Tuo ei oikeastaan ole kai mielipideasia. A.K. ei ymmärrettävistä syistä voinut tunnistaa keitä he olivat. Etäisyys oli pitkä.
En tiedä miten minä tai sinä tai kukaan muukaan voisi sanoa keitä nuo kaksi olivat. Minusta ei ole oikein hyödyllistä alkaa siitä vääntämään, kyse on vain arvailusta, ei mielipiteestä
Keskiniemen mysteeri
-
Perry Mason
- Lauri Hanhivaara
- LexVeritas
- Frank Columbo
Re: Keskiniemen mysteeri
Jos miehet olivat Boisman ja Gustafsson, niin se ei sovi lainkaan esimerkiksi siihen, että murhat olisikin tehty jo joskus arvioitua aikaisemmin riidan ja tappelun päätteeksi. Jos taas miehet olivat joitain muita, niin sehän tietenkin tarkoittaa, että murhapaikan läheisyydessä liikuskeli Kivilahden näkemän yli 20-vuotiaan pikkutakkisen miehen lisäksi myös telttaseurueeseen kuulumattomia alle 20-vuotiaita takittomia miehiä. Oli kumpi tahansa, niin sanoisin, että kumpikaan vaihtoehdoista ei ainakaan lisää Gustafssonin epäilyksenalaisuutta.Perry Mason kirjoitti: Ke Heinä 29, 2026 6:16 pm Tuo ei oikeastaan ole kai mielipideasia. A.K. ei ymmärrettävistä syistä voinut tunnistaa keitä he olivat. Etäisyys oli pitkä.
En tiedä miten minä tai sinä tai kukaan muukaan voisi sanoa keitä nuo kaksi olivat. Minusta ei ole oikein hyödyllistä alkaa siitä vääntämään, kyse on vain arvailusta, ei mielipiteestä
Karjalaisen havainto kuitenkin tukee suurelta osin Gustafssonin kertomaa. Ainoa eriävä seikka on, että Gustafsson kiistää käyneensä aamulla keskiniemellä. Tähän olen ehdottanut ratkaisuksi Karjalaisen mahdollista näköharhaa: Vastavaloon katsoessaan hän luuli erheellisesti molempien miesten olleen keskiniemellä, vaikka toinen heistä oli murhaniemen länsirannalla, keskiniemen kärjen kohdalla - siis n. 67 metrin päässä keskiniemen kärjessä olleesta miehestä - hänen taustallaan.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto