Jyväskylässä 45-vuotias nainen kateissa.

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
ylälauteiden mies
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:39 pm

Jyväskylässä 45-vuotias nainen kateissa.

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

Lauantaina on kadonnut Jyväskyläläinen 45-vuotias Anne Jartti, ohessa linkki paikallislehden artikkeliin aiheesta.

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... lta/345401

Liekö vaan lähtenyt ex. tempore jonnekin reissuun ilmoittamatta tuttavilleen/omaisilleen ennalta.

Toivottavasti kaikki ok.
Tulikettu
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Elo 30, 2008 6:36 pm

Viesti Kirjoittaja Tulikettu »

Laitetaas kuva vielä tähän:

Kuva
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

laitetaanpa koko artikkeli tähän:
Anne Jartti katosi Tellervonkadulta
28.1.2009 10:09

Poliisi kaipaa tietoja lauantaina Jyväskylästä kotoaan Tellervonkadulta kadonneesta Anne Katriina Jartista. 45-vuotias Jartti on pituudeltaan 165 cm, ruumiinrakenteeltaan normaalivartaloinen ja hänellä on ruskeat hiukset. Katoamishetken vaatetuksesta ei ole varmaa tietoa.

Katoamiseen liittyvistä havainnoista tai tiedoista pyydetään ilmoittamaan Keski-Suomen poliisilaitoksen numeroon 071 8748 644.
kyseinen nainen on tutun tuttu. näin hänet tuntevia ihmisiä eilen ja sanoivat että kotiin oli jättäny puhelimen, lompakon, avaimet jne. että tuskin on reissuun lähtenyt. asunnossa on käyty ja sieltä ei naista löytynyt, ainoastaan tavarat. tutut kertoivat että kyseinen nainen on ollut masentunut ja itse veikkaan ettei tule hengissä enää löytymään.
muistaakseni on jotain tilastoja siitä että tällaiset itsemurhakandidaatit löydetään yleensä kilometrin säteeltä kotoaan.

alettiin sitten kavereiden kanssa miettiä mahdollisia paikkoja. taulumäen metsä on vilkasta koiraihmisten lenkkeilyaluetta ja tuomiojärvi on jäässä. olen 97% varma että nainen löytyy tourujoesta tai sen rannalta, joki on talvisinkin sulana. tunnen tourujoen luontopolun kuin omat taskuni ja ajattelin käydä siellä kiertelemässä ellei henkilöä ennen viikonloppua löydetä.

oisko jkl:n minfolaisista kukaan kiinnostunu lähtemään viikonloppuna mukaan tourujoelle? kävelin just äskön luontopolun pään ohi ja katselin että muutamat jalanjäljet sinne vie. polulla ei ole talvikunnossapitoa. ei ole satanut luntakaan lauantain jälkeen, että jos tuolla on ni luulis löytyvän. mikäli ruumis on tourujoessa ni kauanko se vie ennenku pulpahtaa pintaan? mahdollista sekin että on jäänyt johonkin pyöränromuun tms. pohjaan kiinni.. en näitä pohdintojani naisen tuttaville kertonut, olivat melko järkyttyneessä tilassa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Hitsh. Kun asuisin edes siellä päin olisin oitis mukana koiran kanssa.
Täytyy vain toivoa, että löytyisi ennen etsintää ja vielä elossa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
welmu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 18, 2008 10:59 pm
Paikkakunta: Middle of Nowhere

Viesti Kirjoittaja welmu »

Muuten lähtisin mukaan mutta tullaan vasta lauantai iltana MP näyttelystä. Mutta sunnuntai kyll mulle kävisi hyvin.


welmu
Support your local Big Red Machine / 81
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

koira vois olla hyvä saada mukaan. itsellä ei ole.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
HBIC
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:06 am
Paikkakunta: Blue Ridge Mtns

Viesti Kirjoittaja HBIC »

Kuulostaa ikävä kyllä samanlaiselta kuin Maarit Rekolan tapaus taannoin Joensuussa. Tietenkin aina saa ja pitää toivoa, että hän löytyy vielä hengissä. Kuinkahan laajalti poliisi on jo kartoittanut aluetta? Aika useassa tapauksessa henkilö on löytynyt yllättävänkin läheltä kotiaan. Ellei sitten ole joutunut veden varaan ja kulkeutunut kauemmaksi.
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

HBIC kirjoitti:Kuulostaa ikävä kyllä samanlaiselta kuin Maarit Rekolan tapaus taannoin Joensuussa.
Ihan sama ajatus tuli heti mieleen kun luin tuon esmesin aamuisen kirjoituksen. Maarit Rekola löytyi vain muutaman sadan päästä paikasta, josta oli katoamisaamunaan lähtenyt liikkeelle. Ehdottomasti kannattaa etsiä, jos vain on kiinnostusta ja aikaa.
Coyote
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 5:48 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Coyote »

esmes- kirjoitti:koira vois olla hyvä saada mukaan. itsellä ei ole.
Lukutaito kateissa? Polun alkupäässä oleva kylttihän kieltää koirat kyseisellä reitillä...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^
Aivan varmasti saa mennä etsimään kadonnutta ihmistä, ja ihan vielä vapaana juoksevan koiran kanssa, jos sillä on punaiset PK-liivit. Kysymyksessä olisikin mennä etsintään koulutetun koiran, ei minkään fifin kanssa.

Katson keksisinkö ketään halukasta sieltä etso-reissulle viikonloppuna.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
welmu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 18, 2008 10:59 pm
Paikkakunta: Middle of Nowhere

Viesti Kirjoittaja welmu »

Mie voisin kysellä kanssa Vapepan osaston koiraporukalta jos joku viitisi lähtee ja onks ne jo sen alueen etsineet ??


welmu
Support your local Big Red Machine / 81
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Etsinnät järjestää ja niitä johtaa poliisiviranomainen. Kenties poliisilla on jotain lisätietoa, jota ei julkisuuteen kerrota, mikäli eivät jo ole etsintää ko. alueella järjestäneet?

Etsintäkoira saa tosiaan touhuta vapaana myös koirakieltoalueilla työtehtävässään, mutta en ole 100% varma vaatiiko se myös "virallisen" pyynnön töihin. Epäilen että murha.infon lukija-aktiivisuus ei täytä työtehtävän kriteerejä?

Kukaan ei kiellä tarpomasta metsässä, mikäli niin haluaa tehdä. Etsinnästä ei kuitenkaan silloin ole kyse...
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^tarkotus ei varmaan ollutkaan haravoida aluetta tutkan kanssa tai kierrellä ympäriinsä helikopterilla vaan nimenomaan käydä muuten kiertämässä kävellen tuo ko. polku. poliisi nyt varmasti tietää alueen ja on siellä saattanut käydäkin. tarkoitus ei todellakaan ole sotkea viranomaisten puuhia, vaan motiivina on lähinnä kantaa oma korsi tuttujen puolesta kekoon, uteliaisuus ja raittiista ilmasta ja ulkoilusta nauttiminen :wink:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Mipa74

Aiemmin ei ainakaan ole vaatinut. Jos ihminen on kadonnut sitä saa vapaaehtoisvoimin etsiä koirankin kanssa. Tietty siitä järkevä ihminen tekee paikkakunnan poliisilaitokselle ilmoituksen.
Periaatteessa liivit riittävät.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

esmes- kirjoitti:oisko jkl:n minfolaisista kukaan kiinnostunu lähtemään viikonloppuna mukaan tourujoelle? kävelin just äskön luontopolun pään ohi ja katselin että muutamat jalanjäljet sinne vie. polulla ei ole talvikunnossapitoa. ei ole satanut luntakaan lauantain jälkeen, että jos tuolla on ni luulis löytyvän. mikäli ruumis on tourujoessa ni kauanko se vie ennenku pulpahtaa pintaan? mahdollista sekin että on jäänyt johonkin pyöränromuun tms. pohjaan kiinni.. en näitä pohdintojani naisen tuttaville kertonut, olivat melko järkyttyneessä tilassa.
En tiedä oliko kyseessä näköharha, mutta aamulla Tourujokea katselin matkalla keskustaan. Mielestäni paikka oli osittain jäässä, sulana oli lähinnä siinä ns. sorsapaikalla ja siltä puolelta muutenkin. Eli jos ruumis on tuolla, voihan mahdollisuus olla, että on jään(kin) alla, eikä ihan välttämättä sieltä esille tule. Virta voi viedä yllättävänkin pitkälle siellä jäiden alla sitten.

Kumpaanka suuntaan se virtaus siellä edes kulkee? Ylen rakennukselle päin vai poispäin? Jos Ylelle päin, luulisi ruumiin jo tulleen esille mikäli on vähänkään vapaammin virrassa, sillä niitä sorsanruokkijoita ja muita kuitenkin sillä isommalla polulle kulkee tiuhaan, samoin kuin niitä siltoja siinä ylitellään useampaan kertaan minuutissakin varmasti.

Minulla ei tule fiilistä siitä, että Jartti olisi lähtenyt tuonne itsemurhaamaan itseään. Lähinnä luulen, että ruumis on paljon kauempana tällä kertaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin