johannax kirjoitti: La Syys 26, 2026 2:20 pm
Tulee todella creepy olo siitä, jos ihminen ei edes teoreettisena vaihtoehtona pidä esillä sitä, että puoliso olisi halunnut erota hänestä ja kadota, ja olla elossa voiden jopa hyvin. Vaan mieluummin, tosiaan mieluummin, puhuu hänen kuolemastaan ikään kuin faktana. Tämä ei välttämättä kerro ihmisen persoonasta mitään kovin hyvää. Monla tuon tyyppisesti rakennettuja ihmisiä paetaan, ja ihan aiheesta. Toisaalta kaikki eivät pääse pakenemaan.
Just tämä. Tulee mieleen, että toinen on ollut siellä tyyliin vankina. Omistushaluinen. Oon joskus ollut vähän vastaavanlaisessa parisuhteessa. Kertoi, että jos yritän lähteä, hän kyllä löytää minut ja tappaa. Jotenkin tämä tullut vahvasti mieleen, kun olen lukenut näitä omituisia avautumisia. " kunnes kuolema meidät erottaa" on saautt ainakin omalla kohdallani ihan muunlaisen merkityksen omien kokemusteni perusteella.
No, narsistihan se minun kohdallani oli. Just sellainen hyvä tyyppi, avulias ( lipevä) josta ei kukaan uskonut, mitä pohjimmiltaan oli.
Ehkäpä juuri sen takia veikkaan tuota karkaamista/häipymistä. Toivon sitä ennemmin, kuin että olisi tehnyt im.
Lyhyestä virsi kaunis.