Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
DJ M€atballz

Re: Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja DJ M€atballz »

Naiseksi identifioituu ja silti täytyy yrittää pullistella...
56-Year-Old Robert Dorgan.jpg
56-Year-Old Robert Dorgan.jpg (108.32 KiB) Katsottu 709 kertaa
Tuntuu että oikeat naiset hoitavat tämänkin homman paremmin kotiin. Koska biologiset naiset oikein nostavat metakan siitä että jokainen friikki saa kutsua itseään naiseksi?

Sue Price, yhdysvaltalainen naiskehonrakentaja ja näyttelijä. Esiintyi mm. Nemesis-elokuvan jatko-osissa.
Hurja paketti. Jokaisen kiltin tohvelisankarin salainen unelma, joku tällainen kun tulisi ja ottaisi...😍
nemesis-2-nebula.jpg
nemesis-2-nebula.jpg (178.9 KiB) Katsottu 709 kertaa
Sue Price.jpg
Sue Price.jpg (25.57 KiB) Katsottu 709 kertaa
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

DJ M€atballz kirjoitti: Ma Helmi 16, 2026 2:05 pm Juu, no problem. 🙂
Itselläni usein myös vaikeuksia tunnistaa onko joku ns. kieli poskessa liikkeellä vaikka aina (ehkä hieman ylimielisestikin) mainostan omaa sarkasmin ymmärtämistäni.
Alusta asti on tullut kirjoiteltua erinäisillä leffa, -tietokone, - ja harrastusfoorumeilla joissa meno on usein melko sekopäistä ja keskenkasvuinen huumori on ollut vallalla. Niiltä ajoilta tuo tyyli on kai jäänyt.
Facebookissa tuli myös vietettyä jokunen vuosi, mutta siellä huomasi miten kulttuuri oli muuttunut. OffTopic esimerkiksi on ehdoton kauhistus, itse taas olen kasvanut rönsyilevään keskusteluun jossa poiketaan välillä ihan harhapoluille. FB:ssä törmäsi valitettavan harvoin oikeisiin keskusteluihin ja ajatustenvaihtoon.
No, tunnukset ovat nyt olleet poissa jo puoli vuotta eikä ole tehnyt mieli palata.
Minfo taitaa muuten olla ihan viimeisiä old school-foorumeita joissa sana on suhteellisen vapaa. Palstalla olevan phpBB®-ohjelmiston arkkitehtuuri on myöskin selkeydessään se paras.
Toivottavasti pahat sensuurinnälkäiset voimat sallivat Minfolle vielä jatkoaikaa tässä kultuurimarxismin myllerryksessä. 😊
Luulen, että se on kaikille välillä vaikeaa. Varsinkin, kun sarkasmia ei aina tunnisteta kasvokkainkaan toteutuvassa vuorovaikutuksessa. Pätee sekin muhun. Välillä menee vaan auttamattomasti ohi. :D

Tunnet paremmin netin yhteisöjä ja keskustelukulttuuria kuin minä. Mä en ole muistaakseni ikinä kirjoitellut näin paljon kuin minfossa ja eräällä toisella keskustelufoorumilla, minkä senkin lopetin pian aloitettuani. Facebookissa ja Twitterissä mulla on kyllä edelleen ne profiilit, mutta en käy niissä kuin joku parisen kertaa vuodessa. Lopetin niiden aktiivisen käytön joku neljä viisi vuotta sitten. Ehdin kuitenkin satunnaisesti nähdä niissäkin ihan sekopäisiä juttuja älyttömin mittasuhtein. Jopa jossain Facebookin luontoryhmässäkin ihmiset oli vähän väliä toistensa kurkussa, vaikka ryhmän tarkoitus oli jakaa tietoa hyvistä luontokohteista. Älytöntä. Usein netissä eri kommenttikentätkin lähinnä polttaa sarveiskalvot ja lisää sydänkohtauksen riskiä roimasti. Harmi sekin sinänsä, koska välillä kommenttikentistä löytää myös ihan mahtavia, nokkelia kommentteja, joilla on ääneen nauru taattu.

No. Noita ilmiöitä kyllä tunnen. Ihan mielenkiinnosta tulee luettuakin niistä aina, kun mahdollisuus sattuu eteen. Ja nämä vuorovaikutusasiat kuuluu koulutukseeni ja ammattiinikin.
Myönnän kyllä, että musta löytyy sellainenkin puoli, että välillä huvittaisi väitelläkin, vaikka huomaa jo alussa, että se ei kannata. Välillä niin sanotusti sokkani kuitenkin irtoaa. 😬

Kunnon keskusteluja, ajatustenvaihtoa (myös ei tietävää ja keskeneräistä) sekä ns. yhdessä asioiden tutkimista kaipailen välillä tosikin paljon, mutta ne on selvästi vähemmistössä. Eikä muakaan haittaa off topic. Se on itse asiassa ymmärrettävää pelkästään jo aivojen kognitiivisen toiminnan näkökulmasta; aivot nyt vain assosioi asioihin liittyen muitakin aiheita. Sellaista se keskustelu nyt vaan välillä on. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
DJ M€atballz

^

Facebookin ihan arkisiinkin juttuihin keskittyvissä ryhmissä on vallalla tietty alentamisen kulttuuri.
Jos joku laittaa ruokaryhmässä esimerkiksi kuvan syömästään ateriasta ja se paljastuu valmisateriaksi tms. niin heti on energiavampyyri
pätemässä että MINÄ teen kyllä ateriat ihan itse alusta loppuun tai
MINÄ en juo sokeripitoisia limonaadeja, MINÄ en käytä pakastevihanneksia, MINÄ en syö purkkihernekeittoa, vaan haudutan itse 10 tuntia omista herneistä... lista on loputon.
Jos joku laittaa kuvan jossa keväällä valutetaan koivunmahlaa astiaan, niin energiavampyyri kirjoittaa: MUISTATHAN että mahlan valuttaminen on sallittua vain maanomistajan luvalla.
Koirien rotu, - ja harrastusryhmissä meno on ehkä hurjinta. Ihmiset olisivat käytännössä toistensa kurkuissa kiinni jos kohtaisivat kasvokkain.
Sama peruskaava toistuu loputtomasti eri aiheissa, ja sitä on sivustakatsojanakin hyvin turhauttavaa seurata.
Viimeksi muokannut DJ M€atballz, Ti Helmi 17, 2026 4:34 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Bird
Axel Foley

KumiJalkine kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 12:05 am Keskimäärinhän ihmiset eivät ole tyytyväisiä elämäänsä. Eikä siihen tarvitse olla poikkeuksellisen erilailla seksuaalinen luonnottomasti seksuaalinen sukupuolella pelaaja. Elävät ihan normaalisti miten muutkin tyytymättömät ihmiset. Opettelevat olemaan itsensä kanssa. Jos Jumala ois halunnu, että mulla on pillu niin sittenhän mulla olis. Jos mä haluaisin, että mulla on pillu niin sitten pitäs varmaan hetki tutkiskella ja käydä ehkä pääpolillakin.
Ihan hyvä pointti. En itse usko jumalaan, joten ajattelen tätä enemmän biologian ja lääketieteen näkökulmasta. Ja biologiassa ja evoluutiossa tapahtuu poikkeavuuksia ja variaatiota koko ajan – se on ihan perusasia.

Jos tarkkoja ollaan, niin siellä "pääpolillahan" ne transition tarvitsevat ja haluavat käykin eikä mitään vain paria kertaa.. Ilman sitä pään tutkimista (ja hoitoa) ei voi edes saada transhoitoja, saati leikkauksia.
Transpoleilla siis on moniammatilliset tiimit, missä on sekä psykiatrian että somaattisen lääketieteen ammattilaisia plus muut erityistyöntekijät siihen lisäksi.

Joka tapauksessa, mun mielestä olennaista ei ole niinkään se, että ”kaikki ihmiset ovat keskimäärin tyytymättömiä”, vaan se, että tyytymättömyyttä on eri tasoista. Osa ihmisistä pystyy elämään epämukavuuden kanssa, osa taas kärsii niin vakavasti, että se rajoittaa toimintakykyä ja elämänlaatua. (Ja siitähän on lopulta "haittaa" yhteiskunnallekin.)

Ydinkysymys onkin mun mielestä se, missä kohtaa yhteiskunnan voidaan olettaa auttavan yksilöä – samaan tapaan kuin autetaan monissa muissakin tilanteissa, joissa kyse ei ole pelkästä elämän yleisestä tyytymättömyydestä vaan pitkäaikaisesta ja vakavasta kärsimyksestä. En väitä, että rajaa olisi helppo vetää, mutta siksi tästä asiasta mun mielestä kannattaakin keskustella.

Samalla totta kai ajattelen, että hoitopäätöksissä pitää olla erityisen huolellinen, etenkin nuorten ja traumatisoituneiden kohdalla, ja varmistaa, että taustalla olevat ongelmat on ensin kunnolla tunnistettu ja hoidettu.
Ne jututhan on julkisuudessakin lisääntynyt, kun transitio onkin haluttu purkaa, kun vihdoin joku osaava asiantuntija löytää sieltä kaiken alta vaikkapa kehon dysmorfisen häiriön, sukupuolidysforian tai dissosiaatiohäiriön. Näitäkin kyllä transpoleilla kartoitetaan, mutta niitä ei aina, syystä tai toisesta, tarpeeksi ajoin tunnisteta vai mistä lie johtuukaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

DJ M€atballz kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 8:29 pm Hermafroditismi eli kaksineuvoisuus ihmisellä on kyllä anomalia, alemmissa selkärankaisissa tätä esiintyy ihan normaalisti. Etanat ovat kaksineuvoisia, samoin lierot.
Monet kalat taas vaihtavat sukupuoltaan elämänkiertonsa aikana.
Myös homoseksuaalisuutta esiintyy eläinmaailmassa.

Ja tätähän LBGTQ-porukka käyttää usein agendassaan: kun eläinmaailmassakin ja kun kerran eläimetkin...(homopingviinit ym.)
Eläinmaailman ilmiöitä yritetään käyttää hyväksi kun ne näennäisesti tuntuvat sopivan agendaan, mutta eiväthän ne kestä lähempää tarkastelua eli ei tuollaisia voi suoraan soveltaa ihmisen biologiaan/kehityshistoriaan.
Nyt oot metsässä eikä tuon enempää voi olla metsässä. Se, että ihmisellä on peukalo ja kyky viestiä ympäri maailmaa omien ajatustensa johdosta ei tee ihmisestä mitään alienia vaan eläin se on ihminenkin.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Bird
Axel Foley

DJ M€atballz kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:24 pm ^

Facebookin ihan arkisiinkin juttuihin keskittyvissä ryhmissä on vallalla tietty alentamisen kulttuuri.
Jos joku laittaa ruokaryhmässä esimerkiksi kuvan syömästään ateriasta ja se paljastuu valmisateriaksi tms. niin heti on energiavampyyri
pätemässä että MINÄ teen kyllä ateriat ihan itse alusta loppuun tai
MINÄ en juo sokeripitoisia limonaadeja, MINÄ en käytä pakastevihanneksia, MINÄ en syö purkkihernekeittoa, vaan haudutan itse 10 tuntia omista herneistä... lista on loputon.
Jos joku laittaa kuvan jossa keväällä valutetaan koivunmahlaa astiaan, niin energiavampyyri kirjoittaa: MUISTATHAN että mahlan valuttaminen on sallittua vain maanomistajan luvalla.
Sama peruskaava toistuu loputtomasti eri aiheissa, ja sitä on sivustakatsojanakin hyvin turhauttavaa seurata.
Hyvin kuvattu, näin sivustahan tää jopa hetken naurattaa. Mutta noin se tosiaan varmasti menee. Itse asiassa tuli tosta sun kirjoituksesta mieleeni, että tuttuni oli jossain Facebookin vauva-ryhmässä, joka oli tarkoitettu raskaana oleville ja pikkulasten vanhemmille. Siellä kuulemma oli juuri nimenomaan tätä kuvaamasi kaltaista touhua. Jos esimerkiksi ei synnyttänyt tarpeeksi luomusti, ei imettänyt oikein, ei keittänyt ja soseuttanut itse porkkanoita lapselle vaan osti pilttiä ja bonaa, jos ei nukkunut perhepedissä ym.ym. Ja auta armias, jos et ollut hankkinut lapsellesi paljasjalkakenkiä. Ja sitten ihmetellään, miksi nykyaikana äidit on niin uupuneita ja huonovointisiakin.. Suoraan sanottuna ihan järkyttävää paskaa kaikki tällainen.

Ilmiönä silti kiinnostava. Mietin, että voisko tääkin liittyä niiden narsististen piirteiden lisääntymiseen, mistä sun kanssa Lautamiesten jossain ketjussa lyhyesti juteltiinkin. Vaikuttaa vaan siltä, että jotain muutakin tässä pitää olla. Edit. Lisäys; ainakin kulttuuri ja ryhmädynaamiset ilmiöt (ryhmäpaine, ryhmäajattelu) on myös vaikuttavia tekijöitä. Somessahan on näille varsin otollista maaperää.

Edellä mainittuihin liittyen ajattelen transideologian ja transaktivisminkin lisääntymisen liittyvän. Ryhmät on pahimmillaan riski yksilöille ja kriittiselle ajattelulle.
Viimeksi muokannut Bird, Ti Helmi 17, 2026 4:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Bird kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:32 pm Ydinkysymys onkin mun mielestä se, missä kohtaa yhteiskunnan voidaan olettaa auttavan yksilöä – samaan tapaan kuin autetaan monissa muissakin tilanteissa, joissa kyse ei ole pelkästä elämän yleisestä tyytymättömyydestä vaan pitkäaikaisesta ja vakavasta kärsimyksestä. En väitä, että rajaa olisi helppo vetää, mutta siksi tästä asiasta mun mielestä kannattaakin keskustella.
Jokainenhan itse määrittelee sen tyytymättömyytensä asteen. Jos narisemalla saa huomiota, jota ei muuten ole saanut niin sehän kannustaa tyytymättömiä narisemaan enemmän jne..

Pitkäaikainen ja vakava kärsimys on vain seurausta siitä, ettei ole opetellut elämään itsensä kanssa. Ihan samaan tapaan kuin kuolema ja alkoholismi ovat pitkäkestoisen ryyppäämisen seurauksia. Ei sitä pulloa kukaan muu nosta huulille kuin alkoholisti itse. Ihan samaan tapaan kuin hintti voi vinkua maailman loppuun ja auringon sammumiseen asti pahaa oloaan sen sijaan, että hankkii itselleen mieshuoran ja opettelee elämään asian kanssa kuten Sebastian "Vaippapervo" Tynkkynen.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
DJ M€atballz

^
Bird mainitsi että biologiassa ja evoluutiossa tapahtuu poikkeavuuksia ja variaatioita koko ajan...

Tähän ehkä liittyy olympiakultaa naisten nyrkkeilyssä voittaneen algerialaisen Iman Khelifin tapaus.

Propsit ainakin algerialaiselle kyläyhteisölle jossa hän on saanut kasvaa tyttönä ja kaikki ovat pitäneet häntä tyttönä. Minään transnaisena hän ei itseään ole koskaan pitänyt eikä sukulaisetkaan, vaan länsimainen LGBTQ-koneisto.

https://www.kansalainen.fi/olympiakulta ... kromosomi/
Olympiakultaa voittanut Khelif myöntää olevansa mies: ”Minulla on Y-kromosomi”

Pariisin olympialaisten kiistellyin nimi, Imane Khelif, myöntää nyt itse olevansa biologisesti mies, vaikka media ja vasemmistoaktivistit ovat väittäneet muuta.
Algerialainen olympianyrkkeilijä Imane Khelif on ensimmäistä kertaa vahvistanut, että hänellä on Y-kromosomi, mikä tarkoittaa biologisesti miespuolista sukupuolta. Ranskalaiselle urheilulehti L’Équipelle antamassaan haastattelussa Khelif kertoi myös kärsivänsä poikkeuksellisen korkeista testosteronitasoista, joita hän sanoo lääketieteellisesti hillinneensä lääkärin valvonnassa.

Khelif on ollut kiivaan kansainvälisen kiistan keskiössä vuoden 2024 Pariisin olympialaisten jälkeen. Khelif oli aiemmin hylätty Kansainvälisen nyrkkeilyliiton (IBA) naisten MM-kisoista sukupuolitestin epäonnistuttua. Paljastus johti laajaan vastareaktioon, ja IBA asettui avoimesti vastustamaan Kansainvälisen olympiakomitean (IOC) päätöstä sallia biologisten miesten otella naisten sarjassa.

Elokuussa 2024 IBA järjesti tiedotustilaisuuden, jossa se vahvisti Khelifin epäonnistuneen useissa kromosomitesteissä. Liitto kertoi myös, että Algerian olympiakomitea oli estänyt testitulosten julkistamisen. Tilaisuuden aikana BBC:n toimittajien kerrotaan poistuneen salista protestiksi.

Tästä huolimatta IOC antoi Khelifin jatkaa otteluita naisten 66 kilon sarjassa, jossa hän lopulta voitti olympiakultaa.

Vuodetut raportit paljastivat kehityshäiriön
Sittemmin julkisuuteen on vuotanut useita lääketieteellisiä asiakirjoja, jotka kaikki viittaavat siihen, että Khelifillä on sukupuolen kehityshäiriö (DSD) ja että hän on biologisesti mies.

Yksi vuotaneista raporteista – Pariisin Kremlin-Bicêtren sairaalan ja Algerin Mohamed Lamine Debaghine -sairaalan yhteinen selvitys kesäkuulta 2023 – osoitti, että Khelifillä on 5-alfa-reduktaasin puutos – kehityshäiriö, jota esiintyy ainoastaan biologisilla miehillä.

Kyseinen geneettinen poikkeavuus vaikuttaa sukupuolielinten kehitykseen. Vauvana tällaiset pojat saatetaan virheellisesti kirjata tytöiksi epämuodostuneiden sukuelinten vuoksi, jotka voivat muistuttaa ”umpipussiin” päättyvää emätintä. Puberteetissa tilanne yleensä paljastuu: lihasmassa kasvaa, karvoitus lisääntyy, rintakehä ei kehity eikä kuukautisia tule.

Vuonna 2025 olympiatoimittaja Alan Abrahamson julkaisi uuden vuotaneen testin, joka jälleen vahvisti Khelifin miespuolisen kromosomiston.

Nyt Khelif myöntää ensimmäistä kertaa julkisesti omaavansa XY-kromosomit.

Haastattelussa Khelif vahvisti kantavansa SRY-geeniä, joka sijaitsee Y-kromosomissa ja käynnistää tyypillisen miespuolisen kehityksen ohjaamalla kivesten muodostumista.

Khelif kuitenkin kiisti olevansa transsukupuolinen ja vetosi kasvatukseensa: ”En ole transnainen, olen tyttö. Minut kasvatettiin tyttönä, kasvoin tyttönä, ja kyläni ihmiset ovat aina tunteneet minut tyttönä.”

Sukupuolen kehityshäiriöitä sairastavia ei kuitenkaan luokitella transsukupuolisiksi, ja ilman asianmukaista lääketieteellistä tutkimusta monet tällaiset henkilöt voivat vilpittömästi uskoa olevansa naisia aikuisuuteen asti. Tutkijat ovat todenneet, että harvinaiset kehityshäiriöt jäävät usein diagnosoimatta erityisesti matalan resurssitason maissa – kuten Algeriassa.

Khelifin valmentaja kertoi tämän olleen murtunut saatuaan kromosomitestinsä tulokset vuonna 2023 IBA:n hylkäyksen yhteydessä.

Vuonna 2024 Le Point -lehden haastattelussa valmentaja Georges Cazorla kuvaili Khelifin henkistä romahdusta:

”Hylkäys perustui testeihin. Rehellisesti sanottuna pidin sitä kuvottavana. Riippumatta testien tuloksista – jotka kuuluvat biologeille ja lääkäreille – tämä nuori tyttö oli murtunut, täysin murtunut, kun hänelle kerrottiin, ettei hän ehkä olekaan tyttö.”

Valtamedia jatkoi narratiiviaan faktoista huolimatta
Valmentajan lausunnoista ja toistuvista vuodoista huolimatta valtamedia ja aktivistit jatkoivat väittämistä, että Khelif on nainen ja että hän olisi joutunut ”transfobiseksi mustamaalauskampanjan” kohteeksi ulkonäkönsä vuoksi.

Haastattelussaan L’Équipelle Khelif kertoi olevansa optimistinen uransa suhteen ja aikovansa puolustaa olympiakultaansa Los Angelesissa 2028. Hän ei kuitenkaan maininnut, että hänen tapauksensa seurauksena World Boxing otti käyttöön pakolliset sukupuolitestit kaikille kilpailijoille vuonna 2025. World Boxing toimii IOC:n virallisena kumppanina olympianyrkkeilyssä.

Khelif on valittanut sukupuolitestipolitiikasta urheilun kansainväliseen välitystuomioistuimeen (CAS), mutta sanoo olevansa valmis testiin ”vain, jos IOC suorittaa sen”.

Hiljainen sopimus IOC:n kanssa?
Toistaiseksi ei tiedetä, ovatko Khelif tai Algerian olympiakomitea tehneet IOC:n kanssa jonkinlaista hiljaista sopimusta, joka sallisi DSD-urheilijoiden kilpailla itse valitsemassaan sarjassa. Tällä hetkellä kyse on vain spekulaatiosta.

World Boxingin sääntö on selvä: naisten sarja on varattu biologisille naisille. Marraskuussa 2025 IOC vihjasi aikovansa ottaa käyttöön vastaavan linjauksen estääkseen miesten osallistumisen naisten sarjoihin vuodesta 2026 alkaen.

Khelif vakuuttaa läpäisevänsä sukupuolitestin, mutta on aiemmin jättänyt kilpailuja väliin, kun testiä on vaadittu. Hän on myös vetänyt pois CAS-valituksia, jotka olisivat edellyttäneet testin tekemistä hänen väitteidensä tueksi.
Bird
Axel Foley

JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:47 pm
Bird kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:32 pm Ydinkysymys onkin mun mielestä se, missä kohtaa yhteiskunnan voidaan olettaa auttavan yksilöä – samaan tapaan kuin autetaan monissa muissakin tilanteissa, joissa kyse ei ole pelkästä elämän yleisestä tyytymättömyydestä vaan pitkäaikaisesta ja vakavasta kärsimyksestä. En väitä, että rajaa olisi helppo vetää, mutta siksi tästä asiasta mun mielestä kannattaakin keskustella.
Jokainenhan itse määrittelee sen tyytymättömyytensä asteen. Jos narisemalla saa huomiota, jota ei muuten ole saanut niin sehän kannustaa tyytymättömiä narisemaan enemmän jne..

Pitkäaikainen ja vakava kärsimys on vain seurausta siitä, ettei ole opetellut elämään itsensä kanssa. Ihan samaan tapaan kuin kuolema ja alkoholismi ovat pitkäkestoisen ryyppäämisen seurauksia. Ei sitä pulloa kukaan muu nosta huulille kuin alkoholisti itse. Ihan samaan tapaan kuin hintti voi vinkua maailman loppuun ja auringon sammumiseen asti pahaa oloaan sen sijaan, että hankkii itselleen mieshuoran ja opettelee elämään asian kanssa kuten Sebastian "Vaippapervo" Tynkkynen.
No ei itse asiassa määrittele. Kukaan meistä ei voi valita sitä, mitä tunteita ja haluja meissä nousee. Noin esimerkiksi. Lisäksi tuo huomion tarve ja hakeminen on sitten jo toinen asia.

Esim. neurotieteessä emootioiden on havaittu kehittyvän kehon ja aivojen monimutkaisena yhteistyönä jo ennen kuin ihminen itse tulee niistä edes tietoiseksi. Vasta, kun nää muutokset tulee tietoisuuteen, syntyy subjektiivinen tunnekokemus. Siihen kokemukseen voi kyllä yrittää vaikuttaa omalla toiminnallaan ja näin moni tietenkin tekeekin. Valitettavasti elämä ei ole kuitenkaan niin yksinkertaista, että se oma toiminta lopulta aina auttaisi muuttamaan sitä tunnekokemusta. Varsinkaan, kun tähän kaikkeen vaikuttaa lisäksi myös aivojen välittäjäaineet, hormonit, perimä, kasvuympäristö, kulttuuri ym. tekijät.

Kirjoitat: "Pitkäaikainen ja vakava kärsimys on vain seurausta siitä, ettei ole opetellut elämään itsensä kanssa". Todellisuudessa se ei välttämättä johdu lainkaan siitä. Pitkäaikaiseen kärsimykseen voi vaikuttaa niin monet neurologiset, psykiatriset ja sosiaaliset tekijät, jotka ei ole yksilöiden hallittavissa.
Rapsuttaja
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:43 pm Se, että ihmisellä on peukalo ja kyky viestiä ympäri maailmaa omien ajatustensa johdosta ei tee ihmisestä mitään alienia vaan eläin se on ihminenkin.
"Mää olen ahvena". Ihminenkö osaa lentää ja hengittää veden alla, kun kerran sukupuolikin vaihtuu tosta vain?
Millions must go.
DJ M€atballz

Rapsuttaja kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 4:48 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 17, 2026 4:43 pm Se, että ihmisellä on peukalo ja kyky viestiä ympäri maailmaa omien ajatustensa johdosta ei tee ihmisestä mitään alienia vaan eläin se on ihminenkin.
"Mää olen ahvena". Ihminenkö osaa lentää ja hengittää veden alla, kun kerran sukupuolikin vaihtuu tosta vain?
LimaJanita käsittää nyt jostain syystä tahallaan väärin, fysiologisista ominaisuuksistahan tässä on lähinnä keskusteltu.
Ja tietenkin ihminen kuuluu eläinkuntaan.

Jos mitään eroa ei tehdä Homo sapiensin ja muiden lajien kohdalla ajattelun ja käyttäytymisen saralla, niin Janitan mielestäkö esim. homopingviinien homous ja varhaisen ihmisen homouden ilmaantumisen mekanismit olisivat samantyyppisiä?
Ihmisellähän homoutta alkoi esiintymään siirryttäessä metsästäjä-keräilijä kulttuurista vakinaisiin asuinsijoihin
ja maanviljelyksen pariin.
Metsästäjä-keräilijällä oli niin kiire ravinnon hankkimisessa ettei ollut aikaa mietiskellä homoilua.
Pingviinitkin elävät tietysti tiiviisti miljoonien yksilöiden populaatioissa, joten ehkä tiiviillä yhteiselolla voisi olla jotain merkitystä ihmisten ja pingviinien homoudessa.
Varovainen ehkä.

Jatkon laatiminen kun kerta eläimetkin...- listaan vaatiikin jo sitten enemmän mielikuvitusta.
Rapsuttaja
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

DJ M€atballz kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 5:24 pm LimaJanita käsittää nyt jostain syystä tahallaan väärin, fysiologisista ominaisuuksistahan tässä on lähinnä keskusteltu. Ja tietenkin ihminen kuuluu eläinkuntaan.
Ei kun aktivistien mielestä valkoiset eurooppalaiset kapitalistit (eli juutalaiset) päättivät salaisessa kokouksessa, että heteroseksuaalisuus ja ydinperhe on uusi normi, jotta lapsia syntyisi paljon tehtaiden työvoimaksi. Sama komitea päätti, että vain naiset voivat synnyttää, ihminen ei voi vaihtaa sukupuoltaan, eikä lentää, tai hengittää veden alla. Maailma oli ennen paratiisi, jossa kaikki oli homoja tai transuja, mutta pahat eurooppalaiset kapitalistisiat tyrehdyttivät monimuotoisuuden vain pääoman hankintaa varten.
Millions must go.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Rapsuttaja kirjoitti: To Helmi 19, 2026 12:45 pm
DJ M€atballz kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 5:24 pm LimaJanita käsittää nyt jostain syystä tahallaan väärin, fysiologisista ominaisuuksistahan tässä on lähinnä keskusteltu. Ja tietenkin ihminen kuuluu eläinkuntaan.
Ei kun aktivistien mielestä valkoiset eurooppalaiset kapitalistit (eli juutalaiset) päättivät salaisessa kokouksessa, että heteroseksuaalisuus ja ydinperhe on uusi normi, jotta lapsia syntyisi paljon tehtaiden työvoimaksi. Sama komitea päätti, että vain naiset voivat synnyttää, ihminen ei voi vaihtaa sukupuoltaan, eikä lentää, tai hengittää veden alla. Maailma oli ennen paratiisi, jossa kaikki oli homoja tai transuja, mutta pahat eurooppalaiset kapitalistisiat tyrehdyttivät monimuotoisuuden vain pääoman hankintaa varten.
Voihan vihtu, kun täällä on sekopäistä seurakuntaa, kun pervojutskatkin jo laitetaan kapitalistien ja juutalaisten piikkiin ja vieläpä koko ihmiskunta eläinkuntaan sekoittaen... :?: :shock:
Vaikka ihmiskunnalla on kieltämättä suorastaan eläimellistä menoa esiintynyt aina, niin... :idea:
Ihmiskunta ja eläinkunta ovat ihan eri. 🤔
Ihminen hallitsee eläinkuntaa, eikä eläinkunta ihmistä. 👍
Eläinkunta toimii lajinsa mukaisesti, kuten kasvikuntakin. 🤗🤩
Ihminen toimii toisin, kuinka itse kullakin sattuu korvien välissä viheltään. 🤢
Kuka nai kutakin..., suku-rutsai-rutaankin merkeissä, joissa orgioissa saattaapi vanha mustikin, jos mansikkikin saada osansa..., tahtomattaan, puhumattakaan lampaat. 🥴🫨 (Pelastakaa ees lampaat! 💰🎵🎼🥶 )
Ihmistä ei kuitenkaan luotu ´kukasta kukkaan liihoittamaan´, eikä koko maailmaa naimaan, sukupuoleen, eläinkuntaan ja kasvikuntaan katsomatta, vaikka jotkut himokkaat nussii puitakin... :shock:
Noh, tunkeevat puusta, kuin muustakin tehtyjä, eri kokoisia härpäkkeitä tuhkaluukusta kuin pimpsastakin sisuksiinsa ja ah´, kun tekee gutaa... 😰
Kaikella on aikansa.
DJ M€atballz

USA:ssa LBGTQ-demokraatit haluavat että lapset pääsevät vapaasti ikärajavalvottuun transu- ja homopornoon "opetuksellisista" syistä.
Jokainen normaali ihminen tajuaa että tällä tavalla he haluavat tehostaa lasten ja nuorten aivopesua.

Sairaimpia uutisia pitkään aikaan. 😵

https://nypost.com/2026/02/21/us-news/t ... l-reasons/
Pedofiili.jpg
Pedofiili.jpg (88.11 KiB) Katsottu 447 kertaa
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Ja mitähän olennaista mukamas transnainen tai -mies voi oppia pornosta siitä, että millaista on olla ja elää transihmisenä uuden sukupuolensa edustajana? Mistäs sen tietää jos sattuukin olemaan sekä transsukupuolinen että aseksuaalinen, eli ei halua minkään sortin ulokkeita lähellekään aukkojaan, taikka tekouloketta itselleen muiden ihmisten aukkojen ronkkimiseen?

Muutenkin näissä kirjainsarjahässäköissä ärsyttää että joidenkin ihmisten mielestä ihmisen elämä ei saisi näemmä olla oikein paljon mitään muuta kuin seksuaalisuutta vedettynä överiksi ja tappiin 24/7. Ja nuorna vitsa väännettävä.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Vastaa Viestiin