El Mencho kirjoitti: La Huhti 04, 2026 1:58 am
Okei tällä on käyty kuussa. Minä uskon ennemmin teitä kuin Buzz Aldrinia.
Oletko vaivautunut tarkistamaan mihin ne Buzz Aldrininin haastattelussa kertomat asiat liittyy ja mistä siinä oli kysymys?
Aldrin ei sanonut että kuuhun ei olisi laskeuduttu, hän sanoi että laskeutumisen aikana television katsojille näytettiin animaatio laskeutumisesta että he voisivat samaistua tilanteeseen, koska niitä kameroita ei tosiaan siellä kuussa ollut niin että oltaisiin voitu näyttää aitoa kuvaa itse kuuhun laskeutumisesta.
Tuosta on sitten lähtenyt liikkeelle tekaistu tarina siitä että Buzz Aldrin olisi sanonut että kuuhun ei oikeasti laskeuduttu, ja todisteena esitetty asiayhteydestä irrotettua pätkää haastattelusta ja sitten kaikki yksinkertaisimmat hörhöt uskovat tarinan ja levittävät sitä eteenpäin.
Toinen asia mihin on tartuttu oli
"When asked why nobody has “been to the moon in such a long time,” he responds, “because we didn’t go there, and that’s the way it happened." jonka salaliittoteoreetikot ovat katkaisseet tuohon jättäen pois lopun jossa Aldrin jatkaa
We need to know why something stopped in the past if we wanted to keep it going. Money is a factor, as more money is needed for new space equipment and resources instead of continuing to do the same thing.”
Eli Aldrin itse asiassa kertoo että sinne ei menty enää myöhemmin koska ei ollut syytä jatkaa saman asian toistamista koska siihen olisi kulunut rahaa.
Aldrinin ei tosiaankaan tarkoita sanoa että sinne ei ikinä menty.