***************************Pieni liekki kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 10:18 pmOlen ymmärtänyt, että sinä pidät jostain syystä Annelia murhaajana. Uskoisin, että poliisi on vaikuttanut osaltaan näihin käsityksiisi. Poliisi on tehnyt tutkinnassaan monia virheitä, joiden johdosta syytöntä ihmistä alettiin kirjoittaa syylliseksi toisten ihmisten tekemiin rikoksiin. Eikö sinun mielestäsi poliisin pitäisi tällaisessa tapauksessa vääntää rautalangasta suurelle yleisölle ne seikat, joiden perusteella Annelin syyttömyys voidaan todistaa?Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am ...
Niin, siis oletatko, että tutkinnassa on olemassa jotain syyttömyyttä tukevia seikkoja, joita viranomaiset eivät kerro muille? Poliisilla ei ole velvollisuutta julkaista tutkinnan sisältöä keskeneräisessä tapauksessa.Olisiko sinusta ok, että sinusta kirjoitettaisiin rikollinen toisen henkilön tekemään rikokseen eikä asiaa oikaistaisi virheiden tullessa ilmi?Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am Koska syyllistä ei ainakaan tiettävästi vielä ole tiedossa, niin poliisilla ei siten myöskään ole velvollisuutta julkaista mitään "syyttömyyttä osoittavia syitä”.Jos tapahtumakuvaus on jotain muuta kuin minkä edesmennyt alkuperäinen tekninen päätutkija on aikoinaan selvittänyt, niin poliisissa nojataan edelleen väärään tapahtumakuvaukseen.Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am Tapahtumankuvaus on jo olemassa oikeuden asiakirjoissa sellaisenaan kuin se on tällä hetkellä julkiseksi pystytty saattamaan. Rikostutkinta ei toimi niin, että poliisi julkaisee fanikultin toiveesta reaaliajassa uusia versioita tapahtumista jokaisen itseään muita tärkeämpänä pitävän henkilön toiveiden mukaan.Onneksi on olemassa ihmisiä, jotka ovat tuoneet esiin ja pitäneet esillä Anneliin ja hänen perheeseensä kohdistunutta oikeusmurhaamista.Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am En myöskään oikein ymmärrä tätä ajattelutapaa, että juuri Anneli Auerin kannalta pitäisi jotenkin erikseen selostaa poliisin tutkinnan sisältöä. Auer on jo saanut Suomessa aivan poikkeuksellisen paljon palstatilaa joko itse hakemalla hakien tai sitten hänelle on tarjottu erilaisia mahdollisuuksia kertoa oman versionsa tapahtumista. Hän on saanut julkaista kirjankin asiasta, mikä on enemmän kuin useimmille murhasta epäillyille tai rikosprosessin osapuolille koskaan suodaan.Itse pidän Kuusirannan ja Palménin kirjojen julkaisemista todella kyseenalaisena, sillä molemmat kirjat sisältävät hyvin suuren joukon virheitä ja harhaan johtavaa tietoa. Siinä olet oikeassa, että Ulvilan murha on edelleen selvittämättä ja murhaaja tavoittamatta. Voi olla, että teko jää pimeäksi ja Anneliakin puukottanut henkilö tavoittamatta. Ehkä murhan teki mieshenkilö, joka kosti Jukalle joitain omassa elämässään katkeruutta aiheuttaneita tapahtumia.Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am Itse pidän kirjan julkaisemista todella kyseenalaisena, koska syyllistä ei tiedetä varmuudella ja vedenpitävästi vieläkään ja hän on edelleen epäilty. Ilman faktoja voi tarinaa muokata mielen mukaan ja omalla agendalla. Tätähän te olette jopa viranomaisten kertonut tehneen.Jos meillä on ammattitaitoinen ja osaava poliisi, niin Anneli on aika helppo todeta kiistatta syyttömäksi ja tavalliseksi läheisistään huolehtivaksi mallikansalaiseksi. Hän on henkilö, joka ei todellakaan viihdy parrasvaloissa.Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am Jos hän joskus osoittautuu jossain vaiheessa kiistatta sitten syyttömäksi, niin silloinhan hänen pitäisi päinvastoin muuttua täysin tavalliseksi tyypiksi, nobodyksi, josta ei raportoida tai keskustella sanaakaan enää. Ei Anneli ole mikään julkinen instituutio, vaan katoaa sitten kokonaan pois parrasvaloista, kun juttu henkilöityy toiseen ihmiseen. Vai haluaako hän itse, että nimi nostetaan vastedeskin framille tavalla tai toisella huomiota saadakseen, vaikka olisikin syytön? Miksi?Tuohon en osaa ottaa kantaa. Sinut olen havainnut pitkäaikaisella seurannalla asialliseksi kirjoittajaksi. Sen takia olen ihmetellyt, kuinka sinulle ei ole vuosien varrella selvinnyt, miten Jukka S. Lahti aikoinaan murhattiin. Toivon, että jatkat asioihin perehtymistä.Elpram kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 11:02 am Aika harhaista on välillä tämä keskustelu täällä, ei voi muuta sanoa.
Tummennetulla kirjoittamasi osui "naulan kantaan". Tuosta en voi olla muuta kuin samaa mieltä .
Jos Poliisin resurssit ei riitä tiettyyn tutkimukseen, saatan tehdä sen ensi kesänä itse omalla kustannuksellani.
Tutkimukseen ei tarvita muuta kuin soutuvene jossa pieni perämoottori ja voimakas magneetti.