^ Tuossa on kyllä ajatusta, ei siihen aikaan hötkyilty vaan pantiin tupakiksi ja funtsittiin, varsinkin kun ei ilmeisesti tajuttu tilanteen vakavuutta.
Tämä tulee RK n kuulustelusta ym. selväksi; ns huonoa elämää on vietetty, siinä sitä sitten ollaan niin. jne.
Eikä ihan tarkkaan ole ainakaan mulle selvinnyt, millä aikataululla se MK veneen kokka karahti siihen niemenrantaan, mikä jahkailu sitten seurasi, olettaa sopii että kaveri -24 syntynyt - oli sodassa nähnyt verisiä myttyjä enemmänkin ei ainakaan säntäilllyt sinne tänne.
Semmoinen kuva mulle on tullut, toisin kuin taas Johanssonista, joka ei tainnut keritä edes fillaria ottamaan kun pinkoi Vuolasmaan imussa vesilaitokselle.
Näihin päätelmiin olen tullut, voivat olla vääriäkin.
Esimerkkinä noista vanhoista ajoista kerron vuodelta -46 kun erästä ukkoa ampua turautettiin kiväärillä aitan seinänraosta mahaan, kun oli menossa ovesta sisään pistämään " isäntää laudalle " kuten itse kuvaili, oli hajottamassa ovea suurella kivellä.
Heti laukauksen joka tapahtui kello 0:00 jälkeen uhri ja kaveri lähtivät pois naapuriin, apua hälytettiin 1:25.
Siis poliisi hälytettiin. He tulivat paikalle 2:20, etsivät ampujaa, vaikka pirtissä kykki läpiammuttu mies, alavatsasta.
Luopuivat etsinnöistä, ja alettiin suunnitella sairaankuljetusta Karstulasta jyväskylään, se ei oikein selviä miten tämä suoritettiin, mutta uhri saatiin sentään sairaalaan - kellon osoittaessa vääjäämättä aikaa 8:55 !!
Uhri kuoli sitten seuraavana päivänä.