Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
kattokarpänen
Neuvoja-Jack

Re: Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

0uts1der kirjoitti: To Syys 17, 2026 9:10 pm Niin, mitään varmuutta ei ole. Ihan hyvin jokin poliisin tekemä rikoskin voi liittyä tapaukseen ja sen vuoksi asia on hoidettu miten on hoidettu.
Ei sillä perällä ennenkään kaikki poliisin toiminta ole kestänyt päivänvaloa, eikä ole tullut julkisuuteen.
Niimpä. Jos mietin tätä tapausta kiireestä kantapäähän, vähiten luottamusta herättää poliisin toiminta.

Voin vielä hyvin uskoa, että mökkiporukasta ei kukaan Anttia surmannut.

Eniten mietin, kuka se isokokoinen mies oli asunnolla naiset mukanaan. Oliko hän itse poliisi tai rajaviranomainen siviilissä tai muuten vaan raskaamman sarjan rikollinen, jolle Antilla oli velkoja - en tiedä, enkä väitä. Toivottavasti joku kertoisi vielä.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Minunkin luotto poliisiin tämän Antin tapauksen suhteen on hyvin vähäinen. Lisäksi olen viime aikoina miettinyt näitä eri juoruja Antin kohtalosta. Olen seurannut Antin tapausta vuosia ja pidättäydyn aikalailla siinä kannassa, että Antti on tullut tapetuksi. Tuntuu vaan, että noiden eri juorujen määrä Antin kohtalosta on niin suuri, että niistä on (enää) vaikeaa löytää tarttumapintaa. Etenkään, jos mitään "uutta" ei ilmene.

Toivon todella, että Antin kohtalo vielä selviää. Pian tulee 20 vuotta Antin katoamisesta ja mielestäni olisi tosi hyvä juttu, jos iltalehdet, Mtv:n Rikospaikka tms. nostaisi Antin katoamista taas kunnolla esille. Paljon on ollut yritystä eri dokumenttien ja lehtijuttujen kautta, mutta edelleen joku/jotkut vaikenee, ja alkaa päivä päivältä tuntua enemmän ettei Antin lopullinen kohtalo ole ihan heti selviämässä, josko ollenkaan. :cry:
Ross Sullivan
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

kattokarpänen kirjoitti: To Syys 17, 2026 6:35 pm Veikkaan, että poliisi ei tee asian eteen yhtään mitään ellei ole antaa sellaista näyttöä, että heidän on "pakko" käynnistää rikostutkinta. Jostain syystä jo vuoden 2006 lopulla poliisi ottanut linjauksen, että metsään se Antti käveli. Minulla ei mitään luottoa poliisiin tämän tapauksen osalta... Ellei varmuudella selviä, että mitään sukulaisuussuhdetta ei ole ollut :!:
Jotta ei tarvitsisi veikkailla, olisikin syytä kuulla Pepperiltä itseltään, että onko tehty jotain vai ei. Onhan hänellä oltava jokin näkemys, että miten vinkki/tiedot otettiin vastaan.

Ja jos ilmenisi, että poliisi ei tehnyt mitään vinkin perusteella, niin kyllähän asiasta kiinnostuu taatusti lehdistö ja varmaan oikeuskansleri ja eduskunnan oikeusasiamieskin.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
kattokarpänen
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Ross Sullivan kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 8:20 pm Ja jos ilmenisi, että poliisi ei tehnyt mitään vinkin perusteella, niin
poliisi hyvin todennäköisesti kuittaisi sen niin, että kaikki asianosaiset on kuulusteltu ja mitään rikokseen viittaavaa ei noussut esiin. Eli kansanomaisesti: poliisi kävelee sen yli, minkä pystyy kun ovat linjansa jo päättäneet syksyllä 2006.

Tässä on saattanut olla osittain myös huonoa tuuria siinä mielessä, että tämä case on päätynyt juuri sen tutkivan poliisin työpöydälle heti ensimmäisenä, jolle se ei olisi kuulunut missään nimessä.

Poliisi kyllä tarttuu tähän, jos joku tonkii sellaista näyttöä että niiden yli ei kävellä tai muuten on virkavelvollisuus ja kunnia mennyttä.
Ross Sullivan
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

kattokarpänen kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 9:08 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Syys 18, 2026 8:20 pm Ja jos ilmenisi, että poliisi ei tehnyt mitään vinkin perusteella, niin
poliisi hyvin todennäköisesti kuittaisi sen niin, että kaikki asianosaiset on kuulusteltu ja mitään rikokseen viittaavaa ei noussut esiin. Eli kansanomaisesti: poliisi kävelee sen yli, minkä pystyy kun ovat linjansa jo päättäneet syksyllä 2006.

Tässä on saattanut olla osittain myös huonoa tuuria siinä mielessä, että tämä case on päätynyt juuri sen tutkivan poliisin työpöydälle heti ensimmäisenä, jolle se ei olisi kuulunut missään nimessä.

Poliisi kyllä tarttuu tähän, jos joku tonkii sellaista näyttöä että niiden yli ei kävellä tai muuten on virkavelvollisuus ja kunnia mennyttä.
Sataisiin Pepperin kommentti, niin ei tarttis arvailla (onko hän ylipäänsä edes ilmoittanut mihinkään).
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
Vastaa Viestiin