Tällä foorumilla on tapana puhua asioista. Myös ne, jotka eivät tiedä asiasta saavat puhua.Hanna-Mari kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 10:28 amPoliisin toiminta koskien kyseistä tapausta, tulee kyllä tutkituksi.McPanty kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:55 amKuka on epäillyt surun aitoutta? Toki jos näin raa-an rikoksen uhrin omainen tuntee suurta tarvetta tulla lähinnä foorumille haukkumaan poliisia ja nimittelemään jotain toista käyttäjää poliisiksi surutyön sijaan, voinemme vetää omat johtopäätöksemme asiasta.JohanPomppas kirjoitti: Ti Maalis 10, 2026 4:59 pm
Kohtuutonta? Voi loukattuja tunteita yhyy...Loukkaantuneet minfolaiset ne vasta voikin pysytellä poissa tältä foorumilta, jos tuntuu pahalta kun uhrin läheinen kommentoi... Yleensä täällä kysellään, eikö kukaan tiedä mitään... Eikö ole paikalla tuttuja, perheenjäseniä, sukulaisia, naapureita jne. jne... Sitte sen kerran kun uhrin äiti ja ystävä tulee ketjuun kommentoimaan, niin kehotetaan "pysymään pois" ja epäillään surun aitoutta...
Mua ainakin kiinnostais huomattavasti enemmän uhrin äidin ja ystävän kommentit asiaan, kuin "neekeri sitä ja tätä" tai joku kyttien puolustelu, kun asioista jotain oikeasti tietävät (uhrin läheiset), ovat kertoneet että kyttiin oltu yhteydessä monen eri henkilön taholta, koska uhri ehtinyt viestiä hädästään. Onhan tässä nyt melkonen "virhe" tapahtunut - siinä kai asia, mitä pitäis pohdiskella, että kytät kaivaa muniaan ja tunkee donitseja naamaansa, eikä tee sitä mihin heidät on palkattu - kuin ulista jostain kuvitteellisesta neekeristä raiskaamassa lapsia ja mummoja hiekkalaatikolla. On niitäkin tapauksia joo - mutta niillehän on omat ketjut, että sinne kommentoimaan, jos ne enempi kiinnostaa... Tai märistä minfolaisten loukatuista tunteista, kun sanottiin pahasti... Loukkaantuneet voi kaivaa nessupaketin kaapista ja pyyhkiä kyyneleet, sekä ottaa vähän lomaa minfosta.
![]()
Todennäköisesti kohta Seiskassa myös kertomassa asiasta.
Se,että surun keskellä jaksaa hakea oikeutta lapselleen,on vahvuus,ei heikkous.
Poliisilla ei ole yleisiä ohjeita koskien kadonneita,jokainen tapaus on on erilainen.
Ja kyllä,tämä voidaan käydä minuutti minuutilta läpi,jos niikseen tulee.
Laitoin eilen tänne minuutti minuutilta,poliisin toimet koskien asiaa,mutta se ei mennyt läpi.
Tässä tapauksessa oysin lääkäri on soittanut poliisit,jolloin vasta kenttäjohto kerennyt kiinnostua asiasta,ennenkuin tekijäki uhrin perässä oysissa.
Kyllä voidaan ihmetellä,mitä toimia on tehty 8.10, ja 9.10?
Minua ei haittaa laisinkaan, minä vastaan 600 poliisia tässä asiassa.
Ja ei haittaa haukkua,minä ja poliisit kyllä tietävät ,että vihkoon meni.
Sellaisen,joka ei tiedä koko jutusta,turha puhua,poliisit on tervetulleita kertomaan omia näkemyksiään koskien asiaa minulle.
Asiat asiana.
Järkyttävä rikosepäily Oulussa: Mies, 29, raiskasi uhrinsa kuoliaaksi
Re: Järkyttävä rikosepäily Oulussa: Mies, 29, raiskasi uhrinsa kuoliaaksi
-
Hanna-Mari
Hyvä,edellä siis tietoa,koskien asiaa. Myös niille,jotka eivät vielä tiedä.McPanty kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 10:32 amTällä foorumilla on tapana puhua asioista. Myös ne, jotka eivät tiedä asiasta saavat puhua.Hanna-Mari kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 10:28 amPoliisin toiminta koskien kyseistä tapausta, tulee kyllä tutkituksi.McPanty kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:55 am
Kuka on epäillyt surun aitoutta? Toki jos näin raa-an rikoksen uhrin omainen tuntee suurta tarvetta tulla lähinnä foorumille haukkumaan poliisia ja nimittelemään jotain toista käyttäjää poliisiksi surutyön sijaan, voinemme vetää omat johtopäätöksemme asiasta.
Todennäköisesti kohta Seiskassa myös kertomassa asiasta.
Se,että surun keskellä jaksaa hakea oikeutta lapselleen,on vahvuus,ei heikkous.
Poliisilla ei ole yleisiä ohjeita koskien kadonneita,jokainen tapaus on on erilainen.
Ja kyllä,tämä voidaan käydä minuutti minuutilta läpi,jos niikseen tulee.
Laitoin eilen tänne minuutti minuutilta,poliisin toimet koskien asiaa,mutta se ei mennyt läpi.
Tässä tapauksessa oysin lääkäri on soittanut poliisit,jolloin vasta kenttäjohto kerennyt kiinnostua asiasta,ennenkuin tekijäki uhrin perässä oysissa.
Sellaisen,joka ei tiedä koko jutusta,turha puhua,poliisit on tervetulleita kertomaan omia näkemyksiään koskien asiaa minulle.
Asiat asiana.
Tästähän se lähti...
Puhelinkortti kirjoitti: Su Maalis 08, 2026 6:53 pm Jos omaiset näitä lukee, niin ei ole suru kovinkaan syvää.
Aitoahan se ei niin kovin syväkin suru voi olla. Ei tuossa surun aitoutta epäilty.LeaSommer kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 3:44 pmTästähän se lähti...Puhelinkortti kirjoitti: Su Maalis 08, 2026 6:53 pm Jos omaiset näitä lukee, niin ei ole suru kovinkaan syvää.
Minulla ei ole tarvetta epäillä sinua tai surusi aitoutta. Voimia taisteluun kaiken surun keskellä.Hanna-Mari kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 11:01 am Laitoin eilen tänne minuutti minuutilta,poliisin toimet koskien asiaa,mutta se ei mennyt läpi.
Asiat asiana.
Ymmärränkö siis oikein, että uhri on ollut töissä ma 6.10. Tämän jälkeen on tapahtunut se, mitä on tapahtunut, lehtiartikkelin mukaan "Poliisi vaati miestä alun perin vangittavaksi törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä raiskauksesta, joiden tekoaika oli 8.–9. lokakuuta. Uhri kuoli samana päivänä, kun miehen vangitsemista käsiteltiin oikeudessa, eli 13. lokakuuta. Eli teko ollut pitkäkestoinen, tapahtuen ke-to 8.-9.10. ? Joskus tämän jälkeen uhri viestittänyt hädästään läheisille ja useampi läheinen edelleen häkeen. Tähän ei ole reagoitu? Ja vasta myöhemmin (pe 10.10.?) uhrin mentyä tai jouduttua Oysiin, on lääkäri soittanut poliisit ja vasta sitten poliisit reagoineet? Ja miehen vangitseminen oli seuraavana maanantaina 13.10., samana päivänä jolloin uhri kuoli.
-
Hanna-Mari
Eli uhri on ma 6.10 normaalisti työssä.LeaSommer kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 4:07 pmMinulla ei ole tarvetta epäillä sinua tai surusi aitoutta. Voimia taisteluun kaiken surun keskellä.Hanna-Mari kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 11:01 am Laitoin eilen tänne minuutti minuutilta,poliisin toimet koskien asiaa,mutta se ei mennyt läpi.
Asiat asiana.
Ymmärränkö siis oikein, että uhri on ollut töissä ma 6.10. Tämän jälkeen on tapahtunut se, mitä on tapahtunut, lehtiartikkelin mukaan "Poliisi vaati miestä alun perin vangittavaksi törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä raiskauksesta, joiden tekoaika oli 8.–9. lokakuuta. Uhri kuoli samana päivänä, kun miehen vangitsemista käsiteltiin oikeudessa, eli 13. lokakuuta. Eli teko ollut pitkäkestoinen, tapahtuen ke-to 8.-9.10. ? Joskus tämän jälkeen uhri viestittänyt hädästään läheisille ja useampi läheinen edelleen häkeen. Tähän ei ole reagoitu? Ja vasta myöhemmin (pe 10.10.?) uhrin mentyä tai jouduttua Oysiin, on lääkäri soittanut poliisit ja vasta sitten poliisit reagoineet? Ja miehen vangitseminen oli seuraavana maanantaina 13.10., samana päivänä jolloin uhri kuoli.
Ti 7.10 olen uhrin kanssa 6 tuntia. Sovitaan aamuksi meno n.klo 9.
Yöllä tullut viestiä "kuolee kohta". "Pelottaa kuolema" jne.
8.10 emme tavoita sovittuun aikaan. Tutkimme asunnon.
Soitan hätäkeskukseen,poliisi soittaa tunnin päästä.
"Asiassa ei ole syytä epäillä rikosta",vaikka hän roikkuisi hirressä,emme saa paikannuslupaa,kannustavat 2-3vrk päästä käymään keskustan poliisiasemalla. "Vaikka kyseessä on tyttärenne,asiassa ei ole syytä epäillä rikosta" ja nuilla tuntomerkeillä löydämme hänet varmaankin.
Tuota ennen häkeen oli soittanut ,uhrin ystävä 2x,pyytänyt paikanntamaan uhrin puhelimen.
Siirrytään to 9.10,tekijä soittelee 4kpl hätäkeskukseen iltap.,uhri siirretään oysiin,tekijä lähdössä mukaan,lanssi ei ota kyytiin. Soittaa toisen kyydin.
Oysissa lääkäri kehottaa soittamaan poliisille,tällöin joku kenttähenkilöstöstä huomaa,että tekijä täytyy ottaa ehkä kiinni, ja lähettää partion hakemaan tekijää,joka juuri siirtymässä, jo sairaalaan.
Miten on nuilla esitiedoilla voinut tapahtua tällaista? Ja että tekijäkin ,on soitellut uhrista häkeen peräti 4 kertaa. Eikö lapsen tiedot olleetkaan järjestelmissä? Eikö luulisi hälytyskellojen soivan, jo esitietojen perusteella?
Tässä olisi voinut käydä jopa niin,että me omaiset ja tekijä istuu oysin aulassa yhtäaikaa, ja vieläkään ei hoksata,että joku kuolemassa, ja tekijä surevien omaisten kera.
Partioilla jo edeltävänä päivänä tekijän nimi,uhriin kohdistunut uhkailu ym.
Häkeen soittanut 3 eri henkilöä torstaina 8.10.
Uhrin tila kriittinen,menehtyy tulematta tajuihinsa 13.10.
En itse ikinä enää tulee soittamaan poliisille,vastaus ei voi olla,että emme tee mitään,ilman karttapalvelua.
Täytyyhän manuaalinen etsiminenkin kuulua valikoimaan?
Varsinkin kun kerrottu ,edeltäneet asiat.
Tekijähän oli vielä poliisille tuttu.
Tästä piirtyy kuva,jos joku tapetaan,älä soita ainakaan poliisille. Ja ei ole pelkoa,siihen numeroon en toiste soita,se on varma.
Asiasta on kirjattu rikosilmoitus poliisista,kantelu,oikeusrekisterikeskukseen,asiaa harkitsee valtakunnansyyttäjä,sitä vastausta odotellessa. Osa valituksista meni jo oikeuskanslerille.
Hassua,että joku ajattelee,ettei asia satuttaisi minua.
Ihmiset suree monin tavoin. Ja ainoa,mitä tällä haen,on että (ehkä) seuraava saa avun ajoissa, tai pelastuu.
Omaa lastani en saa takaisin,mutta virheistä voi oppia, ja seuraavan kerran "otetaan" todesta,ehkä jopa ajellaan autolla lähelle kohteita tmv.
Nämä olivat,en tiedä missä järjestelmässä,ja kuka tästä nyt sitten vastaa.
Olisin odottanut,että olisi edes pahoiteltu,oysin lääkärikin pahoitteli, etteivät pystyneet parempaan.
Mutta ei oulun poliisi,ei ole pahoitellut,hyvin on hiljasta ollut.
Siinäpä se...
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Minä en ole menettänyt tämän tapauksen yhteydessä luottoa Suomen poliisiin. Vielä. Ja kyllä aiemmin on mainittu siitä, miten poliisi normaalisti toimii katoamistapauksissa. Sitä emme tiedä, onko tämä ollut niin poikkeuksellinen tilanne, että katoamisilmoitukseen olisi välittömästi pitänyt suhtautua toisin, kuin nyt oltiin tehty. Kuten joku aiemmin mainitsikin, omaiset eivät välttämättä pysty suhtautumaan tapahtumiin objektiivisesti ja se ymmärrä toki.
Vielä täysin auki, mitä on tapahtunut sen lisäksi, että joku aivokääpiö käynyt naisen kimppuun ja pahoinpidellyt niin, että jopa murhatuomio saattaa odottaa.
Se tässä hiukan hämmentää, että oikeudenkäyntiä ei olla vielä edes aloitettu ja oletetun tekijän nimikin jaettu julkisuuteen (ja taisi joku sotkea tämän kaverinkin asiaan). Syytön, kuten toisin todistetaan, niin sen pitäisi mennä, kuten aina.
No, perjantaina saamme virallista reittiä ainakin jotain tapahtumista. Tuskin silloin vielä tuomiota kuitenkaan luetaan, toki voin sen suhteen olla täysin väärässäkin. Pari päivää vielä siis menee.
Edit: Edellisen tekstin luettuani totean, että mikäli poliisi on toiminut asiassa väärin, kyllä siitä sisäinen tutkinta käynnistetään.
Vielä täysin auki, mitä on tapahtunut sen lisäksi, että joku aivokääpiö käynyt naisen kimppuun ja pahoinpidellyt niin, että jopa murhatuomio saattaa odottaa.
Se tässä hiukan hämmentää, että oikeudenkäyntiä ei olla vielä edes aloitettu ja oletetun tekijän nimikin jaettu julkisuuteen (ja taisi joku sotkea tämän kaverinkin asiaan). Syytön, kuten toisin todistetaan, niin sen pitäisi mennä, kuten aina.
No, perjantaina saamme virallista reittiä ainakin jotain tapahtumista. Tuskin silloin vielä tuomiota kuitenkaan luetaan, toki voin sen suhteen olla täysin väärässäkin. Pari päivää vielä siis menee.
Edit: Edellisen tekstin luettuani totean, että mikäli poliisi on toiminut asiassa väärin, kyllä siitä sisäinen tutkinta käynnistetään.
Ei tämä kyllä minusta ihan tavalliselta katoamistapaukselta kuulosta. Eihän tässä ole kyse pelkästään siitä, että henkilöä ei tavoiteta vaan myös siitä, että hänen henkeen/terveyteen on näiden esitietojen valossa kohdistunut uhka.WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:21 pm ...
Ja kyllä aiemmin on mainittu siitä, miten poliisi normaalisti toimii katoamistapauksissa. Sitä emme tiedä, onko tämä ollut niin poikkeuksellinen tilanne, että katoamisilmoitukseen olisi välittömästi pitänyt suhtautua toisin, kuin nyt oltiin tehty.
...
WalkingDiaster
Ainahan tekijän nimi vuotaa julkisuuteen, en ymmärrä miksi sinä järkevänä kirjoittajana sitä ihmettelet.
Vendin murhaajan nimi oli saman päivänä tiedossa, vaikka oikeudenkäynti oli puoli vuotta tapahtuman jälkeen. Samoin kaikissa muissakin tapauksissa. Miksi nyt olisi jotenkin eri asia?
Ainahan tekijän nimi vuotaa julkisuuteen, en ymmärrä miksi sinä järkevänä kirjoittajana sitä ihmettelet.
Vendin murhaajan nimi oli saman päivänä tiedossa, vaikka oikeudenkäynti oli puoli vuotta tapahtuman jälkeen. Samoin kaikissa muissakin tapauksissa. Miksi nyt olisi jotenkin eri asia?
Viimeksi muokannut Perilla, Ke Maalis 11, 2026 8:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko
joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista
Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
joista 60% on työttömiä
Saisihan sen nimen vangitsemispäätöksestä lokakuulta, jos vain pyytäisi. Toki syytön kunnes toisin todetaan, mutta kyllähän tässä äkkiseltään haiskahtaa, että kakkua tulossa.Perilla kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:30 pm ^^
-
Hanna-Mari
Tuomiot on julkisia, ja osin oikeudenkäynti,seksuaalirikosasioissa on suljettu osuus pelkän kuvamateriaalinkin ,osalta kuten ruumiinavausosio. Kyse on kuitenkin lapsestani.WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:21 pm Minä en ole menettänyt tämän tapauksen yhteydessä luottoa Suomen poliisiin. Vielä. Ja kyllä aiemmin on mainittu siitä, miten poliisi normaalisti toimii katoamistapauksissa. Sitä emme tiedä, onko tämä ollut niin poikkeuksellinen tilanne, että katoamisilmoitukseen olisi välittömästi pitänyt suhtautua toisin, kuin nyt oltiin tehty. Kuten joku aiemmin mainitsikin, omaiset eivät välttämättä pysty suhtautumaan tapahtumiin objektiivisesti ja se ymmärrä toki.
Täytyy ymmärtää, että uhrin tunsi muutkin kuin minä,hänellä oli lukuisia ystäviä, ja vaikken minä ole kertaakaan maininnut nimiä,uhrin läheiset usein ne kertovat. He tuntevat surua, ja itse en tekijää tuntenut juurikaan,onneksi.
Minulla on uhkasakoin kielletty puhumasta rikoksen sisällöstä, tai muusta vastaavasta.
Poliisin toiminta on kuitenkin täysin julkista.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Kyse oli tästä aiemmin ketjussa puhutusta. Eli yleisellä tasolla keskusteltiin, miten katoamistapauksiin normaalisti suhtaudutaan. Ei nimenomaan tähän tapaukseen liittyen.LeaSommer kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:29 pmEi tämä kyllä minusta ihan tavalliselta katoamistapaukselta kuulosta. Eihän tässä ole kyse pelkästään siitä, että henkilöä ei tavoiteta vaan myös siitä, että hänen henkeen/terveyteen on näiden esitietojen valossa kohdistunut uhka.WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:21 pm ...
Ja kyllä aiemmin on mainittu siitä, miten poliisi normaalisti toimii katoamistapauksissa. Sitä emme tiedä, onko tämä ollut niin poikkeuksellinen tilanne, että katoamisilmoitukseen olisi välittömästi pitänyt suhtautua toisin, kuin nyt oltiin tehty.
...
Rescuer kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 7:47 amAinoastaan silloin, kun on epäilys henkilön hengen tai terveyden olevan vakavasti vaarassa. Poliisille tulee vuosittain noin 18000 ilmoitusta kadonneista henkilöistä, kadonneen henkilön etsintä -tehtäviä poliisilla oli kuitenkin esimerkiksi viime vuonna 1040.uusitma kirjoitti: Ma Maalis 09, 2026 1:17 am Poliisit menee kyllä henkilön kotiin tarkastuskäynnille, jos ei saada puhelimella yhteyttä. Kaksi kertaa olen joutunut pyytämään. Toisen tarkistuksen pyysin vielä soittamalla Helsingistä Tampereen poliisilaitokselle. Menivät paikalle ja soittivat ambulanssin. En tiedä mitkä ne tarkistuksen kriteerit on virallisesti, mutta näin on toimittu.
Kyllä minunkin mielestäni poliisin olisi noilla tiedoilla pitänyt reagoida asiaan, jos henkilö on lähetellyt viestejä joissa pelkää kuolevansa, ja seuraavana päivänä häneen ei saada yhteyttä eikä häntä löydy asunnoltaan, ei mielestäni ole enää kyseessä pelkkä kadonnut henkilö jota ei tavoiteta, vaan mahdollisesti kuolemanvaarassa oleva henkilö jolloin poliisilla olisi valtuudet aloittaa etsintä välittömästi, uhrin puhelimen paikantamiseen ei ehkä noin nopeasti noilla tiedoilla saada valtuuksia mutta jos uhrin poikaystävä oli tiedossa niin poliisi olisi voinut yrittää tavoittaa hänet ja tarkistaa onko uhri hänen seurassaan ja mikä uhrin kunto on.Ti 7.10 olen uhrin kanssa 6 tuntia. Sovitaan aamuksi meno n.klo 9.
Yöllä tullut viestiä "kuolee kohta". "Pelottaa kuolema" jne.
8.10 emme tavoita sovittuun aikaan. Tutkimme asunnon.
Soitan hätäkeskukseen,poliisi soittaa tunnin päästä.
En tarkoittanut sinua vaan WalkingDiasteriaLeaSommer kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:37 pmSaisihan sen nimen vangitsemispäätöksestä lokakuulta, jos vain pyytäisi. Toki syytön kunnes toisin todetaan, mutta kyllähän tässä äkkiseltään haiskahtaa, että kakkua tulossa.Perilla kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:30 pm ^^
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko
joista 60% on työttömiä
joista 60% on työttömiä
Osanottoni menetyksestäsi, Hanna-Mari. Tuota on todella raskas lukeakin, enkä voi edes kuvitella miltä se tuntuu äitinä.
Kun lukee kuvaustasi tapahtumista, niin väistämättä herää ajatus, että jokin on tosiaan mennyt pahasti pieleen.
Minfossa usein analysoidaan yksityiskohtia hyvinkin tarkasti, ja näitä kirjoituksilla esiin nostetaan. Asiatasolla, kun puhutaan, niin se saattaa vaikuttaa välillä vaikkapa empatian puutteelta. Sitäkin se saattaa joidenkin osalta välillä olla, mutta henkkoht en usko, että kaikki asiakommentoijat on oikeasti empatiakyvyttömiä.
Näillä tiedoilla moni meistä minfolaisista varmasti miettii myös samoja kysymyksiä kuin sinäkin: miksi hälytyskellot eivät soineet aiemmin.
Ymmärrän myös hyvin, jos luottamus poliisiin on tällä hetkellä mennyt. Tuollaisen jälkeen se on monelle täysin luonnollinen reaktio. Samalla toivon, että asian selvittäminen menee perinpohjaisesti läpi ja mahdollisista virheistä myös opitaan, jotta seuraavalla kerralla joku toinen saisi apua ajoissa.
Ja vaikka tässä tapauksessa on todnäk/on voinut tapahtua vakava virhe, se ei poissulje sitä, etteikö monet poliisit (parhaimmassa tapauksessa suurin osa) yritä tehdä työnsä mahdollisimman hyvin. En tiedä, mutta toivottavasti tämänkin tapauksen kautta järjestelmää saadaan paremmaksi.
Voimia sinulle ja kiitos osallistumisestasi.
Kun lukee kuvaustasi tapahtumista, niin väistämättä herää ajatus, että jokin on tosiaan mennyt pahasti pieleen.
Minfossa usein analysoidaan yksityiskohtia hyvinkin tarkasti, ja näitä kirjoituksilla esiin nostetaan. Asiatasolla, kun puhutaan, niin se saattaa vaikuttaa välillä vaikkapa empatian puutteelta. Sitäkin se saattaa joidenkin osalta välillä olla, mutta henkkoht en usko, että kaikki asiakommentoijat on oikeasti empatiakyvyttömiä.
Näillä tiedoilla moni meistä minfolaisista varmasti miettii myös samoja kysymyksiä kuin sinäkin: miksi hälytyskellot eivät soineet aiemmin.
Ymmärrän myös hyvin, jos luottamus poliisiin on tällä hetkellä mennyt. Tuollaisen jälkeen se on monelle täysin luonnollinen reaktio. Samalla toivon, että asian selvittäminen menee perinpohjaisesti läpi ja mahdollisista virheistä myös opitaan, jotta seuraavalla kerralla joku toinen saisi apua ajoissa.
Ja vaikka tässä tapauksessa on todnäk/on voinut tapahtua vakava virhe, se ei poissulje sitä, etteikö monet poliisit (parhaimmassa tapauksessa suurin osa) yritä tehdä työnsä mahdollisimman hyvin. En tiedä, mutta toivottavasti tämänkin tapauksen kautta järjestelmää saadaan paremmaksi.
Voimia sinulle ja kiitos osallistumisestasi.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell