Kadonnut nainen Punkaharju

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Kotisohva-tutkija–xx
Susikoski

Re: Kadonnut nainen Punkaharju

Viesti Kirjoittaja Kotisohva-tutkija–xx »

Neamarianne kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 9:35 pm
Koljo kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 9:27 pm Tämähän alkaa jo lyömään vertoja legendaariselle pökkyrä-keskustelulle, vain irtokäsi puuttuu! En siis syytä, kunhan mietiskelen.

Harmittavasti kallistun itse sille kannalle, että Tenoxit on nielty siiderin kanssa jossain mukavassa paikassa kauempana kotoa. Jostain olen saanut käsityksen, että itsemurhan tekevä henkilö ei halua, että läheinen löytää hänen ruumiinsa. Joku suojelujuttu, mutta näissäkin on tietty eroja. Jotkut voivat vain hakeutua itselleen tärkeään paikkaan.
Eniten mulla sotii im-ajatusta vastaan se että äiti jättäisi lapsensa (minkä ikäisen vaan) tuolla tavalla. Toki niitä tapahtuu ja paljon mutta se on iso syy miksi en (vielä) siihen teoriaan kovin vahvasti usko/halua uskoa.
On näitä valitettavasti, vaikka ei itse kans pysty ymmärtää... Tässä itsellä ihan lähellä kävi juuri niin, että mies kuoli sairauteen ja nainen yritti sen jälkeen itsemurhaa, jättäen 4 nuorta lastaan. Ei onnistunut, vaan pääsi sitten hoitoon. Mutta oli itsellekin äitinä aivan todella yllättävä veto.
Fossiilieläin
Alokas

Viesti Kirjoittaja Fossiilieläin »

Koljo kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 9:27 pm Tämähän alkaa jo lyömään vertoja legendaariselle pökkyrä-keskustelulle, vain irtokäsi puuttuu! En siis syytä, kunhan mietiskelen.

Harmittavasti kallistun itse sille kannalle, että Tenoxit on nielty siiderin kanssa jossain mukavassa paikassa kauempana kotoa. Jostain olen saanut käsityksen, että itsemurhan tekevä henkilö ei halua, että läheinen löytää hänen ruumiinsa. Joku suojelujuttu, mutta näissäkin on tietty eroja. Jotkut voivat vain hakeutua itselleen tärkeään paikkaan.
Eniten mulla sotii im-ajatusta vastaan se että äiti jättäisi lapsensa (minkä ikäisen vaan) tuolla tavalla. Toki niitä tapahtuu ja paljon mutta se on iso syy miksi en (vielä) siihen teoriaan kovin vahvasti usko/halua uskoa.
Itsetuhoisen ihmisen mieli on musta, eikä hän kykene silloin ajattelemaan järkevästi tai ketään muuta. Aihetta on tutkittu paljon ja esim. magneettikuvissa itsetuhoisen ihmisen aivot ovat todennetusti neurobiologisessa poikkeustilassa.
Neamarianne
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Neamarianne »

Kotisohva-tutkija–xx kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 10:18 pm

On näitä valitettavasti, vaikka ei itse kans pysty ymmärtää... Tässä itsellä ihan lähellä kävi juuri niin, että mies kuoli sairauteen ja nainen yritti sen jälkeen itsemurhaa, jättäen 4 nuorta lastaan. Ei onnistunut, vaan pääsi sitten hoitoon. Mutta oli itsellekin äitinä aivan todella yllättävä veto.
Onhan näitä mennyt, yllättäviä ja ei niin yllättäviä. Ingan kohdalla haluan kuitenkin vielä itse uskoa omaehtoiseen katoamiseen. Aika sitten näyttänee kuka on oikeassa ja kuka väärässä spekulaatioissaan.
Noste
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Noste »

Satunnainenkulkija kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 9:26 pm Se ensimmäinen yöllinen etsintä oli huti, koska se perustui virheelliseen paikannukseen. No olihan se lähimaasto hyvä tarkistaa, koska hän olisi toki silti voinut olla siellä. En tiedä saiko koira vainun, että oli lähtenytkin maantietä. Sille reitille, jolle Inga oikeasti oli lähtenyt, päästiin takamatkalta, koska kaikki saadut havainnot ja tiedot olivat aina jo vanhoja ja tuoreille jäljille ei koskaan ehditty ja Inga puolestaan taisi ehtiä tehdä sen, minkä aikoi - mutta missä <- niistä maastoetsinnöistä tuossa nyt puhutaan.
Tässä on varmaan taas jotain viestinnän tulkintavirheitä välissä? Tai siis jos kadonneen oletettu lähtöpaikka on koti (kävellen), niin kaiken järjen mukaan koira lähtisi nuuskimaan nimenomaan sieltä sitä jälkeä eikä jonkin epämääräisen paikannuksen mukaan (ellei sitten gps-lähetin, joka sekin on nykyisen häirinnän myötä välillä jumissa). Viileä, kostea sää säilöö hajut parhaiten, hyvissä olosuhteissa koulutettu koira voi löytää jälkeä vielä parinkin päivän viiveellä. Olosuhde- ja koira(sekä -ohjaaja!)kohtaista kyllä hyvin pitkälti.
negraham
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja negraham »

Anonyym222 kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 5:42 pm Kyllä se voisi hyvinkin jäädä mieleen, jos kävelee viinirypälerasian kanssa. Inga ei muuten herätä huomiota, mutta jollekin ihmiselle juuri se rypälerasia tai pussi kädessä erottaa hänet muista muistikuvissa. Kyllähän sitä nyt viikon takaakin voi muistaa muita ihmisiä. Junassakin varmasti itse kukin muistaa ne lähimpänä istuneet toverit. Useamminhan sitä näkee alkoholitölkki tai -pullo kädessä kulkevia ja matkustavia.

Savonlinnan kiskobussi on yleensä hyvin täysi ja varsinkin sunnuntaisin. Myös Parikkalasta Helsinkiin menevä IC-juna on sunnuntaisin ollut täysi. Eli silminnäkijöitä on ollut useita kiskobussissa ja IC:ssä.
Voi olla että aivoni ovat jotenkin poikkeukselliset, mutta olen aika paljon liikkunut julkisilla aikanaan ja mieleen on jäänyt vain pari narkomaania, muutama rähisevä juoppo, huutava somali ja yksi läski nainen joka bussia odotellessa kaiveli suklaapatukoita kauppakassista ja mutusteli ne heti(ajattelin että on ihan syystä läski kun mutusteli 5 patukkaa kun odotti bussia). Varmasti joku on joskus rypäleitä syönyt mutta ei sellainen jokseenkin normaali käytös kiinnitä mitään huomiota.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
Neamarianne
Remington Steele

Noste kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 10:27 pm
Satunnainenkulkija kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 9:26 pm Se ensimmäinen yöllinen etsintä oli huti, koska se perustui virheelliseen paikannukseen. No olihan se lähimaasto hyvä tarkistaa, koska hän olisi toki silti voinut olla siellä. En tiedä saiko koira vainun, että oli lähtenytkin maantietä. Sille reitille, jolle Inga oikeasti oli lähtenyt, päästiin takamatkalta, koska kaikki saadut havainnot ja tiedot olivat aina jo vanhoja ja tuoreille jäljille ei koskaan ehditty ja Inga puolestaan taisi ehtiä tehdä sen, minkä aikoi - mutta missä <- niistä maastoetsinnöistä tuossa nyt puhutaan.
Tässä on varmaan taas jotain viestinnän tulkintavirheitä välissä? Tai siis jos kadonneen oletettu lähtöpaikka on koti (kävellen), niin kaiken järjen mukaan koira lähtisi nuuskimaan nimenomaan sieltä sitä jälkeä eikä jonkin epämääräisen paikannuksen mukaan (ellei sitten gps-lähetin, joka sekin on nykyisen häirinnän myötä välillä jumissa). Viileä, kostea sää säilöö hajut parhaiten, hyvissä olosuhteissa koulutettu koira voi löytää jälkeä vielä parinkin päivän viiveellä. Olosuhde- ja koira(sekä -ohjaaja!)kohtaista kyllä hyvin pitkälti.
Olisko sitten koira näyttänytkin suunnan juuri sinne reitille mitä Inga on S-marketille kävellyt. Myöhässä joka tapauksessa kun Inga ehtinyt jo ainakin sinne Parikkalaan asti ennenkuin koirapartio matkaan on lähtenyt.
Naamio
Alokas

Viesti Kirjoittaja Naamio »

Entä jos Inga onkin venäläinen agentti joka teki peiteoperaatiota ja soluttautui huuhaa-piireihin syystä x. Masennus ja itsetuhoisuus oli teeskentelyä jotta pääsisi katoamaan piireistä enempiä ihmetyksiä aiheuttamatta. Paikallispoliiseille ilmoitettu Supon toimesta ettei tähän kannata laittaa enempää aikaa ja asia kannattaa painaa villaisella. Runsas mielikuvitus on mielen paras huvitus? 🤭
Paikalla
Vio-let
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vio-let »

Neamarianne kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 10:26 pm

Onhan näitä mennyt, yllättäviä ja ei niin yllättäviä. Ingan kohdalla haluan kuitenkin vielä itse uskoa omaehtoiseen katoamiseen. Aika sitten näyttänee kuka on oikeassa ja kuka väärässä spekulaatioissaan.
Samoin ajattelen. Ja meillä molemmilla on oikeus tuoda nämä ajatukset julki ilman, että kukaan tulee sönköttämään muuta. 😅
Lyhyestä virsi kaunis.
Neamarianne
Remington Steele

Poistettu ltmtxtvp.
Verinuoli
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Poistettu oneliner ot.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

negraham kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 10:36 pm Voi olla että aivoni ovat jotenkin poikkeukselliset, mutta olen aika paljon liikkunut julkisilla aikanaan ja mieleen on jäänyt vain pari narkomaania, muutama rähisevä juoppo, huutava somali ja yksi läski nainen joka bussia odotellessa kaiveli suklaapatukoita kauppakassista ja mutusteli ne heti(ajattelin että on ihan syystä läski kun mutusteli 5 patukkaa kun odotti bussia). Varmasti joku on joskus rypäleitä syönyt mutta ei sellainen jokseenkin normaali käytös kiinnitä mitään huomiota.
Mulla tuli tästä tapauksesta mieleen, kun spekuloitiin sitä, mikä taskussa pullotti. Onko selvitetty kaupoista, onko ostettu köyttä?

Vakavasti puhuen, miten vitussa täällä on niinkin paljon porukkaa, jotka ovat valmiita syyllistämään epätoivossa rypevää aviomiestä? Toi, mitä sanot mieleesi jäävistä satunnaisista kulkijoista, niin todellakaan ei mieleen jää sellainen, joka (ehkä/mahdollisesti) vetelee viinirypälaitä naamariinsa. Ja todennäköisesti on sen tehnyt jossain puiston penkillä.

Voimia Timolle, vilpittömästi
Satunnainenkulkija
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Satunnainenkulkija »

Vio-let kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 11:21 pm

Samoin ajattelen. Ja meillä molemmilla on oikeus tuoda nämä ajatukset julki ilman, että kukaan tulee sönköttämään muuta. 😅
Minun puolestani ainakin saatte olla vapaasti sitä mieltä. Sönkötän siksi, että minua suuresti häiritsee siihen ajatukseen liitetty Timon perusteeton mustamaalaus vain siltä pohjalta, että tulee jokin vaikutelma. Faktojen perään täällä kovasti huudellaan ja siihen ei tietääkseni kukaan ole esittänyt mitään faktaa, ei kukaan joka Timon tuntee esimerkiksi. Voisi siis kirjoittaessaan pysähtyä miettimään myös sitä, miltä tuntuu lukea tällaisia asioita itsestään, kun valmiiksi on jo "hajalla", eikä voi edes mainettaan puhdistaa ja puolustautua esittämällä dokumentteja toisen (itselle tärkeän) ihmisen yksityisasioista.

Tämä ei ole mikään tv-sarja, dekkari tai seurapeli, jolla voi viihdyttää itseään, vaan tosielämän tragedia oikeine tuntevine ihmisineen.
Ross Sullivan
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Satunnainenkulkija kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 11:54 pm
Vio-let kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 11:21 pm

Minun puolestani ainakin saatte olla vapaasti sitä mieltä. Sönkötän siksi, että minua suuresti häiritsee siihen ajatukseen liitetty Timon perusteeton mustamaalaus vain siltä pohjalta, että tulee jokin vaikutelma. Faktojen perään täällä kovasti huudellaan ja siihen ei tietääkseni kukaan ole esittänyt mitään faktaa, ei kukaan joka Timon tuntee esimerkiksi. Voisi siis kirjoittaessaan pysähtyä miettimään myös sitä, miltä tuntuu lukea tällaisia asioita itsestään, kun valmiiksi on jo "hajalla", eikä voi edes mainettaan puhdistaa ja puolustautua esittämällä dokumentteja toisen (itselle tärkeän) ihmisen yksityisasioista.

Tämä ei ole mikään tv-sarja, dekkari tai seurapeli, jolla voi viihdyttää itseään, vaan tosielämän tragedia oikeine tuntevine ihmisineen.
Niin, kyllähän siinä voi alkaa tulla juridisiakin seuraamuksia, jos kirjoittaa, että X on murhaaja, jos olosuhteet ovat sellaisia, että X:ää ei ole edes epäilty julkisten tietojen perusteella, eikä X ole muutenkaan millään tavoin tunnettu tai yleisesti tiedetty henkilö (kyllä, yhteiskunnallisten vaikuttajien on siedettävä jossain määrin enemmän, ei merkittävästi).

Silloin ainakin kannattaisi kirjoitella TOR-verkosta, tai itsensä esim. Brasiliaan anonymisoiden.
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
negraham
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja negraham »

Satunnainenkulkija kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 11:54 pm

Itse oikeasti ihmettelen onko tämä murha.info joku parodia sivusto. Esimerkiksi:

Teoria että Inga on karannut miehensä luota ja on matkalla Latviaan.

Mainitsen että kun ei ollut kiire lähteä niin luulisi että olisi pakannut tavaroita mukaan. Usempi ihminen alkaa väittää ettei kukaan koskaan ota mitään mukaan matkalle ja se on ihan normaalia. Mikään järkipuhe ei käännä näiden ajatusta siitä että kun matkustaa Latviaan niin ottaa mukaansa vain rahaa, ei matkustusasiakirjoja, ei puhelinta, ei vaatteita.

Järkevin syy miksi ei ota mitään mukaansa on se ajatus pitkästä kävelymatkasta S-marketille. Siihen mainitsen että taksillakin voi ajaa, joka tyrmätään koska pienellä paikkakunnalla taksikuski heti soittaisi Timolle että nyt vaimo meni taksilla johonkin, ei oikein itsestäni kuulosta järkevältä.

Lisäksi koko ajatus jostain pakomatkasta kuulostaa niin käsittämättömältä että taustalla on pakko olla jotain mystistä vihaa kaikkia miehiä kohtaan.

Timon facebookista saadaan fiiliksiä että on sekaisin ja paha ihminen jota Ingan on pakko paeta... mutta jos saat tuollaisia fiiliksiä vailla mitään todisteita niin silloinhan sen fiilisten saajankin pitää olla aika sekaisin. Itse en ainakaan tuomitse ketään siksi että harrastelee rajatietoa. Muut julkaisut Timon somessa ovat vain äärimmäisen huolestuneen miehen tilannepäivityksiä kadonneesta vaimosta.

Lisäksi oletetaan että joku media alaa opiskellut osaa myös hakkeroida? Mitä ihmettä.

Sitten ihmetellään rypäleitä ja siideriä, mietitään miten niitä on kuljetettu. Vahvasti ollaan yhdessä sitä mieltä että kasvoja ei muisteta mutta rypäleen syöjä viikon takaa on kyllä varmasti tosi hyvä tuntomerkki.

Lisäksi tehdään ohimennen diagnoosi psykoosista ja lääkityksen vahvuudesta turvakameran still kuvan perusteella, kädet on siinä asennossa että psykoosilääkitys on päällä.

Kaikki nämä jorinat ylittävät huumorikynnyksen. Ei edes Arthur Conan Doyle osannut kirjoittaa salapoliisilleen mitään näin hauskoja piirteitä.

Ylilaudalta löytyy ketju samasta aiheesta, älkää menkö pilaamaan sitä, mutta siellä muummuassa käsketään jonkun mennä teoriansa kanssa takaisin hörhöinfoon. Voisi olla kuvaava nimi.
"Huomioiden Timon taustat ja tosiaan sen fiiliksen mikä hänestä somen perusteella välittyy, en pitäisi kovinkaan kaukaa haettuna että Inga on halunnut "paeta"."
Anonyym222
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Anonyym222 »

negraham kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 10:36 pm
Anonyym222 kirjoitti: Ti Syys 29, 2026 5:42 pm Kyllä se voisi hyvinkin jäädä mieleen, jos kävelee viinirypälerasian kanssa. Inga ei muuten herätä huomiota, mutta jollekin ihmiselle juuri se rypälerasia tai pussi kädessä erottaa hänet muista muistikuvissa. Kyllähän sitä nyt viikon takaakin voi muistaa muita ihmisiä. Junassakin varmasti itse kukin muistaa ne lähimpänä istuneet toverit. Useamminhan sitä näkee alkoholitölkki tai -pullo kädessä kulkevia ja matkustavia.

Savonlinnan kiskobussi on yleensä hyvin täysi ja varsinkin sunnuntaisin. Myös Parikkalasta Helsinkiin menevä IC-juna on sunnuntaisin ollut täysi. Eli silminnäkijöitä on ollut useita kiskobussissa ja IC:ssä.
Voi olla että aivoni ovat jotenkin poikkeukselliset, mutta olen aika paljon liikkunut julkisilla aikanaan ja mieleen on jäänyt vain pari narkomaania, muutama rähisevä juoppo, huutava somali ja yksi läski nainen joka bussia odotellessa kaiveli suklaapatukoita kauppakassista ja mutusteli ne heti(ajattelin että on ihan syystä läski kun mutusteli 5 patukkaa kun odotti bussia). Varmasti joku on joskus rypäleitä syönyt mutta ei sellainen jokseenkin normaali käytös kiinnitä mitään huomiota.
Et ole ilmeisesti liikkunut Savonlinnan kiskobussissa tai idän IC-junassa. Ei siellä istu narkomaaneja, juoppoja, somaleja. Läskejä naisia kylläkin. Ei noita junia käytetä samalla tavalla kuten pääkaupunkiseudun lähijunia.

Mielipiteesi on rekisteröity, huomattu ja tullut selväksi tässä asiassa.
Lukittu