kiitos
en olis ikinä uskonut sosun mua auttavan ku viimeks ku siellä asioin en saanu edes 20 euron ruokalappua kauppaan.
kiitos

Täällähän on hyviä uutisia, mahtavaa että onnistuit!Kumisilmä kirjoitti: To Loka 01, 2026 10:15 pmkiitostuntuu oudolta ku en oo hirveen hyvin onnistunu viime vuosina yhtään missään.
en olis ikinä uskonut sosun mua auttavan ku viimeks ku siellä asioin en saanu edes 20 euron ruokalappua kauppaan.

top 10 ihme mun elämässäBird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 7:55 pmTäällähän on hyviä uutisia, mahtavaa että onnistuit!Kumisilmä kirjoitti: To Loka 01, 2026 10:15 pmkiitostuntuu oudolta ku en oo hirveen hyvin onnistunu viime vuosina yhtään missään.
en olis ikinä uskonut sosun mua auttavan ku viimeks ku siellä asioin en saanu edes 20 euron ruokalappua kauppaan.![]()
Sitä suuremmalla syyllä siis mahtavaa.Kumisilmä kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 8:15 pmtop 10 ihme mun elämässäBird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 7:55 pmTäällähän on hyviä uutisia, mahtavaa että onnistuit!Kumisilmä kirjoitti: To Loka 01, 2026 10:15 pm
kiitostuntuu oudolta ku en oo hirveen hyvin onnistunu viime vuosina yhtään missään.
en olis ikinä uskonut sosun mua auttavan ku viimeks ku siellä asioin en saanu edes 20 euron ruokalappua kauppaan.![]()
![]()

Nää on kyllä tosi liikuttavia.Kumisilmä kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:35 pm Bird![]()
"Oon ollut kauan kyllästynyt siihen, että jotkut (täälläkin) kuvaa vassareita, vihervassuleita, feministejä yms. aina joksikin sinitukkaisiksi ties miksi"
mun eka väri keesiin oli sininen.semmosta tahnaa se väri.
no olin siis 15 ja kova punkkari joten kaljaa alle ja sit fleda kuosiin.
no vittu enhän mä muistanu huuhdella sitä väriä pois vaan lähdin steissille tahnat päässä ja kun satoi vettä ni olin koko ukko sininen![]()
spray maalilla punaseks keesi oli myös huono idea eihän maali lähde suihkussa pois ni joutu kaljuks vetääkuvassa minä ja timppa 85 sekä koulukuva 85 kuvaaja halus kuvata mua tyyliin tunnin ku halus mun kuvalla osallistua johonkin skabaan kuvat oli sit espalla esillä ja mun kuva tuli 4 aika hyvin
![]()
![]()
Paskat, Jari, mä mitään ilku. Jos mun teksti näyttää sun silmissä ylimieliseltä, niin se johtuu kuule siitä, että mua raskaasti vituttaa, että pohjimmiltaan fiksu hyväsydäminen jannu – jollainen sä olet – menee aivan helvetin hukkaan.Kumisilmä kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 7:15 pm
...ilkut ja puhut ylimielisesti mulle lähes vihjaat että olen tyyliin vajakki.
mä oon mikä oon mut ainakin olen itselleni ja muille äärettoman lähes inhoon asti rehellinen...
Olen unohtanut ihan Pyhät Nuket. Pitääkin alkaa taas kuuntelemaan.Kumisilmä kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 8:14 pm vittuunohdin ottaa eilisessä huumassa sekä diabetes että masis lääkkeet.
kuoppa tulee varmasti jos jää masis väliin oon kuitenkin syönyt seroxat 60mg eli max annosta yhtäsoittoa vuodesta 2003kelatkaa kuinka paljon noi lääkkeet on kehittyny 23 vuodessa.
eivät suostu vaihtaa joten näillä mennään.
jos niitä ottaa liikaa yhdenkin nappulan ni tulee välittömästi paniikkihäiriö tyylinen kohtaus.
jos taas unohtaa ottaa ni iskee kaikkien masis kuoppien äiti joka onneks on lyhyt tyyliin pari päivää.
piti lähtee kaljalle stadiin mut yks tuoppi keppanaa paikallisessa maistu kuselta ni meni maku.
lappari on paskin tiskivesi bisse mitä juonut ja koffin 3 ylivertaisesti paras.
eka humala oli 1985 join kuusi pulloa olutta.
oksensin lensin 71 dösästä ulos ja syöksyin lepakolla lavalle ku pyhät nuket soitti.
miksi niin tein no rakastuin johonkin tyttöön joka soittajan tyttis paitsi että sain kuulla seuraavat 5 vuotta et mun rakkauden ja intohimon kohde olikin mies bändin laulaja![]()
![]()
![]()
ttää kiertue
Eiköhän se vaan kerro stereotypioista, sininen tai vihreä tukka ja lävistyksiä on *yleensä* vasemmistolaisesti ajattelevan ihmisen. Ja tottakai kuka tahansa voi värjätä siniseksi ilman mitään poliittista agendaa. Ja värjääkin.Bird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:59 pm
Mulle se kiinnostava juttu on enemmän se, että ulkonäöstä yritetään joskus (täällä varsin usein?) päätellä ihmisestä kaikenlaista. Hiusten väri, lävistykset, vaatteet jne. voi joo kertoa jotain tyylistä tai alakulttuurista, mutta ei ne vielä kerro kovin paljon siitä, millainen ihminen niiden takana on. Sininen tukka voi tarkoittaa punkkaria, taiteilijaa, kapinallista, kokeilunhaluista tyyppiä, eläkeläisrouvaa tai ihan vain ihmistä, joka sattui tykkäämään sinisestä.Lisäksi... hiuksia värjää ne "oikeistolaisetkin".
Eli värjätkää vaan fledanne ihan rauhassa. Se ei ole se ongelma. Ongelma on lähinnä se, jos siitä tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisestä.
Jep kertoo, stereotypiat ja niin edelleen. Nään kuitenkin ongelmana sen, että tietyt jutut — kuten nää läski sinitukkaheitot, ei lopulta johda keskustelua yhtään mihinkään. Ne lähinnä vahvistaa niitä samoja stereotypioita ja leimoja, joista tässä puhutaan. Ei siis kovin hyödyllistä, päinvastoin.Perilla kirjoitti: Su Loka 04, 2026 9:33 am Eiköhän se vaan kerro stereotypioista, sininen tai vihreä tukka ja lävistyksiä on *yleensä* vasemmistolaisesti ajattelevan ihmisen. Ja tottakai kuka tahansa voi värjätä siniseksi ilman mitään poliittista agendaa. Ja värjääkin.
Samaahan vasemmisto täällä(kin) tekee: persu on lihava, huonokuntoinen työtön tai duunari, juo kaljaa ja hakkaa naisia. Tämä toistui tiettyjen ihmisten kirjoituksissa koko ajan, etkä näe? Ihan niin kuin PS kannattava ei voisi olla naapurin hulppeassa talossa asuva toimitusjohtaja.
Tätä samaa narratiivia vielä murhainfoa enemmän ilmaistaan Threadissa, jossa persua saa haukkua kuin vierasta sikaa. Tuolla politiikka alueella on ketju, jossa muutama esimerkki tuhansista täysin asiattomista PS haukkumisista ja omalla nimellään vielä. Sinitukka on oikeasti vielä pientä siihen vihaan verrattuna.
* Bird ketään ei kiinnosta sun esittämä "naapurintyttö " imago juttusi ihan oikeesti. Siis semmonen joka on : a hyvä perhe b koulut ns kireesti opiskellut c menestynyt ei selitä netissä niitä ..varsinkaan meidän hallitseva ikäluokka ei toimi niinBird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:59 pmNää on kyllä tosi liikuttavia.Kumisilmä kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:35 pm Bird![]()
"Oon ollut kauan kyllästynyt siihen, että jotkut (täälläkin) kuvaa vassareita, vihervassuleita, feministejä yms. aina joksikin sinitukkaisiksi ties miksi"
mun eka väri keesiin oli sininen.semmosta tahnaa se väri.
no olin siis 15 ja kova punkkari joten kaljaa alle ja sit fleda kuosiin.
no vittu enhän mä muistanu huuhdella sitä väriä pois vaan lähdin steissille tahnat päässä ja kun satoi vettä ni olin koko ukko sininen![]()
spray maalilla punaseks keesi oli myös huono idea eihän maali lähde suihkussa pois ni joutu kaljuks vetääkuvassa minä ja timppa 85 sekä koulukuva 85 kuvaaja halus kuvata mua tyyliin tunnin ku halus mun kuvalla osallistua johonkin skabaan kuvat oli sit espalla esillä ja mun kuva tuli 4 aika hyvin
![]()
![]()
![]()
Mä olin lapsena ja nuorena sellainen "naapurintyttö": ihan vaaleatukkainen, isot siniset silmät, mutta luonne ei ehkä ollut sitä niinkään.Lukioaikana kuitenkin värjättiin kavereiden kanssa hiuksiamme tämän tästä — oli vihreää, sinistä, violettia, punaista jne. Vanhemmat oli kauhuissaan. Puhtaasti punkkari en kyllä ollut enkä en kyllä spraymaalia päähäni laittanut
... mutta kaverin kanssa maalattiin kyllä spraymaaleilla spiraali mun huoneen seinälle — olin yhden vkonlopun kavereiden kanssa vuokramökillä, sinä aikana oli kummasti spiraali maalattu piiloon. Voi vanhempiparkoja.
![]()
Ja siis ettei tule väärää kuvaa: en pidä hiusten värjäämistä tai muutenkaan oman ulkonäön rajua muuttamista minään ongelmana.
Mulle se kiinnostava juttu on enemmän se, että ulkonäöstä yritetään joskus (täällä varsin usein?) päätellä ihmisestä kaikenlaista. Hiusten väri, lävistykset, vaatteet jne. voi joo kertoa jotain tyylistä tai alakulttuurista, mutta ei ne vielä kerro kovin paljon siitä, millainen ihminen niiden takana on. Sininen tukka voi tarkoittaa punkkaria, taiteilijaa, kapinallista, kokeilunhaluista tyyppiä, eläkeläisrouvaa tai ihan vain ihmistä, joka sattui tykkäämään sinisestä.Lisäksi... hiuksia värjää ne "oikeistolaisetkin".
Eli värjätkää vaan fledanne ihan rauhassa. Se ei ole se ongelma. Ongelma on lähinnä se, jos siitä tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisestä.