Suomi parisuhdesurmien kärkimaa Pohjoismaissa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Salmari
Javier Pena

Re: Suomi parisuhdesurmien kärkimaa Pohjoismaissa

Viesti Kirjoittaja Salmari »

^
Aloittajaa vaan vituttaa kun huomasi, että uutisessa puhuttiinkin väkivallasta Suomessa, ei kantasuomalaisten tekemästä väkivallasta. Ja joutui aloittamaan maalitolppien siirtelyn usean nimimerkin voimin
JanitaSlim kirjoitti: ↑
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
Nile Jarvis
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Nile Jarvis »

aivoriihi kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:58 am
Taksiuudistuksen jälkeen kuskien epäillyt seksuaalirikokset moninkertaistuneet – tekijät ulkomaalaistaustaisia

Taksikuskien tekemät raiskaukset eivät ole rikostyypi. Raiskaus on. Laitatko todisteet siitä, että ulkomaalaistaustaiset syyllistyvät raiskauksiin suomalaista useammin, tilastot näet eivät tue sitä. Laita viestisi seksuaalirikososastoon, sillä tämä ketju käsittelee PERHESURMIA.
Kokonaisuudessaan aikavälillä 2011–2020 kaikista raiskauksesta epäillyistä 27 prosenttia oli ulkomailla syntyneitä.
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/yle-ul ... -tutkimus/
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Ei mulla muuta
0_Screenshot_20250325-165138~2.png
0_Screenshot_20250325-165138~2.png (120.1 KiB) Katsottu 466 kertaa
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

McCall kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 11:28 am
Koljattii kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 11:25 am
Sipi kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 4:51 pm Listasin tekijöitä, jotka omalla kohdallani kertovat vaarasta miehen kohdalla.
-Päihteet ja olematon impulssikontrolli sekä olemattomien kilpakosijoiden näkeminen joka liiterin takana = huono itsetunto
-pieni penis, jota pitää kompensoida miehekkäästi muilla keinoilla, kuten apinamiesväkivallalla
-pakottava tarve saada uusi Audi tai BMW, jota kukaan muu ei saa ajaa ja riippumatta esim. kodin siisteydestä auton on aina oltava tiptop
-pieni koko, lyhyys (Napoleon- kompleksi)
-hyysävä äitisuhde (pojalle kerrottu syntymästä saakka, että hän on erinomainen ja parempi kuin muut)
-törkeät tai alentavat puheet omassta äidistä, siskosta tai ex-naisesta
-Pakonomainen saliharjoittelu anabolisilla steroideilla höystettynä
-huumeiden "viihdekäyttö" (ei myönnä tai tajua että kokaiini ei ole viihdettä)
-talouskuplan rakentaminen ja jatkuva pelko totuuden paljastumisesta (esitetään rikasta kaikille)
-piirittäminen, maalittaminen, vahtiminen, groomaaminen, epäily, stalkkaaminen, love bombing - mikään ei ole perusteltavissa rakkaudella tai huolestuneisuudella

Näistä kymmenestä kohdasta kun yksikin täyttyy, on hyvä hetkeksi pysähtyä asiaa miettimään.

Ja tietysti se yhdestoista kohta on ilmiselvästi se, että ukko on muslimi tai työtön nigerialainen

Vastaava lista naisista näin äkkiä mietittynä:

Botoxia tai silikonia kropassa- huono itsetunto
Alentava puhe tai haukkuminen exästä- mielenterveysongelmia
Huumeiden käyttö- Lopullinen ongelma
Piirittäminen, maalittaminen, vahtiminen, groomaaminen, epäily, stalkkaaminen, love bombing - mikään ei ole perusteltavissa rakkaudella tai huolestuneisuudella

Ja lopuksi se kaikkein tärkein: Jos ämmä syö mielialalääkkeitä, juokse karkuun ja lujaa
Lisäisin listaan myös yksinhuoltajat. Joku syyhän siihen on, että se edellinen äijä lähti. Se selviää uudelle kumppanille parissa viikossa.
Joskus se edellinen äijä tulee takaisinkin. Kirveen kanssa ovesta läpi. Riippuu tapauksesta pyrkiikö mestaamaan muijansa, vai tämän uuden miehen.

Joskus eksä tulee lirkutellen takaisin. Somesta saa lukea näitä juttuja miten muija arpoo kosiskelevan eksänsä ja nykyisen miehen välillä. Mikä siinä on niin epäselvää... Jättäjät ja jätetyt joutaa pysyä poissa ikuisesti. Ei se ääliö ole kumminkaan miksikään muuttunut hummailumatkoillaan.

Vanha suola oksettaa.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

ASierra kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 5:15 pm Ei mulla muuta

0_Screenshot_20250325-165138~2.png
Montako kongolaista Suomessa edes on? 102?
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Salmari kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 4:48 pm ^
Aloittajaa vaan vituttaa kun huomasi, että uutisessa puhuttiinkin väkivallasta Suomessa, ei kantasuomalaisten tekemästä väkivallasta. Ja joutui aloittamaan maalitolppien siirtelyn usean nimimerkin voimin
Jep. Tosin monttusaappaan lisäksi on muutama muukin puuhastellut noiden tolppien kanssa. Ruotsin mamut, Ruotsin mamut...
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Koljattii kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 11:25 am
Vastaava lista naisista näin äkkiä mietittynä:

Botoxia tai silikonia kropassa- huono itsetunto
Alentava puhe tai haukkuminen exästä- mielenterveysongelmia
Huumeiden käyttö- Lopullinen ongelma
Piirittäminen, maalittaminen, vahtiminen, groomaaminen, epäily, stalkkaaminen, love bombing - mikään ei ole perusteltavissa rakkaudella tai huolestuneisuudella

Ja lopuksi se kaikkein tärkein: Jos ämmä syö mielialalääkkeitä, juokse karkuun ja lujaa
Kyllä joo. Tähän lisäisin vielä sen, että nykynainen saattaa ilmoittaa olevansa perinteinen tai vanhanaikainen nainen, mikä ei käytännössä tarkoita yhtään mitään muuta kuin sitä, että miehen pitää maksaa kaikki. Se ei siis tarkoita, että nainen olisi suostuvainen miehen tahtoon tai ainakaan sitä, että hän pesisi pyykit vielä laudalla ja mankeloisi lakanat. Vastaava harhaanjohtava argumentti miesten suusta on se, että he tarjoavat turvaa naisilleen. No, ainoa turvallisuuden ilmenemismuoto on käytännön tasolla se, että he uhkailevat väkivallalla muita miehiä, jotka ystävällisesti tervehtivät tai muuten vain ovat olemassa. Joten tarkkana näiden täkyjen kanssa.

Mutta kuten sekä omassa että sinun tekemässäsi listassa todetaan, monet ominaisuudet jostain syystä sitten yhdistyvät pariskunnan molemmilla osapuolilla. Ehkä se on niin, että siitä omasta viiteryhmästä sitä puolisoa haetaan. Ja onkin niin. Eli jos nyt olen hampaaton kamapää ja mieleni tekee rakkautta, en ehkä mistään Kämpin aulabaarista lähtisi seuraa hakemaan.... Sama tiedostamaton vastaavussajattelu varmasti pätee muihinkin "syytekohtiin". Esim. tuo botox/ silari /brassipersepakkomielle vs. anaboliset steroidit. Tällaiset ihmiset saattavat liikkua samoissa kehonpalvontapiireissä ja kokkeliyökerhoissa toiveenaan päästä Temppareihin tai edes seiskan sivuille. Sama pakkohan heitä ajaa, huomatuksi tulemisen tarve. Joka terveen ihmisen silmään vaikuttaa surulliselta ja aiheuttaa myötähäpeää, mutta nämä ihmiset ymmärtävät toisiaan. Ja sinänsä ymmärrys on kaunista, mutta parisuhteen dynamiikka ei ole terveellä pohjalla.
Cohle
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Cohle »

Näiden tutkimusten menetelmistä olisi hyvä tietää lisää, tietojen keruusta nyt ensisijaisesti. Varmasti naiset Suomessa turpaan saavat, se on selvä. Mutta nämä maiden väliset vertailut on aina vähän ongelmallisia juuri tuosta tiedonkeruusta johtuen.

Erään tutkimuksen (2014) mukaan Tanska oli tuolloin Euroopan naisväkivaltaisin maa. Tutkimus oli nostettu Ylen v. 2024 tutkimukseen.

Hiljattain sitten näin julkaisun, että Tanska on maailman paras maa naisille. Nopeasti asiat muuttuvat. Tuossa oli arvioitu naisten asemaa laajemmin, huonosti menestyneistä valtioista valtaosa sijaitsi Afrikassa.

Mutta joo, olisi kiinnostavaa nähdä tilastojen taakse tarkemmin, eikä vain todeta, että "hei näin se tiede todisti", kun joku tutkimus täräyttää tällaisen löydöksen. Monet kotiväkivaltaa kohdanneista naisista ovat sellaisia, joiden isä oli samanlainen, ja tämän takia naistenhakkaajat saavat aina seuraa ("kyl mä ton vielä parannan").
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.
Nile Jarvis
Remington Steele

Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 8:31 pm Näiden tutkimusten menetelmistä olisi hyvä tietää lisää, tietojen keruusta nyt ensisijaisesti.
Miksi et ottaisi asiasta selvää?

Raportti löytyy helposti THL:n sivuilta https://www.julkari.fi/server/api/core/ ... 74/content
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 12:46 pm
Kumisilmä kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 9:37 am Ei yllätä yhtään suomalaisen miehen itsetunto on niin hutera ettei sitä edes taida olla ku kännissä ja sillon ku suomi pelaa lätkää.
sillon kaikki on talvisodan veteraanien poikia jotka yhtä kovia ku kruppin teräs.totuus on ikävä kyllä toinen suomalainen mies on selkärangaton vässykkä vahvempia pelkäävä heikompia alistava paska.
naiset ja lapset+pakolaiset niitä siniristilipun hulmutessa on kykenevä pieksemään suomalainen ja jos vastaan pistää joku uhreista yleensä vaimo ni henkihän se on otettava sellasesta pois välittömästi.
kunniamurhia niitä samoja mitä miehen reppanat tekee kaikkialla missä nainen sanoo jo riittää lyöminen.
Sinun track recordilla en kyllä soittaisi yhtään suutani :lol: . Olet samanlainen vässykkä kuin nuo kotoperäiset vaimonhakkaajatkin.
siis päättelitkö tän siitä että mulla on pokkaa hyökätä yksinään 300 natsin ja 300 kytän kimppuun.
mulla laskee stondis jos nään suomenlipun jne...oon siis harvinainen poikkeus suomalaisesta miehestä lyön vain toisia miehiä.
jos naisella ei ole tahtoa ja luonnetta sanoa mulle vedä tumppuus luuseri ni en kiinnostu.
oon aina ihastunut naisista jotka pistää miehelle turpaan kuten mm se jenkki nainen joka puri väkivaltaisen miehensä mulkun irti.
nainen on mulle luomakunnan todellinen pomo ollu aina siksi en vertaudu mitenkään naisia huoritteleviin suomi juntteihin.
Antifa Free Palestina
Arjalainen 88
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arjalainen 88 »

Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:35 pm
Kumisilmä kirjoitti: Ti Helmi 10, 2026 9:37 am Ei yllätä yhtään suomalaisen miehen itsetunto on niin hutera ettei sitä edes taida olla ku kännissä ja sillon ku suomi pelaa lätkää.
sillon kaikki on talvisodan veteraanien poikia jotka yhtä kovia ku kruppin teräs.totuus on ikävä kyllä toinen suomalainen mies on selkärangaton vässykkä vahvempia pelkäävä heikompia alistava paska.
naiset ja lapset+pakolaiset niitä siniristilipun hulmutessa on kykenevä pieksemään suomalainen ja jos vastaan pistää joku uhreista yleensä vaimo ni henkihän se on otettava sellasesta pois välittömästi.
kunniamurhia niitä samoja mitä miehen reppanat tekee kaikkialla missä nainen sanoo jo riittää lyöminen.
Sinun track recordilla en kyllä soittaisi yhtään suutani :lol: . Olet samanlainen vässykkä kuin nuo kotoperäiset vaimonhakkaajatkin.
siis päättelitkö tän siitä että mulla on pokkaa hyökätä yksinään 300 natsin ja 300 kytän kimppuun.
mulla laskee stondis jos nään suomenlipun jne...oon siis harvinainen poikkeus suomalaisesta miehestä lyön vain toisia miehiä.
jos naisella ei ole tahtoa ja luonnetta sanoa mulle vedä tumppuus luuseri ni en kiinnostu.
oon aina ihastunut naisista jotka pistää miehelle turpaan kuten mm se jenkki nainen joka puri väkivaltaisen miehensä mulkun irti.
nainen on mulle luomakunnan todellinen pomo ollu aina siksi en vertaudu mitenkään naisia huoritteleviin suomi juntteihin.
Sulla lienee jotain todisteita siitä, että suomijunteista suurin osa vetelee akkoja turpiin?

Muuten en toki epäile jalouttuasi. Mahtaa olla rasittavaa yrittää paeta hampaat irvessä ihailijalaumoja.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Cohle kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 8:31 pm Näiden tutkimusten menetelmistä olisi hyvä tietää lisää, tietojen keruusta nyt ensisijaisesti. Varmasti naiset Suomessa turpaan saavat, se on selvä. Mutta nämä maiden väliset vertailut on aina vähän ongelmallisia juuri tuosta tiedonkeruusta johtuen.

Erään tutkimuksen (2014) mukaan Tanska oli tuolloin Euroopan naisväkivaltaisin maa. Tutkimus oli nostettu Ylen v. 2024 tutkimukseen.

Hiljattain sitten näin julkaisun, että Tanska on maailman paras maa naisille. Nopeasti asiat muuttuvat. Tuossa oli arvioitu naisten asemaa laajemmin, huonosti menestyneistä valtioista valtaosa sijaitsi Afrikassa.

Mutta joo, olisi kiinnostavaa nähdä tilastojen taakse tarkemmin, eikä vain todeta, että "hei näin se tiede todisti", kun joku tutkimus täräyttää tällaisen löydöksen. Monet kotiväkivaltaa kohdanneista naisista ovat sellaisia, joiden isä oli samanlainen, ja tämän takia naistenhakkaajat saavat aina seuraa ("kyl mä ton vielä parannan").
Näin juuri!

Siinäkin on jo yksistään eroja, mikä tulkitaan seurusteluksi. Suomessa tosiaan on yleistä, että x:llä on avopuoliso. Jossain toisessa maassa saatetaan elää pidempään lapsuudenkodissa, mutta seurustella ihan tosissaan. Jos x elää tällaisessa maassa ja tappaa kumppaninsa, niin kuka määrittää seurustelusuhteen tilastoihin? X:n kumppani ei ole avopuoliso. Kuka siis varmentaa tilastoihin, että "he seurustelivat ihan vakavissaan"? Sanoisin, että ei kukaan.
Mitä te dorkat dorkailette?
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Arjalainen 88 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:47 pm
Kumisilmä kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:35 pm

Sulla lienee jotain todisteita siitä, että suomijunteista suurin osa vetelee akkoja turpiin?

Muuten en toki epäile jalouttuasi. Mahtaa olla rasittavaa yrittää paeta hampaat irvessä ihailijalaumoja.
miks pakenisin kyllä mulla aina on aikaa faneille tulee ne sit halimaan tai pesismailojen kanssa :lol:

"Suomessa naisiin kohdistuva väkivalta on merkittävä ongelma: 57 % naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa, sen uhkaa tai seksuaaliväkivaltaa elämänsä aikana. Joka kolmas nainen on kokenut parisuhteessa fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa. Parisuhdeväkivalta on usein toistuvaa ja vakavaa, johtaen vuosittain noin 15 naisen kuolemaan.
Avaintietoja naisiin kohdistuvasta väkivallasta Suomessa:
Yleisyys: Suomi on EU:n tilastojen valossa yksi turvattomimmista maista naisille. Yli puolet naisista on kohdannut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai uhkailua.
Parisuhdeväkivalta: 33,7 % naisista on kokenut fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa nykyisen tai entisen kumppanin taholta.
Seksuaaliväkivalta: Joka kuudes nainen on kokenut raiskauksen.
Nuoret naiset: 16–25-vuotiaat naiset kokevat erityisen paljon väkivallalla uhkailua, ja joka viides heistä on kokenut parisuhdeväkivaltaa.
Henkinen väkivalta: Yli puolet naisista on kokenut henkistä väkivaltaa parisuhteessa.
Seuraukset: Väkivalta on usein toistuvaa ja pitkäkestoista, aiheuttaen vakavia fyysisiä ja psyykkisiä terveysongelmia.
Antifa Free Palestina
Nile Jarvis
Remington Steele

Lakussa on se puoli, että hän uskaltaa vastata oikeassa elämässä puheisiinsa ja huutoihinsa toisin kuin netissä räkyttävät rasistivajakit, jotka huutelevat pierukuutioissaan Pirkka-kalja päissään "neekerit vittuun" ja sitten oikeassa elämässä ovat tuppisuuna ja katselevat kengän kärkiään. Toki uskaltavat hakata naisia.
Nile Jarvis
Remington Steele

Arjalainen 88 kirjoitti: Ke Helmi 11, 2026 9:47 pm
Suomalaisista naisista 57% on kohdannut lähisuhdeväkivaltaa. :wink:

Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää ja miten eri Pohjoismaiden kohdalla kriteerit voisivat erota?
Vuonna 2024 viranomaisten tietoon tuli 24 lähisuhdekumppaniin
kohdistunutta henkirikosta. Uhreista 16 oli naisia ja 8 miehiä. Yhteen-
laskettuna lähisuhdesurmien uhrit muodostivat 15 prosenttia kaikista
henkirikosten uhreista. Vuonna 2024 viranomaisten tietoon tulleista
lähisuhdekumppaniin kohdistuneista henkirikoksista 13 oli entiseen
tai nykyiseen avio- tai avopuolisoon kohdistunutta tappoa, murhaa
tai surmaa. Teoista 12 (92 %) kohdistui naisiin ja yksi (8 %) miehiin.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana parisuhdesurmien naisuhrien
kuolleisuudessa on nähtävissä lievää kasvua (kuvio 1). Väkilukuun
suhteutettuna parisuhdeväkivaltaan kuolleiden määrä on Suomessa
yhä suurempi kuin muissa Pohjoismaissa.
Väkivaltaa kokeneille tarkoitettujen erityispalveluiden asiakasmäärät
ovat osin kasvaneet ja osin pysyneet edeltävinä vuosina vakiintu-
neella tasolla.
Tämä tilastoraportti kokoaa yhteen vuotta 2024 koskevaa tilasto- ja
tutkimustietoa lähisuhdeväkivallasta ja naisiin kohdistuvasta väkival-
lasta Suomessa. Edellinen vuoden 2021 lähisuhdeväkivaltaan liittyvää
tilastotietoa koonnut raportti julkaistiin vuonna 2023. Tilastoraportti
julkaistaan seuraavan kerran vuotta 2026 koskevista tilastoista
Viimeksi muokannut Nile Jarvis, Ke Helmi 11, 2026 10:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin