Taidat olla Trumpin kannattaja. Niinhän se Trumppikin on hurahtanut tekoälyyn.
Gustafssonin vammat (ketju 2)
-
VittoriaVetra
- Martin Beck
Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)
Mahtavaa. Tekoälyllä rakennettua, terminologisesti “oikealta” kuulostavaa tekstiä, mutta ilman oikeaa lääketieteellistä ymmärrystä kontekstista.
Se ettei Nisse muista mitään sen jälkeen kun murhaaja/murhaajat iskivät telttaan johtuu siitä että tilanne oli Nisselle niin järkyttävä että hänen kehonsa meni shokkitilaan. Ihmisen muisti toimii näin kohdatessa jotain järkyttävää mitä ei pysty käsittelemään. Nisse ehti kokea ja ehkä nähdäkin jotain niin järkyttää jota hänen juuri ja juuri 18-vuotta täyttänyt ymmärryksensä ei pystynyt käsittelemään. Tämä minun vahva uskomukseni siitä miksei Nisse muista vaikka haluaisi muistaa.
- LexVeritas
- Frank Columbo
Voi olla toki niinkin, muttei aivovamman aiheuttamassa Gustafssonin muistamattomuudessa mitään kummallista ole. Vammautumishetkeä edeltäneet tapahtumat palaavat ainakin osittain muistiin, vammautumishetken jälkeisen muistiaukon tapahtumat puolestaan eivät. Ne jäävät iäksi muistamattomiin. Muistiin alkaa kertyä uusia muistettavissa olevia muistoja vasta muistiaukosta "heräämisen" jälkeen. Gustafssonin palautumaton muistiaukko on 3-4 päivää pitkä, mikä sopii täydellisesti keskivaikeaan aivovammaan.Karo79 kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 10:30 pm Se ettei Nisse muista mitään sen jälkeen kun murhaaja/murhaajat iskivät telttaan johtuu siitä että tilanne oli Nisselle niin järkyttävä että hänen kehonsa meni shokkitilaan. Ihmisen muisti toimii näin kohdatessa jotain järkyttävää mitä ei pysty käsittelemään. Nisse ehti kokea ja ehkä nähdäkin jotain niin järkyttää jota hänen juuri ja juuri 18-vuotta täyttänyt ymmärryksensä ei pystynyt käsittelemään. Tämä minun vahva uskomukseni siitä miksei Nisse muista vaikka haluaisi muistaa.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
-
JasseHames
- Perry Mason
Nyt minä kerron sinulle jotain mitä et ehkä tiedä (ellet siis trollaa): ihmisten kallojen kovuudessa on suuria eroja johtuen mm. luuntiheydestä ja -paksuudesta. Sama voima, jolla Gustafssonia on lyöty päähän jollain kovalla, tylpällä esineellä, on täysin hyvin voinut johtaa monessakin mielessä heikomman Mäen kuolemaan. Gustafssonille on diagnosoitu röntgenkuvien ottamisen jälkeen kallonmurtuma ja 11 päivää tapahtumien jälkeen aivosähkökäyrässä hitaan toiminnan alue. Väitätkö nyt, että ennen veritekoja Gustafsson ilmeisesti täysin puolustautumatta antoi Boismanin nuijia itselleen kaikki em. vammat? Nukkuiko Gustafsson siis silloin, kun Boisman nuiji Gustafssonia, vai voisiko kuitenkin olla niin, että Gustafsson joutui nukkuessaan saman raivopäisen hyökkääjän nuijimaksi, joka onnistui tappamaan muut kolme telttailijaa.VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 7:00 pm En harrasta trollausta kuten ehkä jotkut täällä..toki joku voi suivaantua eriävistä mielipiteistä ja ottaa sen trollauksena johon syytön ja sillä sipuli olen.
Ensiksikin...Ei niiden Nilssin turpiinsa saamis vammoja ole pakko ollut syntyä telttakankaan läpi vaan aikaisemmin ja sen johdosta kun turpiinsa on saanut niin lähtenyt mopo lapasesta.
Toiseen kysymykseen:
Mäki on kuollut päähän kohdistuneiden iskujen aiheuttaman kallonmurtuman
seurauksena syntyneeseen aivojen ruhjevammaan.
Niin Mäen vammat pahemmat kuitenkin kuin Nilssin...
En kyllä ymmärrä että jotkut niin vahvasti ovat sitä mieltä että Nisse ei ole voinut olla missään nimessä tekijä...itse katson tätä avoimin silmin. En ole vielä päässyt perehtymään noihin muihin tappajaoletettuihin. Voi olla että joku muu on tappaja... mutta miten tätä juttua ei ainakaan ratkaista on se että otetaan heti alkuun kärkäs mielipide että asia meni tai ei mennyt niin ja sillä sipuli.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
-
JasseHames
- Perry Mason
Niin, onhan se jo huomattu, että tämä Gustafssonia raivotautisesti lynkkaava joukko ei voi mitenkään ymmärtää/hyväksyä, että jos ihminen saa aivovamman, niin muistiaukko voi usein käsittää hetkiä, jolloin ihminen on ollut tajuissaan. Tästä on jankutettu niin monta kertaa, että nähdäkseni tuo ei välttämättä enää selity trollaamisella, vaan todennäköisempi selitys on esimerkiksi mielisairaus ja/tai -häiriö.LexVeritas kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 11:24 pmVoi olla toki niinkin, muttei aivovamman aiheuttamassa Gustafssonin muistamattomuudessa mitään kummallista ole. Vammautumishetkeä edeltäneet tapahtumat palaavat ainakin osittain muistiin, vammautumishetken jälkeisen muistiaukon tapahtumat puolestaan eivät. Ne jäävät iäksi muistamattomiin. Muistiin alkaa kertyä uusia muistettavissa olevia muistoja vasta muistiaukosta "heräämisen" jälkeen. Gustafssonin palautumaton muistiaukko on 3-4 päivää pitkä, mikä sopii täydellisesti keskivaikeaan aivovammaan.Karo79 kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 10:30 pm Se ettei Nisse muista mitään sen jälkeen kun murhaaja/murhaajat iskivät telttaan johtuu siitä että tilanne oli Nisselle niin järkyttävä että hänen kehonsa meni shokkitilaan. Ihmisen muisti toimii näin kohdatessa jotain järkyttävää mitä ei pysty käsittelemään. Nisse ehti kokea ja ehkä nähdäkin jotain niin järkyttää jota hänen juuri ja juuri 18-vuotta täyttänyt ymmärryksensä ei pystynyt käsittelemään. Tämä minun vahva uskomukseni siitä miksei Nisse muista vaikka haluaisi muistaa.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
- LexVeritas
- Frank Columbo
Tuo on kyllä ihan totta, ja aina vaan muistiaukko ja tajuttomuus sotketaan keskenään. Keskivaikeaan aivovammaan tyypillisesti liittyvä muistiaukko kestää 1-7 vrk ja tajuttomuuden kesto on 0,5 - 6 tuntia.JasseHames kirjoitti: To Helmi 19, 2026 12:30 am Niin, onhan se jo huomattu, että tämä Gustafssonia raivotautisesti lynkkaava joukko ei voi mitenkään ymmärtää/hyväksyä, että jos ihminen saa aivovamman, niin muistiaukko voi usein käsittää hetkiä, jolloin ihminen on ollut tajuissaan. Tästä on jankutettu niin monta kertaa, että nähdäkseni tuo ei välttämättä enää selity trollaamisella, vaan todennäköisempi selitys on esimerkiksi mielisairaus ja/tai -häiriö.
-
JasseHames
- Perry Mason
Eli olet lääkäri (tarkemmin ottaen neurologi?), jolla on erityisosaamista lääketieteellisestä "kontekstista"... (Jos siis et itsekin käyttänyt jotain tekoälyä, jolla sattumalta sillä kertaa oli oikea lääketieteellinen ymmärrys "kontekstista...)VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 10:18 pm Mahtavaa. Tekoälyllä rakennettua, terminologisesti “oikealta” kuulostavaa tekstiä, mutta ilman oikeaa lääketieteellistä ymmärrystä kontekstista.
- Ross Sullivan
- James Bond (David Niven)
Niin, LexVeritaksen mielestä vielä keväällä tekoäly oli "tekoälyttömyys". Näin se tarina muuttuu.VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 10:18 pm Mahtavaa. Tekoälyllä rakennettua, terminologisesti “oikealta” kuulostavaa tekstiä, mutta ilman oikeaa lääketieteellistä ymmärrystä kontekstista.
Taidat olla Trumpin kannattaja. Niinhän se Trumppikin on hurahtanut tekoälyyn.![]()
Viittaamasi TS:n juttu tiivistää hyvin asioita. Olen myös jalostanut analyysia pidemmälle Bodom-osiossa keväällä ja kesällä 2025. Sen voi tiivistää niin, että on epätodennäköistä, että Nissellä oli edes keskivaikea aivovamma. Sitten vaikka olisikin, niin totaalinen, pitkäkestoinen ja tarkkarajainen muistikatkos ei ole linjassa edes keskivaikean aivovamman tapauksessa. Vielä räikeämmin Nisse on näytellyt ja valehdellut niihin väitettyihin 11 puukoniskuun liittyen.
Esitutkintapöytäkirja:
"Oikeuslääkäri Philippe Lunetta toteaa 6.4.2004 Nils Gustafssonille suorittamansa oikeuslääketieteellisen ulkotarkastuksen osalta seuraavaa:
1) Vammojen jälkitilat, jotka todennäköisemmin ovat syntyneet Bodominjärven 1960 tapahtuman yhteydessä: vasemman alaleuan seudulla arpi sopien alaleuan hampaan yhteydessä syntyneeksi jälkitilaksi, jonka alkuperäistä laatua ja syntymekanismia ei voida esitietojen ja muoto-opillisen löydöksen perusteella tarkentaa varmuudella. Edelleen vasemman kyynärvarren yläkolmanneksessa, takapuolella huonosti erottuva arpi voi sopia sijainnin perusteella sellaisen haavan jälkitilaksi, joka on nähtävissä kesäkuussa 1960 sairaalassa otetussa yhdessä valokuvassa.
2) Vammojen jälkitilat, jotka todennäköisemmin ovat syntyneet Bodominjärven tapahtuman jälkeen: vasemman kulmakarvan ja otsa-päälaen seudulla sijaitsevat arvet, jotka sopivat vuonna 1987 ja vuonna 1988 tapaturmaisesti syntyneiden ja Puolarmetsän sairaalassa hoidettujen vammojen jälkitiloiksi.
3) Vammojen jälkitilat, joita vastaavien alkuperäisten vammojen syntyaikaa ja -järjestystä ei pystytä tarkentamaan: vasemmalla päälaen- ja takaraivon seudulla sijaitsevat kolme arpea, joista kaksi sopii terävän väkivallan aiheuttamien vammojen jälkitilaksi ja kolmas ruhjehaavan
jälkitilaksi, sekä yläraajoissa ja vasemmassa alaraajassa sijaitsevat arpimaiset muutokset sopien ruhjehaavojen jälkitiloiksi.
Vanhojen vammojen selvittämiseksi pyydettiin Nils Gustafssonia koskevia potilastietoja Puolarmetsän sairaalasta, jossa Nils Gustafssonia oli hoidettu vuosina 1987 vasempaan poskipäähän tulleen haavan vuoksi ja vuonna 1988 päälaelle tulleen haavan takia. Lisäksi on pyydetty Nils Gustafssonia koskevat hoitotiedot työterveydenhuollosta (Kielotien lääkärikeskus Mehiläinen, Vantaa). Asiakirjat sisältävät Nils Gustafssonin omia selvityksiä hänen terveydentilastaan."
Saman asian voi todeta valokuvista kesältä 1960. Nisse itse kertoi/ETPTK:
"Gustafsson kuvaa poskeensa kohdistuneesta puukoniskusta aiheutuneen vamman ja ”Sitt oli tässä silmäkulmassa ja sitt on tässä, ja sitt oli päässä ja niskassa oli näitä puukon pistoja..oliks se 10 reikää, puukoniskua päässä plus se yhdestoista, se iso ventti, mikä oli 5 senttiä näin ja 5 senttiä näin”. Kysyttäessä puukoniskuista aiheutuneisiin vammoihin kohdistuneista hoitotoimista Gustafsson kertoo, että ne ommeltiin kiinni. Edelleen Gustafsson kertoo käsivarsissaan olleen puukoniskun jälkiä ja rystysistä nahan olleen pois (29.3.2004, s. 4)."
Tässä Bodom-tapauksessahan kävi niin, että lääkäreiden enemmistö kyllä kertoi totuuden, mutta puolustuksen hankkima (lahjoma?) todistaja sai Espoon käräjäoikeuden jostain syystä uskomaan tarinaansa.
Mitä te dorkat dorkailette?
- Ross Sullivan
Hypnoosissa hän kuitenkin "muisti".Karo79 kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 10:30 pm Se ettei Nisse muista mitään sen jälkeen kun murhaaja/murhaajat iskivät telttaan johtuu siitä että tilanne oli Nisselle niin järkyttävä että hänen kehonsa meni shokkitilaan. Ihmisen muisti toimii näin kohdatessa jotain järkyttävää mitä ei pysty käsittelemään. Nisse ehti kokea ja ehkä nähdäkin jotain niin järkyttää jota hänen juuri ja juuri 18-vuotta täyttänyt ymmärryksensä ei pystynyt käsittelemään. Tämä minun vahva uskomukseni siitä miksei Nisse muista vaikka haluaisi muistaa.
-
JasseHames
- Perry Mason
Kuvitteletko nyt jo tietäväsi mitä Gustafsson muistaa ja kuinka tarkkarajaisesti... Oletko "käsittääksesi" nähnyt myös Gustafssonin nukkuessaan näkemiä unia ja nekin tietenkin muistat paremmin kuin Gustafsson...Ross Sullivan kirjoitti: To Helmi 19, 2026 12:50 am Sen voi tiivistää niin, että on epätodennäköistä, että Nissellä oli edes keskivaikea aivovamma. Sitten vaikka olisikin, niin totaalinen, pitkäkestoinen ja tarkkarajainen muistikatkos ei ole linjassa edes keskivaikean aivovamman tapauksessa.
Tää on viesti ja sinun sanoma on tässä hyvä! Ja olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen täysin avoimin mielin edelleen tässä jutussa että kuka tai ketkä ovat syyllisiä näihin murhiin. Silloin 2004 kun tää keissi avattiin kunnolla tämä tapaus ihan haudat avaamalla olin aivan varma että Noniin tietenkin Nissehän ne teki! Ja olisin jopa toivonut että se asia olisi niin ollut. Mutta tänä päivänä ku itse olen perehtynyt asiaan huomaan asioita jotka enemmän puoltavat Nissen syyttömyyttä. Kuten esimerkiksi Nissen veri, jotai löytyi paljon teltan sisältä, sieltä missä hän kertoi menneensä nukkumaan. Ei telttakankaan päältä. Verinen ja spermainen tyynyliinäkäärö, joka löytyi teltan vierestä. Dna tutkimuksissa todettu ettei veri ja siemenneste kuulu kellekkään näistä uhreista. Teltalla ennen klo 6 nähny vaalea-asuinen henkilö joka ei voinut vaatetuksen takia olla Nisse, joka kiireesti poistui paikalta lintubongareiden hänet nähdessään. Miten esimerkiksi nämä seikat sattumalta tuolla paikalla olisi ollut jos Nisse olisi syyllinen? Sattumaltako ne sinne olisi tullut?VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 7:00 pm En harrasta trollausta kuten ehkä jotkut täällä..toki joku voi suivaantua eriävistä mielipiteistä ja ottaa sen trollauksena johon syytön ja sillä sipuli olen.
Ensiksikin...Ei niiden Nilssin turpiinsa saamis vammoja ole pakko ollut syntyä telttakankaan läpi vaan aikaisemmin ja sen johdosta kun turpiinsa on saanut niin lähtenyt mopo lapasesta.
Toiseen kysymykseen:
En kyllä ymmärrä että jotkut niin vahvasti ovat sitä mieltä että Nisse ei ole voinut olla missään nimessä tekijä...itse katson tätä avoimin silmin. En ole vielä päässyt perehtymään noihin muihin tappajaoletettuihin. Voi olla että joku muu on tappaja... mutta miten tätä juttua ei ainakaan ratkaista on se että otetaan heti alkuun kärkäs mielipide että asia meni tai ei mennyt niin ja sillä sipuli.
Kaikki kommentit ovat mielenkiintoisia. Itse ainakin pyrin avoimin mielin muiden mielipiteitä täällä lukemaan vaikka omani vahvasti tänä päivänä on se että Nisse on syytön.
Siitä haluaisin kyllä vielä kuulla mitä Ross Sullivan sanoi että moottoripyöristä olisi löytynyt verta! Mikä tämä juttu on ja miksei siitä mainita missään!? Haluaisin siitä kuulla lisää!
Anteeksi siis Cohle asiasta kirjoitti ei Ross Sullivan.Karo79 kirjoitti: To Helmi 19, 2026 7:22 amTää on viesti ja sinun sanoma on tässä hyvä! Ja olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen täysin avoimin mielin edelleen tässä jutussa että kuka tai ketkä ovat syyllisiä näihin murhiin. Silloin 2004 kun tää keissi avattiin kunnolla tämä tapaus ihan haudat avaamalla olin aivan varma että Noniin tietenkin Nissehän ne teki! Ja olisin jopa toivonut että se asia olisi niin ollut. Mutta tänä päivänä ku itse olen perehtynyt asiaan huomaan asioita jotka enemmän puoltavat Nissen syyttömyyttä. Kuten esimerkiksi Nissen veri, jotai löytyi paljon teltan sisältä, sieltä missä hän kertoi menneensä nukkumaan. Ei telttakankaan päältä. Verinen ja spermainen tyynyliinäkäärö, joka löytyi teltan vierestä. Dna tutkimuksissa todettu ettei veri ja siemenneste kuulu kellekkään näistä uhreista. Teltalla ennen klo 6 nähny vaalea-asuinen henkilö joka ei voinut vaatetuksen takia olla Nisse, joka kiireesti poistui paikalta lintubongareiden hänet nähdessään. Miten esimerkiksi nämä seikat sattumalta tuolla paikalla olisi ollut jos Nisse olisi syyllinen? Sattumaltako ne sinne olisi tullut?VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 7:00 pm En harrasta trollausta kuten ehkä jotkut täällä..toki joku voi suivaantua eriävistä mielipiteistä ja ottaa sen trollauksena johon syytön ja sillä sipuli olen.
Toiseen kysymykseen:
Kaikki kommentit ovat mielenkiintoisia. Itse ainakin pyrin avoimin mielin muiden mielipiteitä täällä lukemaan vaikka omani vahvasti tänä päivänä on se että Nisse on syytön.
Siitä haluaisin kyllä vielä kuulla mitä Ross Sullivan sanoi että moottoripyöristä olisi löytynyt verta! Mikä tämä juttu on ja miksei siitä mainita missään!? Haluaisin siitä kuulla lisää!
Mutta että jos verinen moottoripyörä otetaan ensi kertaa puheeksi 40v tapahtumien jälkeen jonkun yksittäisen ihmisen toimesta eikä poliisit asiasta ole maininnut niin en usko asian pitävän paikkaansa? Olisi tietysti mielestäni merkittävä seikka jos asia näin olisi että todella verta moottoripyörässä olisi ollut...
- Ross Sullivan
"Kuten esimerkiksi Nissen veri, jotai löytyi paljon teltan sisältä, sieltä missä hän kertoi menneensä nukkumaan. Ei telttakankaan päältä." Verijälkitutkimusten mukaan ei voitu päätellä kummalta puolelta kangas oli vereentynyt.Se on siis voinut läpivereentyä siten, että Nisse makasi kankaan päällä. Tyynyliina lienee kulkeutunut paikalla uhrien mukana (kuukautissuoja). Lintubongarien havainnolle en antaisi mitään painoarvoa arvioitaessa Nissen syyllisyyttä.Karo79 kirjoitti: To Helmi 19, 2026 7:22 amTää on viesti ja sinun sanoma on tässä hyvä! Ja olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen täysin avoimin mielin edelleen tässä jutussa että kuka tai ketkä ovat syyllisiä näihin murhiin. Silloin 2004 kun tää keissi avattiin kunnolla tämä tapaus ihan haudat avaamalla olin aivan varma että Noniin tietenkin Nissehän ne teki! Ja olisin jopa toivonut että se asia olisi niin ollut. Mutta tänä päivänä ku itse olen perehtynyt asiaan huomaan asioita jotka enemmän puoltavat Nissen syyttömyyttä. Kuten esimerkiksi Nissen veri, jotai löytyi paljon teltan sisältä, sieltä missä hän kertoi menneensä nukkumaan. Ei telttakankaan päältä. Verinen ja spermainen tyynyliinäkäärö, joka löytyi teltan vierestä. Dna tutkimuksissa todettu ettei veri ja siemenneste kuulu kellekkään näistä uhreista. Teltalla ennen klo 6 nähny vaalea-asuinen henkilö joka ei voinut vaatetuksen takia olla Nisse, joka kiireesti poistui paikalta lintubongareiden hänet nähdessään. Miten esimerkiksi nämä seikat sattumalta tuolla paikalla olisi ollut jos Nisse olisi syyllinen? Sattumaltako ne sinne olisi tullut?VittoriaVetra kirjoitti: Ke Helmi 18, 2026 7:00 pm En harrasta trollausta kuten ehkä jotkut täällä..toki joku voi suivaantua eriävistä mielipiteistä ja ottaa sen trollauksena johon syytön ja sillä sipuli olen.
Toiseen kysymykseen:
- LexVeritas
- Frank Columbo
Miten moottoripyörän veritippatarina viittaa kenenkään syyllisyyteen?
Esitutkintapöytäkirjaan liitetyn Krpn :n verijälkitutkimuksen mukaan Gustafssonin verta on nimenomaan telttakankaan sisäpinnalla siinä, missä hän kertoi nukkuneensa. Gustafssonin tippuverta ei ole lainkaan telttakankaan ulkopinnalla.
Multinikin sekoilut kontekstissa ovat merkityksellisiä niiden käänteisessä vaikutuksessa. Hänelle tulisi mielestäni myöntää Pro Gustafsson-mitali.
Esitutkintapöytäkirjaan liitetyn Krpn :n verijälkitutkimuksen mukaan Gustafssonin verta on nimenomaan telttakankaan sisäpinnalla siinä, missä hän kertoi nukkuneensa. Gustafssonin tippuverta ei ole lainkaan telttakankaan ulkopinnalla.
Multinikin sekoilut kontekstissa ovat merkityksellisiä niiden käänteisessä vaikutuksessa. Hänelle tulisi mielestäni myöntää Pro Gustafsson-mitali.
Jos verta olisi ollut oikeasti moottoripyörän päällä oltaisi voitu ajatella että Nisse olisi moottoripyörällä yöllä vienyt tavaroita piiloon. Mutta jos asia otetaan puheeksi ensi kertaa 40- vuotta murhien jälkeen jonkun yhden silminnäkijän yhtäkkisen muistin takia? Ja poliisit eivät siis kertaakaan itse ole asiasta maininneet tai spekuloineet tällä? ei kuulosta tämä kyllä mitenkään tärkeältä tai todelta.