Pelastusoperaatio päiväkodissa Vantaalla
-
Animus Fortis
- Alibin satunnaislukija
Re: Pelastusoperaatio päiväkodissa Vantaalla
Mahtoiko olla kokenut ja koulutettu työntekijä asialla?
- Tähdet kertovat
- Christopher Lorenzo
Jatkuvassa käytössä ja tuossa koko touhussa -on aivan liian paljon mahdollisuuksia vahingoille. Lapset livahtavat takaisin toisesta huoneesta tai ensin noustuaan hyppäävät takaisin sänkyyn jne.sohviskek kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:10 pm Minä työskentelen päiväkodissa ja meillä on myös kaappisängyt. Periaatteena on, että kun KAIKKI lapset on herätetty ja viety toiseen huoneeseen, sen jälkeen sänkyjä aletaan pedata siististi. Sekä ylä- että alasänky tarkistetaan ja pedataan. Samalla löydetään jääneet tutit, pehmolelut, sukat, pissavahingot yms. Kaikki tulee varmana tarkistettua.
Ylipäätään lapsilukumäärää pidetään kokoajan yllä ja muistetaan, ketkä on jo herätetty. Oikein käytettynä nuo kaappisängyt on turvallisia eikä silloin sinne oo mahdollista jäädä mitään/ketään.
Tää on kyllä aivan hirveä juttu varmasti jokaiselle osapuolelle. Tuskinpa tätä tuo työntekijäkään toivoi. Toivon kyllä, että juttu selviää perinpohjaisesti. Ja onko vakituinen, keikkalainen, harjoittelija, onko sänkyjen käyttö opastettu yms. seikat.
Viimeksi muokannut Tähdet kertovat, Pe Huhti 03, 2026 7:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"
Kiitos arvokkaasta työstä, mitä teet.sohviskek kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:10 pm Ja onko vakituinen, keikkalainen, harjoittelija, onko sänkyjen käyttö opastettu yms. seikat.
Mutta kuinka perusteellisesti nyt pitää ketään perehdyttää siihen, että sänkyä ei laiteta kiinni, jos siellä on joku? Haarukallakin voi tappaa ihmisen. Tuskin siitä erikseen mainitaan.
Kuulemma oli oikea "huippuosaaja"!Animus Fortis kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:25 pm Mahtoiko olla kokenut ja koulutettu työntekijä asialla?
-
Irtonainen
- Aloitteleva Besserwisser
Oliskohan ollut 2v liian pieni kyseiseen sänkyyn. Valmistajalla varmasti ohjeistus löytyy.
2v on aikapieni päiväkotiin, 3v ollessa jo ihan erilainen ihmisenalku.
- poliisikoiran pentu
- Olivia Benson
Kuinkahan moni aikuinen suostuisi nukkumaan tuollaisessa sängyssä, johon helposti pamahtaa puristuksiin? Minä en ainakaan. Tuskin kovin moni omalle jälkikasvulleenkaan moista hankkisi.
Mutta päiväkodissa voi näköjään olla.
Mutta päiväkodissa voi näköjään olla.
Jokapaikassa,varsinkin vantaalla luulen,että mennään minimihoitajilla. Voi olla tässäkin vaikka yksi,joka herättää,petaa,hoitaa,ruokkii,pukee ulos.sohviskek kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:10 pm Minä työskentelen päiväkodissa ja meillä on myös kaappisängyt. Periaatteena on, että kun KAIKKI lapset on herätetty ja viety toiseen huoneeseen, sen jälkeen sänkyjä aletaan pedata siististi. Sekä ylä- että alasänky tarkistetaan ja pedataan. Samalla löydetään jääneet tutit, pehmolelut, sukat, pissavahingot yms. Kaikki tulee varmana tarkistettua.
Ylipäätään lapsilukumäärää pidetään kokoajan yllä ja muistetaan, ketkä on jo herätetty. Oikein käytettynä nuo kaappisängyt on turvallisia eikä silloin sinne oo mahdollista jäädä mitään/ketään.
Tää on kyllä aivan hirveä juttu varmasti jokaiselle osapuolelle. Tuskinpa tätä tuo työntekijäkään toivoi. Toivon kyllä, että juttu selviää perinpohjaisesti. Ja onko vakituinen, keikkalainen, harjoittelija, onko sänkyjen käyttö opastettu yms. seikat.
Miksi nämä sängyt ylipäätään pitää laittaa kiinni? Onko toi huone sitten muuten joku leikkipaikka vai mitä siellä tehdään?
Kysymyksestä varmaan huomaa, etten tiedä päiväkodeista mitään. Itse kun joskus keskiajalla olin päiväkodissa, kyllä sinne mahduttiin ihan sänkyjen kanssa.
Kysymyksestä varmaan huomaa, etten tiedä päiväkodeista mitään. Itse kun joskus keskiajalla olin päiväkodissa, kyllä sinne mahduttiin ihan sänkyjen kanssa.
Onneksi en ole töissä päiväkodissa tai muussa paikassa, jossa mun mokat voisivat vaikuttaa kenenkään kuolemaan. Voin siis ihan hyvin kuvitella omalle kohdalleni tuollaisen huomion herpaantumisen ja ajatuskatkon meluisassa ja kaoottisessa ympäristössä, ei siinä meikää mikään korkeakoulutus auta. Voihan tuossa toki olla kyseessä joku ihan täysmulkku hoitaja, joka ei koskaan pysähdy miettimään mitään tekemisiään eikä koskaan noudata ohjeita, mutta voi myös olla joku, jolle se virhe sattui nyt kerran ja se oli kohtalokas sellainen. En ymmärrä miten tuollaisen jälkeen elämän saa jatkumaan ja pään pysymään kasassa, joten tunnen kyllä itse todella paljon sympatiaa vanhempien lisäksi myös tätä virheen tehnyttä kohtaan.
- Tähdet kertovat
- Christopher Lorenzo
Toivottavasti onnettomuutta tutkitaan Otkesin ja Tukesinkin avustuksella. Näyttää olevan neliöiden arvostus ohittanut jo ihmisten turvallisuuden, lastenhoidonkin puolella. Jos nuo laatikkoratkaisut on hyväksytty aluksi tilapäisinä sänkyinä kyseisiin tiloihin ja sitten huomataan niiden neliöhyödyt, niin otetaankin kaikille käyttöön jne.
Seuraavana säästöratkaisuna on varmaan katosta 2,5 metrin korkeudessa roikkuvat nukkumapesät, niin lattiat saadaan kokonaisuudessaan muuhun tehokkaaseen käyttöön.
Seuraavana säästöratkaisuna on varmaan katosta 2,5 metrin korkeudessa roikkuvat nukkumapesät, niin lattiat saadaan kokonaisuudessaan muuhun tehokkaaseen käyttöön.
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"
-
Jaakailija
- Scooby-Doo
Onko mistään käynyt ilmi, nukkuiko kyseinen lapsi ala- vai yläsängyssä?
- Tähdet kertovat
- Christopher Lorenzo
Sama ajatus täällä. Ei tarvitsisi kun jollain naperolla pää kolahtaa jossain toisaalla, niin oma reaktiivinen käytös ohittaisi sänkyjen kokoamisen muistilistat.Svart kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:57 pm Onneksi en ole töissä päiväkodissa tai muussa paikassa, jossa mun mokat voisivat vaikuttaa kenenkään kuolemaan. Voin siis ihan hyvin kuvitella omalle kohdalleni tuollaisen huomion herpaantumisen ja ajatuskatkon meluisassa ja kaoottisessa ympäristössä, ei siinä meikää mikään korkeakoulutus auta. Voihan tuossa toki olla kyseessä joku ihan täysmulkku hoitaja, joka ei koskaan pysähdy miettimään mitään tekemisiään eikä koskaan noudata ohjeita, mutta voi myös olla joku, jolle se virhe sattui nyt kerran ja se oli kohtalokas sellainen. En ymmärrä miten tuollaisen jälkeen elämän saa jatkumaan ja pään pysymään kasassa, joten tunnen kyllä itse todella paljon sympatiaa vanhempien lisäksi myös tätä virheen tehnyttä kohtaan.
Siis noinhan on, koska säästetään tilaa. Samaa nukkumishuonetta voidaan käyttää muuhun hommaan (leikkihuoneeksi jne) kun sängyt on ylhäällä.Lauha kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:54 pm Miksi nämä sängyt ylipäätään pitää laittaa kiinni? Onko toi huone sitten muuten joku leikkipaikka vai mitä siellä tehdään?
No ei enää ainakaan ole murheita, että pitäisi viedä lapsi päiväkotiin, jos oli se perheen ainukainen.Irtonainen kirjoitti: Pe Huhti 03, 2026 7:39 pm Oliskohan ollut 2v liian pieni kyseiseen sänkyyn. Valmistajalla varmasti ohjeistus löytyy.
Halvalla ostetaan Ikeaa ja kuollut lapsi lööpeissä. Hyvin menee Suomessa.
-
mielen puolikas
- Lauri Hanhivaara
Joskus oli juttu jossa isä unohti lapsensa auton takapenkille kun meni töihin, ja huonosti tässäkin kävi.
Oli autonasentaja joka unohti laittaa öljyt huollossa moottoriin, tai nämä lastenhuoltajat, niin se vain on niin että
kaikki ei oo soveltuvia valitsemiinsa töihin. Moottorin voi korvata rahalla, näitä muita ei.
Oli autonasentaja joka unohti laittaa öljyt huollossa moottoriin, tai nämä lastenhuoltajat, niin se vain on niin että
kaikki ei oo soveltuvia valitsemiinsa töihin. Moottorin voi korvata rahalla, näitä muita ei.
Kai mä tästäkin toivun