uusitma kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 8:02 pm
liukaslahna kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 5:49 pm
01.png
25-26 vuosilta threadsissä nopealla vilkaisulla paikkatiedot: mätäjoki, konala, malaga, amsterdam, malminkartano, kannelmäki, pikku-huopalahti, harju, vuosaari, länsi-pasila. En ainakaan huomannut myyrmäkeä, kertooko se sitten jotain vai ei.
Tuo Mätäojan kuva on varmaan Myyrmäestä, joten kyllä hän Myyrmäen tuntee. Siinä on puutarhapalstoja ja mielestäni muitakin kuvia hänellä on palstoilta. Tuo on juuri se alue, mistä pääsee huomaamattomasti postinjakajan murhapaikalta Malminkartanoon.
Nuo paikkamerkinnät ei tarkoita asuinpaikkaa, vaan kuvauspaikkaa, mutta saatanpa arvata, etää Pikku-Huopalahden kuva on otettu asuinpaikassa. Sielä on jonkun hiton Sininauhasäätiön tai muun vastaavan lafkan asuntoja vankilasta vapautuville. Mielenkiintoinen yksityiskohta, kai sattuma, että se nuori mies, joka ensimmäisenä pidätettiin Myyrmäen murhasta epäiltynä, haettiin säilöön nimenomaan siitä vankilasta vapautuneiden asuintalosta.
Ei Helsinki, Espoo, Vantaa alueella paljon mietitä mistä kaupunginosasta asunnon haluaa, vaan pitkään oli niin, että asunto otettiin vastaan sieltä mistä saatiin. Nyt on vähän enempi vuoralaisen markkinat. Julkiset kulkee, pääsee joka paikkaan.
Ainut merkittävä juttu asumiskuviossa on se, että Myyrmäen murha tapahtui ennen neljää yöllä ja silloin on juuri se aika, kun julkisilla ei pääse liikkumaanvhuomaamattomasti. Yöbussissa pitää näyttää lippu ja juniksilla on kamerat, joten sen murhan tekijä sniikkaili johonkin asuntoon Myyrmäen lähellä, luulen.
Samaa mietin, mätäoja kun menee kannelmäen ja malminkartanon välissä ja jatkuu myyrmäkeen, murhatalon lähistölle. Ja kävelytiet kulkee vieressä.
Mul tuli kans mieleen toi pikku-huopalahti asia. Eikö se tyyppi ollut jossain toisessa asunnossa siel myyrmäessä murhailtana ja ollut tappelussa tms ja sen vuoksi sitä haettiin? Oisko tää tyyppi voinut olla siel myös tai tuntee edes sen huopalahden tyypin ja sen vuooksi oli siellä myyrmäessä? Mut koska huumeita, ni ei ole mainittu poliiseille et kuka ollut mukana tms. En tiiä, ehkä kaukaa haettua. Mä toivoisin et tää ois molempien murhien takana ja postinjakajan murha vihdoin selviäisi. Noi veitsi kuvat vaan sai jostain syystä mulla aikaan tunteen, ettei tämä ole vastuussa myyrmäen murhasta. Koska jos nyt ylpeenä esitellyt veistä somessa ja pian murha, mut jostain syystä edellisen murhan jälkeen aivan hiljaiseloa ja pystynyt olla vihjailematta someen? Toki en käynyt kastomassa veitsikuvien julkaisuajankohtaa. Mut voisko tommonen tyyppi olla hiljaa kolme vuotta?
Mä olen aina ajatellut et joku skitsofreeninen se postinjakajan murhaaja, mut huumepsykoosi kävis kyllä yksiin ihan yhtälailla.