TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ
En tiedä mitä "postia, tai suggerointia" se oli, mutta "mamman" kanssa psyykkasimme toisiamme lopettamaan ja ensin lopetti "mamma" ja parin päivän päästä minä, joten toinen toistamme kannustaen homma onnistuu.
Siitä on kuulema tehty joku tutkimuskin, että kannattaa porukassa lopettaa, niin suhteellinen onnistumisprosentti on parempi.
Silloin aikoinaan, kun hypnoosikeskustelussa heitin leikilläni , että olin hypnoosin avulla päässyt eroon tupakasta, niin en olisi kenekään uskonut ottavan todesta moista vitsiä, mutta näemmä sitten noita höynäytettäviä, tosin tahattomasti, näyttää löytyvän.
Ei sitten ole mikään ihme, jos kaikki Gussen jututkin menevät läpi kuin häkä, kjäh.
Siitä on kuulema tehty joku tutkimuskin, että kannattaa porukassa lopettaa, niin suhteellinen onnistumisprosentti on parempi.
Silloin aikoinaan, kun hypnoosikeskustelussa heitin leikilläni , että olin hypnoosin avulla päässyt eroon tupakasta, niin en olisi kenekään uskonut ottavan todesta moista vitsiä, mutta näemmä sitten noita höynäytettäviä, tosin tahattomasti, näyttää löytyvän.
Ei sitten ole mikään ihme, jos kaikki Gussen jututkin menevät läpi kuin häkä, kjäh.
Silminnäkijätodistajat KH ja HS näkivät rantaan kätkeytyvän miehen murhaniemessä noin klo 6.
Olavi Kivilahti näki alueelta poistuvan miehen, kiireisin askelin, keskimittainen, vaaleanruskeatukkainen, pyöreäkasvoinen, kasvoissa ehkä finnejä, noin 30 vuotias. Noin klo 6.
Teltan vierestä löytyi tyynynpäällinen, josta on saatu erotettua DNA. Se ei kuulu telttailijoista kenellekään. Se on todennäköisesti ilmaantunut siihen vasta aamulla. DNA oli vieraan miehen spermasta. Vastaavaa DNA:ta ei ole löydetty.
Teltan läheltä on löydetty limsapullo, jossa on ollut edelleen tunnistamatta jäänyt sormenjälki.
Ainakin eräiden tietojen mukaan keskiniemessä on ollut onkimiehiä, jotka ovat saaneet kalaa, mutta ovat lähteneet pikaisesti alueelta ottamatta kaloja mukaansa. Nämä tunnetaan nimellä "aikamieskalastajat". NG:n mukaan leiriläiset eivät saaneet kalaa, mutta nämä toiset kalastajat kyllä olivat saaneet kalaa. Nämä miehet eivät ole ilmoittautuneet.
Jos olisi ollut leiriläisten keskeinen tappelu humalassa, niin siitä olisi syntynyt valtava mekkala, joka olisi kuultu laajalti. Nyt kaikki on tapahtunut kumman hiljaisesti, meteliä ei ole kuulunut. Vaikuttaa siltä, että hyökkääjät ovat päässeet yllättämään nukkuvat leiriläiset ja kaikki on tapahtunut hyvin nopeasti ja vielä tehokkaastikin. Ääntä ei ole ehtinyt syntyä.
Murhaniemeen voi vapaasti tulla ja sieltä poistua idän suunnasta. Kukaan ei välttämättä näe sinne alueelle tulijaa tai sieltä poistujaa. Kysymyksessä ei ole "suljettu huone".
Olavi Kivilahti näki alueelta poistuvan miehen, kiireisin askelin, keskimittainen, vaaleanruskeatukkainen, pyöreäkasvoinen, kasvoissa ehkä finnejä, noin 30 vuotias. Noin klo 6.
Teltan vierestä löytyi tyynynpäällinen, josta on saatu erotettua DNA. Se ei kuulu telttailijoista kenellekään. Se on todennäköisesti ilmaantunut siihen vasta aamulla. DNA oli vieraan miehen spermasta. Vastaavaa DNA:ta ei ole löydetty.
Teltan läheltä on löydetty limsapullo, jossa on ollut edelleen tunnistamatta jäänyt sormenjälki.
Ainakin eräiden tietojen mukaan keskiniemessä on ollut onkimiehiä, jotka ovat saaneet kalaa, mutta ovat lähteneet pikaisesti alueelta ottamatta kaloja mukaansa. Nämä tunnetaan nimellä "aikamieskalastajat". NG:n mukaan leiriläiset eivät saaneet kalaa, mutta nämä toiset kalastajat kyllä olivat saaneet kalaa. Nämä miehet eivät ole ilmoittautuneet.
Jos olisi ollut leiriläisten keskeinen tappelu humalassa, niin siitä olisi syntynyt valtava mekkala, joka olisi kuultu laajalti. Nyt kaikki on tapahtunut kumman hiljaisesti, meteliä ei ole kuulunut. Vaikuttaa siltä, että hyökkääjät ovat päässeet yllättämään nukkuvat leiriläiset ja kaikki on tapahtunut hyvin nopeasti ja vielä tehokkaastikin. Ääntä ei ole ehtinyt syntyä.
Murhaniemeen voi vapaasti tulla ja sieltä poistua idän suunnasta. Kukaan ei välttämättä näe sinne alueelle tulijaa tai sieltä poistujaa. Kysymyksessä ei ole "suljettu huone".
Kättä kun heiluttaa ees taas ees taas
Se on tullut nähtyä, että jos et ole kirjoittanut totta, kerrot jälkikäteen kertomasi olleen leikillään tehtyä.Hessu52 kirjoitti:Silloin aikoinaan, kun hypnoosikeskustelussa heitin leikilläni , että olin hypnoosin avulla päässyt eroon tupakasta, niin en olisi kenekään uskonut ottavan todesta moista vitsiä
Omituista.
Se on tullut nähtyä, ettei esitutkinta ole hakenut tässä totutta.Sariola kirjoitti:Teltan vierestä löytyi tyynynpäällinen, josta on saatu erotettua DNA. Se ei kuulu telttailijoista kenellekään. Se on todennäköisesti ilmaantunut siihen vasta aamulla. DNA oli vieraan miehen spermasta. Vastaavaa DNA:ta ei ole löydetty
Omituista.
-
:o)
Re: Kättä kun heiluttaa ees taas ees taas
Suomessa on aika hyvä sananvapaus, täällä voi siis pikkukännissä heittää sellaistakin läppää, että viranomaiset, tutkiessaan kolmoismurhaa, keskittyvät esitutkinnassaan johonkin muuhun, kuin murhaajan löytämiseen...Wagner kirjoitti:Se on tullut nähtyä, ettei esitutkinta ole hakenut tässä totutta.
Omituista.
Minusta se on omituista, että ihminen, joka ihan oikeasti esittää olevansa sitä mieltä, että näin tapahtuu, käyskentelee ilmeisesti ihan vapaana keskuudessamme - hoitaen nähtävästi omatoimisesti lääkityksensä.
Joo, sitä on porukalla ihmetelty, että sinäkin kuleksit ihan vapaalla, täysillä kirjotusoikeuksilla....:o) kirjoitti: Suomessa on aika hyvä sananvapaus, ....
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Tuossa edellä nimimerkin ;o) esittämä mielipide, että henkilö, joka uskaltaa olla sitä mieltä, että viranomaiset tutkiessaan kolmoismurhaa keskittyvät muuhun kuin murhaajan löytymiseen, pitäisi vangita, koska esittää noin löysiä mielipiteitä. Kyllähän näistä asioista on esitetty ja esitetään useinkin jyrkkiä mielipiteitä, eikä niiden esittäjiä suinkaan aina oteta kiinni ja pistetä säilöön. Tämä kyseinen nimimerkkikikin syyllistyy samanlaiseen käytökseen melko usein. Tosin hänen kritiikkinsä kohdistuu yleensä yksityisiin henkilöihin, ja kysymyksessä saattaisi näin ollen olla kunnianloukkaus. Täällä keskustelupalstalla liikutaan noilla rajoilla, että onko mikä tahansa ilmaus hyväksyttävää vai ei. Kyllä tämä kyseinen nimimerkki kuuluisi noihin erityistä tarkkailua vaativiin kirjoittajiin. Ainakin hänen ilmaisunsa on usein yksioikoista ja loukkaavaa. Mieleen tulee myös se TV:n keskusteluohjelmassa esiintynyt punatukkainen nainen, joka on entinen syyttäjä, ja joka on esittänyt asemaansa nähden hyvin kärkeviä mielipiteitä, jotka eivät oikein kelpaa ainakan malliksi kunnon kansalaiselle. Oikeuden päätöstä on kunnioitettava. Tässä tämä nimimerkki viittaa lääkitykseen, joka on tietysti loukkaava ilmaus jo sinänsä, ja tuosta pitäisi huomauttaa "sopimattomasta käytöksestä".:o) kirjoitti: .......
Minusta se on omituista, että ihminen, joka ihan oikeasti esittää olevansa sitä mieltä, että näin tapahtuu, käyskentelee ilmeisesti ihan vapaana keskuudessamme - hoitaen nähtävästi omatoimisesti lääkityksensä.
-
:o)
En minä tietääkseni vangitsemisesta mitään ole kirjoittanut...Sariola kirjoitti:Tuossa edellä nimimerkin ;o) esittämä mielipide, että henkilö, joka uskaltaa olla sitä mieltä, että viranomaiset tutkiessaan kolmoismurhaa keskittyvät muuhun kuin murhaajan löytymiseen, pitäisi vangita:o) kirjoitti: .......
Ja kuten älähdyksistä näkyy, näyttää niitä (minusta) hoidon tarpeessa olevia useitakin täällä möykkäävän... se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Ja kuten kirjoitin: oikein hoidettu lääkityskin saattaisi tepsiä.
Unohdin kyllä mainita, että voihan tuon kaltainen vainoharhaisuus johtua ihan pelkästään typeryydestäkin (nimiä mainitsematta), ja siihenhän ei tietenkään ole hoitoa eikä lääkitystäkään...
Mutta jatkakaapas poijat tutkijoiden ja murhiin mitenkään liittymättömien sivullisten kunnianloukkauksia, kait sekin jonkinlaista terapiaa on teille sekin...
Kättä kun heiluttaa ees taas ees taas
Tähän nyt on kommentoitava puolestani niin, että minulle kyllä riittää lääkitykseksi perjantaipullo, en myöskään ole vainoharhainen enkä ole käsittääkseni loukannut kenenkään murhiin liittymättömien sivullisten kunniaakaan.:o) kirjoitti:..En minä tietääkseni vangitsemisesta mitään ole kirjoittanut..., mutta kyllähän moinen vainoharhaisuus jonkinlaista hoitoa vaatii...Ja kuten kirjoitin: oikein hoidettu lääkityskin saattaisi tepsiä.
Unohdin kyllä mainita, että voihan tuon kaltainen vainoharhaisuus johtua Mutta jatkakaapas poijat tutkijoiden ja murhiin mitenkään liittymättömien sivullisten kunnianloukkauksia, kait sekin jonkinlaista terapiaa on teille sekin...![]()
Kunnian voi saada ja sen voi myös menettää, mikä ilmenee esimerkiksi lausumasta kunniallinen kansalainen.
Siihen en voi vaikuttaa, että Arska on ottanut kunnian Bodomin surmista enkä ole tuota kunniaansa koskaan kyseenalaistanut.
Allekirjoituksestani kait jo ilmenee, miksi pidän tehtyä esitutkintaa omituisena, kun Arskan osalta keskusrikospoliisilla on jo vuodesta 1995 ollut tieto tunnustuksistaan osuudestaan Bodomin kolmoissurmiin ja poliisille tehdyssä ilmoituksessa jo tuolloin ehdotettiin DNA-tutkintaa.
Omituista on, että mitään ei asiassa ole poliisin taholta tapahtunut.
-
strangelove
- Adrian Monk
Eivät poliisiraukat viitsi ottaa sitä riskiä, koska silloinhan todellinen syyllinen voisi löytyä. Se taas tietäisi sitä, että Gustafsson olisi syytön. En oikein usko tähän Arska-teoriaan, mutta jos asia on niin kuin Wagner allekirjoituksessaan sanoo, niin eiköhän tuo kannattaisi tutkia.Wagner kirjoitti:Omituista on, että mitään ei asiassa ole poliisin taholta tapahtunut.
Olisi mielenkintoista nähdä Haapalan ja Tuomisen ilmeet, jos tekijäksi osoittautuisikin ihan joku muu kuin Nils
Re: No Smoke, no joke
Tää on hyvä!skoone kirjoitti:Voi teitä aloittelijoita, minä aikoinani lopetin tupakoinnin 68 kertaa ja heti 69:llä kerralla onnistui, siis vuonna 96Wagner kirjoitti:
Tupakointi kannattaa lopettaa aina, itse olen lopettanut jo kuudesti.
![]()
![]()
Muuten se, että NG olisi näyttänyt kahta sormea ja se on tulkittu kahdeksi tappajaksi. Minä luulen, että NG näytti vaan, että sormien väliin voisi lykätä sätkän...
Itse olen pitkään tupakoinut... Lopettamista en vielä ole aloitellut harrastamaan.
Kivilahti ei itse ole ottanut tarinaansa vakavasti. On muutellut sitä jatkuvasti ja lopulta usimmassa tutkinnassa melkein mitätöinyt sen muuttamalla havaintoetäisyyden 50 metristä 200 metriin. Lisäksi Kivilahti on vihjaillut aivan toisesta tyypistä, kuin kello kuuden miehestä, eli vesilaitoksen työntekijästä, joka teki "oudon liikkeen" aamulla.Baretta kirjoitti:Miksei Kivilahden kertomusta oteta vakavasti? Sellaisen kuvan olen ainakin täällä saanut... Mikä siinä mättää?
Julkisuuteen Kivilahti on kertonut ihan eri verisiota, kuin kuulusteluissa kalaan lähdöstään. Se tietenkin ihan ok jos haluaa välttää nimiä, mutta nyt viimeisessä kuulustelussa Kivilahti oli lähes kokonaan unohtanut jo alkuperäisen kertomuksen, eikä edes muistanut koskaan kuulleensa sellaista paikkaa, kuin Korsbacka, jonka vieressä hän asui.
Kivilahti ilmoittautui todistajaksi 11 päivää tapahtumien jälkeen, monen lehtikuulutuksen jälkeen. Se viittaa oikeastaan siihen, ettei hän itse kokenut oikeastaan mitään nähneensä, tai sitten näki jotakin, mistä "kuuluu" kyläyhteisössä vaieta.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
-
strangelove
- Adrian Monk
Ainakin minun mielestäni Kivilahden havainto on todella merkittävä Gustafssonin syyttömyyttä puoltava todiste. Murhan aikoihin murhapaikalla käppäilevä salaperäinen hemmo, joka ei ole tähänkään päivään mennessä ilmoittautunut poliisille on vähintäänkin epäilyttävä.Baretta kirjoitti:Miksei Kivilahden kertomusta oteta vakavasti? Sellaisen kuvan olen ainakin täällä saanut... Mikä siinä mättää?
On mielenkiintoista, että muutama murhaajaksi epäilty on kuulemma liikuskellut murhan aikoihin samanlaisissa vaatteissa kuin "kello kuuden mies". Soininen, Assmann ja Arska tulevat ainakin mieleen.
Kivilahti
Kivilahden kertomusta tukee vain ns. bongareiden kertoma tarina sitä, että olisivat tämän havainneet. Polku kulki tuolloin rannassa muutaman metrin päässä Kivilahden kerrotusta oleskelupaikasta, mutta Kivilahti ei heitä muista havainneensa.
Noin sadan metrin päässä turolla kalassa olleet Martti ja Ossi Koli eivät olleet nähneet rannalla ketään, ei myöskään veneellä Dahlbyn kallion lähistöllä kalassa ollut isoisäni.
Olen hieman epäillyt näitä Hessun ja Kilun kertomuksia ja mahdollista on, että Kivilahtikin muistaa asian virheellisesti.
Mahdollisesti joku taho ovat pyytänyt Kivilahtea kertomaan nähneensä ulkopuolisen poistuvan läntiseltä niemeltä, syystä tai toisesta.

Noin sadan metrin päässä turolla kalassa olleet Martti ja Ossi Koli eivät olleet nähneet rannalla ketään, ei myöskään veneellä Dahlbyn kallion lähistöllä kalassa ollut isoisäni.
Olen hieman epäillyt näitä Hessun ja Kilun kertomuksia ja mahdollista on, että Kivilahtikin muistaa asian virheellisesti.
Mahdollisesti joku taho ovat pyytänyt Kivilahtea kertomaan nähneensä ulkopuolisen poistuvan läntiseltä niemeltä, syystä tai toisesta.