Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
ruusumaa
Horatio Caine
Viestit: 6429
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Lady Luna kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 pm Joo, nyt löytyikin fb-profiili. Vinkkinä muillekin, että en nyt ihan kyllä sivuprofiili-kuvaksi profiilikuvaa sanoisi, vaikka joku täällä niin jo meinasi :lol:
Musta vaikuttaa siltä että äidilläkin taitaa olla varsin avoin profiili, eikä lukittu..
Jep. Oot oikeassa. Siinä on kolme aasialaista naista tykkäämässä siitä vauvakuvasta. Ylin profiili on lukittu, eli ei oo hän.

Se keskimmäinen on oikea. Asuu Helsingissä.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Cadi John kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:34 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:00 pm Näytti äsken olevan. En ainakaan viitsi linkittää profiilia jos ei olekkaan tekijä. Mitä kuvia katselin, niin ainakin monta seikkaa täsmää.
Erikoinen profiili jos on tämä. Taustakuvassa vaimonsa kanssa ja vain yksi kaveri. Postannut viimeksi 2018. Ehkä unohtanut koko profiilin, sillä miksi pitäisi siinä vaimonsa kuvaa jos ovat riitaisia.
Veikkaan kanssa tulleen muita mielekmäämpiä juttuja.

Se mikä pisti silmään myös, niin tykännyt jokaikisestä kuvasta ite. Viittais hippasen omahyväisyyteen.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Metsurinkoira11
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 25, 2026 12:48 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Metsurinkoira11 »

:D Jälleen kerran on tapaus, melkeinpä selvitetty. :mrgreen: Kaivettu ennustus kristallipallot esille. Ei siinä mitään, jatkakaa. :lol:
Cadi John
Axel Foley
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 3:32 pm
LeaSommer kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 3:12 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:31 pm Lapselle ollut varmasti piinaa isän luona olot.
Miten perustelet tämän? Isähän on oikeasti voinut olla todella hyvä ja huolehtivainen isä, kunnes pimahti.
Ei huolehtiva ja rakastava isä uhkaile tappamisella lapsen äitiä oli tilanne mikä hyvänsä.

Kaikessa karmeudessaan voi olla helpoitus, kun joutuu telkien taakse.
Se on totta et ei normaali ihminen tee omalle lapselleen mitään. Mutta mehän ei tiedetä millainen nainen on ollut ja mikä on saanut miehen toimimaan näin ja uhkailemaan naista. Nainenkaan ei välttämättä ole mikään pulmunen ja miehen mukaan ollut väkivaltainen lasta kohtaan.

Ihmeellistä ettei osata erota ilman et lapsi sekoitetaan mukaan. On toisen vanhemman vieraannuttamista lapsesta ja paskan jauhamista. Ihan mielenkiinnolla odotan kun tästä tulee enemmän julki. Myös nämä filippiiniläiset on kovia jauhamaan sontaa. Jos nyt on oikea fb profiili ja nainen sieltä.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

Mulla aina pistää ökaan nämä jutut, et ite ärsyttänyt.

Jokainen kuitenkin vastaa itse omasta käytöksestään.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
mielen puolikas
Nikke Knatterton
Viestit: 166
Liittynyt: Su Tammi 11, 2026 1:47 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja mielen puolikas »

Arvaus vain: Tullut tieto ettei olekaan lapsen isä?
Kai mä tästäkin toivun
Grizzlybear
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 08, 2026 6:41 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Grizzlybear »

ruusumaa kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:49 pm
Lady Luna kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 6:23 pm Joo, nyt löytyikin fb-profiili. Vinkkinä muillekin, että en nyt ihan kyllä sivuprofiili-kuvaksi profiilikuvaa sanoisi, vaikka joku täällä niin jo meinasi :lol:
Musta vaikuttaa siltä että äidilläkin taitaa olla varsin avoin profiili, eikä lukittu..
Jep. Oot oikeassa. Siinä on kolme aasialaista naista tykkäämässä siitä vauvakuvasta. Ylin profiili on lukittu, eli ei oo hän.

Se keskimmäinen on oikea. Asuu Helsingissä.
Miten tän tyypin löytää?
Avatar
McCall
Michael Knight
Viestit: 4150
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 9:35 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja McCall »

Ilta-Sanomat 26.6.2026 / https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012104723.html

Näin naapuri kuvailee isää, jota epäillään 8-vuotiaan poikansa murhan yrityksestä

Miehen epäillään yrittäneen surmata 8-vuotiaan poikansa.

Lapsensa murhan yrityksestä epäillyn isän naapuri järkyttyi kuullessaan, millaisesta teosta isää epäillään.

– Miten voi mennä noin pitkälle?

52-vuotiaan miehen epäillään yrittäneen surmata 8-vuotiaan poikansa. Mies vangittiin Helsingin käräjäoikeudessa torstaina todennäköisin syin epäiltynä rikoksesta.

Rikoksesta epäilty mies asuu Sipoossa. Naapurin mukaan taloyhtiö on rauhallinen ja yhteisöllinen. Mies on asunut talossa useamman vuoden, hän kertoo. Naapuri kertoo, että mies ei aiheuttanut koskaan häiriötä.

Alkuun naapuri tapasi jutella miehen kanssa silloin tällöin tupakkapaikalla. Naapurille syntyi kuva, että miehellä oli huonot välit lapsen äidin kanssa.

– Kerran hän sanoi, että ei tule ollenkaan äidin kanssa toimeen. Että ”emme tee siellä mitään muuta kuin tapellaan”.

Helsingin käräjäoikeuden asiakirjasta käy ilmi, että 8-vuotiaan pojan huoltajuus oli vain pari viikkoa sitten määrätty lapsen äidille. Lapsen isä sai kuitenkin tiedonsaantioikeuden lasta koskevista asioista. Lisäksi hän sai oikeuden tavata lasta sovittuina ajankohtina.
IS 26-06-2026.jpg
IS 26-06-2026.jpg (71.72 KiB) Katsottu 1521 kertaa
Muutama vuosi sitten mies muuttui syrjäänvetäytyvämmäksi, naapuri kokee. Mies lakkasi tervehtimästä ja tuntui välttelevän naapureita rapussa, naapuri kertoo. Naapurin mukaan muutkin ovat ihmetelleet miehen muuttunutta käytöstä.

Poika oli hiljattain isän luona. Naapuri kertoo nähneensä lapsen isänsä kanssa viimeksi juhannusviikolla.

Rikoskomisario Tuomas Lindholm kertoi aiemmin perjantaina IS:lle, että isä ilmoitti itse tapahtuneesta hätäkeskukseen maanantaina noin yhden aikaan yöllä. Lindholmin mukaan puhelu soitettiin Pyhtäällä sijaitsevalta kääntöpaikalta auton luota.

– Teko on tapahtunut ennen puhelun soittamista. Tarkempaa tekotapaa poliisi ei tässä vaiheessa kommentoi.

Paikalle saapui poliisi ja pelastuslaitoksen yksiköitä. Mies otettiin kiinni ja lapsi kuljetettiin sairaalaan. Lindholmin mukaan lasta on päästy puhuttamaan, eikä tällä ole enää hengenvaaraa.

– Poliisin käsityksen mukaan siinä on kuitenkin ollut hengenvaarallinen tilanne käsillä.

Poliisin käsitys on, että lapsi oli tapahtuma-aikaan isänsä luona sovitusti. Tapahtuma-aikaan paikalla ei ollut muita kuin isä ja lapsi. IS:n tietojen mukaan miehellä ei ole aiempaa rikostaustaa ainakaan viimeisen reilun kymmenen vuoden ajalta.

Isä ja lapsi eivät kumpikaan asu Pyhtäällä, vaan he olivat siellä ainoastaan käymässä. Lindholmin mukaan poliisin tiedossa ei tässä vaiheessa ole, onko isä ollut lastaan kohtaan väkivaltainen aiemmin.

Poliisin alustavan käsityksen mukaan tekoon liittyy suunnitelmallisuutta.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:36 pm Arvaus vain: Tullut tieto ettei olekaan lapsen isä?
Miksi lähtisi tällä pohjalla vahingoittamaan lasta?

Olettaisin lähtevän purkua elatusvelvollisuudesta.

Kyllä mä koen, että viha ja kauna kohdistuu äitiin.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
mielen puolikas
Nikke Knatterton
Viestit: 166
Liittynyt: Su Tammi 11, 2026 1:47 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja mielen puolikas »

-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:06 pm
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:36 pm Arvaus vain: Tullut tieto ettei olekaan lapsen isä?
Miksi lähtisi tällä pohjalla vahingoittamaan lasta?

Olettaisin lähtevän purkua elatusvelvollisuudesta.

Kyllä mä koen, että viha ja kauna kohdistuu äitiin.
No joo, olen samaa mieltä, ehkä tuo elatusmaksu vois ollakin suurempi motiivi.
Näissä kuullut aika huimia summia mitä peritty elättämisestä, pari omaa työntekijää joskus taistellut näistä.
Kai mä tästäkin toivun
Rousku
Axel Foley
Viestit: 2007
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Rousku »

mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:36 pm Arvaus vain: Tullut tieto ettei olekaan lapsen isä?
No mutta miksi lapsi silloin pitäisi tappaa? Jättäisi vain suosiolla kokonaan äidilleen.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:21 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:06 pm
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 9:36 pm Arvaus vain: Tullut tieto ettei olekaan lapsen isä?
Miksi lähtisi tällä pohjalla vahingoittamaan lasta?

Olettaisin lähtevän purkua elatusvelvollisuudesta.

Kyllä mä koen, että viha ja kauna kohdistuu äitiin.
No joo, olen samaa mieltä, ehkä tuo elatusmaksu vois ollakin suurempi motiivi.
Näissä kuullut aika huimia summia mitä peritty elättämisestä, pari omaa työntekijää joskus taistellut näistä.
Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
HattuTäti
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 16, 2025 3:28 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja HattuTäti »

Jep. Oot oikeassa. Siinä on kolme aasialaista naista tykkäämässä siitä vauvakuvasta. Ylin profiili on lukittu, eli ei oo hän.

Se keskimmäinen on oikea. Asuu Helsingissä.
[/quote]

Onko siis äidin nimikirjaimet D.A.?
mielen puolikas
Nikke Knatterton
Viestit: 166
Liittynyt: Su Tammi 11, 2026 1:47 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja mielen puolikas »

-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:21 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:06 pm

Miksi lähtisi tällä pohjalla vahingoittamaan lasta?

Olettaisin lähtevän purkua elatusvelvollisuudesta.

Kyllä mä koen, että viha ja kauna kohdistuu äitiin.
No joo, olen samaa mieltä, ehkä tuo elatusmaksu vois ollakin suurempi motiivi.
Näissä kuullut aika huimia summia mitä peritty elättämisestä, pari omaa työntekijää joskus taistellut näistä.
Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Kai mä tästäkin toivun
Tupla
Rico Tubbs
Viestit: 1277
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 9:49 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Tupla »

Nimitieto
Sen suomalaisen miehen nimi, joka yritti surmata eli murhata pari päivää sitten oman poikansa, on

LEHTONEN, Miika Kristian (s.16.10.1973)


Tällä kertaa ei murhaamisen kohteena eksällä ollut entinen vaimo tai kumppani, vaan oma kahdeksanvuotias poikansa.

Tästä voisi uteliaat kaivaa esiin tulotiedot, verotiedot, ammatin ja muuta, mutta keskittyvät äidin nimikirjaimiin :roll:
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Vastaa Viestiin