Testaa kykysi toimittajana

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Sten
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Sten »

Hienoa! Olet 78-prosenttisesti toimittaja!
Cotton
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Cotton »

89%

Pitäisiköhän pelastaa Alibi-lehti ensitöikseen?
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
Kirsi
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Cotton kirjoitti:89%

Pitäisiköhän pelastaa Alibi-lehti ensitöikseen?
Tuohon prosenttiin sun täytyi osata merkitä se ensimmäinenkin lause huonoksi suomenkieleksi siinä lausetehtävässä, mä jätin sen auki. Mut ok, mä pelastan sit enstöikseni Hesarin tai Suomen Kuvalehden tuloksellani :D
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tuossa oli kyllä aika paljon sellaisia kysymyksiä, mitkä pitäisi kyllä olla ns. maalaisjärjellä ajateltuja, ei vaan jotain toimittajille kuuluvaa & huomioitavaa. Lisäksi huvitti, kun oli se kysymys otsikoista, varmaan IL:n ja IS:n toimittajat on unohtaneet moisen "säännön" mikä siinä tietoiskussa oli :D

Tulokseksi tuli 58%, ei kylläkään ole edes ollut haaveammattina tai edes harkinnan alla toimittajan hommat.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

92% toimittaja! Enkä varmaan paskempaa hommaa keksi muita kuin pankkivirkailija. Ennen söisin matoja kuin ryhtyisin toimittajaks :D
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

71%
Toimittajan työ kyllä kiinnostaisi,mutta ei mitään mielenkiintoa lähteä media-alaa opiskelemaan(eikä kyllä varaakaan)
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

No, Olen 89-prosenttisesti toimittaja-ainesta, niin kai sitten. :shock:
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Onneksi olkoon! Olet 0-prosenttisesti toimittaja!

Ei mennyt ihan putkeen. Oletko miettinyt muuta ammattia kuin toimittajaa?

Myös kala- ja kukkakauppiaat pääsevät työssään kosketuksiin sanomalehden kanssa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Kylli
Perry Mason

Re: Testaa kykysi toimittajana

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^Saanko tulla kirjoittamaan niistä papereista joihin käärit silakoita?

Hienoa! Olet 68-prosenttisesti toimittaja!

Toimittajan työ ei aina ole helppoa, mutta virheistäkin oppii. Joitain asioita voisit kerrata uudelleen. Harjoitus tekee mestarin. Onko koululla oma lehti, johon voisit kirjoittaa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Sterling
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Hienoa! Olet 69-prosenttisesti toimittaja!
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Olet 31-prosenttisesti toimittaja

Toimittajaurasi alkuun on vielä matkaa. Mieti, mitkä asiat olivat sinusta vaikeita. Pitäisikö sinun kerrata myös äidinkieltä ja yleistietoa? Se voi tuntua tylsältä, mutta niitä taitoja tarvitaan myös muussa työssä kuin toimittajana.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Hexan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Suurin osa vastanneista, kuten myös allekirjoittanut, saa 50-100% tuloksen. Mistä tämä johtuu? Se johtuu siitä, että
a) keskustelette jo netissä, joten todistettavasti osaatte edes jotenkin kirjoittaa
b) testissä kysyttiin enimmäkseen asioita, joihin keskivertokansalaisen on osattava vastata oikein saadakseen nykypäivänä minkä duunin tahansa
c) toimittajista suurin osa edustaa keskivertoa osaamista, joten teistäkin suurin osa saa saman tuloksen kuin kohtalainen toimittaja == keskiverron
d) toimittajien juttujen, tyylin ja tason on edustettava keskivertoa, koska vain se myy! Jos olette kovin individualistinen, aikaanne edellä tai muuten outo, kukaan tavis-taneli ei halua kuulla juttujanne ja saatte myyntilukujen perusteella kenkää nopeammin kuin ehditte sanoa "Vanhanen".

Summa summarum: jos haluat muuttaa maailmaa, tee omaa juttuasi - mutta varaudu nälkäkuuriin. Jos haluat toimittajaksi, ole keskiverto ja ratsasta trendien aallonharjalla. That's it ja valituksia ei vastaanoteta!
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tää olikin hauska juttu:
Onneksi olkoon! Olet 98-prosenttisesti toimittaja!
Sinussa on tähtireportteriainesta! Toimittajaksi ei tarvita erityistä tutkintoa, kuten vaikkapa lääkäreillä. Useimmilla toimittajilla on kuitenkin nykyään yliopistotutkinto.

No jos joku alkaa jo pelastamaan Alibia, ni mun tarttee sit varmaan perustaa ihan uus rikoslehti. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Höh! John Doe veti paremmaksi. Otatko minut varatoimittajaksi rikoslehteen? :mrgreen: *laatii jo hakemusta*
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Hienoa! Olet 89-prosenttisesti toimittaja!
Vastaa Viestiin