”Mummot” riehuivat VR:n junassa – ”Haista sinä paska!”

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Re: ”Mummot” riehuivat VR:n junassa – ”Haista sinä paska!”

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Le chat bleu kirjoitti: To Heinä 16, 2026 9:33 am
olenoikeassa kirjoitti: To Heinä 16, 2026 8:20 am Mummelin kommentti uutisessa. "Mä en tiedä, mitä se valehteli meidän päälle," Kuka sanoo, valehteli meidän päälle? Haisee romanille.
Kyllä, voi olla yleistä kallupuhettakin tosin.
Kallupuhetta kyllä. Ei tavallinen mummeli käytä ilmaisua jonkun päälle puhumisesta.
Mitä te dorkat dorkailette?
Rapsuttaja
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Rapsuttaja »

"VR:n junassa tiistaina konduktöörille haistatellut ja junasta poistettu 76-vuotias nainen ei kadu käytöstään, vaan aikoo vaatia VR:ltä korvauksia huonosta asiakaspalvelusta.

– Se on junamatka helvetistä. En tule koskaan junalla enää matkustamaan yhtään mihinkään, tuohtunut nainen kertoo Ilta-Sanomille.
Tarkoitti varmaankin sanoa, ettei enää ikinä osta junalippua. Matkustaminen junalla kyllä jatkuu.
tuulituu
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Mikisu kirjoitti: Ke Heinä 15, 2026 11:30 pm Ymmärrän kyllä mummojakin siinä mielessä, että turhan usein VR:llä on tuota sekoilua, että alkuperäistä junaa ei tulekaan. Sitten vain kuulutellaan että yrittäkää mahtua jotenkin. Kuinka monta kertaa olen maksanut mieluisasta yksittäisestä paikasta, jota ei sitten ole ollut ollenkaan, eikä aina minkäänlaista paikkaa vaan eteisessä on pitänyt seistä. Kerran vessan säiliö vuoti ja valtava paskavesihyökyaalto syöksyi vessan oven alta junan kallistuessa. Siinä meni kengätkin pilalle. Sellaista on VR:llä.

En tosin ole riehunut enkä haistatellut, kun VR:n tuntien olen tiennyt sen olevan turhaa. Enää en junalla matkustakaan, kun rahalle ei saa vastinetta.
Minäkin kyllä ymmärrän, että jos on oikeasti jalkavaivoja, niin liikkuvassa junassa on tosi hankala kävellä, ja vielä kuskata matkatavaroita.
En ymmärrä miksei sitten saaneet istua siinä odottamassa pysähtymistä, tai olisiko konnari esim. auttanut matkatavaroiden siirtämisessä tilannetta helpottaakseen.

Onhan tuo tavallaan hullua, että ei pääse istumaan siihen mihin on maksanut, kun junaa ei tule, ja itse pitää etsiä sitten "oikea" paikka. Minusta tuossa tilanteessa VR:n kuuluu sallia paikan ottaminen kalliimmastakin luokasta, jos paikan etsiminen on asiakkaan vastuulla.

Varsinkin jos tämä on totta:
"Ja sitten tulee toinen asiakas, musta mies, joka sanoo, että hänellä oli samanlainen tilanne. Hän sai kyseisestä vaunusta sen paikan, missä hän istui. Mutta meille ei annettu."
Birch Tree Headland
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Birch Tree Headland »

Kanada-mummosta tuli mieleen eräs paikallinen (erittäin) ex-poliisi, joka karjui usein "Perkele! Mä oon poliisi!" kun häntä kapakasta poistettiin liiallisen humalatilan vuoksi :lol:

Mutta hyvä mummot ! Niin sitä pitää !
Se oli sille nuorelle plikalle liikaa, että joku uskalsi sanoa sille ei.
Plikasta tuloo vielä kunnon kyrväkäs konnari - tai vähintään kommari 8)
"You Need A Fucking Kick Up The Ass For Being A Bitch, Cunt, Gold-digging Whore - With A Pussy Son."

"I Deserve To Be Blown - FIRST - Before The Fucking Jacuzzi."

- Mel
manearia
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja manearia »

Birch Tree Headland kirjoitti: To Heinä 16, 2026 11:19 am Kanada-mummosta tuli mieleen eräs paikallinen (erittäin) ex-poliisi, joka karjui usein "Perkele! Mä oon poliisi!" kun häntä kapakasta poistettiin liiallisen humalatilan vuoksi :lol:

Mutta hyvä mummot ! Niin sitä pitää !
Se oli sille nuorelle plikalle liikaa, että joku uskalsi sanoa sille ei.
Plikasta tuloo vielä kunnon kyrväkäs konnari - tai vähintään kommari 8)
Menee OTksi pieneksi hetkeksi. Eräs luokanopettajani oli ollut noin vuoden-pari poliisina kunnes tuli potkut tai pää ei kestänyt enää - en tiedä, mikä totuus on. Kertoi 10-vuotiaille väkivaltaisia tarinoita, ja jos joku meistä edes vähän riehui, niin tuli just tuo "olen poliisi, nyt riittää!" Sai useita varoituksia, mutta ei koskaan yhden lukuvuoden aikana riittävästi potkuihin. Jossain vaiheessa sitten sai, ja alkoholi alkoi maistumaan tälle työttömälle poliisille, joka käyttäytyi täsmälleen kuten tuo Birch Tree Headlandin (mielenkiintoinen nimimerkki, muuten!) mainitsema paikallinen sankari.
Le chat bleu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Ross Sullivan kirjoitti: To Heinä 16, 2026 9:40 am
Le chat bleu kirjoitti: To Heinä 16, 2026 9:33 am
olenoikeassa kirjoitti: To Heinä 16, 2026 8:20 am Mummelin kommentti uutisessa. "Mä en tiedä, mitä se valehteli meidän päälle," Kuka sanoo, valehteli meidän päälle? Haisee romanille.
Kyllä, voi olla yleistä kallupuhettakin tosin.
Kallupuhetta kyllä. Ei tavallinen mummeli käytä ilmaisua jonkun päälle puhumisesta.
Kun tuota tarkemmin miettii, niin eihän se kallupuhe katoa vain sillä, että puhuja vanhenee. Vanhoja kalluja on vaan kai aika rajoitetusti keskuudessamme, harva niistä elää päästäkseen takuueläkettä nauttimaan. Päihteet vie ennenaikaiseen hautaan (tai ainakin kunnon niin huonoksi etteivät enää hillu muiden harmina), ellei sitten elämä ole jo aiemmin päättynyt makaaberiin onnettomuuteen tai puukkohippaan. Oikein suustaan törkeät mummot on siten aika harvassa 8)
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Svart
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Svart »

tuulituu kirjoitti: To Heinä 16, 2026 9:51 am Varsinkin jos tämä on totta:
"Ja sitten tulee toinen asiakas, musta mies, joka sanoo, että hänellä oli samanlainen tilanne. Hän sai kyseisestä vaunusta sen paikan, missä hän istui. Mutta meille ei annettu."
Mietin, mahtoiko tämä "musta mies" olla lopulta se silminnäkijä, joka kertoi itse päivittäneensä lippunsa ekstraluokan lippuun sinne istumaan mennessään. Tuolla mummelilla kun tuo oikominen ja puheiden vääristely tuntui sujuvan aika hyvin.

Romaniteorian puolesta puhuisi muuten aika hyvin se, kuinka vahva reaktio muilta matkustajilta oli tullut (huutelua ja käsky painua vittuun sieltä vaunusta, taputuksia mummojen lähtiessä). Jotenkin tuntuisi, että noin törkeäkin valtaväestön mummelin käytös kirvoittaisi enemmän joko hiljaisuutta tai jopa edes pientä sympatiaa.
mikkimouce
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja mikkimouce »

Vanhat naiset saattavat olla hyvin ilkeitä ja kärkkäitä sanomaan. Nytkin kiinnitti heti huomion tuo kommentti nuoresta, virkaintoisesta konduktöörinaisesta. Nuori nainen ja tietysti virkaintoinen, kun halusi mummojen siirtyvät heidän maksaviin paikkoihin.
"Ettekö te tiedä, kuka minä olen synrooma", näytti vaivaavan näitä. Olen Kanadasta, ja sen pitäisi aukoa ilmeisesti ovia.
VR:n toiminta on ontuvaa, mutta se ei ole henkilökunnan vika. Sivistys ei ole 76-vuotiaaseen tarttunut.
LiamNeeson
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja LiamNeeson »

Romaneihin viittaa mielestäni toisen mummon perustelu käytökselleen. On niin mannetermi kuin olla ja voi.

"– Se kuuli, kun tämä virkailija räyhäsi ja sitten vartijat (järjestyksenvalvojat), niin hän pyysi antamaan puhelimen konnarille. Mä en tiedä, mitä se valehteli meidän päälle, koska sitten se sanoi, että ”no nyt se on asia mennyt niin pitkälle, että teidän on poistuttava”.
☆Yksi kerta on sattumaa, toinen kerta on yhteensattumaa, ja kolmas kerta on järjestelmällistä toimintaa♤
ASierra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja ASierra »

mikkimouce kirjoitti: To Heinä 16, 2026 12:57 pm Vanhat naiset saattavat olla hyvin ilkeitä ja kärkkäitä sanomaan. Nytkin kiinnitti heti huomion tuo kommentti nuoresta, virkaintoisesta konduktöörinaisesta. Nuori nainen ja tietysti virkaintoinen, kun halusi mummojen siirtyvät heidän maksaviin paikkoihin.
"Ettekö te tiedä, kuka minä olen synrooma", näytti vaivaavan näitä. Olen Kanadasta, ja sen pitäisi aukoa ilmeisesti ovia.
VR:n toiminta on ontuvaa, mutta se ei ole henkilökunnan vika. Sivistys ei ole 76-vuotiaaseen tarttunut.
Tuossahan kerrottiin myös, että musta mies oli saanut jäädä extraluokkaan. Eli henkilökuntaa ei ole koulutettu kunnolla kun mutakyrpää kohdellaan paremmin kuin mummoa. Rasisteja.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
kerpeikkari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

Jos ois manneja niin eiköhän sieltä olis rasistiks jo haukuttu kaikki kun ovat tuonkin oppineet muilta matuilta ja maailmalta.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Manneista muuten se, että ovat enenevästi alkaneet kulkea junalla 2000-luvulla. Ei näkynyt 80- tai 90-luvuilla juurikaan. Mutta tuo Kanadan kansalaiseksi itsensä väittäminen ei oikein sovi manneiluun.
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Manne -teoriaa vastaan sotii sekin, että tätä juttua ei videoitu tai ainakaan vielä myyty iltapäivälehdille.

Somen kuhina: "meijä Priscilla kävi tokmannil mut hää rasisti ei suostunnna antamaa meil istumapaikkaa".
VR_.jpg
VR_.jpg (7.13 KiB) Katsottu 486 kertaa
Viimeksi muokannut McCall, To Heinä 16, 2026 2:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
manearia
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja manearia »

McCall kirjoitti: To Heinä 16, 2026 2:15 pm Manne -teoriaa vastaan sotii sekin, että tätä juttua ei videoitu tai ainakaan vielä myyty iltapäivälehdille.
Jos mummot olisivat olleet romani-kansaa, niin videot olisivat jo löytyneet Ylilaudalta, aivan satasen varmasti.
Eriksson
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

En usko että ämmät oli mustalaisia. Kyllähän joka paikassa lukisi kissan kokoisin kirjaimin VR:n rasistikonduktöörin käytöksestä ja mainittaisiin moneen kertaan mustalainen jos kyse olisi niistä perkeleen loisista.

Eikä mikään media myöskään suhtautuisi tähän noin neutraalisti kuin nyt, tai jopa konduktööriä puolustellen.
Kuollut ryssä on hyvä ryssä.
Vastaa Viestiin