Itsepuolustustaidot

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

combat18 kirjoitti:
Mike Manner Kirjoitti: Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on ihan mielisairaan hommaa kantaa veitseä tuossa tarkoituksessa mukanaan. Mieluummin sitten vaikka pistooli tms. jos niin pelottaa..
En nyt tiedä onko järjeä kantaa kumpaakaan kyllä joka välineellä saa pahaa jälkeä esim, pistoolilla.
Kuva
Kukaan palikka ei ammu kosketuslaukausta kamppailutilanteessa vastustajan otsaan, jos meneillään ei ole ihan sylipaini.

Toisekseen - Jos et ymmäränyt, niin tarkoitin sitä, että kun ilmeisesti hakee turvallisuutta kantamalla veitseä mukanaan, niin sen veitsen kanssa voi käydä erittäin helposti niin, että se kääntyy sen kantajaa vastaan jos ei ihan tarkkaan tiedä mihin on ryhtynyt, mutta esim. pistoolin kanssa tuon riski ei ole niin suuri, koska ampuma-ase jo sinällään esiin vedettynä luo auktoriteetti, toisin kuin veitsi.
Tosin kumpaakin pitää osata ja olla valmis käyttämään, jos sellaisen esille kaivaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
uusi78
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 3:14 am

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Mike Manner kirjoitti:veitsen kanssa voi käydä erittäin helposti niin, että se kääntyy sen kantajaa vastaan jos ei ihan tarkkaan tiedä mihin on ryhtynyt
Ihan totta puhut. Ja mietin tuota kyllä itsekin.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Mein koulussa oli aikoinaan itsepuolustus kurssi joskus ala-aste aikoina. En niistä juurikaan muista mitään enkä kyllä pystyisi niitä kokeilemaaankaan. Miun itsepuolustus on pyörätuolilla varpaiden yli tai vaihtoehtoisesti kyyner sauvalla mahaa tai vaihtoehtoisesti vähän alemmas :lol:
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

En harrasta mitään ja mielestäni kadulla ne on suhkoht turhia. riippuen tietty tapauksesta.

Mutta jos hyökkääjällä on puukko,pesari tai mikä tahansa kättä pidempi ja voimaa edes vähän niin turpaan tulee.
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.
jackal
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: La Loka 18, 2008 1:27 pm
Paikkakunta: Chicago

Viesti Kirjoittaja jackal »

Useamman kerran olen todennut että terve maalaisjärki on paras puollustus.

Eli pidä asetta mukana.


Vitsi vitsinä, judoa ja uppopalloa harrastanut olen jo 5 vuotta.
"Kun sydän itkee minä hymyilen, kun tuska polttaa minä laulelen"
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Aikoinaan kävin vuoden tai chi:tä, pidin siitä hirveästi ja kunto pysyi hyvänä mutta jostain syystä sitten lopetin. Aikeissa olis aloittaa uudelleen.
Meillä alkaakin nyt viimeisellä jaksolla itsepuolustus, tosin se taitaa enimmäkseen liittyä niihin potkiviin ja lyöviin asiakkaisiin mutta tarvii siinäkin itsepuolustusta..
Joskus otetaan avon kanssa matsiakin. Olisi varmaan kiva nähdä ikkunasta kun satakiloinen on maassa kontallaan ja kuuskytäkiloinen sen niskassa yrittämässä jotain naama punaisena..
Nanika ga tooku matteiru to
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Mike Manner kirjoitti: Tosin kumpaakin pitää osata ja olla valmis käyttämään, jos sellaisen esille kaivaa.
Itsepuolustus asein kiteytyy tässä lauseessa. :?
Every ship must sail a world.
Tibet
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 1:24 pm

Viesti Kirjoittaja Tibet »

katupoika kirjoitti: enemmän hyvää oon kuullut Systemasta, joka myös on venäläinen kamppailulaji -> http://www.systemafinland.com/ mitä frendi on mulle noita tekniikoita ja perusperiaatteita demonnut, niin tossa on yllättävän paljon samoja periaatteita kuin Wing Tsunissa.
Pitääkö muuten paikkansa, että Systema pohjautuu kasakkatansseihin?

William Gibsonin kirjassa Pattern recongition (Hahmontunnistus) näin kerrotaan, mutta se on fiktiivinen teos. Mutta ei kuulosta mahdottomalta.
.::like hell we are//all dressed in black::.
.::we dug our own graves//a long time ago::.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Systeman suurgurut vauhdissa -

http://www.youtube.com/watch?v=AvF17Wd4Fz4

http://www.youtube.com/watch?v=FkfJoOsldEg

Aika vakuuttavan näköistä touhua :lol: :lol: :lol:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Cotton
Martin Beck
Viestit: 772
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 5:28 pm
Paikkakunta: Fall River

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Tuohon puukkojuttuun sen verran, että se joka oikeasti osaa käyttää veistä ei ota sitä pelotteena esiin vaan ainoastaan käyttää.

Veitsi kannattaa pitää esim. reiden takana tai toisen käden suojissa piilossa, jotta yllätysetua ei menetetä.

Juu ja tätä ei opetusmielessä vaan varoituksen sanana...
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Cotton kirjoitti:Veitsi kannattaa pitää esim. reiden takana tai toisen käden suojissa piilossa, jotta yllätysetua ei menetetä.

Juu ja tätä ei opetusmielessä vaan varoituksen sanana...
:D :D :D

Juu, opetuksen sana tässä kaikille. :mrgreen:

Ihan totta, puukon kantaminen ihan normaalielämässä on kyllä henkisen puolen vippaamista jo. Paitsi Supernovan, jonka motiivit on just henkisellä puolella ja ne hänelle sallittakoon. Kjäh.
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Niin, oletetaan skenaario jossa henkilö kantaa veistä ip-tarkoituksessa mukanaan. Tulee uhkatilanne jossa henkilö vetää veitsen esiin, mutta vastapuolen perhanalla sattuu olemaan omakin mukana. Tuossa tilanteessa oletettu ryöstäjä/pahoinpitelijä ei varmasti epäröi käyttää omaansa. Kynnys puukottaa aseetonta uhria on kuitenkin taatusti suurempi kuin aseistetun uhrin.
YBJ
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 5:23 pm

Viesti Kirjoittaja YBJ »

Olikoha taitoo vai juopon tuuria mutta hoviin asti piti vääntää (tappelun alottaja nosti syytteen, muahan asia ois lakannu kiinnostamasta siin vaihees ko kopista ois päässy ulos) ennenko totesivat että hätävarjelua.

EDIT: Juu ja reilut 10v sit käyny hapkidon alkeiskurssilla :lol:
Its better to be dead and cool than alive and uncool -Harley Davidson
Nylonköysi
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Muutama vuosi täyskontaktikamppailukokemusta, vuosi-pari puhdasta itsepuolustustekniikan opettelua.

En tiedä, olisiko mitään hyötyä tositilanteessa.
SeagulII
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2009 3:31 am

Viesti Kirjoittaja SeagulII »

Jumala ei tehny ihmisistä yhdenvertasia, Samuel Colt teki.
Näin on joskus joku todennu. Ja siinä on kyllä pienoinen totuuden poikanen. Kun tuntee vihollisen aseet, tuntee vihollisen rajoitteet.

Puukko on hyvin vaarallinen ase myös osaamattomissa käsissä, lähietäisyydellä paljon tuliasetta vaarallisempi. Jopa 4-5m etäsyydelle asti. Äkkitilanteessa puukko on nopeempi käyttää, osumatarkkuus parempi ja välittömästi käyttövalmis, toimintamekanismi kun on hyvin yksinkertanen..

Kaikenmailman kamppailulajit katson lähinnä hömpäksi kun kadulla tapellaan, kamppailulajien reenaaminen kun on tavallaan tiedettä jossa aliarvioidaan inhimillinen tekijä. Niitä kun on tullu tuolla yössä nähtyä. Kiertopotku kännissä jäisellä kadulla voi olla kohtalokas, itselle. Noin karrikoidusti. Myöskin se turha itsevarmuus voi olla joskus viimenen virhe. Kilpailutilanteessa, valvotuissa olosuhteissa, tietyillä säännöillä voidaan kamppailulajeissa hyökätä ja puolustautua tehokkaasti. Kadulla sääntöjä ei ole, vastustajan seuraavasta liikkeestä et tiedä mitään, etkä mahdollisesta arsenaalista... Tatamilla tiedät miten homma etenee, mitkä on vastustajan rajoitteet yms..

Itse suosin tervettä järkeä ja taktista ajattelua (älä ryhdy mihinkään mistä et voi selviytyä voittajana :lol: ).. Ei siä puukkoja eikä pistoolia tarvi, toisaalta ei oo mikään ninja myöskään terästä tai lyijyä kovempi.

Eriasia jos ei oo mahdollista väistää, joudut tilanteeseen mistä ei vaan voi päästä pois ilman kontaktia, niin hyökkäys on paras puolustus. Täysillä, niin paljon päälle kun vaan lähtee. Kaikkia keinoja käyttäen, ihan sama jos sakkoja tulee jos vaan nahka säästyy. Tosin voi siinä tukkaankin tulla, mutta yllätys on puoli voittoo. Mitä nopeemmin toimii niin sitä vähemmän on kiusanhengellä aikaa reagoida, hyvässälykyssä pääsee sekasorron turvin hipsiin väljemmille vesille..

Kuten sanottua, itse mieluummin pyrin välttään kontaktia. Johtuen siitä etten ole mikään toimintasankari, enkä ennenkaikkea sitä kuvittele olevani. Muutaman kerran on tullu tilanne jossa on tahtomattaan käsirysyyn joutunu, kaikista selvinny lähinnä revenneillä vaatteilla tms materiaalitappioilla. Kun on vaan tajunnu heti olla härski ja epäreilu, käyttää alotteeseen niin paljon "vasaraa" kun tilanne vaan sallii.. Ei mitään läpsimistä vaan tosiaan kaikki peliin, yllätyksen suoma etu menee jos toista osapuolta ei oo tehty "toimintakyvyttömäks" tai avattu itselle mahdollisuutta paeta. Mua ei jonkun nenä sureta jos kerran on ite halunnu mun nenää muotoilla.

Ikävänä ilmiönä jotkut vaan jaksaa sitten käräjöidä yms. Jos itte hyökkäävä osapuoli nenäänsä saa niin pitäshän ihmisen ymmärtää hävetä. Ei aina voi voittaa. Joskushan sitä tulee ittellekin turpaan niin että tukka lähtee tolla omalla taktiikalla, mutta varmasti saa toinenkin aluks osansa. Itkuraivoa ei pidä aliarvioida 8)
Vastaa Viestiin