Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Ei lainkaan, vaan Sariolan tekstit ovat todella johdonmukaisia. Nuo arviot vammojen samankaltaisuudesta todella saavat ajatelemaan eri teoroita taas.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sariola kirjoitti:
awa kirjoitti: ....... ihminen on tuollaisten leukamurtumien jälkeen täysin toimintakykyinen, noin yleensä. kas kun leukamurtumat ei liioin jalkoihin vaikuta - kuten ei nilkkamurtuma leukojen liikkumiseenkaan. Höh. ......
Tuohon en malta olla huomauttamatta, että awan mielestä mies on täysin toimintakykyinen, jos jalat ovat kunnossa, ja mies kävelee.
:shock: :shock: :shock:

Entä laulaminen, syöminen , viheltely. Ja usein isku leukaluihin aiheuttaa tasapainon menetyksen ja kohde tulee tyrmätyksi. Joskus jopa niin, että kannetaan pois. "Täysin toimintakykyinen" ei siihen olotilaan sovi! Tosin saattaa olla awan mielestä kunnossa, jos kerran kävelee, ainakin hieman myöhemmin. Jos leukaluut ovat murtuneet on vaara, että muitakin vammoja on syntynyt. Joskus tulee myös siinä samalla aivovamma, valitettavasti. Seuraukset siis suuresti vaihtelevat. 8)
Niin tosiaan kävelee sitten jonkun ajan päästä. Vai kuinka kauan Sariola nyrkkeilijät venaa, että piipaa autoa soitellaan paikalle kun kaveri ottaa lukua? Ai se leukako tasapainovaikeuden aiheuttaa? Mää kyllä luulin että aivot. Mikähän on tilastollinen todennäköisyys saada leukamurtuman seurauksena aivovamma, siis puhun nyt aivotärähdystä vakavammasta aivovammasta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Valitettavasti epähuomiossa poistin jo lähettämäni tekstin tekstioosan, koska luulin sen kopioituneen x 2. Korjataan se nyt tässä. En lisää sitä enää ko. postaukseen, vaikka ko. tekstiin ei kukaan ole viitannut tai siihen mitään kommentoinut.

Niin Sariola, ihminen on tuollaisten leukamurtumien jälkeen täysin toimintakykyinen, noin yleensä. kas kun leukamurtumat ei liioin jalkoihin vaikuta - kuten ei nilkkamurtuma leukojen liikkumiseenkaan.

Lisään nyt tähän vielä, että sinä Sariola kumosit neurologi Tenovuon teesit kertomalla, että olet niistä eri mieltä.

Lisäksi olet useaan otteesseen kyseenalaistanut syyttäjäpuolen lääkäreiden ammattitaidon.

Olet myös kertonut, että et ole mikään asiantuntija.

Et ole myöskään koskaan nähnyt leukamurtuman saanutta ihmistä(jonkun tappelun olet nähnyt). Olenko oikein ymmärtänyt?

Et myöskään tiedä mitään mustasta silmästä, en tiedä oletko sellaista koskaan nähnyt, mutta et siitä mitään kuitenkaan tiedä, koska väitit sen katoavan viidessä päivässä. Näinhän se oli?

Tietämättömyys on sinun ongelmasi Sariola, ja siitä me kaikki palstalaiset kärsimme, koska jankkaat jankkaamisesta päästyäsi tuota typerää mantraasi, joka ei perustu mihinkään faktaan.

- awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Ei lainkaan, vaan Sariolan tekstit ovat todella johdonmukaisia. Nuo arviot vammojen samankaltaisuudesta todella saavat ajatelemaan eri teoroita taas.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

matkaaja kirjoitti:Ei lainkaan, vaan Sariolan tekstit ovat todella johdonmukaisia. Nuo arviot vammojen samankaltaisuudesta todella saavat ajatelemaan eri teoroita taas.
Ai niinkö sinun mielestäsi?

Jos oikeuslääkäri ilmoittaa, että Boismannilla on vammoja käsissä, jotka voivat olla syntyneet nyrkiniskun seurauksena, niin sinä nikki matkaaja uskot Sariolan provoksi tarkoitettuun "vauvan peppu" kuvitelmaan. Tosi terävä olet sinäkin.

- just -

Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Valitettavasti epähuomiossa poistin jo lähettämäni tekstin tekstioosan, koska luulin sen kopioituneen x 2. Korjataan se nyt tässä. En lisää sitä enää ko. postaukseen, vaikka ko. tekstiin ei kukaan ole viitannut tai siihen mitään kommentoinut.
- awa -
Nuo awan esittämät teesit ovat suurinpiirtein täydellistä puppua. En viitsi niihin puuttua kohta kohdalta, mutta yhden kohdan oikaisen: En suinkaan ole kumonnut Tenovuon teesejä kertomalla, että olen niistä eri mieltä. Olen kylläkin sanonut, että olen eri mieltä siitä, että hypnoosissa olemista voi helposti näytellä. Siinä asiassa olen kyllä eri mieltä kuin Tenovuo. Olen lukenut sen verran hypnoosin teoriaa, että tiedän, että hypnotisoija voi erilaisista hypnotisoitavassa ilmenevistä merkeistä päätellä kuinka syvään hypnoositilaan henkilö on vaipunut. Niiden merkkien "näytteleminen" on käytännössä mahdotonta. Taitava hypnotisoija voi kyllä havaita hypnoosin syvyysasteen ja samalla myös sen, onko henkilö vaipunut hypnoosiin. Saattaa löytyä joku ihmemies, joka osaa näytellä näitä "oireita", mutta se on harvinainen poikkeus.

Voi löytyä joku yksityiskohta, jossa myös olen eri mieltä kuin Tenovuo. Sama koskee näitä muita lääkäreitä. Kun he luettelevat vammoja, jotka on merkitty potilastietoihin, uskon heihin. Joissakin mielipide asioissa voin kyllä hyvinkin olla eri mieltä. Yksi sellainen yksityiskohta on se, että uskon, että myös NG:tä on isketty painavalla kovapintaisella esineellä. Mielestäni sen paljastavat iskujäljet poskessa ja vasemman korvan yläpuolella. Nyrkillä iskien ei sellaisia jälkiä synny.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Entäs potkusta tai kaatumisesta?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Nuo awan esittämät teesit ovat suurinpiirtein täydellistä puppua. En viitsi niihin puuttua kohta kohdalta, mutta yhden kohdan oikaisen: En suinkaan ole kumonnut Tenovuon teesejä kertomalla, että olen niistä eri mieltä. Olen kylläkin sanonut, että olen eri mieltä siitä, että hypnoosissa olemista voi helposti näytellä. Siinä asiassa olen kyllä eri mieltä kuin Tenovuo. Olen lukenut sen verran hypnoosin teoriaa, että tiedän, että hypnotisoija voi erilaisista hypnotisoitavassa ilmenevistä merkeistä päätellä kuinka syvään hypnoositilaan henkilö on vaipunut. Niiden merkkien "näytteleminen" on käytännössä mahdotonta. Taitava hypnotisoija voi kyllä havaita hypnoosin syvyysasteen ja samalla myös sen, onko henkilö vaipunut hypnoosiin. Saattaa löytyä joku ihmemies, joka osaa näytellä näitä "oireita", mutta se on harvinainen poikkeus.
Ai, kiistät Olli Tenovuon hypnoositietämyksenkin? Joo ja olihan siellä muutakin kuten asian ilmaisit.
Voi löytyä joku yksityiskohta, jossa myös olen eri mieltä kuin Tenovuo. Sama koskee näitä muita lääkäreitä. Kun he luettelevat vammoja, jotka on merkitty potilastietoihin, uskon heihin. Joissakin mielipide asioissa voin kyllä hyvinkin olla eri mieltä.
Joo, nimenomaan yksityiskohtia löytyy joissa kerrot nämä edellä kuvatut asiat. Eli oman tietämättömyytesi.

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .......
Jos oikeuslääkäri ilmoittaa, että Boismannilla on vammoja käsissä, jotka voivat olla syntyneet nyrkiniskun seurauksena, niin sinä nikki matkaaja uskot Sariolan provoksi tarkoitettuun "vauvan peppu" kuvitelmaan. Tosi terävä olet sinäkin.

- just -
Ei oikeuslääkäri ole ilmoittanut noin kuten awa väittää! Asiakirjoista ilmenee toisenlainen tieto. Oikeuslääkäri Lalun mukaan Boismanin käsissä on ollut vain vähäistä hankaumaa vasemmassa kädessä, kuten jo tuolla edellä kirjoitin. Sama havainto on myös BODOMIN MYSTEERIOSSA, joka on poliisien tutkintaryhmän kirjoittama v. 1960. Molemmat perustuvat 8.6.1960 tehtyyn täydelliseen oikeuslääketieteelliseen ruumiinavukseen. Kuten huomataan awan esittämä tieto on selvästi virheellistä. Jos on merkintä vasemman käden vähäisestä hankaumasta, tarkoittaa se sitä, että molemmat kädet on kyllä tarkoin tutkittu, mutta oikeassa kädessä ei ole ollut mitään havaittavia merkkejä, ei hankaumaa tai muuta havaittavaa. Nyt awa jäi jälleen väärästä tiedosta kiinni. Lue alla olevat lainaukset!

KÄRÄJÄOIKEUDEN TUOMIOSTA:

Lausunnon vuonna 2004 antaneen ja todistajana kuullun lääninoikeuslääkäri Kaisa Lalun mukaan aikanaan kuolintodistuksessa Boismanin peruskuolemansyyksi on merkitty oikean yläsolisluukuopan rintaonteloon ja oikeaan keuhkoon tunkeutuva pistohaava ja välittömäksi kuolinsyyksi runsas verenvuoto oikeaan keuhkopussiin. Kuolemaan myötävaikuttavaksi vammaksi on merkitty kallon murtuma, aivojen ruhjevamma sekä henkitorveen tunkeutuva pistohaava. Uusissa tutkimuksissa todetut luuvammat ovat sopusoinnussa Boismanin ruumiinavauksessa todettujen löydösten sekä kuolinsyylausunnon päätelmien ja kuolintodistuksen kuolemansyiden kanssa.

Lalun kertomuksesta on käynyt ilmi, että murtumat kallossa ovat olleet vasemmalla puolella ja että niiden aiheuttaminen on edellyttänyt vähintään kolmea - neljää iskua laakealla, suhteellisen painavalla lyöntivälineellä. Tämä tylppä väkivalta on edellyttänyt merkittävää voimaa. Teräasevammoina Boismanilla on ollut kolme pistohaavaa, joista kaksi on ollut kurkunpään alapuolella toisen ulottuessa henkitrveen ja yksi solisluun yläreunassa ulottuen rintaonteloon, minkä lisäksi vasemmalla puolella kaulaa on ollut kaksi pinnallista viiltohaavaa. Lisäksi leuassa on ollut viiltohaava, joka kuitenkin todennäköisesti on aiheutettu tylpällä väkivallalla. Vammojen aiheuttaminen teräaseella ei ole edellyttänyt merkittävää voimaa. Boismanin keuhkoissa on ollut merkkejä veren hengittämisestä. Hiuspohjassa ei ole ollut ihoruhjeita, mikä voitaisiin selittää esimerkiksi sillä, että vaate tai kangas on suojannut ihoa. Vammat Boisman on voinut saada ollessaan pysty tai vaaka-asennossa. Mikäli Boismanin saama ensimmäinen vamma on ollut ohimoon tullut kallovamma hän on menettänyt heti toimintakykynsä, mutta mikäli vammat ovat tulleet muussa järjestyksessä toimintakyvyn menetyksen nopeudesta ei voi sanoa mitään varmaa. Boismanilla on valokuvissa havaittavissa vasemmassa kädessä vähäisiä hankausjälkiä, mitkä ovat voineet aiheutua mistä tahansa, mutta voivat olla myös torjuntavammoja.

----------------------------------------------------------------------

BODOMIN MYSTEERIOSTA,
8.6.1960 suoritetuissa ruumiinavauksissa todettiin,

1) että Boismaniin oli kohdistunut sekä tylppä että terävä, ulkonainen väkivalta, jonka seurauksena oli syntynyt viiltohaavoja ja hankautumaa kasvoihin, murtuma alaleukaan, verenvuotoa pääkamaraan, kallonmurtuma, kovan aivokalvon alaista verenvuotoa, lukinkalvon alaista verenvuotoa, ruhjoutumista isoihin aivoihin, kaulaan kaksi pistohaavaa, joista toinen oli tunkeutunut henkitorveen aiheuttaen veren hengittämistä sekä kaksi pinnallista viiltohaavaa, hankautuma oikeaan yläsolisluukuoppaan sekä pistohaava, joka oli tunkeutunut rintaonteloon ja oikeaan keuhkoon aiheuttaen runsaasti verenvuotoa oikeaan keuhkopussiin ja hankautumaa vasempaan käteen,

että Boismanin ruumiissa oli äkillisen, ankaran verenkiertohäiriön merkkejä,

että hänen veressään ei ollut alkoholia,

että hän kuului veriryhmään A.

Kuolema on johtunut ulkoisen väkivallan aiheuttaman oikeasta yläsolisluukuopasta rintaonteloon ja oikeaan keuhkoon tunkeutuneen pistohaavan seurauksena syntyneestä verenvuodosta. Myötävaikuttavina tekijöinä ovat olleet ulkoisen väkivallan aiheuttama kallonmurtuma, aivojen ruhjevamma, henkitorveen tunkeutuva pistohaava ja siitä aiheutunut veren hengittäminen.

Esitutkintapöytäkirjassa voi olla jossakin maininta, että Boismanin käsissä on ollut vammoja, jotka voivat olla syntyneet esim. nyrkillä lyömisestä. ETP lienee tässäkin tarkoitushakuinen. Myös se saa tietonsa noista alkuperäisistä lähteistä 1)ruumiinavauspöytäkirjasta ja 2)vanhoista valokuvista. Lalu ei ole päätynyt samaan johtopäätökseen kuin ETP. Ei myöskään Bodomin Mysteerio. Oikea käsi on todella ollut virheetön ruumiinavauspöytäkirjan ja Bodomin Mysteerion mukaan. Samoin Lalun lausunnon mukaan. Nämä tiedot ovat helposti tarkistettavissa ja pitävät kyllä paikkansa. 8)

Sensijaan oikeuslääkäri Lalu ei ole niin todennut, ja todella alkuperäisessä ruumiinavaspöytäkirjassa ja Bodomin Mysteeriossa ilmenee totuus, hankaumaa vasemmassa kädessä. Ja sellainenhan on voinut syntyä missä vain, ja se voi olla myös puolustusvamma.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Awan aiwotoiminnan awarrysyritys XIV

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:<|blabla>Tietämättömyys on sinun ongelmasi Sariola, ja siitä me kaikki palstalaiset kärsimme.<blabla>
- awa -
Leuan murtuminen ei vaikuta toimintakykyyn ?
Ja näin kertonut Awa moittii Sariolaa tietämättömyydestä ?
Ja mistähän me kaikki palstalaiset kärsimme ?
Minä ainakin kärsin tuollaisesta meitittelystä: jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta vain omaansa.
Asiat asioina ja vielä tiedoksi Awalle: fakta=tosiseikka=asia, joka on tosi.
8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä niin Sariola.

ETPK n johdannosta oikeuslääketieteellisen tutkinnan perusteella kirjattua:

Boismanilla todettiin kaulan ja niskan alueella yhteensä kaksi syvää (noin 2 cm:n pituista) ja kaksi pinnallista pistohaavaa ja pään alueelle arveltiin osuneen vähintään kolme tai neljä iskua em. astalolla. Boismanilla todettiin käsissä vammoja, jotka voivat syntyä esimerkiksi nyrkillä lyömisen seurauksena.

-----------------------------------------------------------------------------------

Wagner, kuinkas monta ihmistä olet nähnuyt joilla on leukamurtuman vuoksi kävelykyky/toimintakyky mennyt?

Totuus on nääs faktojen tunnustamista.

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .......

Ai, kiistät Olli Tenovuon hypnoositietämyksenkin? Joo ja olihan siellä muutakin kuten asian ilmaisit.

... .
Varmaan olenkin joissakin asioissa eri mieltä kuin Tenovuo. Tenovuo tosiaan esitti arvion, että myös hypnoosissa olemista voi näytellä. Tästä lausunnosta teen kyllä sen johtopäätöksen, että Tenovuo ei ole ekspertti hypnoosin alalla. Tietysti tuo on tottakin, mutta mainitsematta jää, että sellaiseen näyttelemiseen kykeneviä on hyvin vähän.

Hypnoosin teoriassa kuvaillaan erilaisia ihmisruumiin "oireita" tai "merkkejä", joita tarkkailemalla hypnotisoija voi seurata kuinka syvään hypnoositilaan hypnotisoitava on vaipunut. Niiden näytteleminen on lievästi sanottunakin vaikeaa. Esim ihminen voidaan jäykistää niin jäykäksi, että hänet voidaan asettaa siten, että tukipisteet vat nilkkojen ja niskan kohdalla, ja kuitenkin hän "makaa" suorana. Sen tempun tekeminen normaalissa olotilassa taitaa olla melko hankalaa. Näytteleminen taitaa jäädä yritykseksi. Näitä tarkkailtavia asioita on suuri joukko.

Kannattaa huomata, että hypnoosin asiantuntija Lauerma suhtautui kaikella vakavuudella NG:n hypnoosiin. Sensijaan hän korosti "valemuistojen" mahdollisuutta. Se ei tarkoita valehtelemista, niinkuin awa ja Hessu52 tuntuvat uskovan. Valemuistot tarkoittaa sitä, että alitajunta on kehittänyt puuttuvan tiedon kohdalle keinotekoisia muistikuvia. Nämä muistikuvat ovat itse henkilölle "täyttä totta". Hän uskoo ne todeksi. Oikean totuuden ja valemuistojen erottaminen toisistaan on vaikea tehtävä jopa hypnotisoijalle. Mm. siksi hypnoosissa kerrottua tietoa voidaan käyttää vain vihjeenä, sitä ei voi sellaisenaan käyttää todisteena.

Lauerma ei kieltänyt todistuksessaan myöskään muistiaukon mahdollisuutta. Myös se mahdollisuus jäi auki, että NG oli todella kuvannut oikeaa murhaajaa. Sitäkään ei Lauerma ehdottomasti kieltänyt. Lukekaapa tarkkaan. Hypnoosin asiantuntija Lauerma oli huomattavasti varovaisempi lausunnoissaan kuin Tenovuo, joka tosiaan esitti, että myös hypnoosissa oloa voi näytellä. Tuohon toteamukseen olisi Lauerma ehkä voinut todeta, että "kyllä, mutta niitä siihen kykeneviä ei kasva joka oksalla". Syyttäjän todistajana hän ei tietysti niin todennut, vaikka voisi kuvitella, että hypnoosin asiantuntijana hän sisimmässään saattoi hyvinkin olla sitä mieltä.

Kun itse olen lukenut kuvauksen tuosta NG:n hypnoosista, niin olen saanut sellaisen kuvan, että se oli teknisesti hyvin onnistunut. Kohdehenkilö oli todella vaipunut sopivaan hypnoositilaan. Tapahtumaa oli seuraamassa toinen lääkäri ja kaksi poliisin edustajaa. Kukaan heistä ei ole tietääkseni esittänyt mitään epäilyjä hypnoosin onnistumisesta.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Pikku-awa kakki innoissaan palstalle nyt uutta stooriaan

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Wagner, kuinkas monta ihmistä olet nähnuyt joilla on leukamurtuman vuoksi kävelykyky/toimintakyky mennyt?

Totuus on nääs faktojen tunnustamista.
:lol:
Liian monta.

Viipurin Nyrkkeilijöissä oli muinoin valmentajana Jussi Kersch, joka aina käski lyömään niin lujaa, että sattuu.

Niin taju, kävelykyky, toimintakyky ja jopa pystyssäolokyky katoavat hyvästä osumasta leukaan vakka se ei murtuisikaan, niin hämästyttävältä kuin se saattaa kuulostaakin.

Nyrkkeilyterminä edelläolevasta käytetään myös nimitystä tyrmäys.

-Totuus on vaktojen hawaittemista puolvälissä Kouvoloo-
8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Varmaan olenkin joissakin asioissa eri mieltä kuin Tenovuo. Tenovuo tosiaan esitti arvion, että myös hypnoosissa olemista voi näytellä. Tästä lausunnosta teen kyllä sen johtopäätöksen, että Tenovuo ei ole ekspertti hypnoosin alalla. Tietysti tuo on tottakin, mutta mainitsematta jää, että sellaiseen näyttelemiseen kykeneviä on hyvin vähän.
Tenovuo mainitsi myös ettei Gustafssonin potilasasiakirjoista löydy seikkaa jota ei periaatteessa voisi näytellä. Eli olet sitä mieltä, että hän ei ole tuonkaan alan asiantuntija, sehän tässä on nyt todettu.

Pakkohan tuon Tenovuon oli kirjata, kaiken venkoilun ja liirumlaarumin lisäksi, asiat niinkuin ne on, koska totuus on faktojen tunnustamista.

Hypnoosi-keskustelulle on oma topicci joten siirrä hypnoosihorinat sinne mihin ne kuuluu.

awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner, ai taju meni ilman leukamurtumaakin?

Nyt puhutaan siitä kuinka monelta ihmiseltä olet nähnyt leukamurtuman vuoksi lähtevän kävelykyvyn? Tyrmäys ei liity tähän millään tavalla.

Eli et yhtään. Näin arvelinkin, lapsellista tietämättömyyttä sinultakin. Yritä pysytellä faktoissa.

- hymm -

Lukittu