Kevennystä kerrakseen.
Hyvää Joulua kaikille!
Päivä jo valoistuu, joten pian ollaan vappua viettämässä ja mahdollisesti saunavihtoja Papillonin kanssa lehvästöstä taittamassa bodomilla.
No, tuskin sentää, maanomistajan lupahan siihen tarvitaan, liian vaivalloista,
mutta bodomilla kuitenkin. Pohtimassa rakaisua.
Päivä jo valoistuu, joten pian ollaan vappua viettämässä ja mahdollisesti saunavihtoja Papillonin kanssa lehvästöstä taittamassa bodomilla.
No, tuskin sentää, maanomistajan lupahan siihen tarvitaan, liian vaivalloista,
mutta bodomilla kuitenkin. Pohtimassa rakaisua.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
-
papillon
- Perry Mason
^ Siellä on se koivusto ehkä liian vanhaa, vai aattelitko rymäyttää sen nilssin pyörää tukeneen koivun nurin, sitten tehdä vasta vihdan?
Oli miten oli, mistä me se sauna otettais, ja siellä olevat löylyt?
Mahtaako se kartanon sauna olla vuokrattavissa, on siinä kovasti kaikenlaista melojaa ja muutakin, niin ja tietysti sillä leirialueen pitäjällä sauna on, luulis ainakin.
No jos vaan katseltais paikkoja, funtsattais, siellä se päivä kuluu mukavasti.
Kerran, silloin tuoreeltaan 2004 olin mieteissäni keskiniemessä, katsoin montako sekuntia sen niemen kärkeen menijä on OK n paikalta näkyvissä, merkkasin muistiin asioita.
Olin varmaankin tärkeän näköinen, kuten aina, sitten honasin että iso lauma simmaajia tsiigasi ja supatti.
No, pokkana vähän kröhisin virkayskää ja siirryin tekemään lisää havaintoja itse murhaniemeen.
Mahtaako se kartanon sauna olla vuokrattavissa, on siinä kovasti kaikenlaista melojaa ja muutakin, niin ja tietysti sillä leirialueen pitäjällä sauna on, luulis ainakin.
Kerran, silloin tuoreeltaan 2004 olin mieteissäni keskiniemessä, katsoin montako sekuntia sen niemen kärkeen menijä on OK n paikalta näkyvissä, merkkasin muistiin asioita.
Olin varmaankin tärkeän näköinen, kuten aina, sitten honasin että iso lauma simmaajia tsiigasi ja supatti.
No, pokkana vähän kröhisin virkayskää ja siirryin tekemään lisää havaintoja itse murhaniemeen.
No kauankos oli ja mistä kohdin otit ajan niiltä "uhreiltasi".
Pieneä vinkkinä, että kyllähän niitä telttasaunojakin on ollut ja mikä olisi teollisuusmuovista rakentaa vaikkapa Soputeltan kaarien päälle telttasauna.
Olen joskus sellaisessa ollut ja kyllä siitä löyly lähti, kun oli pieni kiuas ja savupiippua markkeerasi vanha "syöksytorven" putki ulos seinästä.
Jollain asbestilla se "savupiippu" oli vedetty siitä seinän läpi, ettei muovi sulaisi.
Jo ensi kuupallisella löylyssä kostuvat seinät sen verran "harmaiksi" , ettei niistä läpi näy, siis jos on naisia saunassa.
Pieneä vinkkinä, että kyllähän niitä telttasaunojakin on ollut ja mikä olisi teollisuusmuovista rakentaa vaikkapa Soputeltan kaarien päälle telttasauna.
Olen joskus sellaisessa ollut ja kyllä siitä löyly lähti, kun oli pieni kiuas ja savupiippua markkeerasi vanha "syöksytorven" putki ulos seinästä.
Jollain asbestilla se "savupiippu" oli vedetty siitä seinän läpi, ettei muovi sulaisi.
Jo ensi kuupallisella löylyssä kostuvat seinät sen verran "harmaiksi" , ettei niistä läpi näy, siis jos on naisia saunassa.
Havaintopaikalla
Joskus lappiin ikihyvälle perhostuspaikalle omalle maalle tehtiin kota kevyhtpeitteestä, hyvin toimi.papillon kirjoitti:^ Siellä on se koivusto ehkä liian vanhaa, vai aattelitko rymäyttää sen nilssin pyörää tukeneen koivun nurin, sitten tehdä vasta vihdan?
Notski keskelle, toimi kuin Wigwam, hyvä on yöpyä.
Talvitelttailussa on tullut kokeiltua samaa, tuo kesälllä esistehty wigwam ja järven läheisyys toimii todella hyvin: sauna-avainto-sauna-teltta ja kehon paratiisi on avoinna aidoille tuntemuksille.
P.S Lievempää paremmassa konjakissa, puoen tunnin lenkki eläimien kera lastenlasten ja lasten häivyttyä kartanon mailta.
Härkä pussasi nenään kierroksen jälkeen otettuaan paukut.
Tai oikeastaan koko naamaan.
Kiitti joululahjaksi saamastaan huovasta ja kait karjan hyvästä kohtelusta.
Ymmärtää puhetta siinä kuin koiratkin.
-
papillon
- Perry Mason
Siitä ajanotosta ensin, siis idee oli se että kauanko OK lla olisi ollut aikaa havaita normaalia vauhti uimarannalta keskiniemen kärkeenpäin menijä
Vastaus on : alle 10 s. Sitä ennen ja sen jälkeen on katveessa.
Jos siis kulkee rantaa pitkin, vaikkapa onkien.
Mitä tulee taas teltta - tai pikemminkin pressusaunaan, niin me ollaa duunattu se jojella ja Inarilla useimmiten niin että ensin se kivikasa jossa tulipesä.
Sitä korvennetaan ensin, sitten nostetaan pressukoppi päälle. No, hiki se sielläkin tulee, mutta ei siis savua puske.
Vastaus on : alle 10 s. Sitä ennen ja sen jälkeen on katveessa.
Jos siis kulkee rantaa pitkin, vaikkapa onkien.
Mitä tulee taas teltta - tai pikemminkin pressusaunaan, niin me ollaa duunattu se jojella ja Inarilla useimmiten niin että ensin se kivikasa jossa tulipesä.
Sitä korvennetaan ensin, sitten nostetaan pressukoppi päälle. No, hiki se sielläkin tulee, mutta ei siis savua puske.
Wigwam
Wigwam on hyvä: siinä savu nousee ulos ja alimmalla tasolla on 2 isäkkäistä telttakerrosta: lämpö säilyy, rakenne on kevyt ja ilmava. Intiaanien keksintö Kanadan talvíin noin 1200 vuotta sitten.

-
papillon
- Perry Mason
Re: Wigwam
Varmaan toi toimi ainakin -70 luvulla, Wigwam-saunasi nurkalla saattoi jymistä kunnon kasettimankka, musana tietysti Sweetin WigWam Bam, tai sittenkin, taisit olla progemiehiä, ja pitkä lettisi hulmusi Wigwamsaunassa kotimaisen Wigwam yhtyeen poljennon tahtiin.Wagner kirjoitti:Wigwam on hyvä: siinä savu nousee ulos ja alimmalla tasolla on 2 isäkkäistä telttakerrosta: lämpö säilyy, rakenne on kevyt ja ilmava. Intiaanien keksintö Kanadan talvíin noin 1200 vuotta sitten.
-
papillon
- Perry Mason
Kevennysketju kun on, taltioidaanpas tänne vähän laulun sanoituksia, voi vaikka siinä kinkkua sulatellessa harjoitella, että sitten vapun tienoolla kajahtaa yhteislaulu niemessä koreesti.
Tällä' lähdetään liikkeelle:
Laulu: Korttipakka, Tapio Rautavaara
Teksti: Q
Tämä on vanha tarina.
Kerran kesäaikana tapahtui näin. Oli oltu prätkillä liikkeellä ja viimein saavuttiin erään järven tuntumaan.
Seuraava päivä oli sunnuntai, mutta kohtalo puuttui peliin ja vain yksi selviytyi.
Kun tohtori luki rukouksen, niin ne joilla oli rukouskirja, ottivat sen esiin. Mutta yhdellä potilaalla ei ollut muuta kuin korttipakka, jonka hän levitti eteensä sairaalan vuoteelle. Tohtori huomasi kortit ja sanoi: Potilas! Kortit pois.
Vuosien jälkeen vanha mies vangittiin ja vietiin käräjäoikeuteen.
Tuomari kysyi: Perustelkaa tekonne, muuten rankaisen teita kovemmin kuin ketään koskaan.
Mies vastasi: Herra tuomari, olin ollut prätkällä reissussa melkein koko helluntain, eikä minulla ole tarkkaa muistikuvaa, eikä päiväkirjaa, mutta toivon, että ymmärrätte vilpittömän selvitykseni. Näin sanoen mies aloitti kertomuksensa:
Katsokaas herra tuomari,
kun näen ässän, muistan että oli vain yksi tekijä.
Kakkosesta muistan, että ihmisessä on kaksi puolta, hyvä ja paha.
Kun näen kolmosen, ajattelen niitä kolmea telttaretken uhria.
Kun näen nelosen, tulevat mieleeni neljä retkeilijää, Nils, Seppo, Tuulikki ja Irmeli.
Kun näen viitosen, ajattelen viittä viisasta tutkijaa, jotka laittoivat mappinsa kuntoon. Yhteensä heitä oli kymmenen. Viisi ymmärtäväistä, jotka onnistuivat, viisi tyhmää, joilta ovi suljettiin.
Kun näen kuutosen, tulee mieleeni kello kuuden mies.
Kun näen seiskan, muistan, että seitsämäntenä päivänä olin jo tajuissani.
Ja kun näen kahdeksikon, ajattelen niitä kahdeksaa oikeamielistä, jotka kohtalo vapautti epäilyksistä. Ne olivat Johansson, hänen vaimonsa, heidän poikansa ja poikiensa serkut.
Kun näen yhdeksikön, ajattelen tunnustajia, jotka poliisimme puhdisti epäilyksistä. Yhdeksän kymmenestä ei edes kiittänyt poliisia siitä.
Kun näen kympin, ajattelen kymmentä teesiä, jotka Haapala antoi Tuomiselle liitutaulussa.
Kun näen kuninkaan, ajattelen, että on vain yksi krp:n virkavallan kuningas, Haapala kaikkivaltias.
Ja kun näen kuningattaren, ajattelen neitseellistä Leppiniemeä, joka on oikeuden valtakunnan Kuningatar.
Potilas, on paholainen.
Kun lasken yhteen korttipakan pisteet, saan tulokseksi 364. Niitä on vain yksi vähemmän, kuin on sivuja esitutkintapöytäkirjassa.
Kortteja on 52. Yhtä monta kuin on mappeja hyllyssä.
Maita on neljä. Yhtä monta kuin on tutkijoitakin.
Kuvakortteja on yhteensä 12. Yhtä monta kuin on lautamiehiä.
Kussakin maassa on 13 korttia. Yhtä monta kuin on viikkoja seuraavaan käsittelyyn.
Kuten huomaatte, herra käräjäoikeuden tuomari:
Korttipakka on minulle päiväkirja, almanakka ja kuulustelupöytäkirja.
Hyvät kuulijat, tämä tarina on lähes tosi!
Tällä' lähdetään liikkeelle:
Laulu: Korttipakka, Tapio Rautavaara
Teksti: Q
Tämä on vanha tarina.
Kerran kesäaikana tapahtui näin. Oli oltu prätkillä liikkeellä ja viimein saavuttiin erään järven tuntumaan.
Seuraava päivä oli sunnuntai, mutta kohtalo puuttui peliin ja vain yksi selviytyi.
Kun tohtori luki rukouksen, niin ne joilla oli rukouskirja, ottivat sen esiin. Mutta yhdellä potilaalla ei ollut muuta kuin korttipakka, jonka hän levitti eteensä sairaalan vuoteelle. Tohtori huomasi kortit ja sanoi: Potilas! Kortit pois.
Vuosien jälkeen vanha mies vangittiin ja vietiin käräjäoikeuteen.
Tuomari kysyi: Perustelkaa tekonne, muuten rankaisen teita kovemmin kuin ketään koskaan.
Mies vastasi: Herra tuomari, olin ollut prätkällä reissussa melkein koko helluntain, eikä minulla ole tarkkaa muistikuvaa, eikä päiväkirjaa, mutta toivon, että ymmärrätte vilpittömän selvitykseni. Näin sanoen mies aloitti kertomuksensa:
Katsokaas herra tuomari,
kun näen ässän, muistan että oli vain yksi tekijä.
Kakkosesta muistan, että ihmisessä on kaksi puolta, hyvä ja paha.
Kun näen kolmosen, ajattelen niitä kolmea telttaretken uhria.
Kun näen nelosen, tulevat mieleeni neljä retkeilijää, Nils, Seppo, Tuulikki ja Irmeli.
Kun näen viitosen, ajattelen viittä viisasta tutkijaa, jotka laittoivat mappinsa kuntoon. Yhteensä heitä oli kymmenen. Viisi ymmärtäväistä, jotka onnistuivat, viisi tyhmää, joilta ovi suljettiin.
Kun näen kuutosen, tulee mieleeni kello kuuden mies.
Kun näen seiskan, muistan, että seitsämäntenä päivänä olin jo tajuissani.
Ja kun näen kahdeksikon, ajattelen niitä kahdeksaa oikeamielistä, jotka kohtalo vapautti epäilyksistä. Ne olivat Johansson, hänen vaimonsa, heidän poikansa ja poikiensa serkut.
Kun näen yhdeksikön, ajattelen tunnustajia, jotka poliisimme puhdisti epäilyksistä. Yhdeksän kymmenestä ei edes kiittänyt poliisia siitä.
Kun näen kympin, ajattelen kymmentä teesiä, jotka Haapala antoi Tuomiselle liitutaulussa.
Kun näen kuninkaan, ajattelen, että on vain yksi krp:n virkavallan kuningas, Haapala kaikkivaltias.
Ja kun näen kuningattaren, ajattelen neitseellistä Leppiniemeä, joka on oikeuden valtakunnan Kuningatar.
Potilas, on paholainen.
Kun lasken yhteen korttipakan pisteet, saan tulokseksi 364. Niitä on vain yksi vähemmän, kuin on sivuja esitutkintapöytäkirjassa.
Kortteja on 52. Yhtä monta kuin on mappeja hyllyssä.
Maita on neljä. Yhtä monta kuin on tutkijoitakin.
Kuvakortteja on yhteensä 12. Yhtä monta kuin on lautamiehiä.
Kussakin maassa on 13 korttia. Yhtä monta kuin on viikkoja seuraavaan käsittelyyn.
Kuten huomaatte, herra käräjäoikeuden tuomari:
Korttipakka on minulle päiväkirja, almanakka ja kuulustelupöytäkirja.
Hyvät kuulijat, tämä tarina on lähes tosi!
-
papillon
- Perry Mason
Laulu: Rafaelin enkeli, Pekka Ruuska
Teksti: No Moore Instituutti
Rapakelin Enkeli
Jälkeen tuhannen rikotun pysäkin,
bussi saapuu lopulta hallille.
Mulla alla on vanha Scania,
sain sen aamulla tallilta kostoksi.
Tämän vanha busan kone väljä on,
öljy lemahtaa, kone savuttaa.
Anna mulle uusi Volvo alle,
ole minulle Rapakelin enkeli.
Pokat etsivät kohmeisin sormin rahoja lompsastaan,
kuka laittaisi niille tasarahan pieniin taskuihin?
Viime yö veti jäähän tämän tien,
nyt tie on kolareita mustanaan.
Anna mulle nastarenkaat alle,
Mummot kuiskivat etupenkeissään,
viisas kuski ei sinne katsokaan.
Taas ne suomen-ruotsia pälättää,
sitä toiset ymmärrä kai ei.
Hiki karpalon otsalta sipaisen,
kuka käski dokaa six-packin iltaisen?
Anna mulle burana vedellä,
Pokat etsivät likaisin sormin lippuja taskuistaan,
kuka vaihtaisi niille tasarahan pelkkiin satasiin?
Viime yö veti hikeen tämän pään,
nyt pää on muistista tyhjänään.
Anna mulle lisämuistikortti,
Taas hienostorouvia West Endiin,
tenukeppejä Olarin ostariin.
Pysäkkejä taas edessäin mä nään,
koko Espoon bussireitit hallitsen.
Kuka sanoi että paina kaasuu jo?
Ootan vihreen ensin vaihtuvan.
Anna mulle helppo reitti tänään,
Poliisit nyt hallilla odottaa,
ne etsii kai sopivaa syyllistä.
Koska palaat taas ajamaan? Huomenna?
Kysyy hallilla ajomestari.
Mikä minä olen sille vastamaan,
joudun ehkä oikeuteen istumaan.
Anna mulle vuosi kesälomaa,
Kytät koittavat totisin ilmein
minua pehmittää.
Epäilevät minun olevan syyllinen
niihin Bodomin murhiin.
Lööpit täyttyvät Bodomista taas,
vaikkei tekstissä mitään uutta olekaan.
Teksti: No Moore Instituutti
Rapakelin Enkeli
Jälkeen tuhannen rikotun pysäkin,
bussi saapuu lopulta hallille.
Mulla alla on vanha Scania,
sain sen aamulla tallilta kostoksi.
Tämän vanha busan kone väljä on,
öljy lemahtaa, kone savuttaa.
Anna mulle uusi Volvo alle,
Pokat etsivät kohmeisin sormin rahoja lompsastaan,
kuka laittaisi niille tasarahan pieniin taskuihin?
Viime yö veti jäähän tämän tien,
nyt tie on kolareita mustanaan.
Anna mulle nastarenkaat alle,
Mummot kuiskivat etupenkeissään,
viisas kuski ei sinne katsokaan.
Taas ne suomen-ruotsia pälättää,
sitä toiset ymmärrä kai ei.
Hiki karpalon otsalta sipaisen,
kuka käski dokaa six-packin iltaisen?
Anna mulle burana vedellä,
Pokat etsivät likaisin sormin lippuja taskuistaan,
kuka vaihtaisi niille tasarahan pelkkiin satasiin?
Viime yö veti hikeen tämän pään,
nyt pää on muistista tyhjänään.
Anna mulle lisämuistikortti,
Taas hienostorouvia West Endiin,
tenukeppejä Olarin ostariin.
Pysäkkejä taas edessäin mä nään,
koko Espoon bussireitit hallitsen.
Kuka sanoi että paina kaasuu jo?
Ootan vihreen ensin vaihtuvan.
Anna mulle helppo reitti tänään,
Poliisit nyt hallilla odottaa,
ne etsii kai sopivaa syyllistä.
Koska palaat taas ajamaan? Huomenna?
Kysyy hallilla ajomestari.
Mikä minä olen sille vastamaan,
joudun ehkä oikeuteen istumaan.
Anna mulle vuosi kesälomaa,
Kytät koittavat totisin ilmein
minua pehmittää.
Epäilevät minun olevan syyllinen
niihin Bodomin murhiin.
Lööpit täyttyvät Bodomista taas,
vaikkei tekstissä mitään uutta olekaan.
-
papillon
- Perry Mason
Laulu: Allelujaa, Simo Salminen
Teksti: Metusalami
Maailma on täynnä uskomattomia tarinoita, mutta vain yksi kertoo kaverista nimeltä Nisse. En kuullut sitä häneltä itseltään, koska Nisse ei muista tapahtumista juuri mitään. Mutta näin se kuuluu ja se on karmea tarina.
Ajelin prätkää sinistä,
kun kaverini Sepi alkoi vieressä inistä.
Ajelet liian hiljaisesti, ja kauan mun pinnani kesti.
Mutta viimein mä päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää.
En tiennyt, että lysti on kallista, kun raahasin prätkää ulos tallista.
Ja tarina alkaa.
Nostin polkimille jalkaa ja vedin ykkösen sisään.
Annoin kaasua lisää ja ajoin portista oikeelle.
Pyörät ne vaikutti soikeelle, kun vedin yhdellä vanteella ja heittelin ranteella sisälle jo nelosta.
Irmeli kirkaisi pelosta, kun mä hirveesti kiihdytin ja itteäni viihdytin.
Yks kioskinpitäjä suojatieltä näytti mulle kieltä.
Ja se just pääs karkuun ja rupes kauheesti parkuun.
Tuli pikkunen huoli, kun Blomqvistin kollikissa kuoli. Mutta niitähän on muutenkin liikaa.
Mä tsiikasin yhtä karjakkoo, enkä meinannu kekkaa yhtä fillaria taluttavaa resupekkaa, mut se sattumalta pääs ite pois alta.
Mä hirveesti kaahasin ja yht' äkkiä perässäni raahasin yhtä onkijapoikaa.
On monta koittajaa, jotka kyllä ajaa kovasti, mutta enpäs löydä voittajaani.
Ja sitten kaatu yks Assmanni, kun se ei kävelly varovasti. Ja se sano, että kosto tulee sattumaan kovasti.
Sitten tuli kapee polku ja minä vedän nasta laudassa ja tuumasin, että huilataan vasta haudassa.
Vähän tuli vaikeuksia, kun kaahasin linnupesän päältä ja pusikosta kuulu bongaripoikien valitutuksia.
Seuraava muistikuva on, kun mä heräsin sairaalassa. Ja mä kyselin siskoilta, että tietääks ne miten mä jouduin moottoripyöräkolariin?
Ja mä en muista mitään, vaikka pollaritki kyseli kaikkee, niin ku Tuomisen Markkukin. Ja se nahkarotsiki oli ihan paskana.
Taitas olla parempi vähä ajatella enste.
Teksti: Metusalami
Maailma on täynnä uskomattomia tarinoita, mutta vain yksi kertoo kaverista nimeltä Nisse. En kuullut sitä häneltä itseltään, koska Nisse ei muista tapahtumista juuri mitään. Mutta näin se kuuluu ja se on karmea tarina.
Ajelin prätkää sinistä,
kun kaverini Sepi alkoi vieressä inistä.
Ajelet liian hiljaisesti, ja kauan mun pinnani kesti.
Mutta viimein mä päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää.
En tiennyt, että lysti on kallista, kun raahasin prätkää ulos tallista.
Ja tarina alkaa.
Nostin polkimille jalkaa ja vedin ykkösen sisään.
Annoin kaasua lisää ja ajoin portista oikeelle.
Pyörät ne vaikutti soikeelle, kun vedin yhdellä vanteella ja heittelin ranteella sisälle jo nelosta.
Irmeli kirkaisi pelosta, kun mä hirveesti kiihdytin ja itteäni viihdytin.
Yks kioskinpitäjä suojatieltä näytti mulle kieltä.
Ja se just pääs karkuun ja rupes kauheesti parkuun.
Tuli pikkunen huoli, kun Blomqvistin kollikissa kuoli. Mutta niitähän on muutenkin liikaa.
Mä tsiikasin yhtä karjakkoo, enkä meinannu kekkaa yhtä fillaria taluttavaa resupekkaa, mut se sattumalta pääs ite pois alta.
Mä hirveesti kaahasin ja yht' äkkiä perässäni raahasin yhtä onkijapoikaa.
On monta koittajaa, jotka kyllä ajaa kovasti, mutta enpäs löydä voittajaani.
Ja sitten kaatu yks Assmanni, kun se ei kävelly varovasti. Ja se sano, että kosto tulee sattumaan kovasti.
Sitten tuli kapee polku ja minä vedän nasta laudassa ja tuumasin, että huilataan vasta haudassa.
Vähän tuli vaikeuksia, kun kaahasin linnupesän päältä ja pusikosta kuulu bongaripoikien valitutuksia.
Seuraava muistikuva on, kun mä heräsin sairaalassa. Ja mä kyselin siskoilta, että tietääks ne miten mä jouduin moottoripyöräkolariin?
Ja mä en muista mitään, vaikka pollaritki kyseli kaikkee, niin ku Tuomisen Markkukin. Ja se nahkarotsiki oli ihan paskana.
Taitas olla parempi vähä ajatella enste.
-
papillon
- Perry Mason
Re: Kevennystä kerrakseen.
Sariola on kuin onkin onnistunut piipahtamaan jälkikasvuineen niemessä, ei tosin Bodomilla mutta kuitenkin tämä julkisuuteen puolisalaa lipsahtanut kuva kertoo innokkaasta lavastuksesta, jos nyt motskareihin ei varaa olekaan niin hevoinen ajaa senkin asia, on teltat ja pyykkinarut, nuotiokin niin että kaakin kylki kiiltää iltayöstä.
Sariola itse on salamannopeasti kiepsahtanut pollen vierelle viritettyään vieterivetoisen ajastimen, poika Matlock odottelee sumpin pihinää. Se onkin suhissut taajaan kun jälkikasvua on noinkin rutkasti, isistä ei niinkään tietoa.
Hieno kuva, hyvät on pelit, sariola. ( Kev. )

Sariola itse on salamannopeasti kiepsahtanut pollen vierelle viritettyään vieterivetoisen ajastimen, poika Matlock odottelee sumpin pihinää. Se onkin suhissut taajaan kun jälkikasvua on noinkin rutkasti, isistä ei niinkään tietoa.
Hieno kuva, hyvät on pelit, sariola. ( Kev. )

- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hai komee on polle, vuohiset ja kengitys vain on hoitamatta.papillon kirjoitti:..hevoinen ajaa senkin asia, on teltat ja pyykkinarut, nuotiokin niin että kaakin kylki kiiltää iltayöstä.
Pykkinaru voisi olla hieman kireämmällä ja ilmeet löysemmällä.
Gumbölen suvannon rannassa oli 50-luvun lopulla tuon näköinen paikka.
Tuossa kuvassa nuo pyykit ovat samalla lailla kuin otaksuisin niiden olleen bodomillakin. Se selittäisi tuon pyykkinarun puuttumisen.
-
papillon
- Perry Mason
Voipi olla, paitsi että eikös silloin se päätytseba menetä merkityksensä, kyllä se narkka pitäisi sen kautta maahan pingottaa, jotta harjanaru pysyisi tiukalla?kukkuu kirjoitti:Tuossa kuvassa nuo pyykit ovat samalla lailla kuin otaksuisin niiden olleen bodomillakin. Se selittäisi tuon pyykkinarun puuttumisen.
Mutta voi olla noinkin, kuin Sariola muuttaa taivaaseen porukalla on, mistä sen tietää.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!