Törkee solvaus viime rahoistakin meni lähes 15 euroo muuhun ku päihteisiinOulun_Kungas kirjoitti: To Touko 14, 2026 6:22 amOotko varma, että vika on nyt Kelassa eikä siinä, että vedät huumeisiin kaikki rahasi?Kumisilmä kirjoitti: Ke Touko 13, 2026 12:16 am vitun kela taas jotain säätöä korvaukset myöhästyy yli viikonlopun näin kohdellaan ikänsä suomen eteen raatanutta ihmistä perkele vittu saatanasoitan aamu kasilta ja sanon luurin et mitä vittua tajuatteko kuinka perseestä on jättää työtön työmies ilman palkkaa
![]()
eihän kelan kermaperseet ymmärrä et ihmiset elää käestä suuhun.![]()
Kumisilmä
Re: Kumisilmä
Antifa Free Palestina
Picard 3 seesoni ehkä top 3 trekki seesoni kaikki trekki sarjat huomioiden.kaikki next generation starat pykälässä Dataa ja Worffia myöten
kävin hakee kolme litran vankkuharkkoa evääksi ja nyt vikat kolme jaksoa pyörimään.
Mitä tulee noihin mobilepay juttuihin ni kela ottaa kaikki tommoset tuloina huomioon eli jos joku pistää mulle hyvää hyvyyttään vaikka 30 erkkiä ni sen kela vähentää mun seuraavasta toimeentulo jutusta.
Jos on liikaa rahaa ni hesy ja vastaavat järjestöt kyllä tarttee jokaisen euron ku pelastavat rääkättyjä ja kodittomia kissoja ja koiroja.
Kiitti nyt kuitenkin apu tarjouksesta lämmittää tommonen aina mieltä.
Mitä tulee noihin mobilepay juttuihin ni kela ottaa kaikki tommoset tuloina huomioon eli jos joku pistää mulle hyvää hyvyyttään vaikka 30 erkkiä ni sen kela vähentää mun seuraavasta toimeentulo jutusta.
Jos on liikaa rahaa ni hesy ja vastaavat järjestöt kyllä tarttee jokaisen euron ku pelastavat rääkättyjä ja kodittomia kissoja ja koiroja.
Antifa Free Palestina
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Mulla menee päivässä enemmän rahaa ruokaan kuin sulla koko kuussa. Ei ihme että pitää käydä varkaissa.Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 7:13 am Törkee solvaus viime rahoistakin meni lähes 15 euroo muuhun ku päihteisiin![]()
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Et oo vaan hannanu nussia niiltä.
X X X X X
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Älä nyt viitsi shaissettaa. Ellet sitten itse lue itseäsi ja kaltaisiasi "keskiluokkaisiksi" tai vanhuksiksi.Kumisilmä kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 5:44 pm
...suurin osa näpistäjistä on keskiluokkaisia ihmisiä plus paljon myös vanhuksia.![]()
Normi keskiluokkaiset on työtä tekevää sakkia jotka yrittää huolehtia perheestä (lapset yms.) ja työnsä pysyvyydestä ja sen sellaisista jutskista. Ei niillä ole kaupassa aikaa keskittyä nyysimiseen. Tiedät kyllä, että siinä pitää olla ihan vitun tikkana.
Mitä vanhuksiin tulee, niin kyllä niitten näpistelyt on randomisti luokkaa "ota kolme tomaattia, maksa kaksi".
Sun omat näpräilyt on mulle yks ja haley, kunhan et osoittele vääriä tahoja.
X X X X X
Oikeesti ton sano kaiken kokenut stokkan myymäläetsivien pomo aikoinaan varsinkin vanhat mummot näpistää eikä edes köyhyyttään.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:12 pmÄlä nyt viitsi shaissettaa. Ellet sitten itse lue itseäsi ja kaltaisiasi "keskiluokkaisiksi" tai vanhuksiksi.Kumisilmä kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 5:44 pm
...suurin osa näpistäjistä on keskiluokkaisia ihmisiä plus paljon myös vanhuksia.![]()
Normi keskiluokkaiset on työtä tekevää sakkia jotka yrittää huolehtia perheestä (lapset yms.) ja työnsä pysyvyydestä ja sen sellaisista jutskista. Ei niillä ole kaupassa aikaa keskittyä nyysimiseen. Tiedät kyllä, että siinä pitää olla ihan vitun tikkana.
Mitä vanhuksiin tulee, niin kyllä niitten näpistelyt on randomisti luokkaa "ota kolme tomaattia, maksa kaksi".
"Ilmiö nyky-Suomessa: Näpistelevät vanhukset – 71-vuotias nainen varasti 2,99 euron saippuat
Pappa pöllii, mummo ei muista maksaa. Yli 70-vuotiaat tekivät vuoden aikana yli 600 näpistystä."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005084051.html
Antifa Free Palestina
no kyllä mulla pokka riittää ihan kaikkeen paitsi naisille joista pidän tai jotka viehättää ni niiden kanssa puhumiseen siinä kohtaa meen aivan puihin ainaYrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 4:51 pmEt oo vaan hannanu nussia niiltä.. Jos jää nalkkiin niin voi alkaa oma läski tummenemaan. Ne kun ei välttis vie kytille.
![]()
mä puolustan kaikessa aina mamuja koska koen että niitä potkitaan päähän ilman syytä aloitin tän ysärin alussa somalien puolustamisella ja oon jatkanut sitä tähän päivään.
ekana jouduin tulee väliin ja avuksi ku poliisit+stevarit+skinit niitä rääkkäs otin todella kovaa ja huolella turpaani mm joensuun skineiltä mut ei se mua hidastanut yhtään.menin mm yksin poistamaan satakuntaa skiniä kaisunpuistosta koska poliisi poisti somalit skinien tieltä sieltä.kävelin lauman luokse ja kysyin pääsevätkö omin voimin joensuun junaan vai pitääkö ruveta teitä sinne kantamaan
ni joo en varasta mamuilta koska kuten sanoin olen eettinen empaattinen ja rehellinen varas ollu aina rikkaan k kauppiaan läskiltä kakaralta vien surutta tikkarin kädestä mamuilta en ikinä.
Antifa Free Palestina
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Eli otetaan nyt sitten joitain kleptomaaneja [kuten eräskin kirkkoherran rouva] esimerkkitapauksiksi siitä, kuinka "juurikin vanhukset varastelevat".Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:16 pmOikeesti ton sano kaiken kokenut stokkan myymäläetsivien pomo aikoinaan varsinkin vanhat mummot näpistää eikä edes köyhyyttään.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:12 pmÄlä nyt viitsi shaissettaa. Ellet sitten itse lue itseäsi ja kaltaisiasi "keskiluokkaisiksi" tai vanhuksiksi.Kumisilmä kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 5:44 pm
"Ilmiö nyky-Suomessa: Näpistelevät vanhukset – 71-vuotias nainen varasti 2,99 euron saippuat
Pappa pöllii, mummo ei muista maksaa. Yli 70-vuotiaat tekivät vuoden aikana yli 600 näpistystä."
Eipä uskoisi, että sinäkin ihmisiä ja elämää nähnyt "Obelix" [joka tykkäät nyrkkitappelusta
No, sillähän ne elää.
X X X X X
mut mä en tuomitse niitä siinä on ero.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:34 pmEli otetaan nyt sitten joitain kleptomaaneja [kuten eräskin kirkkoherran rouva] esimerkkitapauksiksi siitä, kuinka "juurikin vanhukset varastelevat".Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:16 pmOikeesti ton sano kaiken kokenut stokkan myymäläetsivien pomo aikoinaan varsinkin vanhat mummot näpistää eikä edes köyhyyttään.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:12 pm
Älä nyt viitsi shaissettaa. Ellet sitten itse lue itseäsi ja kaltaisiasi "keskiluokkaisiksi" tai vanhuksiksi.
Eipä uskoisi, että sinäkin ihmisiä ja elämää nähnyt "Obelix" [joka tykkäät nyrkkitappelusta] menee likaiseen journalismin halpaan.
![]()
No, sillähän ne elää.![]()
mun puolesta saavat viedä ihan niin paljon ku jaksavat kantaa voin jopa auttaa tarvittaessa.
Antifa Free Palestina
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
No juu...Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:38 pmmut mä en tuomitse niitä siinä on ero.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:34 pmEli otetaan nyt sitten joitain kleptomaaneja [kuten eräskin kirkkoherran rouva] esimerkkitapauksiksi siitä, kuinka "juurikin vanhukset varastelevat".Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:16 pm
Oikeesti ton sano kaiken kokenut stokkan myymäläetsivien pomo aikoinaan varsinkin vanhat mummot näpistää eikä edes köyhyyttään.
Eipä uskoisi, että sinäkin ihmisiä ja elämää nähnyt "Obelix" [joka tykkäät nyrkkitappelusta] menee likaiseen journalismin halpaan.
![]()
No, sillähän ne elää.![]()
mun puolesta saavat viedä ihan niin paljon ku jaksavat kantaa voin jopa auttaa tarvittaessa.
Ei se munkaan napaa kaiva.
X X X X X
no niin nyt näkyy kelassa se yleistuki eli saan nyt vanhaa työkkäri rahaa 380 ja uutta yleistukea loput niin että summa on identtinen entisen kanssa 595 euroa verojen jälkeen jää räpylään.
jatkossa työttömyystuki poistuu ja tulee toi sama summa kokonaan yleistukena.kaikki velvoitteet ja lapun täytöt pysyy samoina ainoastaan tuen nimi muuttuu.
erikoista säätöä taas ja mikä tossa on se kulma miksi noin tehdään.
mulla menee koko toimeentulotuki suoraan vuokranantajalle eli siitä ei tuu senttiäkään mun tilille sama asumistuen kanssa eli jos kela kusipäisenä ottaa kaikki 20 euronkin raha siirrot tuloina ni se on aina pois sit vuokrasta tahi sähköstä siksi mulla kerran katkennu sähköt tästä kämpästä ja vuokravelka +tonttu
joo oma syy mut yhteiskunnalle eli just kelalle se maksaa aina enempi jos ihminen joutuu asunnottamaksi.kai kelan ja tän hallituksen tarkoitus on ajaa ihmiset niin tiukoille et koko maa helppo sen palaessa kupata tyhjäksi.
nykyään kun asunnottomuus ei enää oo meidän sekopäiden yksinoikeus vaan kokonaiset perheet lentää kaaressa pihalle ja samaan aikaan pusketaan liukuhihnalta omistusasuntoja pitkin poikin ilman että niihin edes on ostajia.
omaisuus aina ennen ihmistä on tän ja ikävä kyllä muidenkin hallitusten ohjenuora.kela välittömästi pois politiikkojen käsistä ja paluu siihen että noiden virastojen kuten sossu ja kela on tehtävänä auttaa köyhää osaa kansasta rikkaat voi suksia vittuun esim asumistuki+lapsilisä lompakoilta kiitos saa äänestää olen ehdolla vantaalla numerolla [email protected] com
jatkossa työttömyystuki poistuu ja tulee toi sama summa kokonaan yleistukena.kaikki velvoitteet ja lapun täytöt pysyy samoina ainoastaan tuen nimi muuttuu.
mulla menee koko toimeentulotuki suoraan vuokranantajalle eli siitä ei tuu senttiäkään mun tilille sama asumistuen kanssa eli jos kela kusipäisenä ottaa kaikki 20 euronkin raha siirrot tuloina ni se on aina pois sit vuokrasta tahi sähköstä siksi mulla kerran katkennu sähköt tästä kämpästä ja vuokravelka +tonttu
nykyään kun asunnottomuus ei enää oo meidän sekopäiden yksinoikeus vaan kokonaiset perheet lentää kaaressa pihalle ja samaan aikaan pusketaan liukuhihnalta omistusasuntoja pitkin poikin ilman että niihin edes on ostajia.
omaisuus aina ennen ihmistä on tän ja ikävä kyllä muidenkin hallitusten ohjenuora.kela välittömästi pois politiikkojen käsistä ja paluu siihen että noiden virastojen kuten sossu ja kela on tehtävänä auttaa köyhää osaa kansasta rikkaat voi suksia vittuun esim asumistuki+lapsilisä lompakoilta kiitos saa äänestää olen ehdolla vantaalla numerolla [email protected] com
Antifa Free Palestina
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Ehkä Kela saa jollain uudella asiaan liittyvällä "sisäisellä järjestelyllä" taas vähennettyä talosta muutaman valkokaulustyöläisen? En tiä. Ei onneksi vaikuta Obelixin toimeentuloon.Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:44 pm
...erikoista säätöä taas ja mikä tossa on se kulma miksi noin tehdään.![]()
X X X X X
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Hesy on muuten hyvä idea. Olen avustanut Ukrainaa erilaisten järjestöjen kautta noin 5000 eurolla sitten 2022 vuoden. Katson, että kiintiö alkaa olla täynnä ja aika vaihtaa kohdetta.Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 9:22 am Picard 3 seesoni ehkä top 3 trekki seesoni kaikki trekki sarjat huomioiden.kaikki next generation starat pykälässä Dataa ja Worffia myötenkävin hakee kolme litran vankkuharkkoa evääksi ja nyt vikat kolme jaksoa pyörimään.
Olet suosikkipunikkeja, vaikka mielipide-eroja meillä on valtaisasti. Pidän tuosta asenteestasi, joka on hyvään pyrkivä. Ihmisillä voi olla kaikenlaisia puolia. Hyvänä esimerkkinä on Per Edvin ”Sahara” Andersson (rip). Asusteli loppuaikoinaan Kirkkonummen lähellä ja kävin Saharan kanssa (siis en pelkästään Saharan kanssa) pari kertaa ampumassakin (en mitenkään Saharaa tuntenut sinällään, mutta kaverini tunsi). Sahara oli todella eläinrakas ja puuttui Kirkkonummellakin eläinten kaltoinkohteluun.
Vaikka säkin eittämättä olet rankka äijä, niin Sahara oli kyllä rankempi. Sillä oli naamassa arpia puukon viilloista ja toinen silmä jatkuvasti "sirrillään" (en tiedä oliko syy henkinen, mutta epäilen syyksi silmäalueen vammaa). Sen näköinen tyyppi, että siltä ei erikseen tarvinnut alkaa kyselemään, että "puhuppas ranskaa kun oot kerran legioonassa ollut pitkään!".
Mitä te dorkat dorkailette?
Sun pitäisi saada tuohon summaan vielä n. 97€ päälle jossain muodossa. Sukulaista jonka kuuluisi olla sairaseläkkeellä (kohta onneksi ikänsä puolesta ihan perus semmoisella) autoin tätä hoitamaan ja päätöksessä se maksetaan nyt toimeentulotukena vaikka tuon yleistuenhan piti poistaa tätä byrokratiaa. Nyt kävi kuitenkin päinvastoin ja joutuu tekemään useamman hakemuksen. Tiedä sitten, siirtymävaihehan oli jo, ja yleistuen maksu alkoi 1.5. alkaen. Sitä ei kuitenkaan missään näy. Hänelle päätös tuosta uupuvasta osasta toimeentulotukena tehtiin tosin myös Kesäkuulle ja tätä en ole jaksanut alkaa setvimään miksi näin kun kerran ihan toista väitetään.Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:44 pm no niin nyt näkyy kelassa se yleistuki eli saan nyt vanhaa työkkäri rahaa 380 ja uutta yleistukea loput niin että summa on identtinen entisen kanssa 595 euroa verojen jälkeen jää räpylään.
...
Muokkaus: Sai siis työkkäriä n. tuon 97e vähemmän (eli nyt sai 595) kuin aiemmin tuon siirtymävaiheen takia. Näin väitettiin mutta ei se niin mene kun päätös on Kesäkuullekkin.
ton päälle tulee vielä 280 euroa perustoimeentuloa joka menee suoraan vuokranantajalle+asumistuki joka myös suoraan vuokraan.Knobster kirjoitti: Pe Touko 15, 2026 2:48 pmSun pitäisi saada tuohon summaan vielä n. 97€ päälle jossain muodossa. Sukulaista jonka kuuluisi olla sairaseläkkeellä (kohta onneksi ikänsä puolesta ihan perus semmoisella) autoin tätä hoitamaan ja päätöksessä se maksetaan nyt toimeentulotukena vaikka tuon yleistuenhan piti poistaa tätä byrokratiaa. Nyt kävi kuitenkin päinvastoin ja joutuu tekemään useamman hakemuksen. Tiedä sitten, siirtymävaihehan oli jo, ja yleistuen maksu alkoi 1.5. alkaen. Sitä ei kuitenkaan missään näy. Hänelle päätös tuosta uupuvasta osasta toimeentulotukena tehtiin tosin myös Kesäkuulle ja tätä en ole jaksanut alkaa setvimään miksi näin kun kerran ihan toista väitetään.Kumisilmä kirjoitti: To Touko 14, 2026 5:44 pm no niin nyt näkyy kelassa se yleistuki eli saan nyt vanhaa työkkäri rahaa 380 ja uutta yleistukea loput niin että summa on identtinen entisen kanssa 595 euroa verojen jälkeen jää räpylään.
...
Muokkaus: Sai siis työkkäriä n. tuon 97e vähemmän (eli nyt sai 595) kuin aiemmin tuon siirtymävaiheen takia. Näin väitettiin mutta ei se niin mene kun päätös on Kesäkuullekkin.
hienoa että autat sukulaista oon miettinyt et kuinka moni menettää voimansa kelan byrokratian kanssa ja kun ei enää jaksa/osaa tehdä kaikkea pilkulleen oikein ni menettää myös asunnon jne...
kela ei armoa anna eikä sääliä tunne ei edes vanhuksille jotka ei osaa nettiä käyttää.
Antifa Free Palestina