Ano Turtiainen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (George Lazenby)

Re: Ano Turtiainen

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Ano Turtiainen 2.10.2026: - Kysymys - mitä olet nähnyt? 1/3

Ne leikkaa teidän eläkkeet ja kaikki - Ano ja Minna Turtiainen perkaa kaksi kanavansa ajankohtaista kommenttia.

Laitetaan Anon perjantain videota nyt useammassa osassa. Tuo "tässä ajassa" on muuten uskovaisten - varsinkin vanhoillislestadiolaisten - ahkerasti käyttämä fraasi, vaikka Ano kommentoikin tässä enemmän tunkeutumisia kansanedustajien koteihin. Erikoista - joskaan ei ihmeellistä - on se, että Anon mukaan kotiintunkeutuja ei missään nimessä voi olla "venäläinen virkamies". Hänen mukaansa Supo on kaiken takana.

VKK_Ano_ei_se_todellakaan_oo_Venäjän_virkamies.jpg
VKK_Ano_ei_se_todellakaan_oo_Venäjän_virkamies.jpg (93.64 KiB) Katsottu 434 kertaa

Ano väittää, että hänen Töölön asuntoaan alettiin salakuunnella VKK:n perustamisen jälkeen, eli 2021-22 sen jälkeen, kun hänet oli erotettu perussuomalaisista.

Anon mukaan kaukana Helsingistä asuvat kansanedustajat ovat olleet nyt vainoharhaisia ja alkaneet heti syyttää Venäjää sen jälkeen, kun he ovat huomanneet Helsingin asunnoissaan käydyn. Missäänhän ei ole tarkennettu sitä, keitä mainitut kansanedustajat ovat tai ovatko he

"Sotapropaganda on todellakin mennyt yhdeksi suureksi vitsiksi, huh huh. Se ei todellakaan ole mikään Venäjän virkamies, joka siellä on mahdollisesti käynyt tarpeensa tekemässä jonkun kansanedustajan vessassa."

"Siellä on semmosia kansanedustajia, jotka menee kauheeseen paniikkiin tämmösistä, kun ne huomaa, että he ovat kauheassa kontrollissa, eivätkä tajua sitä, että heitä kuunnellaan."

Anon mukaan salakuuntelulla halutaan varmistaa se, että kansanedustaja pysyy ruodussa "tässä ajassa".

Ano väittää, että jopa häntä alettiin kuunnella salaa kansanedustaja-aikoina varsinkin sen jälkeen, kun hän oli perustanut VKK:n joulukuussa 2021.

Anon mukaan mikrofoneja oli asennettu hänen Helsingin Töölössä sijainneeseen työsuhdeasuntoonsa.

"Tajusin, että minua kuunneltiin. Sinne oli todennäköisesti asennettu semmosia laitteita mua pystytään kuuntelee. Supohan niin sanotusti turvaa kansanedustajia ja on kansanedustajien turvana varsinkin silloin kun sä oot Supon kanssa poliittisesti samaa mieltä."

Ano halusi olla kuitenkin askeleen salakuuntelijoita edellä. Hän alkoi laittaa asuntoon merkkejä, joista näki, jos asunnossa käytiin.

“Niistä (merkeistä) tuli semmoset vahvistukset, että siellä oli käyty."

"Intuitio oli vahvasti siinä mukana. En enää puhunut puhelimeen siellä asunnossa. Jos oli tarve puhua jotain tärkeitä puhelimella, niin puhuin puhelimeen ulkona tai esimerkiksi autolla ajaessa."

Venäjällä 2023 käydessä Ano ei ollut enää näin tarkka. Olihan toki kansanedustajuuskin takana. Moni Anoa pitempään seurannut muistanee videon, jossa Ano "avasi pankin Venäjällä". Videolla venäläinen "pankkityöntekijä" liitti Anon puhelimeen johdon, jolla venäläinen "nettipankki" asennettiin Anon puhelimeen. Todellisuudessahan kyse oli lienee arkaluontoisten kansanedustajatetojen kalastelusta.

Anon mukaan Supo vieraileekin kansanedustajien asunnoissa, koska se haluaa taata kansanedustajien turvallisuuden.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 12:11 pm Anon mukaan kaukana Helsingistä asuvat kansanedustajat ovat olleet nyt vainoharhaisia
Ihanko yhtä paljonkin vainoharhaisia kuin mitä itse Ano? :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 12:11 pm"Se ei todellakaan ole mikään Venäjän virkamies, joka siellä on mahdollisesti käynyt tarpeensa tekemässä jonkun kansanedustajan vessassa."
No eihän sen mikään "virkamies" ole tarvinnut ollakaan jonka Venäjä on voinut värvätä tekemään tihutöitään siellä sun täällä.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 12:11 pm"Siellä on semmosia kansanedustajia, jotka menee kauheeseen paniikkiin tämmösistä, kun ne huomaa, että he ovat kauheassa kontrollissa, eivätkä tajua sitä, että heitä kuunnellaan."
Ano meni kauheeseen paniikkiin jopa niinkin paljon että lähti karkuun kun olisi pitänyt vastuuta kantaa esimerkiksi velkojen maksuun liittyen.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 12:11 pmAno väittää, että jopa häntä alettiin kuunnella salaa kansanedustaja-aikoina varsinkin sen jälkeen, kun hän oli perustanut VKK:n joulukuussa 2021.

Anon mukaan mikrofoneja oli asennettu hänen Helsingin Töölössä sijainneeseen työsuhdeasuntoonsa.
Arvatenkaan Anolla ei ole minkäänlaisia oikeita todisteita tällaisenkaan väitteensä tueksi?
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:32 pm "tehdään se Suomi hyväksi meille suomalaisille elää."
Ai siis sellaiseksi Suomeksi josta vähintään osa olisi liitetty Venäjään, ja jossa koulut ja ammatit olisi laukkautettu, kirkot poltettu, sähköt poistettu, ja syöpähoitoinakin olisi voikukat?

Koska tämä nykyinen Suomi on kuitenkin vähemmän hullu, niin asunpas sitten mieluummin siinä. :D
Tarkastaja Levisi

Ano Turtiainen 2.10.2026: - Kysymys - mitä olet nähnyt? 2/3

Ne leikkaa teidän eläkkeet ja kaikki - Ano ja Minna Turtiainen perkaa kaksi kanavansa ajankohtaista kommenttia.

VKK_Ano_osa_Efraimia_taistelee_Efraimia_vastaan.jpg
VKK_Ano_osa_Efraimia_taistelee_Efraimia_vastaan.jpg (114.74 KiB) Katsottu 372 kertaa

Ano pohtii sanan “rus” alkuperää.

"Rus ei tarkoita Venäjää. Rus tarkoittaa suomalaisia, jotka on lähtenyt aikoinaan tuolta pakkosiirtolaisuudesta tänne Sydänmaan alueelle.Me ollaan aika iso kansa. Osa on täällä nyky-Venäjällä ja osa nyky-Suomessa, me ollaan ihan samaa porukkaa. Meillä on samat esi-isät ja esiäidit."

"Siellä Suomen maalla olevat suomalaiset, joiden jälkeläisiä minäkin pitkälti olen, niin niin hehän olivat 600 vuotta Ruotsin orjina.1800-luvun alussa venäläiset taistelivat meidät vapaaksi ja synnyttivät Finlandian eli Suomen kansakunnaksi. Suomen kieli virallistettiin ja paljon muita asioita tapahtui kun meidät synnytettiin kansakunnaksi."

“No miksi venäläiset - meidän siskot ja veljet - miksi ne ei niinku siinä kohtaa niinku liittänyt suomalaisia sitten ihan täysin tohon?”

Mun käsitys on se, että sen takia, et se oli jättänyt jälkensä se 600 vuotta olla sillä Ruotsin orjuudessa. Heille annettiin semmonen lahja."

"Mutta kun mentiin sata vuotta eteenpäin, niin alettiin olemaan siskoille ja veljille vaaraksi."

"Ruotsalaiset taas jallitti meitä ja sitten jouduttiin jopa sotaan ja sotakorvaukset maksamaan ja luovuttamaan sitten osia Suomesta.”

"Se mikä Suomen alueella syntyneet suomalaiset erottaa (Venäjän alueella syntyneistä suomalaisista?) on se, että meillä on säilynyt se alkuperäiskieli lähempänä, vaikka ei nykyinen suomikaan ole sitä alkuperäiskieltä."

"Jos mennään reilusti yli tuhat vuotta taaksepäin tästä ajasta, niin me ollaan puhuttu venäläisten kanssa samaa kieltäkin."

Tässä vaiheessa Minna huomauttaa, kuinka Ano on unohtanut kokonaan Suomen itsenäistymisen ja hypännyt käsittelemään toista maailmansotaa.

Anon mukaan historian kertaaminen ei nyt ollut "se pointti", vaan osoittaa se, mikä Suomessa asuvia suomalaisia ja Venäjällä asuvia suomalaisia erottaa.

Anon mukaan sana “rus” tarkoittaa suomalaista.

"Me ollaan nyt tässä aika kauan pyöritty täällä Moskovan ympäristöss ja Moskovassa. Päivittäin saa edelleenkin ihmetellä sitä, että ihan täysin suomalaista porukkaa tää niinku se sama kun menisi Kuopion torille, Mikkelin torille tai missä vaan Suomessa. Niin saman näköistä porukka on. Ainoastaan kieli erottaa, ollaan ihan samaa porukkaa."

Mikkelin_tori_1961.jpg
Mikkelin_tori_1961.jpg (183.67 KiB) Katsottu 372 kertaa

"Me kaikki suomalaiset ollaan samaa porukkaa. Me ollaan lähdetty pakkosiirtolaisuudesta tänne sydänmaan alueelle. Sydänmaatahan on Venäjän lisäksi Suomen alue isolta osaltaan siihen kuuluu myös osa Kiinaa. Tää on iso, iso, iso tää sydänmaan alue."

Anon kertaa historiaa ja selittää, kuinka Sydänmaa on jo useita kertoja ollut hyökkäysteb - Anon termeillä “hyökkimisen” - kohteena.

“Miksi sinne on yritetty hyökkiä? Sen takia, että ennen vanhaan kaikki kuninkaat on tienneet sen, että se joka hallitsee sydänmaata eli tuota aluetta, hallitsee koko maailmaa. Se on se syy, miksi ne halutaan ja se on se syy myös, että miksi venäläisiä, eli meitä suomalaisia, halutaan pilkkoa pieniksi osiksi ja yritetään hallita.”

"Tuolla tiedetään keitä me ollaan. Elikkä nyt on löytynyt se piilossa ollut heimo eli Efraim."

"Me ollaan Efraimia."

Ano kehottaakin seuraajiaan lukemaan historian kirjaa, eli Vanhaa testamenttia, jossa kerrotaan Efraimin tarina ja se, mitä Efraimilla - ja hänen seuraajillaan - on edessä.

Ano kertoo, että hänelle on näytetty asioita, joista piirtyy jonkinlainen "kokonaiskuva". Hän on saanut nähdä myös monenlaisia välähdyksiä tulevasta, mutta niitä hän ei halua seuraajilleen enempää avata.

“Efraim on se taho, joka tulee hallitsemaan maailmaa. Efraim nyt valitettavasti hallitsee myöskin tällä hetkellä sitä sydänmaata ja kaikki vanhat kuninkaat on tiennyt, että se kuka hallitsee sydänmaata, se hallitsee koko maailma."

"Ja tää on mun vastaus tähän, että sitten mitä olen nähnyt niin isossa kuvassa. Mulle on väläytelty asioita, mutta en mee niihin väläyksiin sen pidemmälle, mutta monien, monien asioiden yhteydessä minulle on väläytetty asioita."

Ano kehottaa seuraajiaan katsomaan "kuinka hullua toiminta Suomessa on". Suomessakin tulisi tajuta, kenen kanssa nyt halutaan taistella.

“Ne puhuu ydinaseista, ne leikkaa teidän eläkkeitä ja kaikkea ja laittaa rahat aseisiin rahaa sitä vastaan, jolle tulee maailman valtikka.”

“Me ollaan samaa porukkaa. Kuinka oikeasti saatanan pihalla on tää porukka Suomessa?”

“Ihan sairaita”, Minna lisää.

VKK_Anolle_tulossa_maailman_valtikka.jpg
VKK_Anolle_tulossa_maailman_valtikka.jpg (71.51 KiB) Katsottu 372 kertaa

Anon mukaan "meille" eli Efraimille on siis tulossa maailman valtikka.

"Te ootte osa Efraimia ja te taistelette sitä Efraimia vastaan, jolle on siis on tulossa maailman valtikka, kun meidän pitäisi nimenomaan yhtenä kansana alkaa taistella sitä pahaa, kirottua maailmaa vastaan."

"Meidän pitäs yhtenä kansana taistella pahaa maailmaa vastaan joka on kirottu. Osa Israelin heimoista on kirottu. Efraim ei ole kirottu, päinvastoin se on siunattu."

"Meille on tulossa se maailman valtikka!"

Päivämääriäkin on Anolle annettu, mutta niitä ei Ano voi liittää mihinkään, mutta ne toimivat Anon mukaan kannustimina siihen, miten hän toimii.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Virdon
Frank Columbo

No eipäs taida metsien yrteistä olla juurikaan apua kun sitä näköjään jälleen maailman valtiuudesta haaveillaan muun naurettavan kötinän lisäksi.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm "Rus tarkoittaa suomalaisia"
Varmaanhan se Anon vinksahtaneessa mielikuvitusmaailmassa näin onkin.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pmAnon mukaan historian kertaaminen ei nyt ollut "se pointti"
Pointti näkyisi olevan se, että kaikenlaista opetusta vihaava Ano yrittää leikkiä historianopettajaa, ja haluaa "opettaa" muille itse keksimäänsä historiaa.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm"Me ollaan nyt tässä aika kauan pyöritty täällä Moskovan ympäristöss ja Moskovassa. Päivittäin saa edelleenkin ihmetellä sitä, että ihan täysin suomalaista porukkaa tää niinku se sama kun menisi Kuopion torille, Mikkelin torille tai missä vaan Suomessa. Niin saman näköistä porukka on. Ainoastaan kieli erottaa, ollaan ihan samaa porukkaa."
Ano hei, ei me haluta yhdistyä siihen Venäjään vaikka kuinka yritätkin vakuutella meitä "ihan samaksi porukaksi". :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm“eli meitä suomalaisia, halutaan pilkkoa pieniksi osiksi ja yritetään hallita.”
Niinhän se Ano haluaa että Suomi pilkottaisiin osiin ja että hallinta siirtyisi Venäjälle.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm"Me ollaan Efraimia."
Rus, Efraim, aidot israelilaiset...kylläpäs meistä onkin kerrassaan moneksi! :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pmAno kertoo, että hänelle on näytetty asioita, joista piirtyy jonkinlainen "kokonaiskuva". Hän on saanut nähdä myös monenlaisia välähdyksiä tulevasta, mutta niitä hän ei halua seuraajilleen enempää avata.
No kyllä olisikin hyvä jos Ano ei kaikkia hulluja juttujaan julki toisi. Hän voisi kyllä jollekin auttavalle taholle kertoilla näistäkin "välähdyksistään".
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm“Ne puhuu ydinaseista”
No eipäs ne ainakaan väitä että Suomeen olisi salaa kätketty ydinaseita.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm"Meille on tulossa se maailman valtikka!"
No tätäkinhän Ano on jo monesti toistellut. Missäkähän se oikein vaan viipyy ja viipyy...liekö Posti hukannut koko lähetyksen?
Tarkastaja Levisi

Ano Turtiainen 2.10.2026: - Kysymys - mitä olet nähnyt? (3/3)

Tässä viimeinen kolmannes Anon pitkää paasausvideota. Ano kuulostaa yhä enemmän lahkolaiselta saarnaajalta. Heti - melkein varkain - tämän lurittelun jälkeen Ano alkaa kysellä seuraajiltaan, mikä on "Rus" eli Rusista julistaminen alkaa tämän kaiken jälkeen. Olisiko intuitio laittanut Anon julistamaan Rusista ja sen historiasta, etteivät "siskot ja veljet" vaarantuisi. Omituinen juttu on myös se, että Ano ei näe Venäjää Ukrainassa tappamassa omia siskoja ja veljiään.

VKK_Ano_porkkanaa_kärsimyksen_keskellä.jpg
VKK_Ano_porkkanaa_kärsimyksen_keskellä.jpg (72.31 KiB) Katsottu 290 kertaa

Seuraaja kysyy Anolta, voisiko tämä “kertoa onko se meidän itsehallintoalue vai lähdetäänkö kauemmas?” Seuraaja haluaa siis kuulla, millaisia asioita Anolle on näytetty.

"Joo, kiitos kommentista. Eka mä meinasin, että en tähän vastaan, mutta olisihan se tuota tavallaan koen, että olisi väärin, jollen tähän vastaa mitään. Elikkä sitten kysymys koskien mitä olen nähnyt. No siihen mä voin vastata jotakin."

"Mulla ei oo näytetty semmosta kokonaiskuvaa, mutta mulle piirtyy tavallaan semmonen kokonaiskuva asioista, joita mulle näytetään, kun mua ohjataan niinu aina asia kerrallaan ja ajankohta kerrallaan eteenpäin. Paljon siihen näkemiseen liittyy myöskin semmosta, että mä jaksan esimerkiksi tehdä tätä työtä, mitä mä tein jo eduskunnassa ja jopa ennen eduskuntaa."

"Ja nyt tässä ymmärryksessä, kun se tehtävä on välillä niinku raskaampi, niin siitä tietenkin tarvitaan tarvii olla tiedossa se tuleva palkinto. Tässä matkan varrella elämän aikana niin sitten tämmösiä palkintoja väläytetty ennen kuin olin mukana politiikassa."

"Minnakin varmaan muistaa ajan, kun mä lottosin ihan älyttömästi ja se liittyy siihen, että mulle oli näytetty tai on näytetty, että jotain todella todella isoa tulee tapahtumaan. Mä kuvittelin, että se on joku lottovoitto. Sitten tajusin, että joku lottovoitto tai jättipotin voittaminen ei ole mitään sen rinnalla, mitä on edessä. Se on kantanut mua tekemään tätä työtä, kun on näytetty mitä tulee."

Minnan mukaan luvattu palkinto “ei koske rahaa” vaan isompia asioita.

Palkinto saa Anon tekemään työtä sekä pitää häntä ohjauksessa. Anon mielestä on mahtavaa, että hänelle annetaan tai näytetään välillä myös “porkkanaa”. Mutta Anolla ei silti ole lupaa kertoa ihan kaikkea sitä, mitä hänelle on näytetty-

"Se kokonaiskuva joka mulla on näytettyjen juttujen perusteella, se voi vielä tarkentua, se voi laajentua vaikka minkälaiseksi."

VKK_Ano_laajentua_vaikka_minkälaiseksi.jpg
VKK_Ano_laajentua_vaikka_minkälaiseksi.jpg (71.46 KiB) Katsottu 290 kertaa
Tarkastaja Levisi

VKK_Ano_pesulahinnat_nousussa.jpg
VKK_Ano_pesulahinnat_nousussa.jpg (91.31 KiB) Katsottu 280 kertaa

Sunnuntaiaamuna julkaistulla videolla Ano ja Minna kiertävät autolla Moskovaa. Molempia vituttaa, kun autojen pesuhinnat autopesulassa on nousseet. Vielä elokuun alussa - jolloin Turtiaiset myös tekivät videota pesulasta - auton pesuun upposi tuhat ruplaa.
Nyt halvimmasta pesusta piti pulittaa 1800 ruplaa, mikä saa Anonkin mietteliääksi. Huomatkaa että Ano on laittanut autossakin päälleen paksun farkkutakin. Päivät ovat kylmenemässä ja ihana Balashikhan talvi on toivottamassa Turtiaisian tervetulleiksi Moskovan toivottavasti kylmään talveen.

VKK_Ano_auton_peilien_pesu.jpg
VKK_Ano_auton_peilien_pesu.jpg (78.55 KiB) Katsottu 280 kertaa
Sippiviulunsoittaja
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Sippiviulunsoittaja »

Tästä Anon jutusta minulla on yksi mielipide; oikea tai väärä, jää lukijan arvottavaksi.

Olin itsekin muuttamassa Venäjälle n. 30v sitten, ikää silloin alle 40v. Venäjänkieli (muutama muukin kieli) kulki hyvin arkitasolle asti, liikennepäällikkönä Suomessa hoitamassa idän rahtiliikennettä, kaikki hyvin. Henki kulki, suoli toimi. Minua houkuteltiin 90-luvulla Moskovaan ilmailujuttuihin kouluttajaksi, kävinkin testeissä ja lupasin tulla, melkein jätin vuokra-asuntoni pois, mutta sitten törmäsin filmitähden näköiseen hyvään, viisaaseen, korkeasti sivistyneeseen naiseen Stadissa. Siinä pieni katkarapupilini vei isoa lihaani, jäin mieluummin kauniin ulkosynnyttimen viereen Stadiin kuin Venäjälle ilmailuhommiin. Siinä lyhyt historiani.

Maailmantilanne on nyt huonoissa, ainoat hyvät neekerivapaat paikat lienevät Kiina ja Venäjä, Japanikin varmasti. Aussit ja NZ ehkä. Olemme rouvani kanssa pohtineet eläkepäiviemme muuttoa jonnekin EUn sisällä (Ranskan dom-tomit), Venäjä, saas nähdä. Tai sitten vaan Stadissa kotokulmilla

Venäjä olisi meille mieluisin (rouvaa jo värvättiin Sotshin yliopistoon kieltenopettajaksi), eikä Venäjä ole mikään paha asia. Samanlaisia ihmisiä kuin mekin, samat arvot ja periaatteet, kunhan elellään rauhassa ja hoidetaan asiat, niillä pärjätään. Kaikki kunnia Anolle muutostansa. Olisinpa minäkin yhtä rohkea.

Ongelma on nyt lännen suunnalla.

Ei mulla muuta sitten tässä taas.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Su Loka 04, 2026 11:50 am "Mä kuvittelin, että se on joku lottovoitto."
No, eipäs ollut lottovoitto, vaan olikin suuret velat joita karkuun paettiin.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Su Loka 04, 2026 12:00 pm Molempia vituttaa, kun autojen pesuhinnat autopesulassa on nousseet.
Ja eipäs ole edes oma auto jota pitää puunailla alati kallistuvilla kustannuksilla. :D
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Su Loka 04, 2026 11:50 am "kun mua ohjataan niinu aina asia kerrallaan ja ajankohta kerrallaan eteenpäin."
Mielenterveysongelmat vai Venäjä? Neköhän ne vievät Anoa kuin pässiä narussa yhdessä tahi erikseen, vai olisiko vielä jokin muukin taho jonka ohjauksessa hän olisi?
Öyhö
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Loka 03, 2026 4:09 pm "Rus ei tarkoita Venäjää. Rus tarkoittaa suomalaisia, jotka on lähtenyt aikoinaan tuolta pakkosiirtolaisuudesta tänne Sydänmaan alueelle.Me ollaan aika iso kansa. Osa on täällä nyky-Venäjällä ja osa nyky-Suomessa, me ollaan ihan samaa porukkaa. Meillä on samat esi-isät ja esiäidit."
No nyt on Anolla oikein suur-rus-Suomi. :mrgreen: :mrgreen:

Väittävät että viikingit valloittivat Kiovan. No, miten vaan, ehkä Kiova antaa nyt Novgorodille takaisin.

Toi sama kansa-argumentti on muuten Venäjän propagandassa semmoinen toistuva mukaveljellinen komponentti. Ideana on kiistää muiden kansalliset identiteetit ja perustella sitä, että Moskova valtaa Kiovan tai vaikka Skandinavian, kun ollaan kaikki samaa Roslagen-Rurik-ruotsalaista kansaa. Ei mulla mitään veli venäläistä vastaan ole kun pysyy rajan takana, mutta Putin on ryöstäjä, joka ryöstää venäläisiäkin, ei ole tervetullut.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Tarkastaja Levisi

Ano Turtiainen 4.10.2026: - Miksi polttoaineen hintojen nousuun ei puututa Suomessa?

Teiltä ryöstetään nyt viimeisetkin - Ano ja Minna Turtiainen käyvät tankkaamassa auton Moskovassa ja Ano kertoo samalla miksi Suomessa ei puututa polttoaineen hintojen nousuun - vaan päinvastoin - siellä halutaan, että hinnat nousisi lisää.

VKK_Ano_itäiset_siskot_veljet_pelastaa.jpg
VKK_Ano_itäiset_siskot_veljet_pelastaa.jpg (84.91 KiB) Katsottu 78 kertaa

Ano käy krapulaisena Minnan kanssa tankkaamassa Johan Bäckmanin autoa.

Tankkaaminen antaa Anolle taas hyvän syyn vouhottaa menoveden hinnoista Moskovassa.

Toki Ano myös pelottelee suomalaisia loputtomalla polttoaineen hinnan nousulla.

“Täysrystö on joka suhteessa joka puolella menossa”, Ano tiivistää raspean karhealla pontikkakrapulaisen äänellä.

Suomen päättäjät ovat Anon mukaan kansan vihollisia, jotka haluavat, että bensan hinta nousee.

“He ovat teidän ryöstäjällä töissä”, Ano jylisee.

VKK_Ano_bensakuitti_Moskovasta.jpg
VKK_Ano_bensakuitti_Moskovasta.jpg (67.47 KiB) Katsottu 78 kertaa

Anon mukaan suomalaisten ryöstäminen on lopulta ihan hyvä asia.

“Se on meille suomalaisille hyvä. Nyt teiltä viedään niinku kaikki ihan ihan tarkoituksella. Nyt on viimeinen aika.”

Ano on katsonut Jethro Rostedtin ohjelman jaksoa, jossa Jethro tankkaa autoaan Espanjassa. Ano messuaa, kuinka polttoaineen verotusta on kevennetty jopa Espanjassa.

Ano selittää, kuinka hän tietää, kuinka Suomessakin jo “tiedetään isoissa pöydissä, että mikä Suomen kohtalo on”.

“Minäkin tiedän sen, mikä se nykyisen virallisen Suomen kohtalo on, minä näen pidemmälle ne asiat”, hän vouhkaa.

“Kohta teitä ei enää kukaan pysty ryöstämään”, Ano aloittaa.

“Kohta on tilanne semmoinen, että teitä ei enää pystytä ryöstämään”, hän toistaa.

Apua on Suomessa asuville luvassa.

“Meidän itäiset siskot ja veljet tulee ja pelastaa meidät”, Ano messuaa.

Anon mukaan ei ole muuta vaihtoehtoa.

“Te olette heille turvallisuuska. Te olette liittoutuneet semmosten juttujen tai semmosten tahojen kanssa, jotka harrastaa semmoista toimintaa, johon Venäjä voi YK:n sääntöjen mukaan puuttua.”

Ano myös väittää, että kyseiset YK:n perustusasiakirjan artiklat, joita Tuija Suni on vastikään esitellyt, takaavat sen, että Venäjällä on Neuvostoliiton "oikeusperäinenenä perillisenä" täysi laillinen oikeus “erikoisoperaatioon Ukrainassa”.
VKK_Ano_Tuijan_mielipuolista_mölinää.jpg
VKK_Ano_Tuijan_mielipuolista_mölinää.jpg (133.83 KiB) Katsottu 75 kertaa

Tuija Suni:

YK:n peruskirjan 106. ja 107. artikla antavat Venäjälle, toisen maailmansodan voittajavaltion oikeusperäisenä perillisenä, oikeuden ryhtyä mihin tahansa toimenpiteisiin, myös sotilaallisiin, Saksaa, Unkaria, Itävaltaa, Romaniaa, Bulgariaa, Suomea, Kroatiaa, Sloveniaa, Tšekkiä, Latviaa, Viroa, Liettuaa ja Ukrainaa vastaan, jos nämä maat pyrkivät elvyttämään natsismia. YK:n pääsihteeri António Guterres yllättyi kuullessaan Putinilta, että YK:n peruskirjassa on artikla, joka mahdollistaa venäläisen sotilasoperaation toteuttamisen Ukrainassa.

VENÄJÄLLÄ ON OIKEUS RANKAISTA NATSEJA MISSÄ TAHANSA (YK:n peruskirjan mukaan) Nürnbergin oikeudenkäynti tuomitsi rikollisiksi kaikki ne, jotka taistelivat Yhdistyneitä kansakuntia vastaan ja tekivät kansanmurhaa. Suurin kansanmurha kohdistui neuvostoliittalaisiin. YK:n peruskirjan 106. ja 107. artikla antavat toisen maailmansodan voittajavaltioille – Neuvostoliitolle, Yhdysvalloille, Iso-Britannialle ja Kiinalle – oikeuden ryhtyä toimenpiteisiin niitä vastaan taistelleita valtioita vastaan, jotta voitaisiin estää toimet, joiden tavoitteena on muuttaa toisen maailmansodan tuloksia.

Erityisesti sotilaallisen voiman käyttöä näitä valtioita vastaan on sallittu. Tämän toteuttamiseksi riittää, että muut kolme voittajavaltiota TIEDOTETAAN, mutta heidän suostumustaan ei tarvita. Venäjä, Neuvostoliiton OIKEUSPERÄINENENÄ perillisenä, voi myös käyttää voimaa valtioita vastaan, jotka pyrkivät muuttamaan Euroopan Yaltan ja Potsdamin järjestelmää. Venäjä voi estää natsismin elvyttämisyrityksiä Saksassa, Unkarissa, Romaniassa, Itävallassa, Bulgariassa, Suomessa, Kroatiassa, Sloveniassa ja Tšekissä, jotka toimivat Böömin ja Määrisin suojelualueina sodan aikana.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Loka 05, 2026 7:35 pm Anon mukaan suomalaisten ryöstäminen on lopulta ihan hyvä asia.
Ainahan sitä maanpetturi on halunnut maanmiehilleen pelkkää pahaa esimerkiksi haluamalla että Venäjä hyökkäisi Suomeen varastamaan jälleen alueita.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Loka 05, 2026 7:35 pm“Kohta on tilanne semmoinen.
Vuosien ajan on Turtiainen julistellut että kohta niitä hänen agendansa mukaisia asioita tapahtuu, mutta aina ne on vaan jäänyt tapahtumatta. :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Loka 05, 2026 7:35 pmVenäjällä on Neuvostoliiton "oikeusperäinenenä perillisenä" täysi laillinen oikeus “erikoisoperaatioon Ukrainassa”.
Seuraavaksi varmaan väittävät että Venäjällä on täysi laillinen oikeus tehdä niitä lukemattomia sotarikoksia Ukrainassa.

Suomellapa on ollut oikeus liittoutua muiden kanssa sotaisaksi ryhtyneen naapurinsa aiheuttaman uhan takia.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Loka 05, 2026 7:35 pm VENÄJÄLLÄ ON OIKEUS RANKAISTA NATSEJA MISSÄ TAHANSA
Ai onko Venäjän lukuisat siviileihin kohdistuvat sotarikostelut "natsien rankaisemista"?

Anossa ja kaltaisissaan on kyllä natsimaisia piirteitä. He tuntuvat pitävän siviilien tuhoamisesta joukoittain.
Vastaa Viestiin