Kylähullut ja muut originellit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Onko Lahtelaisia paikalla, Mukkulassa oli ainakin Kassi-Alma..päästäänjotenkin sekaisin oleva likainen keski-ikäinen nainen, joka oli myös alkoholisoitunut..
Ei varmaan kuitenkaan sama henkilö, kuin "Prinsessa"?
Asui aikoinaan ns. puttien aikaan mukkulassa. Todella laiha nainen, joka kulki ostareilla kiroten suureen ääneen ja keräsi tupakan tumppeja.

Toinen kajahtanut tyyppi niiltä ajoilta, oli jousipyssyllä varustettu äijä, joka "hakkasi" ilmakirveelä ohikulkijoita päähän. Vasta kun hän ilmestyi oikean jousipyssyn kanssa uhittelemaan, vietiin hänet pois.

Puttien aikaan mukkulassa pyöri jos jonkinnäköistä hörhöä.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Innokas kertaaja

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Mickey kirjoitti:Joku, oli kuulemma mennyt kertausharjoituksiin, vaikka ei ollut edes kutsuttu.
Timo M.A.Mikkonen? Muistankin lukenneeni jommasta kummasta iltapäivälehdestä...
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Mäsä-Masa kirjoitti:Timo M.A.Mikkonen? Muistankin lukenneeni jommasta kummasta iltapäivälehdestä...
Vai oliko T. A. Numminen?
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

No, vastaankin itselleni:

"Timo T.A.Mikkonen uhosi sotisovassa (IS 19.12.2008)"
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1627293

Mielestäni Timo T.A.Mikkonen ei ole kylähullu, vaikka on kylläkin tehnyt hulluja tempauksia koko julkkisuransa aikana.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Mäsä-Masa kirjoitti:Mielestäni Timo T.A.Mikkonen ei ole kylähullu, vaikka on kylläkin tehnyt hulluja tempauksia koko julkkisuransa aikana.
Itse pidän Timo T.A. Mikkosta todennäköisimpänä JFK:n surmaajana :lol:
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2653
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

3937 kirjoitti:
Kotipeikko kirjoitti:Asuessani Lahdessa, kävin töissä Hollolan puolella. Usein iltavuoroon mennessäni seisoi tienvarressa vanha nainen, joka heilutteli autoille.
Kertoman mukaan, hänen tyttärensä oli jäänyt siinä kohdin auton alle ja sen jälkeen nainen tuli tien varteen joka päivä seisomaan. En tiedä pitääkö tarina paikkaansa, sillä olen kerran kuullut myös, että auton alle olisikin jäänyt naisen koira.
Mä olen kuullut tuosta semmoisen version, että naisen poika olisi jäänyt linja-auton alle siinä hyppyrimäkien ja Mafia-burgerin tms. välissä olevan mäen kohdilla. Enpä tiedä sitten, että mikä noista on totuus, vai onko mikään.

Ainakin se siinä mäessä/mäen päällä nyrkkiä ja sateenvarjoa heilutti useasti jokunen vuosi sitten, kun siitä tuli enemmin ohi kuljettua.
Olisiko kyseinen nainen tässä: http://www.youtube.com/watch?v=sbNmUYNA ... re=related
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Coyote
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 5:48 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Coyote »

Muistaakos kukaan Reiskaa Jyväskylästä? Persoonallinen tapaus joka tuumi vaan että hulluna on helppo olla... Pummi rahaa mutta muisti maksaa aina takaisin. Esim. kaverin äidiltä pummasi 20 penniä ja lupasi maksaa takaisin, 2 viikkoa myöhemmin nyki kaverin äitiä hihasta kaupungilla ja maksoi takaisin (melko hyvä muisti..). Linja-autopysäkillä pummasi rahaa ns. hienolta rouvalta joka sanoi ettei ole yhtään rahaa. No reiska odotti rouvashenkilön vieressä kunnes linja-auto saapui, kiilasi rouvan eteen ja hihkaisi kuljettajalle että kyseistä rouvaa ei kannata päästää bussiin koska hänellä ei ole yhtään rahaa. Toisella kertaa Reiska pummasi rahaa linja-autopysäkillä nuorelta opiskelijatytöltä joka sanoi vain että ei ole kuin linja-autolippuun rahat. No Reiska antoi välittömästi opiskelijatytölle 10 markkaa rahaa. Reiska oli lupaava nyrkkeilijä nuoruudessa kunnes viina ja avioero tuhosi elämän... Mukava ukko kuitenkin, kylähullu positiivisessa mielessä.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Eikös Reiska sitten jollain kävelyretkellään nuukahtanut ja poistui keskuudestamme?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
z
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 2:38 pm

Viesti Kirjoittaja z »

Jack the Ripper kirjoitti:
3937 kirjoitti:
Kotipeikko kirjoitti:Asuessani Lahdessa, kävin töissä Hollolan puolella. Usein iltavuoroon mennessäni seisoi tienvarressa vanha nainen, joka heilutteli autoille.
Kertoman mukaan, hänen tyttärensä oli jäänyt siinä kohdin auton alle ja sen jälkeen nainen tuli tien varteen joka päivä seisomaan. En tiedä pitääkö tarina paikkaansa, sillä olen kerran kuullut myös, että auton alle olisikin jäänyt naisen koira.
Mä olen kuullut tuosta semmoisen version, että naisen poika olisi jäänyt linja-auton alle siinä hyppyrimäkien ja Mafia-burgerin tms. välissä olevan mäen kohdilla. Enpä tiedä sitten, että mikä noista on totuus, vai onko mikään.

Ainakin se siinä mäessä/mäen päällä nyrkkiä ja sateenvarjoa heilutti useasti jokunen vuosi sitten, kun siitä tuli enemmin ohi kuljettua.
Olisiko kyseinen nainen tässä: http://www.youtube.com/watch?v=sbNmUYNA ... re=related
Voisiko kumminkin kyseessä olla sama mummeli, joka joskus oli Karpolla on asiaa -ohjelmassa kertomassa, että hän valvoo liikennettä.

"Tienvarsimummo:
Vuosikaudet uskoin legendaan, jonka mukaan mummon tytär on jäänyt auton alle siinä kohdassa, jossa hän päivystää JOKA PÄIVÄ. Paikka on kärpäsenmäellä kohdassa, jossa nopeusrajoitus on 70.
Uskoni romuttui kuitenkin kerran, kun lauantai-iltana telkkari oli päällä, ja mummo oli Karpolla on asiaa -ohjelmassa selittämässä, että hän on siellä ohjailemassa liikennettä ja on sitä mieltä, liikenne ei vain suju, jos hän ei ole siellä huitomassa käsiään.
Mummolla on oikein poliisilta saatu pinssi, jossa lukee jotakin läyhästä. Mumskin merkit sille, jos valot ei ole päällä on kaksi sormea ja likaiselle takalasille se on etusormen viukominen.
Minä kun elin 21 vuotta uskoen, että mummo etsii kuollutta lastaan ja syyllistää autoilijoita siitä.
Ei se mumski ainakaan liikennettä paranna. Aiheuttaa vain hämmennystä autoilijoista ja voisi kuvitella tuijottelusta koituvan vain lisää vaaratilanteita."
http://kitina.net/viewtopic.php?t=1856
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

http://www.youtube.com/watch?v=BuMvJtMAegs&NR=1

Eri vaatteet, eri toimintatapa, eri paikka?, eri mummo?
3937
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 11:28 pm
Paikkakunta: <none>

Viesti Kirjoittaja 3937 »

Eppu74 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=BuMvJtMAegs&NR=1

Eri vaatteet, eri toimintatapa, eri paikka?, eri mummo?
Tää on just se tapaus, mistä mä olen sen legendan kuullut. =) Ilmeisestikin sama mummo, mistä z:kin kirjoitti.
Respect my authority!
-Eric Cartman
neponen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Elo 28, 2008 2:59 pm
Paikkakunta: Turku

suttura hengissä edelleen

Viesti Kirjoittaja neponen »

Solmu kirjoitti:
Blond 001 kirjoitti:Tämä MAISTERIHUORA alias SUTTURA...
Samoin minulle, Runosmäen Ruusuksi häntä oli myös tapana kutsua.
Muovipusseja sillä oli myös aina mukana tolkuttomasti, mitälie niissä aina ollut? vaatteita?
Ja sen "liftaaminenkin" oli usein sellaista haarat auki tiellä hyppimistä.
Nyt en ole kyseistä tapausta pariin vuoteen nähnyt, liekkö elossa enää?
Sen oikean nimenkin joskus kuulin, mutten perhana muista tähän hätään. Ettei olis joku Paula tms ollut.. Sukunimestä ei mitään muistikuvaa.
On tämä ruusu edelleen elossa, oli ainakin vielä kesällä, Runosmäessä tien varressa joskus päivysti ja kuulemma aika paljon lentokentällä oleili.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Muistaakohan kukaan Kotkan suunnalta Kummun Ossia?
Ossihan oli oikein mallikirjaesimerkki hieman syrjäytyneestä ihmisestä.

Asusteli kanta-sataman alueella roskiksessa joka oli hienosti sisustettu ja eristetty telakka-alueelta löytyneillä kamoilla.

Ja vaikka Ossilla ei tainnut paljonkaan mitään säännöllisyyttä elämässään olla niin yhtään silloisen KTP:n fudismatsia ei jättänyt väliin. Ja lopultahan Ossista tuli ko.seuran maskotti joka saunotettiin ja ruokittiin aina pelin jälkeen. Ja pelit oli tietty ilmaisia.

Jotenkin tuntuu, että tuolla ennen niin hohdokkaassa satamakaupungissa oli enemmän tai vähemmän omituisia hiippareita.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Laihian poliisi-setä. Laihialla asui vanhempi mies joka kulutti aikaa paikallisella linja-autoasemalla muiden alkoholistien kanssa juomassa kaljaa. Ilmeisesti ollut poliisi tai siihen suuntaan, niin ainakin puhuttiin. Sillä oli myös sellainen sininen "poliisikoppalakki", vähän samaa tyyliä kuin Reinikaisen. Kovasti aina kertoi kuinka piti tehdä laillisesti oikein, ihmetteli lapsia kuuden aikaan kirkolla kävelemässä kun olisi pitänyt olla jo kotona nukkumassa. Kerran antoi kaverilleni muistaakseni leijona-patukan ja sanoi että syö tää illalla ja ajattele mua. Miestä ei ole aikoihin enää näkynyt, enpä tiedä mitä on käynyt.

Vaihdesetä. Laihialla käveli ennen vanhempi mies joka nyttemmin jo päässyt haudan lepoon. Aina jos tulit polkupyörällä vastaan se huusi perään "Mikä vaihde". Huvittavinta oli kun kerran menin rullaluistimilla ohi ja se huusi perään saman kysymyksensä.

Vaasassa kävelee (en tosin tiedä käveleekö yhä) vanha mies jolla on "joulupukin parta" ja hitsauslasti otsalla ja ison mahansa päällä rikkinäinen, valkoinen verkkopaita kuten Uunolla. Koskaan ei mitään kyllä sanonut mutta kävelytapa oli varsin hupaisa, vaatetusta myöden.

Vaasassa torilla seikkailee myös vanha deegu joka tietää kaikkien nimipäivät. Monesti ihmetelty ja pyydetty kysymään esim. Maijan nimipäivä ja nehän tulee kuin apteekin hyllyltä.
Nanika ga tooku matteiru to
Raticate
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:44 am

Viesti Kirjoittaja Raticate »

Onkos täällä Oulusta heinäpääläisiä?
Itse muistan kaksikin hulluhkoa sieltä. Toinen harmiton höperö, josta kaikki puhuu Mansikkana (jopa hän itse) ja toinen sekopää "nimeltään" Eskimo.

Mansikan muistan joskus 90-luvun alkupuolelta asti, jolloin itse olin vielä hyvin kakara. Harmiton papparainen, joka kulkee eestaas Heinäpäässä ja höpöttelee yksikseen puhuen itsestään Mansikkana. Jäi monesti juttelemaan lapsien kanssa. Vieläkin hän käveleskelee Heinäpäässä itsekseen puhuen.

Eskimon myös muistan 90-luvun alusta, jolloin hän vieraili isänsä ja äitinsä luona usein. Alkuun osteli pihan lapsille eskimojäätelöitä, joista saikin lempinimensä. Eräs kesäpäivä tämä herra sekosi ja nakkasi pihan lapsien (mm minun) eteeni parvekkeelta käytetyn kortsun ja alkoi huudella lapsille rivouksia ja solvauksia. Siitä päivästä lähtien alkoi käyttäytyä todella aggressiivisesti lapsia ja aikuisia kohtaan. Tätä Eskimoa sai oikeasti pelätä. Eräs ilta oltiin kaverin kanssa leikkimässä pihalla ja Eskimo huomasi meidät yhtäkkiä. Huusi "PERKELE!" meille ja me otettiin jalat allemme. Äijä lähti juoksemaan meidän perässä huutaen vain koko ajan kovempaa ääneen. Alaovet olivat menneet jo kiinni ja sain juuri oven avattua avaimella ja vilahdettua kaverin kanssa sisälle rappukäytävään. Eskimo onnistui repimään oven auki (surkea alaovi) ja juoksi perässämme rappukäytävään. Onneksi meni vain hakkaamaan väärää ovea (ensimmäisen kerroksen ovia). Hakkasi hyvän tovin tätä väärää ovea nyrkeillä ja huusi perkelettä vain koko ajan kovempaa. Olin ja olen hyvin varma vieläkin ettei siinä olisi hyvin käynyt, jos olisi meidät kiinni saanut. Villi huhu liikkui/liikkuu aikuisten ja lapsien keskuudessa, että tämä Eskimo ja hänen isänsä olisivat hakanneet kuoliaaksi tämän äidin. Lähti tämä Eskimo monia naisia pyörälläkin seuraamaan ja käyttäyty tosi aggressiivisesti heitä kohtaan. Kaverin koiratkin meinasi tappaa.
Ei ole Heinäpäässä enää tähän sekopäähän törmännyt, kun isukki kuoli muutama vuosi sitten.
Vastaa Viestiin