Yritin poistaa kun tajusin kysymyksen olevan turha, en nää videota kun ei ole tunnuksia mutta haltijanpolku tuli aikoinaan tutuksi , tuli siellä aikanaan pyörähdettyä silloin tällöin.
Ainakin joskus nyrkkirautatatuoinnilla varustettu asui kun ajettiin keskustasta jamppaan. Muistan et oli nuori mimmi hänellä (93/94)ja ilmeisesti jotain kotiväkivaltaa? Ja tän perusteella ei henkilöstä kaikki oikein tykännyt. Ja jostain opetuksen antamisesta oli puhetta
Vai oliko niin että joku sen läheinen asui siinä korkeassa talossa kun ajetaan jamppaan ja Ari päädyssä katutasossa haltijanpolulla ?En tosin tiedä mihin sotkeutunut, tais olla noina vuosina aika synkkää siellä jäkessä. Mutta eipä niistä sen enempää, tässä varmaan useampi sankari ollut asialla, oikein tehotiimi. soisin kyllä tässäkin omaisille mahdollisuuden viedä surutyötä eteenpäin.
Ari Storm katosi 23.5.2014 - epäillään joutuneen henkirikoksen uhriksi
Re: Ari Storm katosi 23.5.2014 - epäillään joutuneen henkirikoksen uhriksi
kadut omansa muistaa
Voi toki olla että Järvenpäässä useampi henkilö massiivisella nyrkkirautatatuoinnilla. Mukavasti provosoi siinä samalla
kadut omansa muistaa
Kuka tää on joka oli pidätettynä asiasta?
Vai oliko peräti vangittuna?
Nimi kiinnostaisi erityisen paljon, saako sitä mistään selville?
kadut omansa muistaa
Ketjun aloituksen perusteella itä-uudenmaan käräjäoikeus on vanginut järvenpääläisen miehen tapaukseen liittyen. Toki hänet on varmaan melko pian päästetty vapaaksi. Kysy oikeudelta vangitsemisasiakirjat niin nimi selviää.Kaarma kirjoitti: To Helmi 08, 2024 10:19 pm Kuka tää on joka oli pidätettynä asiasta?
↑
Täytyypä rohkaistua. En oo näitä ikinä mistään pyytänyt, heh.
Kiitos neuvosta.
Täytyypä rohkaistua. En oo näitä ikinä mistään pyytänyt, heh.
Kiitos neuvosta.
kadut omansa muistaa
Mitenhän mahtaa tämän tapauksen tutkimukset edetä?
Onko jollakin tietoa tuosta tapauksesta vangittuna olleen henkilön nimestä? Mahtaako hän olla elossa vielä?
Onko jollakin tietoa tuosta tapauksesta vangittuna olleen henkilön nimestä? Mahtaako hän olla elossa vielä?
Poliisilla on käsittääkseni tämän tapauksen "käsikirjoitus" aika hyvin selvillä ja tekijä(t) tiedossa.Helmie kirjoitti: Pe Heinä 31, 2026 9:24 am Mitenhän mahtaa tämän tapauksen tutkimukset edetä?
Tutkintavastuu siirtyi loppuvuodesta - olisiko joulukuussa - vuonna 2015 KRP:lle ja heti sen jälkeen vangittiinkin todennäköisin syin Järvenpääläinen mies murhasta epäiltynä. Tutkinnanjohtajana oli ainakin silloin Olli Töyräs (ko. tiedot löytyy sivulta 1).
Kuitenkin sen perusteella, mitä rivien välistä olen tämän epäillyn henkirikoksen uutisointia seurannut, riittävä näyttö (tärkeimpänä tietenkin Ari Stormin ruumis ja tunnustus) puuttuu.
Se, että tapaus on hautautunut täydelliseen hiljaisuuteen, voi johtua siitä yksinkertaisesta syystä, että tekijä on kuollut. Viikatemies on aika armoton, varsinkin yli 12 vuodessa se niittää todella monta tappajaa/murhaajaa. Niin kiinni jääneitä kuin vastuun välttäneitä. Kuolemaa kun ei edes pahinkaan murhamies (tai ylipäänsä kukaan meistä) pääse pakoon. Toisaalta rajan takaa ei ketään enää voida hakea vastaamaan teoistaan maallisen tuomioistuimen eteen, olipa rikos sitten näpistys, pahoinpitely tai murha.
Tietenkin tämä on vain pelkkää minun spekulaatiota, sillä ei minulla sen paremmin kuin muillakaan uteliailla yksityishenkilöillä ole yhtään mitään asiaa mennä katsomaan poliisin asiaan liittyviä, salassa pidettäviä, asiakirjoja tai saada heiltä sen paremmin kuin mahdollisesti elossa olevilta asiasta jotain tietäviltäkään mitään "sisäpiiritietoa".
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
Ei se ruumiin löytyminen auta kuin siinä tapauksessa, että ruumis on vielä siinä kunnossa, että edes kuolinsyy voitaisiin selvittää.matlockb kirjoitti: Su Elo 02, 2026 12:50 pmPoliisilla on käsittääkseni tämän tapauksen "käsikirjoitus" aika hyvin selvillä ja tekijä(t) tiedossa.Helmie kirjoitti: Pe Heinä 31, 2026 9:24 am Mitenhän mahtaa tämän tapauksen tutkimukset edetä?
Tutkintavastuu siirtyi loppuvuodesta - olisiko joulukuussa - vuonna 2015 KRP:lle ja heti sen jälkeen vangittiinkin todennäköisin syin Järvenpääläinen mies murhasta epäiltynä. Tutkinnanjohtajana oli ainakin silloin Olli Töyräs (ko. tiedot löytyy sivulta 1).
Kuitenkin sen perusteella, mitä rivien välistä olen tämän epäillyn henkirikoksen uutisointia seurannut, riittävä näyttö (tärkeimpänä tietenkin Ari Stormin ruumis ja tunnustus) puuttuu.
Se, että tapaus on hautautunut täydelliseen hiljaisuuteen, voi johtua siitä yksinkertaisesta syystä, että tekijä on kuollut. Viikatemies on aika armoton, varsinkin yli 12 vuodessa se niittää todella monta tappajaa/murhaajaa. Niin kiinni jääneitä kuin vastuun välttäneitä. Kuolemaa kun ei edes pahinkaan murhamies (tai ylipäänsä kukaan meistä) pääse pakoon. Toisaalta rajan takaa ei ketään enää voida hakea vastaamaan teoistaan maallisen tuomioistuimen eteen, olipa rikos sitten näpistys, pahoinpitely tai murha.
Tietenkin tämä on vain pelkkää minun spekulaatiota, sillä ei minulla sen paremmin kuin muillakaan uteliailla yksityishenkilöillä ole yhtään mitään asiaa mennä katsomaan poliisin asiaan liittyviä, salassa pidettäviä, asiakirjoja tai saada heiltä sen paremmin kuin mahdollisesti elossa olevilta asiasta jotain tietäviltäkään mitään "sisäpiiritietoa".
Tässä tapauksessa tsisi käydä niin, että juttu siirtyi KRP:lle liian myöhään. Jälkiviisastelua toki.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.
- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.
- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
No näinhän se on. Esimerkiksi Sari Liinaharjan jutussa ruumis taisi loppujen lopuksi löytyä hyvinkin nopeasti, oliko vain noin puoli vuotta katoamisesta tjsp. ? eikä se (ruumis) ollut - kuten hyvin tiedämme - mikään ns. savuava ase.Ross Sullivan kirjoitti: Su Elo 02, 2026 8:00 pmEi se ruumiin löytyminen auta kuin siinä tapauksessa, että ruumis on vielä siinä kunnossa, että edes kuolinsyy voitaisiin selvittää.
Tai se, mitä siitä (ruumiista) enää oli jäljellä, mahdettiinkohan edes kaikkia luitakaan enää löytää, vaikka ruumis ei säiden armoilla lopulta kovin kauan ehtinyt olla.
Kuolinsyy jäi ainakin virallisesti selvittämättä ja se pelasti (Lauri) Jokisen tuomiolta ja käräjäreissulta.
Itse uskon, että hän kuristi Liinaharjan. Tämä on tietysti jälleen minun omaa uskomustani ja spekulaatiota!
Tosin Ilpo Härmäläisen ja Raija Juutilan henkirikoksissa ruumiin löytyminen vuosikymmenten jälkeen oli naula tekijän arkkuun.
Tai ainakin Härmäläisen tapauksessa, kuten Teemu Puumalan ketjussa taisinkin todeta, luulen että Lasse Lehto olisi saanut elinkautisen ilman ruumistakin.
Vuosi on pitkä aika. Kyllä poliisi voisi ottaa aikaisemmista virheistä oppia ja pyrkiä jatkossa siirtämään nopeammin ja herkemmin tällaiset tapaukset KRP:lle. Eli ei pelkästään jälkiviisastelua.Ross Sullivan kirjoitti: Su Elo 02, 2026 8:00 pmTässä tapauksessa tsisi käydä niin, että juttu siirtyi KRP:lle liian myöhään. Jälkiviisastelua toki.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
- James Bond (George Lazenby)
On se siinä mielessä, ett ei KRP mikään selvitysautomaatti ole, mutta prosentit todella korkeita.matlockb kirjoitti: Su Elo 02, 2026 8:13 pmNo näinhän se on. Esimerkiksi Sari Liinaharjan jutussa ruumis taisi loppujen lopuksi löytyä hyvinkin nopeasti, oliko vain noin puoli vuotta katoamisesta tjsp. ? eikä se (ruumis) ollut - kuten hyvin tiedämme - mikään ns. savuava ase.Ross Sullivan kirjoitti: Su Elo 02, 2026 8:00 pmEi se ruumiin löytyminen auta kuin siinä tapauksessa, että ruumis on vielä siinä kunnossa, että edes kuolinsyy voitaisiin selvittää.
Tai se, mitä siitä (ruumiista) enää oli jäljellä, mahdettiinkohan edes kaikkia luitakaan enää löytää, vaikka ruumis ei säiden armoilla lopulta kovin kauan ehtinyt olla.
Kuolinsyy jäi ainakin virallisesti selvittämättä ja se pelasti (Lauri) Jokisen tuomiolta ja käräjäreissulta.
Itse uskon, että hän kuristi Liinaharjan. Tämä on tietysti jälleen minun omaa uskomustani ja spekulaatiota!
Tosin Ilpo Härmäläisen ja Raija Juutilan henkirikoksissa ruumiin löytyminen vuosikymmenten jälkeen oli naula tekijän arkkuun.
Tai ainakin Härmäläisen tapauksessa, kuten Teemu Puumalan ketjussa taisinkin todeta, luulen että Lasse Lehto olisi saanut elinkautisen ilman ruumistakin.
Vuosi on pitkä aika. Kyllä poliisi voisi ottaa aikaisemmista virheistä oppia ja pyrkiä jatkossa siirtämään nopeammin ja herkemmin tällaiset tapaukset KRP:lle. Eli ei pelkästään jälkiviisastelua.Ross Sullivan kirjoitti: Su Elo 02, 2026 8:00 pmTässä tapauksessa tsisi käydä niin, että juttu siirtyi KRP:lle liian myöhään. Jälkiviisastelua toki.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.