Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Doctor Lecter kirjoitti: Tuo lauseeni oli ns. irrallinen tsoukki, heitto, ja kertoi lähinnä sen, että on olemassa tuo mainittu rekisteri ja jos joku joskus mahdollisesti saa sen luettavakseen, niin laittakoot vaikka minulle yksityispostissa tiedot siitä miten ja keneltä onnistui saamaan ao. luettelon...
Eikös tuollainen toiminta olisi laitonta tai vähintäänkin moraalitonta ja siten täysin vastoin korkeatasoista Minfo-eetosta! :shock:
rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja rokka »

Tämä surullinen tapaus on minua liikuttanut kovasti viimeaikoina. Luulen, että tyttö on lähtenyt auton kyytiin ja hänet on kenties raiskattu ja tapettu. En usko, että hän elää, vaikka toivoisinkin niin. Onko kellään mitään uutta tietoa tästä tapauksesta?
-Heittämällä läpi-
atzq92
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja atzq92 »

eipä mitään ihmeellistä oo kuulunu. Kyllä KRP varmaanki yrittää vielä mutta jos on tekijä mutta näyttöä ei tarpeeks ni no can do.

ankaran koppihoidon toivossa siis
StillGoingStrong
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 1:26 pm

Ihmeellistä

Viesti Kirjoittaja StillGoingStrong »

Todella ihmeellistä, etteikö muka riidan jälkeen isä olisi saunottuaan jututtanut poikaansa. Ainakin yleensä sosiaalisessa käytöksessä ovet paukkuen lähteminen aiheuttaa huolta ja murhetta kaikissa.

Onhan se lähteminen ollut silloin viesti kaikille talossa olleille, että ei kiinnosta teidän seura. Kyllä siihen nyt jollakin tavalla pitäisi reagoida.

Isä soittelisi, kävisi katsomassa kyliltä. Ottaisi selville ottiko tyttö tarpeeksi kamppeita, onko rahaa, millä menee ja muutenkin aikatauluista.

Ihan uskomatonta käytöstä, että tytär lähti ovet paukkuen prejantai-iltaan. Valtatie vieressä. No katsotaampa parin päivän päästä jos vaikka alkais soitella. Ainakin se kertoo jostakin jotain.

Isä vielä viestittää muuten olevansa todella huolellinen perheen isä, jotenkin kertomus ei istu siihen olemukseen, minkä mies antaa itsestään ulkopuolelle.
!One Love!
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Helppo näin jälkiviisaana ihmetellä isukin käytöstä. Täytyy kuitenkin muistaa, että henellä oli 3-vuotiaskin huollettavana ja täysin perusteltu syy olettaa Piian menneen ystäväperheen luokse tai omille retkilleen. Ajan henkikin oli kovasti toinen, ei ollut kännyköitä tuolloin. Jotenkin minusta tuntuu, että mistään kovin isosta riidasta ei ollut kysymys, kun sanottiin sen tulleen tv:n katselusta. Vaikea uskoa, että tapahtumien kulku olisi muuttunut, vaikka katoamisilmoitus olisi tehty jo samana päivänä.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Ja ehkä isukki oli oppinut, että jos Piia jostain suuttui niin oli parempi antaa tytön vain vähän rauhoittua ensin. Ja monet haluaa pitää yllä hyvää perhedylliä, eikä ehkä heti halua soitella Piian kaverin perheelle:"Meidän tyttö on kadoksissa, sattuuko olemaan siellä teillä?"
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
js87
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Marras 21, 2008 6:00 pm
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja js87 »

Olin vähän ihmeissäni kun löysin tälläisen väittämän....
:shock:

Kuka on tälläistä keksinyt?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0038874953
tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Viesti Kirjoittaja tempura »

js87 kirjoitti:Olin vähän ihmeissäni kun löysin tälläisen väittämän....
:shock:

Kuka on tälläistä keksinyt?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0038874953
Kaikenlaista sitä netistä löytyykin...
Humpuukia lienee.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

^^ Eihän tuohon kukaan voi uskoa.. Suomi24:sen laatu taas nähtiin tässä :roll:
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Jahas, eka viesti tälle palstalle.
PaulaDrew kirjoitti:Uskon, että pienellä paikkakunnalla adventistit ja Jehovan todistajat ovat olleet läheisissäkin tekemisissä keskenään. Nämä uskonsuuntaukset ovat hyvin samantyyppisiä, itse asiassa Jehovan todistajat -liike on osittain lähtöisin adventismista. Luulenpa, että molempien liikkeiden nuoret ovat mieluummin hengailleet keskenään kuin ns. tavisten kanssa. Piia on hyvin vonut jopa käydä adventistien tilaisuuksissa.
Näin aikoinaan jehovantodistajaksi kasvatettuna olen sitä mieltä että jt-nuoret ja adventistinuoret tuskin olivat juurikaan tekemisissä keskenään. Adventismi ei ole niin tuttua mutta ainakin jehovalaisilla on hyvin voimakas "me olemme oikeassa ja muu maailma saatanan vallassa" -henki, ja kanssakäymistä muiden ihmisten - etenkin eri uskovaisten - kanssa pyritään rajoittamaan minimiin. Paitsi tietty käännytys on sallittua.

Tuosta Suomi24:n jutusta taas, en ihmettelisi vaikka pitäisi paikkansakin. Moni jt-nuori kapinoi kuitenkin rajoittavaa uskonnollista ilmapiiriä vastaan ja saattaa jopa karata kotoa. Onhan tuo uuden elämän aloittaminen toisella nimellä tietysti melkoinen temppu, mutta mahdollisuuksien rajoissa mielestäni.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Jos tuo olisi totta kai siitä olisi muuallakin esimerkiksi joissakin lehdissä eikä vaan suomi24:n palstalla jossa jutut on usein kaikkea muuta kuin totta.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Kyllä on sen verran utopistinen ajatus, ettei Piia olisi edes poliisille itsestään ilmoittanut, että hengissä ollaan, kun vielä vuosien jälkeenkin häntä kaipaillaan. Kuitenkin hän olisi jo aikuinen, joka ei toimi enää niin kuin ajattelematon pikkulapsi.

Ihan täyttä puppua sanoisin tuon Suoli24:n kirjoituksen olevan.

Kaikki on toki mahdollista, mutta tuo asia menee kyllä jo niin korkealentoiseksi, että huhhuh.
Quis custodiet ipsos custodes?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

tempura kirjoitti:
js87 kirjoitti:Olin vähän ihmeissäni kun löysin tälläisen väittämän....
:shock:

Kuka on tälläistä keksinyt?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0038874953
Kaikenlaista sitä netistä löytyykin...
Humpuukia lienee.
Kuinkas tämä olisi edes käytännössä mahdollista?

Alaikäinen penska karkaa omille teilleen ihastuksensa kanssa ja jatkaa elämäänsä ilman sotua?
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Mun mielestä tuo pikkutyttö ei edes ole Piian näköinen.

Enkä usko, että omasta tahdostaan kadonnut ja nimensä vaihtanut ihminen laittaisi lapselleen oman entisen nimensä.. Jos taas Piia ei olisi vaihtanut nimeään, ei hänellä voisi olla saman nimistä lasta kuin on itse.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Johnny_B kirjoitti: Näin aikoinaan jehovantodistajaksi kasvatettuna olen sitä mieltä että jt-nuoret ja adventistinuoret tuskin olivat juurikaan tekemisissä keskenään. Adventismi ei ole niin tuttua mutta ainakin jehovalaisilla on hyvin voimakas "me olemme oikeassa ja muu maailma saatanan vallassa" -henki, ja kanssakäymistä muiden ihmisten - etenkin eri uskovaisten - kanssa pyritään rajoittamaan minimiin. Paitsi tietty käännytys on sallittua....

....Tuosta Suomi24:n jutusta taas, en ihmettelisi vaikka pitäisi paikkansakin. Moni jt-nuori kapinoi kuitenkin rajoittavaa uskonnollista ilmapiiriä vastaan ja saattaa jopa karata kotoa....
Minullakin on JT-sukulaisia, mutta meillä "jästeillä/taviksilla" ei ole juurikaan tekemisissä sukulaistemme kanssa, paitsi silloin, kun joku sukulainen pyrkii kyläilemään tai ottamaan yhteyttä jollakin tavalla taka-ajatuksena käännyttää meitä "maailman onnellisimman kansan" yhteyteen tai edes täyttämään omia kuukausittaisia "kenttätyötuntikiintiöitä" täyteen.
JT-kirjallisuuden tyrkkääminen ovelta ovelle-saarnamisten lomassa kutsutaan "kenttäilyksi". Vastaan tulee mitä erilaisimpia asukkaita, jotka saattavat usuttaa verihurttansa puremaan jehovantodistajia tai uhkailla aseilla heitä. Valtakunnansalissa on käytävä kolmesti viikossa tarkalleen tiettyinä tunteina. Ei saa myöhästyä edes pari minuuttia. Lisäksi seurakuntalaisia kehoitetaan antamaan pieni rahalahjoitus valtakunnansalin kassaan viikoittain tai kuukausittain.

Ei kiitos semmoiselle elämälle. :?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Lukittu