Aikuinen ja lapsi hukkunut Raaseporissa

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Maneria

Re: Aikuinen ja lapsi hukkunut Raaseporissa

Viesti Kirjoittaja Maneria »

Antwoord kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 7:00 pm
manearia kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 1:47 pm
tuulituu kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 12:39 pm Itselle tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto kuin kantoreppu tai -rinkka, missä monet kantavat lapsiaan, eli että jos lapsi olisi ollut sellaisessa, vanhempi tippunut jotenkin veteen, niin siinä molemmat päätyy veteen yhtä aikaa.
Tämä ei ollut mikään hullu veikkaus. Omia lapsia ei ole, eikä tietoa mihin ikään asti noita kantoreppuja yleensä käytetään. Hukkuneen lapsen ikä on tiedossa, enkä sitä paljasta, mutta itse olin lammen toisella puolella just siinä vaiheessa kun muut viranomaiset löysivät ruumiit. Sen tiedän, että molemmilla vaatteet päällä.
Mitä tuossa kantoreppua katselin, niin siinä voi aika isoakin lasta kantaa, painorajana 11-22 kiloa. Eli jopa viisivuotiaan voi ottaa repun kyytiin.
Ei siis mikään mahdoton speku.

4-6-vuotiaat kävelevät kyllä vanhempiensa kanssa tuolla alueella. Useimmiten bongataan lintuja, otetaan piknik, tai suuntana uimaranta.
Feliza
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Feliza »

Maneria kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 6:20 pm
KumiJalkine kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 5:51 pm Sillä erotuksella, että sellaista kuin pakkoruotsi ei tulisi olla kuin Ruotsissa. Eihän Suomessa ole pakkovenäjääkään, tai pakkosomaliaa, tai pakkoarabiaa..
Suomi nyt vaan sattuu olemaan virallisesti kaksikielinen maa, ihan perustuslain mukaan.
Juu, sen takia kun vuonna 1917 niin päätettiin niin. Ja miksi? Koska suurin osa päättäjistä oli silloin ruotsinkielisiä eli sivistyneistöä. Ja miksi olivat? Koska suomenkielellä ei ollut arvostusta noihin aikoihin, vaan oli kuten edelleen, ruotsinkielinen yläluokka joka suojelee asemaansa.Suomen kielen kustannuksella ja pakkoruotsilla, jotta saadaan palvelusväkeä vääntämään naurettavasti omaa rumaa kieltään. Saavat pyöritellä silmiään toisilleen. Paitsi, minä en puhu. Päätin sen, kun minua yritettiin ruotsinkielistää kesäisin lapsena Inkoossa.
Huomasin miten suomenkielisiä halveksittiin. Siihen loppui minun ruotsinkielen opinnot.

Suomi ei ole kaksikielinen sen takia, että tuota toista kieltä puhuu vain 5% kansasta.
"Halal on niinku jotain, ei sikaa"

Näyttäkää minulle maa, joka on kehittyvä, rikas, puhdas, turvallinen ja vapaa.
Ja jossa on musta tai värillinen kansa.
- ei sellaista ole. Miksi?
Mutta tänne tekee mieli tulla.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

tuulituu kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 12:39 pm Itselle tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto kuin kantoreppu tai -rinkka, missä monet kantavat lapsiaan, eli että jos lapsi olisi ollut sellaisessa, vanhempi tippunut jotenkin veteen, niin siinä molemmat päätyy veteen yhtä aikaa.
Tämä ei ollut mikään hullu veikkaus. Omia lapsia ei ole, eikä tietoa mihin ikään asti noita kantoreppuja yleensä käytetään. Hukkuneen lapsen ikä on tiedossa, enkä sitä paljasta, mutta itse olin lammen toisella puolella just siinä vaiheessa kun muut viranomaiset löysivät ruumiit. Sen tiedän, että molemmilla vaatteet päällä.
Uima-ins-allah?
Oulun_Kungas
Theo Kojak

KumiJalkine kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 5:51 pm Sillä erotuksella, että sellaista kuin pakkoruotsi ei tulisi olla kuin Ruotsissa. Eihän Suomessa ole pakkovenäjääkään, tai pakkosomaliaa, tai pakkoarabiaa..
Suomi nyt vaan sattuu olemaan virallisesti kaksikielinen maa, ihan perustuslain mukaan.
Ennen ajettiin hevosilla, mutta on siirrytty autoihin. Ehkäpä kielen suhteenkin olisi aika tehdä muutoksia, kun ollaan kusessa velkojen kanssa.
Maneria

Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 9:43 pm
Ennen ajettiin hevosilla, mutta on siirrytty autoihin. Ehkäpä kielen suhteenkin olisi aika tehdä muutoksia, kun ollaan kusessa velkojen kanssa.
Jos historia ei sulla suju, niin otapa vaikka lukion ekaluokan kirjat käyttöön. 5% puhuu ruotsia, ja syystäkin.

Nyt puhumme kuitenkin nuoren vanhemman ja pienen lapsen hukkumiskuolemista, eikös?
Maneria

Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 9:41 pm
Uima-ins-allah?
Hieno provo. Edelleenkin paikalliset suomenruotsalaiset kyseessä.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Maneria kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 9:52 pm
Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 9:41 pm

Uima-ins-allah?
Hieno provo. Edelleenkin paikalliset suomenruotsalaiset kyseessä.
Eikö etuoikeutetutkaan nykyään osaa uida? :roll:

Ensimmäiset autot tuotiin Suomeen toukokuussa vuonna 1900. Autoistuminen kiihtyi kuitenkin toden teolla vasta sotien jälkeen, ja auto alkoi yleistyä suuren yleisön kulkuneuvona 1960- ja 1970-luvuilla.

Ennen 60-lukua niitä autoja tosiaan oli vain etuoikeutetuilla ruotsinsuomalaisilla. Hyvin sujuu historia kiitos kysymästä.
Moonshiner
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Moonshiner »

Maneria kirjoitti: Pe Kesä 12, 2026 9:50 pm
Jos historia ei sulla suju, niin otapa vaikka lukion ekaluokan kirjat käyttöön. 5% puhuu ruotsia, ja syystäkin.
[ot]
Suomen ruotsia eli muumiruotsia. Noilta alueilta kotoisin oleva jäppinen käänsi aikoja sitten silloisen tehtaan valmistaman koneen käyttöohjekirjasen ruotsitsi, koska hänen mukaansa "" käännöstoimisto ei ymmärrä asiayhteyksiä eikä käytettyjä termejä".
Kuinkas kävikään? Ruotsin jäsen otti yhteyttä, että voisivatko saada käyttöohjeen tekstidokumenttina, kun ei tuota muumiruotsia voi tuollaisena laittaa jakeluun.
Että poliitikot hommiin ja pakkosuomi ja -ruotsi pois Suomessa natiiveilta.
[/ot]
manearia
Alokas

Viesti Kirjoittaja manearia »

Moonshiner kirjoitti: La Kesä 13, 2026 5:42 am
[ot]
Suomen ruotsia eli muumiruotsia. Noilta alueilta kotoisin oleva jäppinen käänsi aikoja sitten silloisen tehtaan valmistaman koneen käyttöohjekirjasen ruotsitsi, koska hänen mukaansa "" käännöstoimisto ei ymmärrä asiayhteyksiä eikä käytettyjä termejä".
Kuinkas kävikään? Ruotsin jäsen otti yhteyttä, että voisivatko saada käyttöohjeen tekstidokumenttina, kun ei tuota muumiruotsia voi tuollaisena laittaa jakeluun.
[/ot]
Nämä jotka puhuvat ja kirjoittavat "Muumiruotsia" ovat yleensä landelta, esim. Tenholasta, Bromarvista ja muista pienistä kylistä. Koulujenkäynti heillä loppuu yleensä peruskoulun jälkeen, tai menevät amikseen. Lukiossa oppii sekä kunnollista ruotsia että suomeakin. Ja kun kerran puhutaan taas kielistä, niin hyvä vertaus Muumiruotsiin olisi Savonsuomi, tai Savon murre. Ei sitä oikein tahdo ymmärtää.

OT edit: nyt vasta hoksasin että itsellä käytössä kaksi nimimerkkiä. Anteeksi tästä YP:lle; ovat sen verran samanlaisia, enkä muista että olin aiemminkin rekisteröitynyt. :D
Oulun_Kungas
Theo Kojak

manearia kirjoitti: La Kesä 13, 2026 1:01 pm
Moonshiner kirjoitti: La Kesä 13, 2026 5:42 am
[ot]
[/ot]
Nämä jotka puhuvat ja kirjoittavat "Muumiruotsia" ovat yleensä landelta, esim. Tenholasta, Bromarvista ja muista pienistä kylistä. Koulujenkäynti heillä loppuu yleensä peruskoulun jälkeen, tai menevät amikseen. Lukiossa oppii sekä kunnollista ruotsia että suomeakin. Ja kun kerran puhutaan taas kielistä, niin hyvä vertaus Muumiruotsiin olisi Savonsuomi, tai Savon murre. Ei sitä oikein tahdo ymmärtää.

OT edit: nyt vasta hoksasin että itsellä käytössä kaksi nimimerkkiä. Anteeksi tästä YP:lle; ovat sen verran samanlaisia, enkä muista että olin aiemminkin rekisteröitynyt. :D
Nyt puhumme kuitenkin nuoren vanhemman ja pienen lapsen hukkumiskuolemista, eikös?
Vastaa Viestiin