Neljä ihmistä kuollut tulipalossa Savonlinna 6/12/25

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
zajac
Scooby-Doo

Re: Neljä ihmistä kuollut tulipalossa Savonlinna 6/12/25

Viesti Kirjoittaja zajac »

rasajako kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:20 am Minun mielestäni Verinuoli ihan vaan spekuloi ja pyörittelee eri vaihtoehtoja, eikä mitenkään puolustele nyymannia. Jokainen tietysti ymmärtää tavallaan nämä kommentoinnit. Internetti on vähän vaikea paikka välillä.
Spekuloi? Se on jo syyttäny, lasten äiti, sen isää ja veljeä, veljen kaveria, lapsia, vuokranantajaa, entisiä vuokralaisia.. sen lisäks pistorasiaa,saunaa,vedenlämmitintä ja kaikkea mahdollista.. mut ei oo kertaakaan spekuloinu kuinka tää ötökkä on kontannu alasti bensalätäkön läpi alasti polttamatta karvaa tai mitään muutakaan tän ötökän syyllisyyttä tukevaa näyttöä.. jospa Nymanin suku yritti polttaa koko perheen ku vaihokas menny pilaamaan tumman veren tekemällä valkolaisen kanssa lapsia
? Kuhan vaan spekuloin
Nml84
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Sinänsä ihan hyvä mietintä nuo palovaroittimet, jos ne on katossa olleet kun ovat muuttaneet, niin tää ääshouli on ne varmasti edellisenä iltana/yöllä/aamulla repinyt katosta.

Oliko vuokranantaja sanonut että siellä oli varoittimia?
Julpertti
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Julpertti »

Sipi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:53 am
Sipi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:52 am

Ton mätisäkin teon jälkeen sitä saa kutsua ihan miksi vaan, se ei tee siitä kilpailua. Kyllähän sun useissa viesteissä paistaa selvästi se, että haet syyllistä ihan jostain muusta ku Nymanista.

Teidän lainauksenne ovat jo lähtökohtaisesti niin vituroillaan, että en korjaa niitä.

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, että millä nimellä itse kutsuisit ihmistä, joka polttaa elävältä avovaimonsa ja kolme alle kouluikäistä lasta?

*mitä hittoa tapahtuu tämän lainailun kanssa?
Ihan sama vaikka lainaus meni vituilleen, pointti tuli kuitenkin selväks 😇
Verinuoli
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:02 pm Sinänsä ihan hyvä mietintä nuo palovaroittimet, jos ne on katossa olleet kun ovat muuttaneet, niin tää ääshouli on ne varmasti edellisenä iltana/yöllä/aamulla repinyt katosta.

Sanonut että ainakin entisen vuokralaisen aikaan ollut 5kpl
Annuli66
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

Verinuoli kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:47 pm
Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:02 pm Sinänsä ihan hyvä mietintä nuo palovaroittimet, jos ne on katossa olleet kun ovat muuttaneet, niin tää ääshouli on ne varmasti edellisenä iltana/yöllä/aamulla repinyt katosta.

Itse olen miettinyt samaa! Ihan asiallista pohdintaa, koska selvästihän tuossa on ongelma. Oisko tosiaan Nyman poistanu patterit varoittimista?
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Annuli66 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 1:49 pm

Itse olen miettinyt samaa! Ihan asiallista pohdintaa, koska selvästihän tuossa on ongelma. Oisko tosiaan Nyman poistanu patterit varoittimista?
Onko niitä ollut missään vaiheessa?
VA voi valehdella, koska ne kuuluvat hänen vastuulleen.
Verinuoli
Andy Sipowich NYPD

Amandalooni kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:14 pm

Omistajan vastuu alkoi vasta v.2026 pakollisia ne toki olleet jo aijemmin mutta asukkaan vastuulla, kyllähän kotivakuutus on myös edellyttänyt noita. Ja Sarallahan oli laaja kotivakuutus, toki kait normaalisti vakuutusta ajatellaan esim. Tv:n puhelimen yms. Hajoamista varten olevan eikä tulipalo niinkään arjessa mielessä. Mut syytetyn mukaan he ovat palovaroittimia vuokraisännältä pyytäneet..
Annuli66
Sofia Karppi

Amandalooni kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:14 pm

Senhän voisi selvittää kysymällä edelliseltä vuokralaiselta, mutta niin ei ole tehty 🤔
Nml84
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Mä oon ihmetellyt sitä, että miksi syytetty keksi niin älyttömän tarinan, miksi piti sanoa että hän on sieltä tulen seasta kontannut yms. Luulis vähäjärkisemmänkin tajuavan ettei oo uskottava tarina. Mikä tahansa tarina jossa hän ei ole ollut talossa sisällä olisi uskottavampi. Tai sit vaan on niin jeesuksen yksinkertainen, ettei ymmärtänyt kuinka ne kaikki asiat selviävät mittauksilla, hajuaistilla ja palopaikan tutkinnalla sun muilla.
Älytön tarina sekin, että lapset itkee ja sit yhtäkkiä itku loppuu kuin seinään (varmaan ajatuksena tarinassa, että lapset menivät tajuttomiksi) mutta samaan aikaan hän ei ole hengittänyt yhtään savua, vaikka heräsi siihen.

Tää on kyllä niin omituinen keissi et pakko olla 90% puheista sontaa, taitaa jätkän ainoat valheettomat jutut olla se, että perhe on sisällä :roll:
Valentine
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:52 pm Mä oon ihmetellyt sitä, että miksi syytetty keksi niin älyttömän tarinan, miksi piti sanoa että hän on sieltä tulen seasta kontannut yms. Luulis vähäjärkisemmänkin tajuavan ettei oo uskottava tarina. Mikä tahansa tarina jossa hän ei ole ollut talossa sisällä olisi uskottavampi. Tai sit vaan on niin jeesuksen yksinkertainen, ettei ymmärtänyt kuinka ne kaikki asiat selviävät mittauksilla, hajuaistilla ja palopaikan tutkinnalla sun muilla.
Älytön tarina sekin, että lapset itkee ja sit yhtäkkiä itku loppuu kuin seinään (varmaan ajatuksena tarinassa, että lapset menivät tajuttomiksi) mutta samaan aikaan hän ei ole hengittänyt yhtään savua, vaikka heräsi siihen.

Tää on kyllä niin omituinen keissi et pakko olla 90% puheista sontaa, taitaa jätkän ainoat valheettomat jutut olla se, että perhe on sisällä :roll:
Oisko pikaistuksissa, hetken mielijohteesta tehty. Eikö jossain mainittu mannen olevan impulsiivinen. Tuskin on sen pidemmälle miettinyt, kun valellut bensat lattialle ja tuikannut tuleen, kaasu pohjaan ja jumala ohjaa jne.
Verinuoli
Andy Sipowich NYPD

Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:52 pm Mä oon ihmetellyt sitä, että miksi syytetty keksi niin älyttömän tarinan, miksi piti sanoa että hän on sieltä tulen seasta kontannut yms. Luulis vähäjärkisemmänkin tajuavan ettei oo uskottava tarina. Mikä tahansa tarina jossa hän ei ole ollut talossa sisällä olisi uskottavampi. Tai sit vaan on niin jeesuksen yksinkertainen, ettei ymmärtänyt kuinka ne kaikki asiat selviävät mittauksilla, hajuaistilla ja palopaikan tutkinnalla sun muilla.

Semmonen korjaus nyt ainakin tuohon että syytetty ei ole kertonut kontanneensa tulenseassa pois ja edes ensimmäinen paikalle tullut naapuri ei sisälle pyrkiessään ollut havainut liekkejä. Liekit havaittiin hetki tuosta. .

Varmaan tämäkin tulkitaan puolustukseksi/syytökseksi, mut mielestäni fiksumpi tätä tuumailla jos ei hirmusti kerrottuja tai muita tiedossa olevia asioita muutella..
Verinuoli
Andy Sipowich NYPD

Viä varottimista että mielestäni lisänäyttö arvo olisi melkoinen jos olisi saau selville että heidän tuolla asuessa palovaroittimet ovat asunnossa olleet , mutta palopäivänä niitä ei ole ollut tai yksikään niistä ei ole toiminut.
Parhaimmillaan tuosta olisi saanut tietoa vain muutamilla lisäkysymyksillä.
Ilmeisimmin poliisi todella varmana olemassaolevan näytön riittävyydestä, kun katsonut että ihan kaikkea ei tarvitse/kannata tutkia.

JOS, kuitenkin käy niin että oikeus katsoo että näyttö ei riitä niin mikä on poliisin vastuu.. Se sanoo että OHO!
Masentaja
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Voisiko olla että niistä palovaroittimista ei ole enää mitään jäljellä tuollaisen paljon jäljiltä? Patteritkin kivasti kuumuudessa räjähdelleet.
Jokatapauksessa vaikka siellä 10 varoitinta olisi huutanut kilpaa, niin olisiko se vaikuttanut millään tavalla lopputulokseen?
Ei niitä ole tuollaisia murhapolttoja ajatellen suunniteltu.
Annuli66
Sofia Karppi

Verinuoli kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 3:13 pm

Semmonen korjaus nyt ainakin tuohon että syytetty ei ole kertonut kontanneensa tulenseassa pois ja edes ensimmäinen paikalle tullut naapuri ei sisälle pyrkiessään ollut havainut liekkejä. Liekit havaittiin hetki tuosta. .

Varmaan tämäkin tulkitaan puolustukseksi/syytökseksi, mut mielestäni fiksumpi tätä tuumailla jos ei hirmusti kerrottuja tai muita tiedossa olevia asioita muutella..
Niin no ei tulen seasta, vaan savun ja kuumuuden takia kontannu ja kehoittanut muka perhettäkin konttaamaan perässä. Miksei kukaan kontannut perässä, kun mannen mukaan ovat olleet vielä toimintakykyisiäkin?? Ja herralle ei tullut mieleen, miten vauva selviäisi ulos, eikä elettäkään, että itse olisi auttanut! Kyllä on niin typeriä selityksiä ja valheita, että miten ees kehtaa!
WYXTE
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja WYXTE »

Masentaja kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 4:53 pm Voisiko olla että niistä palovaroittimista ei ole enää mitään jäljellä tuollaisen paljon jäljiltä? Patteritkin kivasti kuumuudessa räjähdelleet.
Jokatapauksessa vaikka siellä 10 varoitinta olisi huutanut kilpaa, niin olisiko se vaikuttanut millään tavalla lopputulokseen?
Ei niitä ole tuollaisia murhapolttoja ajatellen suunniteltu.
Jep. Ei paljon varottimet auta jos makuuhuoneen oven edusta on valeltu bensalla ja ilmiliekeissä.

En oo alan asiantuntija mutta yleensä tulipalot varmaankin alkaa hiljakseen ja savun muodostuessa varoitin alkaa piippaamaan. Jos taas viskaa bensaa lattialle ja tulta perään niin luulis lieskojen olevan aika nopsaa sen korkuiset että niillä varoittimilla oo enää mitään virkaa.
Vastaa Viestiin