaa tekniikkaa hyödyntävää lentävää asejärjestelmää.
Instan puolustusliiketoiminnan myynti- ja markkinointijohtajan Tuure Lehtorannan mukaan hyppypanosta kehitetään yhä vaikka yhtiö keskittyykin drooniversioon.
”Kyllä edelleenkin tällaisella staattisella panoksellakin on paikkansa. Sanoisin, ettei osaaminen ole mennyt hukkaan”, hän sanoo HS:lle.
PS:
Drooniversio: