Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kuolemanrangaistus
Alokas

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja kuolemanrangaistus »

Kirsikkapuu kirjoitti: Ma Joulu 19, 2022 9:51 am Ei ihan tasapainoiselta vaikuta tuo nainenkaan. Jos on nisteillyt ennenkin, niin mistä täällä kukaan tietää, nisteileekö nytkin
"Kääk! Nyt mä tiiän mikä mua vaivaa. Mä oon kattokaas tosi tasapainoinen ite ku oon pedofiilijuoppoluusereiden jälkeläinen ja halveksin naisia, tyttöjä, pappoja ja poliiseja. Isukki oli linnassa ollut. Kova äijä. Sit se tuli uskoon ja halus nussii mun siskoja ja ehkä muaki. Sit se oli taas linnassa. Perityt geenit ja kasvuympäristö oli oikeen tasapainoiset kuten minä itsekin. Se mikä oli iso vääryys, niin kaunis hyvän perheen tyttö ei musta sit kiinnostunut vaikka miten yritin pakottaa sen alkaa oleen ja näyttää et oon true jännämies nistivärkkieni kans vaikka beetamies oonki. No sit mä maksoin taksin ja kaikkee.

Mä olin hei köyhä hihanisti, ei mul ollu fyrkkaa ku ne on tarkotettu kaljaan, neuloihin ja subutexiin! No onhan mun pakko vaan tappaa ja murhata ku ei irtoo mitään muutaku pakkii ja taksinmaksuu! No sit mä vankilassa tajusin et on muuten väärin kun mun sisko kuoli ja se oli kauheaa toisin kuin sen mun murhaaman tytön kuolema joka oli ihan ookoo. Niin siinä lapussa oli yks kirjain väärin! Tein siitä heti kantelun ja vanginvartijat joutu pyytään anteeks.

Mä en pyydä anteeks et tein ne murhat ku ei se oo väärin et joku muu ku mä tai mun sisko kuolee varsinkaan ku murhaajana oon mä. Ja nyt mä hei oon kova jätkä hei mut vituttaa ku ihmiset tajuu et en mä hei oo ku luuseri kusipää, heti ku oli ollu lehdessä mun raukkismaiseen tekoon liittyvää matskuu niin tietenkin haukun netissä anonyymisti mun murhaamaa tyttöä ja ilkun naista joka mut jätti tän mun väkivaltaisuuden takia ja haukun sen sotaveteraanipappaa kans ja kesämökkiä koska tappaminen on väärin vaan jos se tapahtuu maanpuolustuksellisista syistä ja en oo koskaan käyny mökillä ku porukat vaan ryyppäs, hakkas, raiskas ja palvo jeesusta. Pilkkaan silti kaikkia väkivaltaa kokeneita naisia ja miehiä kohtaan tietenki väkivalta kans ookoo kunhan mies makaa valmiiks lattialla et on sit varma nakki! Ku oon niin vitun kunkku!

Mä täällä haukun miten tää exä nisteillyt ja mistä tietää nisteileekö nytkin mut mulla on itellä suonensisäsestä huumeidenkäytöstä saatu c-hepatiitti ja kauheena on varaa nyt kyl tällaseen. Oon lyhyt ja akkamainen mut helvetin kova äijä kun mä uskallan roikkua vauvapalstoilla kommentoimassa" -kaksoismurhamies hiilenä, kun uskotaan vaan jotaan pöytäkirjoja, hovioikeuden tuomiota, tieteellistä tutkimusta, uhrien omaisia ja katkeraa eksää.
”Mua uskoo kuitenki ihan jopa yks vanki jota vedätän ku oon kuitenki niin paljo muita vankeja parempi ja älykkäämpi tai sit se vaan on vähän vajaaälynen ja mä keskivertoo. No sit on yks sinisilmänen sossu kans jolle osaan itkee pillittää mun kohtaloa joka on muiden syy. En mä tarkottanu tappaa, mä vaan potkin ja hakkasin ja iskin puukolla yli 40 kertaa. Oon syytön ja tuomioni on epäreilu!”
-kaksoismurhamiehen filosofiaa

Tekstiä jaksotettu
-NILS-
Spiraali
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Spiraali »

Olisi muuten se vihoviimeinen asia olla puolustusasianajaja tuollaiselle hirviölle. Tahallani tekisin niin huonoa työtä että varmasti häkki heilhtaisi.Ja pitkäksi aikaa!
Kalle-Ville
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Uhrin isän muistojulkaisu pojalleen Facebookissa, kun 3.2. oli tämän kaksoismurhan vuosipäivä.

https://www.facebook.com/seppo.kallunki ... brc1XZ8zBl
Uncle Bentso
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Uncle Bentso »

Kalle-Ville kirjoitti: Su Helmi 04, 2024 12:58 am Uhrin isän muistojulkaisu pojalleen Facebookissa, kun 3.2. oli tämän kaksoismurhan vuosipäivä.

Sen enempää uhrin ja kirjoittajan sukulaissuhteisiin menemättä, kyseessä ei ole uhrin isä.
Kalle-Ville
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Uncle Bentso kirjoitti: Su Helmi 04, 2024 10:13 am
Kalle-Ville kirjoitti: Su Helmi 04, 2024 12:58 am Uhrin isän muistojulkaisu pojalleen Facebookissa, kun 3.2. oli tämän kaksoismurhan vuosipäivä.

Sen enempää uhrin ja kirjoittajan sukulaissuhteisiin menemättä, kyseessä ei ole uhrin isä.
Pahoittelen lapsustani, mutta selvästi jostakin sukulaisesta on kyse. Tuollaisen käsityksen vain satuin saamaan tuosta täysin ulkopuolisena, kun siihen Facebookissa törmäsin.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

17-vuotiaan Elisan julmasti murhannut mies pyrki vapaaksi vankilasta – näin oikeus päätti
Hovioikeus katsoi, ettei Kauklahden kaksoismurhasta tuomittu mies ollut vielä suorittanut elinkautista vankeusrangaistusta riittävän kauan.

Espoon Kauklahden julmasta kaksoismurhasta tuomittu Mikko Johannes Harju on anonut Helsingin hovioikeudelta pääsyä ehdonalaiseen vapauteen. Hän toivoi pääsevänsä vankilasta vuoden 2025 elokuussa. Hovioikeus hylkäsi anomuksen.
Hovioikeuden mukaan Harjun vankeusaika oli sujunut pääosin moitteitta, ja rangaistusajan suunnitelma oli edistynyt kaikilla työskentelyalueilla. Lisäksi vapauttamista puolsivat myös muun muassa hänen sijoittumisensa avolaitokseen. Murhista tuomittu oli myös opiskelut ja saanut sitä kautta saatuja rikoksetonta elämää tukevia ihmissuhteita vankilan ulkopuolella.

Hovioikeus kuitenkin hylkäsi Harjun hakemuksen päästä ehdonalaiseen vapauteen. Se katsoi, ettei Harjulla ollut vielä edellytyksiä päästä vapauteen, kun otetaan huomioon tuomioon johtaneen rikosten määrä ja laatu sekä suoritetun vankeusajan pituus.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010736111.html
MurhaMuffins
Alokas

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja MurhaMuffins »

Scully. kirjoitti: Pe Touko 17, 2013 5:10 am Itsekin tämän Mikon tiesin muutaman vuoden takaa, asui v. 2009 naapurissani parin kuukauden ajan ja opiskeltiin samassa koulussa (eri linjoja tosin) ja kävipä se pariin otteeseen samassa asunnossakin iltaa istumassa. Jutut oli jo silloin sitä luokkaa että taisi olla elämä pahastikin menossa alamäkeen, mutta en silti olisi hänestä moisia hirmutekoja ikinä uskonut. Mutta niinhän se menee kai aina :?
Tämä nyt meni vähän ot:ksi, mutta tapaus kolahti tietyllä tapaa kun tekijä sattui olemaan tuttu. Ja ne kerrat mitä häntä näinkin, ei hänellä mitään tatuointeja ollut.

Pahoittelut vielä off topicista.
Missä päin Leino asui Tampereella? Jossain kohtaa keskusteluita joku kertoi hänen asuneen Tammelassa, mutta Tammelakin on suht iso alue...
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tämä on yksi niistä murhista, ettei voi olla miettimättä voisiko enää raukkamaisempaa ja julmempaa olla.. No, kyllä valitettavasti voi.. siitä huolimatta toivoisin tämän hirviön istuvan loppuikänsä ja ihan Suomenkin mittareilla vielä vähintään 10 vuotta.

Olin aikanaan seuraamassa jutun käsittelyä käräjäoikeudessa ja sain ainoana napattua tunnistettavan, hyvän kasvokuvan Harjusta, jonka myin Alibille ja se (kuva) komeili - Harjun harmiksi - seuraavan Alibin etusivulla.

En myöskään unohda niitä verijälkiä Kauklahden Klippinkitiellä, murha asunnon ulkopuolella. Olen sen jälkeen ainoastaan kaksi kertaa käynyt Kauklahdessa ja toisella kertaa olin käyttämässä siellä kaveriani enkä siksi edes noussut ylös autosta. Sen verran rankasti tämä teko edelleen mieleeni tulee.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
alatuuhonen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alatuuhonen »

Voisko tämän kuvan saada tänne murha.infoon?
Tukulti-Ninurta I
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tukulti-Ninurta I »

Oleanteri kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 12:00 am Mä rehellisesti mietin nytkun oli se postinkantajan murha myyrmäessä et toi tyyppi pitää aina fucking mustii vaatteit ja sehän pääsee nyt kuulemma lomille sieltä suomenlinnasta missä on…et mitä jos se on se…ainaki kuulemma se juo ja on kännissä eikä sil oo oikeesti tyyliin ketään kavereit eikä tyttöystävää et mitä tuollanen hiippåri ees tekee ja mis se niinq viettää viikonloput. En tiiä miten paljo se sit käy lomil mut on se varmaan välillä viikonloppusin varjona stadin yössä ja se on just sellaselta vaikuttava, tuollanenhan vois hyvin vaiks maastoutuu ja oottaa vaan et tulee joku nainen et jos se naisille on katkera
Mietippä jos tuo psykopaatti onkin ollut tuohon ajankohtaan lomilla, koskaan ei voi tietää? Sopis varmaan profiiliin hyvin ylimitoitetun väkivallan vuoksi. Toivottavasti poliisit ovat huomioineet kaikki tällaiset henkilöt, jotka ovat entisiä tai nykyisiä (lomalla olleita) väkivaltarikollisia.
" Silmä silmästä, Hammaskeiju hampaasta! "
Tukulti-Ninurta I
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tukulti-Ninurta I »

alatuuhonen kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 10:24 am Voisko tämän kuvan saada tänne murha.infoon?
Samaa mieltä, kuva ja someprofiilit julki.
" Silmä silmästä, Hammaskeiju hampaasta! "
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

alatuuhonen kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 10:24 am Voisko tämän kuvan saada tänne murha.infoon?
Kurkkaa ketjun sivulle 40.
alatuuhonen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alatuuhonen »

Siis kunnon lärvikuvaa haen,huppari ei paljon valaise minkä näköinen ukko on.
matlockb
Watson itse

Tämä minun Harjusta ottama, Alibissa julkaistu kuva, on ainoa kunnon kasvokuva. Harju ei tajunnut naamioitua ennen kuin minun kameran salama välähti vahingossa (-> onneksi) ennen aikojaan ja samalla takaovi aukesi ja salama välähti päin Harjun lärviä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
matlockb
Watson itse

Seppo menetti lapsenlapsensa Kauklahden julmassa kaksoismurhassa: "Aika ei paranna"

Murhauhrin ukki kertoo vuosien tuskasta
Katso koskettava haastattelu videolta.

Julkaistu 25.02.2026 15:05
PEKKA LEHTINEN
[email protected]

Espoon Kauklahden kaksoismurha oli poikkeuksellisen raaka ja julma. Uhrin isoisä kertoo yhä jatkuvasta tuskastaan Rikospaikan haastattelussa.

Vuoden 2013 helmikuussa 21-vuotias tamperelaismies surmasi 17-vuotiaan tytön ja 22-vuotiaan miehen tämän asunnossa. Mies tappoi uhrit potkimalla molempia kymmeniä kertoja metallivahvisteisilla turvakengillä ja käyttämällä myös muita tekovälineitä, kuten paistinpannua.

22-vuotiasta uhria, Miikaa, murhaaja iski lisäksi yli 40 kertaa keittiöveitsellä. 17-vuotiasta tyttöä tekijä ei entuudestaan tuntenut lainkaan.

Miikan ukki Seppo Kallunki kertoo illan Rikospaikan haastattelussa, ettei hänellä eikä omaisilla ole mitään aihetta antaa tekijälle anteeksi.

– Pahan ihmisen paha teko. Se oli silmitöntä väkivaltaa ilman minkäänlaista motiivia, Kallunki sanoo.

Kallungin mukaan hänellä ei ole minkäänlaisia positiivisia ajatuksia tekijästä, vaikka murhista on kulunut nyt 13 vuotta.

– Sanotaan, että aika parantaa haavat. Minun mielestäni aika ei paranna, mutta lieventää.

– Viha tätä henkilöä kohtaan ei ole laantunut. Varsinkin aina vuosipäivän 3. helmikuuta ympärillä on erittäin alakuloista ja vetää maahan edelleenkin. Eikä vaimonikaan tuska ole helpottanut, hän kertoo surullisena.
...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sep ... ko/9301810
Vastaa Viestiin