Itse Riksussa suoritin ihan vuosituhannen alussa varusmiespalveluksen ja kyseisellä alueella kyllä leireiltiin aina toisinaan ja monen marssin reitti kulki alueella. Olipa kerran jonkun marssin taukopaikka jonkinlaisella hiekkakuopan tyylisellä ja eräällä leirillä eräs paikallinen varusmies kertoili jotain, että liikutaan jonkun tämmöisen rikostapauksen alueilla. Valitettavasti kyseiseen aikaan tämmöiset jutut eivät niin kiinnostaneet (eikä ilman nettiä tietoa saanutkaan kohtuullisella vaivalla), mutta jälkeenpäin tapauksesta tarkemmin kuultuani hoksasin tämmöisen yhteyden.devil_doll kirjoitti: To Kesä 25, 2026 2:46 pmVastaan itselleni eli Riihimäen varuskunnasta oli kyse ja leiri liittyi Erkylän linkkitorniin, viestimiehiähän Hiirimäellä koulutettiin.devil_doll kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:37 pm Edit. Tuolla ylempänä onkin jo keskustelua lisää peruukista. Mutta osaisko joku vastata tuohon armeijan leirin paikkajuttuun?
Kuitenkin, leiri- ja harjoitustoimintaa ei ollut alueella ainakaan omana palvelusaikana niin usein, että pelkästään sen perusteella saisi kattavan käsityksen seudusta. Enkä usko, että sitä aiemminkaan nyt niin radikaalisti enemmän on ollut, harjoiteltiinhan sitä paljon muuallakin Kanta- ja Päijät-Hämeen alueella. Kantahenkilökunnan kohdalla tilanne tietenkin eri, mutta siltikin armeijayhteys ei mielestäni kovin vahva ole. Tekijän paikallistuntemuksen pitää kyllä tulla mielestäni eri kautta.