Aktivistit aikovat suojella neuvostosotilaiden hautamuistomerkkejä eri puolella Suomea 9.5.2026

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
tj_eme
Jack Bauer

Re: Aktivistit aikovat suojella neuvostosotilaiden hautamuistomerkkejä eri puolella Suomea 9.5.2026

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Eiköhän seuraava askel ole, että "aktivistit" käyvät itse töhrimässä jonkun muistomerkin, että saadaan julkisuutta omalle asialle. tai voihan isännät jopa suorittaa tuollaisen itse, jotta aktivistien aktiivisuus kasvaisi.
kerpeikkari
Poliisikoira Rex

Re: Aktivistit aikovat suojella neuvostosotilaiden hautamuistomerkkejä eri puolella Suomea 9.5.2026

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

tj_eme kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 10:25 am Eiköhän seuraava askel ole, että "aktivistit" käyvät itse töhrimässä jonkun muistomerkin, että saadaan julkisuutta omalle asialle. tai voihan isännät jopa suorittaa tuollaisen itse, jotta aktivistien aktiivisuus kasvaisi.
Tätähän ne harrastanee kyllä jo.
Le chat bleu
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

kerpeikkari kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 1:16 pm
tj_eme kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 10:25 am Eiköhän seuraava askel ole, että "aktivistit" käyvät itse töhrimässä jonkun muistomerkin, että saadaan julkisuutta omalle asialle. tai voihan isännät jopa suorittaa tuollaisen itse, jotta aktivistien aktiivisuus kasvaisi.
Vähän olen miettinyt samaa. Itse olen aktiivinen alueemme reserviläispiireissä, enkä usko että meidän porukasta tasan kukaan mitään muistomerkkejä vandalisoi.

Eli kuka se olisi, ellei tämmöinen "naapuri"?
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
kerpeikkari
Poliisikoira Rex

Le chat bleu kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 1:36 pm
kerpeikkari kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 1:16 pm
Vähän olen miettinyt samaa. Itse olen aktiivinen alueemme reserviläispiireissä, enkä usko että meidän porukasta tasan kukaan mitään muistomerkkejä vandalisoi.

Eli kuka se olisi, ellei tämmöinen "naapuri"?
Tosin tykkäähän ne kaikki muistomerkit sotkea esim. Tampereella säännöllisesti Mannerheimin muistomerkin. Viimeks tais pahat äärinaxit käyä omalla ajallaan ja rahoillaan putsaamassa sen.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Ja kuka suojelee suojelijoita, jos joku suiviintunut saa päähänsä käydä roiskaisemassa ämpärillisen hyytynyttä sianverta näiden pellejen päälle...
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
McPanty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja McPanty »

On se ryssä harhainen olento.
Ketä kiinnostaa joidenkin kuolleiden ryssien muistoksi pystytetyt kivet? Yksikään täysjärkinen, omista asioistaan kiinnostunut suomalainen ei lähde vandalisoimaan niitä.
Voisihan ne toki keräillä valtion toimesta aivan asiallisesti pois ja saattaa tuohon itärajalle, josta naapuri saisi käydä noutamassa ne talteen mikäli aiheelliseksi näkee.
kerpeikkari
Poliisikoira Rex

McPanty kirjoitti: Ti Touko 12, 2026 2:28 pm On se ryssä harhainen olento.
Ketä kiinnostaa joidenkin kuolleiden ryssien muistoksi pystytetyt kivet? Yksikään täysjärkinen, omista asioistaan kiinnostunut suomalainen ei lähde vandalisoimaan niitä.
Voisihan ne toki keräillä valtion toimesta aivan asiallisesti pois ja saattaa tuohon itärajalle, josta naapuri saisi käydä noutamassa ne talteen mikäli aiheelliseksi näkee.
Tätä just mietin että mitä tahoa moinen jaksas kiinnostaa. Isompiakin ongelmia löytynee aikuisilla eli joko tenavat tai sitten oma porukka että saa ulista vähän lisää :D
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Niin muuten. Minkä ihmeen takia meidän maassamme pitää olla vieraan vallan sotamuistomerkkejä? Murskaksi kaikki vaan, ja voi käyttää vaikka hiekottamiseen talvisin. Eipähän tarvitse kenenkään enää kirkua että niitä häpäistään jatkuvasti ja pitää valvoa ettei niin tehdä, kun hävitetään ne pois häritsemästä. Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Le chat bleu
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Ifigeneia kirjoitti: Ke Touko 13, 2026 10:38 am Niin muuten. Minkä ihmeen takia meidän maassamme pitää olla vieraan vallan sotamuistomerkkejä? Murskaksi kaikki vaan, ja voi käyttää vaikka hiekottamiseen talvisin. Eipähän tarvitse kenenkään enää kirkua että niitä häpäistään jatkuvasti ja pitää valvoa ettei niin tehdä, kun hävitetään ne pois häritsemästä. Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.
Niinpä. Mutta silloin kun vielä Hakaniemessä oli "Maailmanrauha", ryssien lahjoittama nyrkit-pystyssä-patsas, se oli hienon näköinen. Siis kun valtiotieteen opiskelijat olivat tervanneet ja höyhenöineet sen :lol:
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Vastaa Viestiin