Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:21 pm

No joo, olen samaa mieltä, ehkä tuo elatusmaksu vois ollakin suurempi motiivi.
Näissä kuullut aika huimia summia mitä peritty elättämisestä, pari omaa työntekijää joskus taistellut näistä.
Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
mielen puolikas
Nikke Knatterton
Viestit: 166
Liittynyt: Su Tammi 11, 2026 1:47 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja mielen puolikas »

-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:22 am
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm

Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.
Miks olis paskaa?
Itse kirjoitit että määräytyy viime kädessä käräjillä, tämä ei mennyt, tuli sopimus.
Oletko idiootti?
Oliko tuossa kirjoituksessa jotain muuta mitä et ymmärrä?
Pointti oli se että vaatimus oli kohtuuton suhteessa mihinkään, ja tuon toteutuessa kyseisen henkilön olisi vain kannattanut
lopettaa työnteko.
Kai mä tästäkin toivun
Jarmomurha
Martin Riggs
Viestit: 614
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2020 8:42 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Jarmomurha »

Poliisit kertoilee jotenkin ympäripyöreästi, että on ollut hengenvaarallinen tilanne käsillä, joten en usko varsinaisesti mihinkään kovin väkivaltaiseen tapaan. Enemmän tuollaista ilmaisua käytetään silloin, kun esim teinit hölmöilleet junien katoilla tms
Olisiko viskannut jokeen, mutta poika päässyt aina räpiköimään rantaan, jolloin isällä loppunut rohkeus toteuttaa teko loppuun saakka.
Toki voisi olla myös joku auto + pakokaasu viritelmä, mutta isä ei ole ottanut huomioon, ettei se nykyautolla ole enää ihan niin iisiä, ja rohkeus loppunut kesken leikin.
Viimeksi muokannut Jarmomurha, La Kesä 27, 2026 1:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KARJU!!
Neuvoja-Jack
Viestit: 542
Liittynyt: Su Loka 15, 2017 5:51 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja KARJU!! »

/quote]Ei varmasti olekaan, kellään, joka lasta yrittää tappaa/murhata, mutta mistä tiedät sanoa just tämän äijän olevan syyntakeeton? Tiedätkö tapauksen?
[/quote]

En tunne henkilökohtaisesti, ei ole sukua, mutta kaveriltani kuulin, tietää/tuntee tapauksen
Avatar
-Martta-
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Syys 26, 2011 5:06 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

mielen puolikas kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:34 am
-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:22 am
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm

Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.
Miks olis paskaa?
Itse kirjoitit että määräytyy viime kädessä käräjillä, tämä ei mennyt, tuli sopimus.
Oletko idiootti?
Oliko tuossa kirjoituksessa jotain muuta mitä et ymmärrä?
Pointti oli se että vaatimus oli kohtuuton suhteessa mihinkään, ja tuon toteutuessa kyseisen henkilön olisi vain kannattanut
lopettaa työnteko.
Jaa, en nyt tiedä kuka tässä on idiotti tai en edes halua määritellä.

Aina voi vaatia ja sopimuksia voidaan tehdä yhteisessä ymmäryksessä.

Nämä nyt pääsi yhteiseen ymmärmykseen.

Toi, että joutuu lopettamaan duunut sen takia, että joutuisi maksamaan elareita 2000€/kk. Realiteetit pitäisi olla myös itsellä koossa.

Skeidaa toi juttu, edelleen mun mielestä on.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
Tupla
Rico Tubbs
Viestit: 1277
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 9:49 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Tupla »

KARJU!! kirjoitti: La Kesä 27, 2026 1:02 am /quote]Ei varmasti olekaan, kellään, joka lasta yrittää tappaa/murhata, mutta mistä tiedät sanoa just tämän äijän olevan syyntakeeton? Tiedätkö tapauksen?
En tunne henkilökohtaisesti, ei ole sukua, mutta kaveriltani kuulin, tietää/tuntee tapauksen
[/quote]

Sun juttuihisi en luota himpun vertaa. Vai on kaverisi diagnosoinut Miikka Lehtosen syyntakeettomaksi. Tyypin, jolle kaksi viikkoa sitten myönnetty oikeudet lapsen tapaamisiin.

Jaaha.

Kai se saman verran on syyntakeeton kuin kuka tahansa kantasuomalaismies.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
KARJU!!
Neuvoja-Jack
Viestit: 542
Liittynyt: Su Loka 15, 2017 5:51 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja KARJU!! »

Sun juttuihisi en luota himpun vertaa. Vai on kaverisi diagnosoinut Miikka Lehtosen syyntakeettomaksi. Tyypin, jolle kaksi viikkoa sitten myönnetty oikeudet lapsen tapaamisiin.

Jaaha.

Kai se saman verran on syyntakeeton kuin kuka tahansa kantasuomalaismies.
No joo, järkimies kyseessä, sovitaan niin.
Svart
Lauri Hanhivaara
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 5:29 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Svart »

Yritä please Karju opetella toi lainaus, näitä postauksia on hankalaa lukea jos homma ei ole kunnossa. Ekaan quoten osaan ei tule kauttaviivaa.
Metsurinkoira11
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 25, 2026 12:48 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Metsurinkoira11 »

Svart kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:38 am Yritä please Karju opetella toi lainaus, näitä postauksia on hankalaa lukea jos homma ei ole kunnossa. Ekaan quoten osaan ei tule kauttaviivaa.
Taas näitä. Älä helvetissä lue, jos et ymmärrä.
Avatar
Edith
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Touko 04, 2015 4:46 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tupla kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:03 am Nimitieto
Sen suomalaisen miehen nimi, joka yritti surmata eli murhata pari päivää sitten oman poikansa, on

LEHTONEN, Miika Kristian (s.16.10.1973)


Tällä kertaa ei murhaamisen kohteena eksällä ollut entinen vaimo tai kumppani, vaan oma kahdeksanvuotias poikansa.

Tästä voisi uteliaat kaivaa esiin tulotiedot, verotiedot, ammatin ja muuta, mutta keskittyvät äidin nimikirjaimiin :roll:
Puhut asiaa. Jos lapsensurmaa olisi yrittänyt äiti, olisi jo analysoituna ainakin exät, vanhemmat, sisarukset, kampaukset, viehättävyyden ja lihavuuden taso, tatuoinnit, meikkauksen määrä ja huorahtavuuden taso. Mutta todennäköisesti tämä analysointi pääsee käyntiin syyttömän äidin osalta joka tapauksessa heti kun varmistetaan henkilöllisyys.
We don't see things as they are, we see them as we are. ANAÏS NIN
Le chat bleu
Sofia Karppi
Viestit: 406
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2026 7:58 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Edith kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:10 am
Tupla kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:03 am Nimitieto
Sen suomalaisen miehen nimi, joka yritti surmata eli murhata pari päivää sitten oman poikansa, on

LEHTONEN, Miika Kristian (s.16.10.1973)


Tällä kertaa ei murhaamisen kohteena eksällä ollut entinen vaimo tai kumppani, vaan oma kahdeksanvuotias poikansa.

Tästä voisi uteliaat kaivaa esiin tulotiedot, verotiedot, ammatin ja muuta, mutta keskittyvät äidin nimikirjaimiin :roll:
Puhut asiaa. Jos lapsensurmaa olisi yrittänyt äiti, olisi jo analysoituna ainakin exät, vanhemmat, sisarukset, kampaukset, viehättävyyden ja lihavuuden taso, tatuoinnit, meikkauksen määrä ja huorahtavuuden taso. Mutta todennäköisesti tämä analysointi pääsee käyntiin syyttömän äidin osalta joka tapauksessa heti kun varmistetaan henkilöllisyys.
Joo, naisesta yritetään väkisin tehdä syyllistä. Vittu jos omien lasten elatus ottaa niin koville että pitää murhata, niin vika on tasan tekijässä. Ihme munattomia hiiriä.
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Eriksson
Olivia Benson
Viestit: 741
Liittynyt: To Kesä 15, 2017 10:23 pm
Paikkakunta: Eura

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Oli tekijä sitten mies taikka nais niin tekijä on kuitenkin aina se joka on teosta vastuussa, ei yhteiskunta, ei vittumainen ex- puoliso, ei vittumainen pomo, ei anoppi taikka appi vaan se komistus taikka kaunistus joka peilistä vastaan kurkistaa. Siinä se joka on vastuussa teosta ja siihen syyllinen. Joka muuta väittää valehtelee niin että hörökorvat heiluu.

Kyllä on ahdas pää kun oman lapsensa yrittää tappaa, ei voi ymmärtää. Onneksi jäi yrityksen asteelle, eikä seinähullu toivottavasti enää saa olla missään tekemisissä lapsensa kanssa.
Kuollut ryssä on hyvä ryssä.
Einaripeinari65
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Loka 23, 2017 7:56 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Einaripeinari65 »

Pyhtäällä sijaitsee Pyhtään vuokramökit ja on kyllä todella varattuja juhannuksen aikaan.
Jos tässä tuleekin se suunnitelmallisuus.
Mökki varattu aikoja sitten.
Tehnyt pojalle jotain, luullut että on kuollut ja nakannut kyytiin ja ajatellut piilottaa ruumiin muualle.
Olis sitten kertonut, että poika hävisi ja ei löydy mistään.
Meren rannallahan ne mökit sijaitsevat.
Poika herännytkin ja siinä vaiheessa tullut järkiinsä ja soittanut häkeen.
Nyt tuli einaripeinarilta vähän lennokasta, mutta tosiaan, mökit on tosi varattuja.
Einaripeinari65
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Loka 23, 2017 7:56 am

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Einaripeinari65 »

Tässä tulisi myös se omituinen aika ❤️
Öyhö
Nikke Knatterton
Viestit: 159
Liittynyt: La Touko 23, 2026 1:51 pm

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.
Huoltajuusasioissa mies nähdään elättäjänä vaikka provider-isä ei muotia ole ollutkaan.

Tulee mieleen Leevi and the Leavings.
On monta asiantuntevaa selittäjää
Miten ahtaalle miehen voi painaa
Se kun on lapsilleen vieras ja vieraaksi jää
Moni mies on jo puoliksi vainaa
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Vastaa Viestiin