Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Tinilii
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Tuskin ihan täysin syytön on, mutta annetut tiedot on kovin hataria. Saattaahan olla että on ollut jonkun kanssa, joka onkin paljastunut teiniksi. Sitten löytynytkin jotain kuvia, jotka ovat eksyneet tämän "ringin" käyttöön. Ihan hatusta vedetty spelukaatio, mutta selityksiä voi olla monia. Ja eiköhän niitä ajatuksia ole luvallista täällä palstalla esittää.

Olihan siitäkin juttua, kuinka monet lapsestaan uimarannalla kuvan laittaneet äidit ovat kauhistuneet, kun kuva on löytynyt laittomista kokoelmista.

Normaalioloissa tälläisen epäilyksen tullessa tuskin edes lähtisin miettimään onko syyllinen vai ei. Siinä mielessä olen täysin samaa mieltä lynkkaysjoukon kanssa siitä, että julkisten ryhmien perustaminen on typerää ja siksi epäilenkin, että Ramin "kavereilla" ja oikeilla ystävillä on pakko olla enemmän faktoja tiedossa, kun meillä täällä. En voi uskoa, että pelkän kaverin tuntemisen perusteella uskaltaisivat olla niin varmoja asiastaan. Saattaahan olla, että he eivät syystä tai toisesta voi tuoda tietojaan esillle. Pitihän minunkin olla sakon uhalla hiljaa tutkinnallisista asioista, kun veljeäni syytettiin ja tiesin hänen olevan syytön.

Niin ja siitä voiko syyttää törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä ilman kontaktia... hämmästyttäväähän se on, mutta eikös juuri jaeltu syytteitä kyseisellä nimikkeellä nettiseksiä harrastaneille?

Nyt menee jo vähän asian vierestä. Ja lisään vielä, etten edelleenkään erityisemmin ota kantaa syyllisyyteen tai syyttömyyteen, ajattelen vain itsekseni asiaa eri näkökulmilta.
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Nylonköysi kirjoitti:Eli Rami on ollut jo viikon vapaalla, ja ne kaverit ovat yht'äkkiä ilmestyneet vuorokauden sisällä hänen kaverilistalleen Facebookissa, kaikki tietenkin samana päivänä lähettäneet kaveripyynnön. 8)

Kertokaa hei nyt, ei tyhmä voi tajuta. :D Janoan selityksiä!
No mutta, eikö kaveriksi hyväksymis pyyntöjä ole voinut tulla jo pitkin matkaa, mutta eilen ne oli hyväksytty sinne profiiliin, tuosta hyväksymis hetkestä lähtien ne myös näkyvät muille lukijoille, että nyt ollaan ystäviksi tultu..

Siitä on vaikea sanoa onko RA vapaalla ja kauan on ollut, jos on ollut, mutta joku siellä profiilissa on eilen käynyt RA:n FB tunnuksilla uusia kertyneitä frendejä hyväksymässä..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

jamppa kirjoitti:Ei vaikuta kovin syytömältä kaverilta, jos on vetäytynyt maan alle
Vaikuttaisiko vähemmän syylliseltä, jos antaisi lehdille lausuntoja asiaan liittyen?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Plagueis
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Plagueis »

jamppa kirjoitti:^Niinpä haluaa kanssa tietoa ja selvitystä tapauksesta ja HETI! Ei vaikuta kovin syytömältä kaverilta, jos on vetäytynyt maan alle vai liekkö sitten tekemässä sitä biisiänsä jonka sitten räväyttää tiskiin todistusaineistona syyttömyydesytänsä.
Edelleen, nyt on jouluaika ja seuraavaan pariin päivään mediat ei kirjoittele juttuja yhtään mistään. Tv-uutiset kertovat ne tärkeimmät ja tämä asia tuskin on maikkarin joulupäivän pääotsikko.
Toiseksi hänelle on vasta saattanut valjeta miten suuri juttu tämä on ulkopuolella ollut koko laajuudessaan. Ei tuollaisen myllyn jälkeen kävellä ulos ja huudella "Te ootte väärässä hei!" ja katsota ketä saapuu paikalle.

Oma veikkaukseni on, että tästä ei kuulla mitään ennen vuotta 2009.

-Peace
Marsalkka
Horatio Caine

" Moii! Mie oon Rami. Olin just vähän tutkintavankeudessa. Miun nimeä ei ookkaan vielä lehdissä mainittu, mut ajattelin silti antaa teille kaikille vähän tiedotetta eli mie oon siis ihan oikeesti syytön. Tää mediatiedote saattaa tulla vähän yllätyksenä mutkun tuolla netissä kun on meikäläisen nimi mainittu, niin johan totta mie selvitystä annan."
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tinilii
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Kovin Ramin sivulla ystävät onnittelevat ja kertovat kuulleensa ilosanoman. Myös "Ramintakanaseisomisryhmän" perustaja hymyilee ryhmän seinällä ja omassa profiilissaan.

Kaverini kankaanpäästä sanoo, että siellä tiedetään Ramin olevan vapaalla. Jotkut "ystävät" sanovat, ettei syytettä ole nostettu.

Huhuja edelleen vain, faktaa odotellessa.
Meike R.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

Totta kai itse toivon että jos syyttömänä on vangittu niin oikeus toteutuisi. Jotenkin kuitenkin jaksan tota vielä epäillä että olisi vapaana, ellei sitten ole joulun kunniaksi päästetty... :P
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

Siis mitä, olisiko mahdollista, ettei tyyppi haluaisi tulla julkisuuteen ilmoittamaan, että oli syytön..?? Aika outoa.

Olisko jollain vaan Ramin tunnukset käytössä, siis jollain tutulla. Voihan toi olla medianharhautustemppukin.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Marsalkka kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Ei vaikuta kovin syytömältä kaverilta, jos on vetäytynyt maan alle
Vaikuttaisiko vähemmän syylliseltä, jos antaisi lehdille lausuntoja asiaan liittyen?
Kyllä mä ainakin vakuuttelisin syyttömyyttäni jos olisin "suosikkiyhtyeen" laulaja, kumminkin tämänkaltainen julkisuus vaikuttaa levynmyynteihin ja muusikon leipä on aika pitkälti moisesta kiinni. Minullahan ei tietenkään ole asiasta laittaa sulle faktaa tuosta levynmyynistä, jotenkin minusta vain siltä tuntuu ja hyvin harvoin olen väärässä :twisted: . Tästähän meillä on hyvä esimerkki ihan lähiajoilta jolloinka syytön oli vangittuna ja vapaaksi päästyään purki tuntojaan julkaistuista lehtijutuista ja sai tätä kautta nostettua korvaus summaa. Asiahan toki voi olla juuri niin, että lehdet ei hirveästi viiti kirjoitella tuollaisesta asiasta näin suuren perhejuhlan alla.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
KaverinPuolella
Scooby-Doo

Jouluja

Viesti Kirjoittaja KaverinPuolella »

Hyvää Joulua kaikille!
Marsalkka
Horatio Caine

jamppa kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Kyllä mä ainakin vakuuttelisin syyttömyyttäni jos olisin "suosikkiyhtyeen" laulaja, kumminkin tämänkaltainen julkisuus vaikuttaa levynmyynteihin ja muusikon leipä on aika pitkälti moisesta kiinni. Minullahan ei tietenkään ole asiasta laittaa sulle faktaa tuosta levynmyynistä, jotenkin minusta vain siltä tuntuu ja hyvin harvoin olen väärässä.
Ja sitten kaikki uskoisivat, että hän on syytön... Kyllä siinä levymyynti nousisi huimasti, kun tulisi julkisuuteen kertomaan, että "mie oon syytön".

Tästähän meillä on hyvä esimerkki ihan lähiajoilta jolloinka syytön oli vangittuna ja vapaaksi päästyään purki tuntojaan julkaistuista lehtijutuista ja sai tätä kautta nostettua korvaus summaa.
Mahtoikohan olla ihan niin, että tämän henkilön nimi ja kuvakin oli julkaistu lehdissä? Miten on tämän RA:n tapauksessa. Onko ollut nimi lehdissä?
Asiahan toki voi olla juuri niin, että lehdet ei hirveästi viiti kirjoitella tuollaisesta asiasta näin suuren perhejuhlan alla
Tästä minulla ei ole tietoa.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

^Muutit näköjään viestiäsi kesken kaiken. No minuun ainakin tuollainen asioden salailu ns. julkisessa tapauksessa antaa sellaisen kuvat, että ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Emmehän me toki voi asiasta olla varmoja tämä on vain minun mielipiteeni ja sillä mielipiteella varmaankin jättäisin levyn ostamatta, toisaalta tästäkään en voi olla aivan 100% varma jos kitaristi ja basisti olisivatkin pirun hyviä niin antaisinko lastenseksuaaliselle hyväksikäytäjälle anteeksi ja ostaisin levyn. On kumminkin nousevalla tähdellä hieman väliä minkälaisia julkisuutta saa. Tämä on vain täysin minun ahtaan mieleni tuotoksia eikä mitään faktaa.

Tänä päivänä nettiyhteyden omaamia on paljon jolloinka henkilöllisyys on levinnyt laajalle tokihan me emme voi olla tästäkään asiasta varmoja, koska lehdistö ei ole julkistanut nimeä ja kuvaa samanlailla kuin viittaamissamme tapauksessa.

.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
miss_x
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja miss_x »

jamppa kirjoitti:^Muutit näköjään viestiäsi kesken kaiken. No minuun ainakin tuollainen asioden salailu ns. julkisessa tapauksessa antaa sellaisen kuvat, että ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Emmehän me toki voi asiasta olla varmoja tämä on vain minun mielipiteeni ja sillä mielipiteella varmaankin jättäisin levyn ostamatta, toisaalta tästäkään en voi olla aivan 100% varma jos kitaristi ja basisti olisivatkin pirun hyviä niin antaisinko lastenseksuaaliselle hyväksikäytäjälle anteeksi ja ostaisin levyn. On kumminkin nousevalla tähdellä hieman väliä minkälaisia julkisuutta saa. Tämä on vain täysin minun ahtaan mieleni tuotoksia eikä mitään faktaa.

Tänä päivänä nettiyhteyden omaamia on paljon jolloinka henkilöllisyys on levinnyt laajalle tokihan me emme voi olla tästäkään asiasta varmoja, koska lehdistö ei ole julkistanut nimeä ja kuvaa samanlailla kuin viittaamissamme tapauksessa.

"asioiden salailu"? en kutsuisi salailuksi sitä, ettei koe tarvetta kertoa asioitaan kaikelle kansalle. mun mielestä se on enemmänkin kunnioitettavaa ettei jokaista käännettä elämässään tarvitse tilittää seiskan sivuilla. ihan tosissaan, yhtään enempää tukiaisia tai fingerrooseja ei tarvita tähän maahan. on kai ymmärrettävää, että kun ihminen on istunut viikkotolkulla vankilassa ja joutunut käymään läpi niinkin vaikeita asioita kuin se, että epäillään pedofiiliksi, ensimmäisenä ei tule mieleen alkaa soittelemaan toimittajille kun pääsee vihdoin kotiin. kun tämäkin herra on kuitenkin melko tavis, ei mikään megajulkkis.

varmasti senkin aika tulee että jotakin tietoa pitää antaa julkisuuteen, varsinkin jos aino aikoo julkaista sen levynsä. ehkä jopa levy-yhtiön puolelta on kehotettu olemaan toistaiseksi hiljaa, jos halutaan rauhassa miettiä, miten asia hoidetaan.

silloin on RA:nkin kannalta hyvä korjata ihmisten käsityksiä. mutta todellisuudessahan hänellä ei ole mitään velvoitetta vastata yhdenkään toimittajan kysymyksiin, sen enempää kuin sinulla tai minullakaan olisi.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Olet miss_x aivan oikeiassa ei kenelläkään ole velvoitteita vastailla kenenkään kysymyksiin, se siis on totta ja tuo sinun lainaus on minun mielipiteeni näkemykseni asiasta ei totta. Lehdistö on myös voinut huomata tehneensä virheen nimittäessään suosikkiyhtyeen solistiksi toisin sanoen uutisarvoa ei juurikaan edes ole. Levyyhtiö varmaankin on käskenyt olla hiljaa ja miettii miten asia saatetaan julkisuuteen jahka sen aika on jos sitä mieltä ovat. Pienenkin epäilynsimenen jättäminen asiasta kiinnostuneelle aiheuttaa kumminkin epäilyksen. Tälläinenhän kuva meillä tällähetkellä on, ei poliisi kumminkaan kovin hepposin perusten ketään syytöntä vangitse. Yleensä epäillykset selviävät normaaleissa kiinniotto ja pidätys ajoissa. Eikä se vangitsiminenkaan ole mukavaa, mutta ei se nyt niin pahakaan ole ettei sitä terve aikuinen selvisi. Mitä tulee tuohon soitteluihin lehdistölle niin eiköhän se lehdistö hoida sen jos sitä moinen kiinnostaa, on niillä kumminkin rikostoimittajat jotka seurailevat näitä asioita. Syyttömänähän sitä ei ole mitään hävittävääkään muuten vaan aivan hyvin voisi senkin tiliasuuden käyttää hyväksi ja kehua kuinka hyvin poliisi toimi tutkiessaan epäilyksiä niinkin vakavasta asiasta kuin lasten seksuaalinen hyväksikäyttö. Mikä olisi sen parempaa mainosta? Sitten vaan räväyttää pedofiili biisi eetteriin ja levy ykköseks pieni tuotto levystä vielä ehkäisevään työhön niin jo kelpaa ja saa olla kyllä valokeilassa jos haluu, mitä kumminkin tulee pakostikkin jos meinaa tehdä tähdenuran tässä maassa. Mut joo tosiaan siis minä vain mietin noin ja odotan kovasti lisätietoja asiasta jotta voimme sitten jokainen tehdä omat johtopäätöksensä asiasta.
Se Oravan perkele
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Se Oravan perkele »

Terve Murha.info!

Olen seurannut tätä mielenkiintoista ja äärimmäisen asiallista sekä viihdyttävää keskusteluanne siitä saakka, kun tästä asiasta uutisoitiin marraskuussa. Itse en ehkä koko uutiseen olisi kiinnittänyt huomiota, mutta ystäväni, jota aihe koskettaa henkilökohtaisista syistä kertoi asiasta ja kiinnostuin.

Tässä kohtaa täytyy kiittää niitä, jotka ovat viitanneet teksteihini tai ehkä jopa kompanneet niitä. Ilmoittaudun siis Mikko Martelinina, joka häiriköi teräsoravan takaa tämän järkyttävän Ramin takana seisovan yhteisön Seinälle. Säälittävänä ihmisenä en tietenkään esiinny naamallani ja tämähän TIETYSTI vähentää sanani painavuutta. Jos puhuisin asian puolesta ei asialla olisi piirun vertaa merkitystä.

Sen sijaan äärimmäisen huvittavaa ja turhauttavaa on ollut seurata kuinka nämä Ryhmän jäsenet ovat kerta toisensa jälkeen osoittaneet käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä ja lähes fundamentalista seuhtomista epämääräisissä vastauksissaan. Yksikään heistä ei ole tarttunut itse asiaan. On keksiskelty kaikenlaisia tekosyitä Ryhmän oikeutukselle. Nämä "tämä on tapamme käsitellä asiaa" -kommentit ovat mielestäni täyttä sontaa. Ei kukaan käsittele vaikeaa asiaa julkisesti. Varsinkaan, kun kyse on näin häpeällisestä ja vaikeasti ymmärrettävästä asiasta. Jotenkin suorastaan hämmentävän järkyttävää on myös kuinka kahden lapsen äidiksi ilmoittautuva T. Minkkinen hyökkää Oravaa vastaan, koska tällä ei ole julkista profiilia. Ja kyllä. Kävyt loppuivat - siksi päätinkin tekemisen puutteessa käydä vähän avautumassa. Ei jumalauta. Ilmeisesti kirjoitin hieman liian vaikeaa tekstiä vielä rautalangasta perustelleen niin Terhilläpä keitti yli. Tässä ei nyt ole tarkoitus solvata kyseistä naista mitenkään henkilökohtaisesti vaan lähinnä ihmetellä miten aikuinen ihminen käyttäytyy kuin pahainen kakara. "Toi kiusaa! Näytän siis kieltä, syljeskelen ja keskityn epäolennaisuuksiin. Loppuun käsken olla hiljaa, kun en muuta keksi." Julkisesta profiilista sen verran, että ryhmän perustanut Juha Salminenhan muuttui melkein heti Ryhmän perustamisen jälkeen täysin näkymättömäksi. Voin vain kuvitella millaista postia tämä henkilö on kenties saanut. (Tähän todettakoon, että vihaan provoja, idiootteja ja Suomi24 ynnä MuroBBS -tyylisiä lynkkausfoorumeja, joilla ei ole hevon helvettiäkään tekemistä asiallisen ja järkevän keskustelun kanssa.) Yllätys, yllätys, Ramin päästessä vapaalle jalalle Ryhmä vaihdettiin takaisin julkiseksi ja perustajan profiilikin on tällä kertaa kaikille avoin. Kertoo kirjaimellisesti Ryhmän perustamisen ideologiasta. Seisomme kaverin takana, jos ja kun on tunne tai vahva uskomus siitä, että hän on syytön. Katsotaanpa mitä tapahtuu, jos tapauksesta nostetaankin syyte tammikuun 19. mennessä. Siinä vaiheessa äidit saavat olla kullannupuistaan ylpeitä. Itse en viimeisimmän 8. joulukuuta kirjoittamani postauksen jälkeen ehtinyt nähdä hätääntyneitä vastauksia, koska Ryhmä muutettiin heti aamulla salaiseksi eivätkä raukat tajunneet, että enhän minä pääse niitä lukemaan, kun en kuulu Ryhmään kuin kirjoittamisen ajan. Lueskelin näitä 'ympäriinsä kuseskelemisia' sitten vasta Ryhmän tultua uudelleen julki. Onneksi pahin turhautumiseni oli jo laantunut, joten ei ole tullut kiusausta kirjoittaa uudelleen Seinälle. Mutta eipä nuolaista ennen kuin suussa maistuu paska.

Myönnettäköön, että ihan himpun verran tuli käytettyä sarkasmia ja ihan suoranaista vittuilua teksteissä, mutta kun tuntuu, että kirjoitat nelivuotiaalle niin kyllä siinä jossain vaiheessa tekee mieli jo hieman verbaalisesti ilotella. Pahoittelut, jos jotakuta kirjoitukset ovat loukanneet.

Sitten tähän takaisin asiaan. Olen pyöritellyt tätä 'keissiä' ystäväni kanssa ja olemme sulkeneet omassa pienessä salapoliisimaailmassamme mahdollisuuksia pois. Spekulaatiota toki, mutta varsin järkeenkäypiä.

En viitsi kaikkea tässä uudelleen listata, mutta ystäväni toi erittäin hyvän näkökulman esiin. Jos tällä Aallolla on aivan puhtaat jauhot pussissa niin miksei hän todellakin kuuluta syyttömyyttään jo kaikelle kansalle? Niinhän tämä taannoin joitakin päiviä syytä epäillä -perustein vangittuna viettänyt Tanner teki. Hän tosin istui kopissa "vain" seitsemän vuorokautta. Mistään korvauspyyteistä ei myöskään ole ollut mitään puheita tämän Ramin kohdalla. SIIS NYT PUHUN KORVAUKSISTA AIHEETTOMASTA VAPAUDENRIISTOSTA enkä esimerkiksi kunnianloukkauksesta lehtien taholta. Jos itse olisin viettänyt muutamaa päivää vaille kuukauden täysin syyttömänä valtion tarjoamassa majoituksessa masinoisin kyllä kaikki mahdolliset tahot mainettani pelastamaan. Ja en edelleenkään väitä, että tämä Rami olisi syyllinen. Hieman epäilyttää vain tämä totaalinen hiljaisuus.

Siitä olen samaa mieltä, että kuva Iltalehden jutussa oli tarpeeton. Tosin pidätetyn ja myöhemmin vangitun henkilöllisyys olisi kuitenkin tullut julki ennemmin tai myöhemmin. Olihan hän julkisessa ammatissa. Oli siellä keikallakin porukkaa, josta tämä Aalto haettiin, vaikka poliisi olikin hoitanut pidätyksen hyvin vaatimattomasti eivätkä edes ravintolan työntekijät olleet huomanneet mitään. Mutta ei kukaan sen sijaan voi olla huomaamatta, jos julkisen Facebook -profiilin Seinälle alkaa ilmestyä viestejä, jossa toivotetaan siunausta, kirotaan media, käsketään vetää vitut päähän ja asianosaista nousemaan asian yläpuolelle. Noh, jos tässä vielä johonkin syyllisyyteen päästään niin kyllähän siinä tapauksessa on vähän yritetty nousta lain yläpuolelle. Vai miten sen nyt ilmaisisi. Korniuden huippu on se, että profiilissa on joitakin päiviä sitten kannustusviestissä siteerattu itseään Äiti Teresaa. Kaiken lisäksi, kuten täälläkin on todettu, nämä Ramin kaverit ovat tehneet enemmän hallaa kuin hyvää. Jos tällaista julkista Ryhmää ei olisi perustettu ei asia myöskään olisi pysynyt tapetilla ja toisaalta herättänyt niin haisevaa vastalausetta kuin esimerkiksi allekirjoittanut kirjoitti. Ja, jos niin helvetin moni 'tietää totuuden' niin miksi helvetissä kukaan ei kerro sitä? Mitä järkeä sitä on pimittää, jos se olisi vapauttanut tämän Aallon jo aiemmin tai vaihtoehtoisesti puhdistaisi hänen mainettaan? Aivan vähäjärkistä logiikkaa. Mutta niinhän se on, että ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

Eräs Ramia yhteisön Seinällä puolustava väittää tietävänsä liiankin hyvin millainen on pedofiili. Totuus on se, että ihminen, jolla ihan oikeasti on kokemusta ei mieti kahta hetkeäkään liittyykö Ryhmään, joka seisoo mahdollisen pedofiilin takana. Hieman outoa on myöskin se, että nämä henkeen ja vereen oman kaupungin poikaa puolustavat eivät kaikki edes ole tyypin Facebook -kavereita. Moni näistä Ramin vapauduttuaan lisäämistä 'kavereista' on juuri tämän Ryhmän jäseniä. Eli mikään autenttinen lähipiiri ei häntä ole ollut netissä puolustamassa, vaikka joukosta löytyykin bändikavereita, tuttuja ja niin edelleen.

Sitten siihen, että tämä tyyppi nyt on vapaalla jalalla. No vartioituun vapauteenhan yleensä pääsee, jos on erittäin pätevä syy, kuten läheisen ihmisen sairaus tai hautaan saattaminen. Siitä ei minun näkemykseni mukaan tällä kertaa ole kuitenkaan kyse. Kautta rantain olen kuullut, että on todella mahdollista päästä vastaamaan näinkin kauheassa asiassa vapaalta. Nythän ei ole tullut kuitenkaan tietoa syyttämättä jättämisestä sen paremmin kuin tietysti syytteen nostamisestakaan. Eli ei tämä juttu tosiaan ole käsitelty, vaikka siellä Kankaanpäässä kulkeekin nyt mies vapaalla jalalla. Ja, kuten sanottua. Tästä asiasta aivan varmasti uutisoidaan heti, kun jotain uutta ilmenee.

Mitä tulee tähän biisin kirjoittamiseen niin en edes ymmärrä kuka on niin idiootti, että kuvittelee tällaisen huhun selittävän sitä, että tyyppi oli vangittuna todennäköisin syin epäiltynä törkestä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, joka ei muuten todella ole mikään ns. alaikäiseen sekaantuminen. Kaiken lisäksi epäillään siis, että tämä teko on ajoittunut usean vuoden ajalle. Hyväksikäyttö on teko. Se ei ole mikään surffailu missään kielletyillä sivustoilla tai edes hallussa pito. Ja kuinka älykääpiönä tässä puolustuksessa pidetään tätä Aaltoa - että hän lähtee rikolliseen toimintaan mukaan, koska haluaa tehdä taustatyötä? Voi pyhä yksinkertaisuus! Ja tosiaan luulisi viranomaisten toimintaan liittyen, että kyllä näin vakavissa jutuissa seurataan, tutkitaan ja hutkitaankin ensin ennen kuin edes tehdään pidätyksiä - täytyyhän pidätyksellekin löytyä syy. Saati tässä tapauksessa, kun kyse oli myös vangitsemisesta.

Ihmettelen edelleen myös sitä, että miten helvetissä muka olisi mahdollista, että TÄYSIN syytöntä tyyppiä edes epäiltäisiin todennäköisin syin jostain näin kauheasta? Luulisi, että tämän aiheen ollessa kyseessä viranomaiset ovat erityisen varovaisia ja todella käytetään vahvaa harkintaa. Ja hurjaa on sekin, että miten edes jollain tulee ensimmäiseksi mieleen asettua sen epäillyn puolelle? Itselläni tulee täysin vaistomaisesti ensimmäiseksi mieleen uhri. Sitä tosiasiaahan ei tämä epäillyn syylliseksi tai syyttömäksi toteaminen poista, että jossain joku on käyttänyt lasta hyväksi. Ja, kun törkeästä teosta puhutaan niin kyseessä on tosiaan lapsi. Iältään hyvin nuori siis.

Se pitää sanoa sitten tästä Murha.infon keskustelusta, että Nylonköysi on esittänyt erittäin hienoja argumentteja. Hänet halusin nyt ensimmäisenä mainita. Sen sijaan en oikein ymmärrä tämän PääKylmänä motiiveja. Hän on tullut tänne ylimielisellä asenteella pätemään kirjatiedolla ja osoittamaan kuinka tarkkaan tuntee eri käytännöt esittämättä kuitenkaan minkäänlaista kantaa. Eikö tällä palstalla ole kuitenkin tarkoitus keskustella tästä asiasta eikä brassailla jollain knoppitiedoilla? Kyllä on huomattu, että sitä löytyy ja sehän on varsin hienoa. Mutta eihän sillä ole hevon vittuakaan väliä, jos et kerran ole mitään mieltä. Vai onko? Miksi siis haluat tuoda itseäsi esiin? Minkäänlaista spekulaatiota en nimittäin näistä asiantuntevista viesteistä löytänyt. Suonet anteeksi karkean kielenkäytön ja suoran mielipiteeni.

Sen verran täytyy kuitenkin kommentoida tuohon Nylonköyden aiempaan kommenttiin liittyen siitä, että toivot ilmeisesti tämän henkilön olevan syytön. Korjaa, jos olen ymmärtänyt väärin. Vaikka tämä nyt ei ole toivomisen asia niin minä toivon hänen olevan syyllinen. Miksi? En siksi, että näiden takanaseisojien maine ja mielenterveys pelastuisi. En siksi, että olen kirjoittanut Seinälle varsin tiukkaa tekstiä, koska oli se tulos mikä tahansa Ryhmä on edelleen mauton. En myöskään siksi, että minulla olisi jotain henkilökohtaista antipatiaa kyseistä henkilöä kohtaan. Vaan minäpä kerron miksi. No siksi, että taas yksi pedofiili olisi saatu kiinni. Siksi, että luottoni suomalaiseen oikeusjärjestelmään pysyisi ja voisin kokea eläväni maassa, jonka viranomaisiin voin luottaa. Ja niille, jotka ovat jo valmiita älähtämään tiedoksi, etten tässä nyt sitten tarkoita sitä, ettei Suomessa viranomainen koskaan erehdy, tee ylilyöntejä saati syyttömiä vangita.

Joka tapauksessa mediaa on turhaa syyttää koko jupakasta. Jos ketään ei olisi vangittu ei yhdelläkään lehdellä olisi ollut kirjoitettavaa. Uutisoidaanhan rikoksista, pidätyksistä, vangitsemisista ja niin edelleen jatkuvasti eikä niihin kiinnitetä samalla tavoin huomiota. Iltalehtihän käsittääkseni uutisoi myös Jyväskylän pidätyksestä, joka siis edelsi tätä pidätystä ja vangitsemista ja, joka niin ikään liittyy tähän laajempaan juttuvyyhtiin. Ja eihän sitten unohdeta myöskään tapausta Olli Hokkanen, jonka surullisen kuuluisasta nettivideosta on myös ihan reilusti uutisoitu. Tosin siihen juttuun en sitten enempää sohaise. Ja kyllä turhat yksityiskohdat välillä näistä uutisista muutenkin voisi jättää väliin. Mutta muistettakoon vielä se, että tästä Aallon asiasta uutisoitiin vasta vangitsemisen vaan ei pidätyksen jälkeen. Hieman suupielet silti nykivät, kun tämän Ryhmän jäsenet tituleeraavat Iltalehteä epäluotettavaksi lähteeksi, joka uutisoi Helsingin käräjäoikeuden vangitsemispäätöksestä. Kuitenkin lähes samaan hengevetoon, kun Seiska kertoi tosiasian siitä, että Aallolla on luonnollisesti oikeus vaatia vangitsemisasian uudelleenkäsitelyä kahden viikon välein niin olivat takanaseisojat jo julistamassa tyyppiä vapautetuksi. Tämä tapahtui 4. joulukuuta. No tarinahan sittemmin kertoi miehen istuneen kopissa vielä 18 päivää tämän jälkeen eli ilmeisesti tämä toinen uudelleenkäsittely on sitten tuottanut tulosta...

Amen.

Olihan tässä ensikertalaiseksi asiaa. Pahoittelen loruilua.
Päästäisiinkö vihdoin asiaan vai kuseskellaanko ympäriinsä asian vieressä?
Vastaa Viestiin