Teillä on ihan liikaa vapaa-aikaa, mutta hieno homma!Sadie_Manson kirjoitti:Mä katon että kuinka nopeeta saan tuon wikin suomennettua, niin voin sitten auttaa sua noissa nauha suomennoksissa, katoin että niitä oli aika paljon. Eikä niistäkään välttämättä kaikkee tarvii, et lukee vähän ja kattoo että mitä sieltä suomentaa. vai?ABC kirjoitti: Sadie on jo luvannut suomentaa Wikistä; minä voinkin sitten luvata suomentaa tuon FBI:n transkriptin kunhan tästä kerkeän. Saadaan vihdoinkin suomeksikin matskua aiheesta.
Kultit
Ajattelin suomentaa kokonaan tuon FBI:n transkriptin joukkotuhonauhasta (mekaaninen kokonaan suomentaminen on oikeastaan mulle helpompaa kuin synopsiksen kirjoittaminenSadie_Manson kirjoitti:Mä katon että kuinka nopeeta saan tuon wikin suomennettua, niin voin sitten auttaa sua noissa nauha suomennoksissa, katoin että niitä oli aika paljon. Eikä niistäkään välttämättä kaikkee tarvii, et lukee vähän ja kattoo että mitä sieltä suomentaa. vai?ABC kirjoitti: Sadie on jo luvannut suomentaa Wikistä; minä voinkin sitten luvata suomentaa tuon FBI:n transkriptin kunhan tästä kerkeän. Saadaan vihdoinkin suomeksikin matskua aiheesta.
Mutta jos voisit tehdä noista muista yhteenvetoja?
Every ship must sail a world.
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
ai siis tuon 'FBI Tape Summaries' vaiko 'the death tape'?
tuon november 19th ois varmaan ainaki hyvä.
Viimeksi muokannut Sadie_Manson, La Syys 15, 2007 11:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
HehEmpirian kirjoitti:Teillä on ihan liikaa vapaa-aikaa, mutta hieno homma!Sadie_Manson kirjoitti:Mä katon että kuinka nopeeta saan tuon wikin suomennettua, niin voin sitten auttaa sua noissa nauha suomennoksissa, katoin että niitä oli aika paljon. Eikä niistäkään välttämättä kaikkee tarvii, et lukee vähän ja kattoo että mitä sieltä suomentaa. vai?ABC kirjoitti: Sadie on jo luvannut suomentaa Wikistä; minä voinkin sitten luvata suomentaa tuon FBI:n transkriptin kunhan tästä kerkeän. Saadaan vihdoinkin suomeksikin matskua aiheesta.
Tätä tarkoitin:Sadie_Manson kirjoitti:ai siis tuon 'FBI Tape Summaries' vaiko 'the death tape'?
http://jonestown.sdsu.edu/AboutJonestow ... 42fbi.html
eli "Death tape".
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
Elikkäs tässä tulee Jonestownin viimeisten hetkien nauhoituksen transkriptin suomennos.
Suom. huom.: Jos ette tajua mitään Jonesin höpinöistä, niin älkää olko huolissanne, en minäkään; suomennos on sanatarkka käännös pilvessä huhkivan Jim Jonesin viimeisistä manipulaatioista.
Suom. huom.: Jos ette tajua mitään Jonesin höpinöistä, niin älkää olko huolissanne, en minäkään; suomennos on sanatarkka käännös pilvessä huhkivan Jim Jonesin viimeisistä manipulaatioista.
jatkuu...Nauha nro Q042, eli ns. "Kuoleman nauha".
FBI Joulukuu 13, 1978.
----------------------------------------
Jones: Olen rakastanut teitä; kuinka paljon olen yrittänyt antaakseni teille hyvän elämän. Siitä huolimatta joukko ihmisiä on valheillaan tehnyt elämämme mahdottomaksi. Ei ole mitään keinoa etäännyttää itseämme siitä, mitä on tapahtunut tänään. Ei ainoastaan - Olemme kahtalaisessa tilanteessa: eivät ainoastaan jotkut ole lähteneet, suorittaen vuosisadan petoksen, vaan jotkut ovat varastaneet lapsia toisilta ja etsivät nyt oikeutusta tappaa nuo toiset varastettujen lasten tähden, kun me istumme täällä ruutitynnyrin päällä. En usko, että se on mitä haluamme tehtävän lapsillemme. En usko että se oli mitä meillä oli lastemme varalle. Ikimuistoisista ajoista asti suurimmat profeetat ovat sanoneet: "Kukaan ei ota henkeäni, vaan minä annan sen".
Joukko: Yeah!
Jones: Joten, istua täällä ja odottaa katastrofia, joka tulee tapahtumaan tuossa lentokoneessa (siitä tulee katastrofi)... Melkein tapahtui täällä, melkein tapahtui, kongresssiedustaja melkein tapettiin täällä... Mutta ei voi varastaa ihmisten lapsia. Et voi ottaa pois ihmisten lapsia odottamatta väkivaltaista reaktiota. Eikä se ole niin tuntematonta meillekään, vaikka olisimme juutalais-kristillisiä, vaikka emme olisi kommunisteja. Maallinen valtakunta kärsii väkivallasta ja voimankäyttö synnyttää väkivaltaa. Jos emme voi elää rauhassa niin meidän täytyy kuolla rauhassa.
Joukko: [Applodeja]
Jones: Meidät on petetty niin, meidät on petetty niin hirvittävästi, mutta olemme yrittäneet, kuten Jack Beam usein sanoi (enkä tiedä missä hän on juuri tällä hetkellä, Jack-parka), hän sanoo että jos se toimi vain yhden päivän, se oli sen arvoista...
Joukko: [Hurraa-huutoja]
Jones: Siitä, mitä tulee tapahtumaan täällä muutaman minuutin kuluessa; yksi harvoista koneessa olijoista tulee ampumaan koneen lentäjän. Tiedän sen. En suuunnitellut sitä, mutta tiedän että se tulee tapahtumaan. He tulevat ampumaan lentäjän, ja se kone tulee tänne alas viidakkoon, ja paras olisi, jos meillä ei olisi lapsiamme jäljellä kun se on ohi, koska he tulevat laskeutumaan laskuvarjoilla tänne. Kerron teille niin selvästi kuin tiedän kertoa teille, en ole koskaan valehdellut teille... En ole koskaan valehdellut teille. Tiedän että se on se mitä tulee tapahtumaan, sen hän aikoo tehdä ja hän tulee sen tekemään. Hän tulee sen tekemään. Mikä on mielessäni niin hämmästyttävänä, monien, monien paineiden keskellä, nähdä kaikkie näiden ihmisten käyttäytyvän niin petollisesti, se on vain liian paljon jotta voisin sen käsittää, mutta tiedän mitä hän kertoi minulle ja se tulee tapahtumaan. Jos kone pääsee edes ilmaan. Eli mielipiteeni on, että meidän pitää kohdella hyvin lapsia ja vanhuksia, ja juoda juoma kuten antiikin Kreikassa juotiin, ja astua hiljaisesti toiselle puolelle koska me emme tee itsemurhaa. Se on vallankumouksellinen teko. Emme voi palata takaisin. He eivät jätä meitä rauhaan. He ovat nyt menossa takaisin kertomaan valheita, mikä tarkoittaa enemmän kongressiedustajia [jotka tulevat tänne, suom.huom.]. Eikä ole mitään, mitään tapaa jolla voimme selvitä. Kuka vain... Kuka tahansa, jolla on eriävä mielipide, olkaa hyvä ja puhukaa... Kyllä... Teillä voi olla mahdollisuus, mutta jos heidän lapsensä jäävät, niin heidät [lapset] teurastetaan. Voimme iskeä mutta iskemme sellaisia ihmisiä kohtaan, joita kohtaan emme halua iskeä. Ja se mitä haluaisimme ovat nämä ihmiset jotka aiheuttivat tämän, ja jotkut, täällä on joitain jotka ovat valmistautuneet tietämään kuinka tehdä sen... menemään kaupunkiin ja hakemaan Timothy Saltonin, mutta ei ole lentokonetta, ei ole konetta, ei voi ehtiä koneeseen ajoissa. Hän on vastuussa siitä. Hän toi nämä ihmiset meidän luoksemme. Hän ja Deanna Myrtle. Mutta ihmiset San Franciscossa eivät, eivät tule pysymään vaiti tästä. Eivätkä ota kuolemaamme turhaan... Niin, Christine...
Christine Miller: Onko liian myöhäistä Venäjälle?
Jones: Tässä tulee miksi on liian myöhäistä Venäjälle. He tappoivat. He aloittivat tappamaan. Siksi on liian myöhäistä Venäjälle. Muuten sanoisin, "Venäjä, pistät elämäsi pantiksi". Mutta on liian myöhäistä. En voi hallita näitä ihmisiä. He ovat lähteneet aseiden kanssa ja on liian myöhäistä. Ja kun kerran tapamme jonkun, vähintäänkin... siten olen aina... olen aina panostanut teihin. Ja kun yksi joukostani tekee jotakin, se on minä... Ymmärtäkää, ettei minun tarvitse ottaa tästä syytä niskoilleni, mutta en elä siten. He käskivät luovuttamaan Jjaran, joka yritti saada miehen takaisin tänne. Jjaran, jonka äiti on valehdellut hänestä ja valehdellut hänestä ja yrittänyt rikkoa hänen perheensä ja he ovat kaikki sopineet tappavansa meidät millä keinolla hyvänsä. Luuletteko, että aion luovuttaa heille Jjaran? Ei koskaan elämässäni. Ei.
Joukko: Ei! Ei!
Tunnistamaton mies: Onko mitään mahdollisuutta, jos menen, että se auttaisi?
Jones: Ei, sinä et mene. Sinä et mene.
Joukko: Ei! Ei!
Jones: Et mene. En voi elää siten. En voi elää siten. Olen elänyt kaikkien puolesta ja kuolen kaikkien puolesta...
Jatkoa seuraa:
jatkuu...Jones: Olen elänyt toivossa kauan, Christine, ja arvostan - Olet aina ollut erittäin hyvä agitaattori. Pidän käännyttämisestä koska siinä täytyy nähdä yhden asian kaksi puolta, kysymyksen molemmat puolet. Mitä nuo ihmiset tulevat tekemään, kun pääsevät läpi? He tekevät elämämme pahemmaksi kuin helvetiksi, ha saavat aikaan sen että venäläiset eivät hyväksy meitä. Kun he pääsevät läpi valehdellen... He kertoivat niin paljon valheita, että me olemme yhtä hyvin mennyttä.
Christine: No, minä sanon että lennetään Venäjälle, sitä mieltä minä olen. En usko, että mikään on mahdotonta, jos siihen uskoo.
Jones: Mutta kuinka me lennämme... Kuinka aiot lentää Venäjälle?
C: Miten niin, luulin että jos tulee hätätilanne, he antoivat sinulle koodin jolla ilmoittaa.
Jones: Ei, eivät he antaneet. He antoivat koodin jolla ilmoittaa hankaluuksista, ei niin päin että me järjestäisimme heille hankaluuksia. He sanoivat että me... Jos he näkisivät että valtio kaatuu, he suostuisivat antamaan meille koodin, he antaisivat meille koodin. Voit katsoa tuolta ja tarkistaa onko se koodissa. Tarkistaa Venäjältä ottavatko he meidät heti paikalla. Muutoin me kuolemme. En tiedä mitä muuta sanoa näille ihmisille. Mutta minulle kuolema ei ole... kuolema ei ole pelottava asia, se on elämä joka on petollista.
Jones: En ole koskaan, koskaan, koskaan, koskaan elämässäni nähnyt mitään tällaista. En ole koskaan nähnyt ihmisten ottavan lakia... ja tekevän... omiin käsiinsä ja provosoivan meitä ja yrittävän tarkoituksellisesti agitoida ja murhata lapsia. Ei ole hyötyä, Christine, se ei vain ole sen arvoista elää näin... ei sen arvoista elää näin.
C: Mielestäni niitä oli liian vähän, jotka lähtivät, 1200 ihmisen antaa henkensä heidän takiaan, niiden jotka lähtivät.
Jones: Tiedätkö, kuinka monta lähti?
C: Ööö, 20 ja jotain... se on pieni, pieni...
Jones: ... 20 ja jotain, 20 ja jotain...
C: Verrattuna siihen mitä on täällä.
Jones: ... 20 ja jotain. Mutta mitä tapahtuu kun he eivät lähde? Toivon että he voisivat lähteä.. mutta mitä tapahtuu kun he eivät lähde?
C: Siis ihmiset täällä?
Jones: Niin, mitä tapahtuu meille kun he eivät lähde? Kun he astuvat koneeseen ja kone putoaa.
C: En usko että se putoaa.
Jones: Et usko että se putoaa?
C: Kyllä se putoaa...
Jones: Toivon, että voisin kertoa sinulle että olet oikeassa, mutta minä olen oikeassa. On yksi mies joka syyttää, ja oikeutetusti, Eddie Blakey, murhasta, äitinsä murhasta, ja hän aik... hän aikoo pysäyttää lentäjän keinolla millä hyvänsä. Hän tekee sen. Kone tulee putoamaan ilmasta. Ei konetta voi lentää ilman lentäjää.
C: En puhunut siitä koneesta. Puhuin koneesta jolla mennä Venäjälle.
Jones: Kuinka... Venäjälle? Luuletko, että Venäjä haluaa... ei he eivät... Luuletko että Venäjä haluaa meidät tämän stigman kanssa? Meillä olisi todella ollut jotain arvoa... mutta nyt meillä ei ole mitään arvoa.
C: No, en näe sitä siten. Tarkoitan, että uskon että niin kauan kuin on elämää on toivoa. Se on uskoni.
Jones: No, jonain päivänä kuolemme, jossain missä toivo loppuu. Koska kaikki kuolevat.
C: Niin, niin.
Jones: Väsynyt siihen.
...
EDIT: Nyt valitettavasti nayttaa silta, etten ehdi kaantaa lisaa lahitulevaisuudessa... Jos joku haluaa jatkaa, voin astua remmiin sitten taas myohemmin.
jatko-osa seuraa kunhan kerkiän...Jones: Väsynyt ihmisten elämiin käsissäni ja en todellakaan halua sinun henkeäsi käsiini, ja kerron sinulle, Christine, ilman minua elämällä ei ole merkitystä... Olen paras ystävä joka sinulla koskaan tulee olemaan. Ja kun kerran, kun kerran minun täytyy maksaa, seison Jjaran rinnalla, seison noiden ihmisten rinnalla. He ovat osa minua. Voisin irrottautua... edustajani käskee irrottautumaan... ei, ei, ei, ei, ei, ei... En koskaan voisi etäännyttää itseäni mistään ongelmistanne. Olen aina ottanut ongelmanne suoraan hartioilleni enkä aio muuttaa sitä nyt. On liian myöhäistä. Olen ollut liian myöhässä. Ei se muutu nyt... Ehkä seuraavalla kerralla pääset Venäjälle... seuraavalla kierroksella... Siis tämä mistä puhun nyt on tuomiopäivänä... Tämä on vallankumouksellinen... tämä on vallankumouksellinen itsemurhaneuvosto, en puhu itse, itsetuhosta... Puhun siitä ettei meillä ole mitään muuta tietä. Otan teidän puhelunne. Kysytään venäläisiltä, ja voin kertoa teille vastauksen nyt heti, koska olen profeetta. Soittakaa venäläisille ja kertokaa ja kysykää ottavatko he meidät.
Christine: Ei niin että pelkäisin kuolla...
Jones: En uskokaan että pelkäät...
C: En ollenkaan...
Jones: En uskokaan että pelkäät...
C: Mutta katson kaikkia näitä lapsia ja uskon että he ansaitsevat elää...
Jones: Olen samaa mieltä...
C: Tiedätkö...
Jones: Mutta he myöskin ansaitsevat... mitä he enemmän ansaitsevat on rauhaa.
C: Me kaikki tulimme tänne rauhan tähden...
Jones: Ja me, olemmeko saaneet sitä?
C. ja joukko: Emme...
Jones: Yritin antaa sen teille. Olen antanut elämäni, periaatteessa, olen peraatteessa kuollut joka päivä antaakseni teille rauhan... ja teillä ei vieläkään ole rauhaa. Teillä näyttää menevän paremmin kuin pitkään aikaan, mutta se ei silti vielä ole sellaista rauhaa jota haluan antaa teille. Se on hullu, joka jatkuvasti sanoo että olet voittaja, kun olet häviäjä... Voita yksi, häviä kaksi... Mitä? En kuullut teitä, rouva, teidän täytyy puhua kovempaa... Se on kaunis ajatus, kuka sanoi niin? Tule esiin ja kerro se uudestaan, kultaseni. Noise ylös ja kerro siitä [epäselvää puhetta]... rakkaus... [epäselvää puhetta] ... lähde, mitään konetta ei lähde... Se on itsemurha. He ovat tehneet sen... Stoen on tehnyt sen mutta jonku täytyisi elää... jonkun... voivatko he puhua... eivätko he voi puhua San Franciscoon pitääkseen huolen että Stoen ei pääse luistamaan tästä rikollisesta teosta, tästä rikollisesta teosta? Hän on tehnyt mitä halusi, hän on tuhonnut meidät.
C: Kun sinä, kun sinä, kun me tuhoamme itsemme, meidät lyödään... Sanot: "Annetaan vihollisen tuhota meidät".
Jones: Etkö nähnyt, etkö nähnyt "Elän jottei minun tarvitsisi ikuisesti taistella"?
C: Kyllä, näin sen.
Jones: Etkö aistinut tietynlaista ylpeyttä ja voitontunnetta siinä miehessä, kun hän ei alistunut niiden ihmiste tahtoon ja oikkuihin, jotka tulevat sisään kun haluavat, tunkeutuvat sisään taloihimme, tuleva milloin haluavat, ottavat mitä haluavat, puhuvat kenelle haluavat... antaako tämä elämisen... se ei ole elämistä minulle. Se ei ole vapautta. Se ei ole sellaista vapautta jota etsin.
C: Mutta mielestäni se missä he tekivät virheen on se kun he pysähtyivät lepäämään. Jos he olisivat jatkaneet, he olisivat pystyneet siihen. Mutta he pysähtyivät lepäämään...
Tunnistamaton mies: Se on ohi, sisko, se on ohi... olemme tehneet sen päivän... teimme hienon päivän ja tehdään siitä hieno päivä... sitä mieltä minä olen.
EDIT: Nyt valitettavasti nayttaa silta, etten ehdi kaantaa lisaa lahitulevaisuudessa... Jos joku haluaa jatkaa, voin astua remmiin sitten taas myohemmin.
Viimeksi muokannut ABC, Pe Syys 28, 2007 11:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Yleensä kun keskustellaan ulkomaisissa foorumeissa Kansan Temppelin tapauksesta tulee jossain vaiheessa esille "maagiset" sanat "CIA mind-control experiment".Teoriaan on vaikea uskoa.
Kiitos ABC:lle mainioista kännöksistä!En ole koskaan jaksanut "pastori" Jonesin horinoita kuunnella tai lukea kovinkaan paljoa.Täällähän ehdotettiin piriä Jonesin "innoittajaksi".Kyllä edellä luetut tekstit ihan piripään horinoilta vaikuttavat.
Kiitos ABC:lle mainioista kännöksistä!En ole koskaan jaksanut "pastori" Jonesin horinoita kuunnella tai lukea kovinkaan paljoa.Täällähän ehdotettiin piriä Jonesin "innoittajaksi".Kyllä edellä luetut tekstit ihan piripään horinoilta vaikuttavat.
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
Elikkäs, yritän nyt sitten parhaani mukaan tuolta wikistä kääntää.
Jonestown
Jonestown oli uudisasutus luoteisessa Guyanassa. Sen rakensi Kansan Temppeli, ryhmä joka miellettiin kultiksi, Kaliforniasta. Jonestown perustettiin 1970-luvun keskivaiheilla ryhmän johtajan, Jim Jonesin toimesta, ja paikka myös nimettiin hänen mukaansa. Kylä sijaitsi keskellä viidakkoa, n. 11km lounaaseen Port Kaitumasta. Jonestownin väkiluku oli n tuhat kun Jonesin kannattajat olivat vakiintuneet ja muuttaneet Guyanaan. He asuttivat paikkaa vain muutaman vuoden.
Jonestown sai kansainvälistä pahamaineisuutta v.1978 kun melkein koko sen asukaskunta kuoli massamurha-itsemurhassa. Jonesin määräämänä noin 900 miestä, naista ja lasta kuoli, Jones heidän mukanaan.
Pian tämän jälkeen jäljelle jääneet Temppeliläiset hylkäsivät paikan. Jälkeenpäin ensimmäisenä paikkaan ilmestyi Guyanan valtio, joka antoi sen Laoslaisten Hmongien käyttöön muutamaksi vuodeksi 1980-luvun alussa, mutta sen jälkeen paikka on autioitunut. Jonestown tuhoutui suurimmaksi osaksi 1980-luvun puolivälin tulipalon takia, mutta sen jälkeen se on jätetty mätänemään ja viidakko on niellyt sen sisäänsä.
Kansan Temppeli muodostui Indianapolisissa, Indianassa, 1950-luvun puolivälin aikoihin. 1960-luvulla Jonesin seurakunta harveni alle sataan jäseneen ja oli hajoamisen partaalla. Jones onnistui varmistamaan yhteytensä Kristuksen Opetuslapsiin. Tämä uusi yhdistyminen vahvisti Temppelin mainetta, lisäsi jäseniä ja levitti Jonesin vaikutusta. 1965 Jones ja noin 80 seuraajaa muuttivat Redwood Valleyhyn Mendicinon piirikuntaan, Kaliforniaan, jossa he uskoivat olevansa turvassa ydinpommin laskeumalta, jos Yhdysvaltoihin hyökättäisiin.
1972 Jones muutti seurakuntansa San Franciscoon, Kaliforniaan ja avasi toisen kirkon Los Angelesiin. San Franciscossa Jones muutti poliittisen kuvansa anti-kommunistista sosialistiksi, kannatti suullisesti tärkeitä poliittisia ehdokkaita, nimitettiin kaupungin komiteaan ja teki lahjoituksia paikalliselle lehdelle todistaen tukevansa persutuslain ensimmäistä lisäystä.
( http://fi.wikipedia.org/wiki/Perustusla ... svallat%29 ) Osittain omalaatuisen saarnaajan Isä Divinen inspiroimana Jones aloitti hyväntekeväisyys pyrinnät, joiden tavoitteena oli köyhien työllistäminen.
Useiden skandaalien ja veronkierron tutkinnan jälkeen Jones alkoi suunnitella Temppelin uudelleensijoitusta. American Journal of Economics & Sociology :n mukaan Jones harkitsi paikkoja Kaliforniassa ja Brasiliassa, ennenkuin päätyi Guyanaan. 1974 hän vuokrasi yli 3 800 eekkeriä (15.4 neliökilometriä) viidakkomaata Guyanan valtiolta. Pian Kansan Temppelin jäsenet aloittivat Jonestownin rakentamisen vanhimpien Temppelin jäsenten valvonnan alaisina. Jones palasi Kaliforniaan ennenkuin rohkaisi kaikkia seuraajiansa muuttamaan Jonestowniin 1977. Jonestownin väkiluku kasvoi 50 hengestä 1977 yli 900 henkeen 1978.
JATKUU....
Jonestown
Jonestown oli uudisasutus luoteisessa Guyanassa. Sen rakensi Kansan Temppeli, ryhmä joka miellettiin kultiksi, Kaliforniasta. Jonestown perustettiin 1970-luvun keskivaiheilla ryhmän johtajan, Jim Jonesin toimesta, ja paikka myös nimettiin hänen mukaansa. Kylä sijaitsi keskellä viidakkoa, n. 11km lounaaseen Port Kaitumasta. Jonestownin väkiluku oli n tuhat kun Jonesin kannattajat olivat vakiintuneet ja muuttaneet Guyanaan. He asuttivat paikkaa vain muutaman vuoden.
Jonestown sai kansainvälistä pahamaineisuutta v.1978 kun melkein koko sen asukaskunta kuoli massamurha-itsemurhassa. Jonesin määräämänä noin 900 miestä, naista ja lasta kuoli, Jones heidän mukanaan.
Pian tämän jälkeen jäljelle jääneet Temppeliläiset hylkäsivät paikan. Jälkeenpäin ensimmäisenä paikkaan ilmestyi Guyanan valtio, joka antoi sen Laoslaisten Hmongien käyttöön muutamaksi vuodeksi 1980-luvun alussa, mutta sen jälkeen paikka on autioitunut. Jonestown tuhoutui suurimmaksi osaksi 1980-luvun puolivälin tulipalon takia, mutta sen jälkeen se on jätetty mätänemään ja viidakko on niellyt sen sisäänsä.
Kansan Temppeli muodostui Indianapolisissa, Indianassa, 1950-luvun puolivälin aikoihin. 1960-luvulla Jonesin seurakunta harveni alle sataan jäseneen ja oli hajoamisen partaalla. Jones onnistui varmistamaan yhteytensä Kristuksen Opetuslapsiin. Tämä uusi yhdistyminen vahvisti Temppelin mainetta, lisäsi jäseniä ja levitti Jonesin vaikutusta. 1965 Jones ja noin 80 seuraajaa muuttivat Redwood Valleyhyn Mendicinon piirikuntaan, Kaliforniaan, jossa he uskoivat olevansa turvassa ydinpommin laskeumalta, jos Yhdysvaltoihin hyökättäisiin.
1972 Jones muutti seurakuntansa San Franciscoon, Kaliforniaan ja avasi toisen kirkon Los Angelesiin. San Franciscossa Jones muutti poliittisen kuvansa anti-kommunistista sosialistiksi, kannatti suullisesti tärkeitä poliittisia ehdokkaita, nimitettiin kaupungin komiteaan ja teki lahjoituksia paikalliselle lehdelle todistaen tukevansa persutuslain ensimmäistä lisäystä.
( http://fi.wikipedia.org/wiki/Perustusla ... svallat%29 ) Osittain omalaatuisen saarnaajan Isä Divinen inspiroimana Jones aloitti hyväntekeväisyys pyrinnät, joiden tavoitteena oli köyhien työllistäminen.
Useiden skandaalien ja veronkierron tutkinnan jälkeen Jones alkoi suunnitella Temppelin uudelleensijoitusta. American Journal of Economics & Sociology :n mukaan Jones harkitsi paikkoja Kaliforniassa ja Brasiliassa, ennenkuin päätyi Guyanaan. 1974 hän vuokrasi yli 3 800 eekkeriä (15.4 neliökilometriä) viidakkomaata Guyanan valtiolta. Pian Kansan Temppelin jäsenet aloittivat Jonestownin rakentamisen vanhimpien Temppelin jäsenten valvonnan alaisina. Jones palasi Kaliforniaan ennenkuin rohkaisi kaikkia seuraajiansa muuttamaan Jonestowniin 1977. Jonestownin väkiluku kasvoi 50 hengestä 1977 yli 900 henkeen 1978.
JATKUU....
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tugeeni-kulttiTugeeni-kultti (myös thugeeni-kultti, thuggee-kultti, thug-lahko) oli intialainen kultti tai lahko, joka tunnettiin raakuudestaan ja väkivaltaisuudestaan. Kultti palvoi hindulaista kuoleman jumalatarta Kalia. Tugeeni-kultti syntyi 1200-luvulla, mahdollisesti paljon aikaisemmin ja siihen kuului hinduja ja aluksi myös muslimeja. Tugeeni-kultin jäsenet olivat salamurhaajia ja rosvoja. He pahoinpitelivät ja murhasivat ihmisiä ja ryöstivät heidän omaisuutensa. Uhrit yleensä tapettiin kuristamalla. Kulttia vuosina 1790 – 1830 johtanutta Behramia pidetään maailman pahimpana sarjamurhaajana, sillä hän murhasi 931 henkilöä. Lahko oli historiansa aikana vastuussa kahden miljoonan kuolemasta. (Lukua on kyllä epäilty liioitelluksi.)
1830-luvulla Intian britannialaiset siirtomaaherrat aloittivat vähitellen operaatiot tugeeni-kultin lopettamiseksi. William Sleemanin johdolla britit vangitsivat ja teloittivat tuhansia kultin jäseniä. Tugeeni-kultti saatiin lopetettua eikä sitä enää ole olemassa.
Tugeeni-kultti on esiintynyt muutamissa elokuvissa, joista tunnetuin on vuonna 1984 ensi-iltansa saanut seikkailuelokuva Indiana Jones ja tuomion temppeli. Tuomion temppelissä kultin jäsenet esiintyvät roistoina ja heidän ylipappinsa Mola Ram on elokuvan pääroisto. Beatles-yhtyeen elokuvassa Help esiintyy samantapainen lahko humoristisessa
valossa.
Jotenkin tälle "Lasti-kultille" repeilin huolella
http://fi.wikipedia.org/wiki/LastikulttiLastikultti
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Lastikultti (engl. cargo cult, suomeksi myös cargo-kultti tai rahtikultti) viittaa eteläisen Tyynenmeren saarilla asuneille alkuasukkaille toisen maailmansodan aikana syntyneeseen kulttuuriin. Alueella sotineet maat tiputtivat lentokoneista ja toivat laivoilla saarille sotilaille tarkoitettuja pakkauksia, joissa oli ruokaa, vaatteita ja erilaisia varusteita, jotka paikalliset asukkaat pian ottivat käyttöönsä enemmän tai vähemmän lahjana jumalilta. Lastikultit vaikuttivat erityisesti Melanesiassa ja Uudessa-Guineassa. Lastikultteja syntyi toisistaan riippumatta saarilla, jotka olivat toisistaan kaukana sekä maantieteellisesti että kulttuurisesti. Joidenkin lastikulttien koko historia synnystä loppuun on muistissa.
Saarelaiset huomasivat etteivät valkoihoiset valmistaneet tai korjanneet tavaroita itse. Kun jokin tavara oli esimerkiksi korjattava, ne lähetettiin muualle ja uusia tavaroita saapui kaiken aikaa lastina laivoissa ja myöhemmin lentokoneissa. Saarelaiset ajattelivat että lastin alkuperän täytyy olla yliluonnollinen. Lisäksi valkoihoisten toiminta saarilla vaikutti alkuasukkaista "rituaalimenoilta", kun valkoihoiset esimerkiksi rakensivat mastoja, kiinnittivät niihin rautalankoja ja kuuntelivat "pieniä laatikoita". Saarelaisista valkoihoisten käsittämättömät toimet olivat jonkinlainen rituaali, jolla he taivuttelivat jumalat lähettämään heille lastia.
Sodan jälkeen lähetykset ja lentoliikenne loppuivat ja sotilaat lähtivät saarilta. Tämän seurauksena alkuasukkaat alkoivat jäljitellä toimintaa, jolla sotilaat olivat saaneet lentokoneet saapumaan, rakentamalla "lentokenttiä", kaivertamalla puusta kuulokemikrofoneja ja seisomalla pystyttämissään "lennonjohtotorneissa" johtaen koneita. Uskonnolliset rituaalit korvaantuivat soihduilla viittomisella itseraivattujen kiitoteiden päissä.
Lastien mukana tullut kulttuuri korvasi alkuasukkaiden omaa kulttuuria pitkälle heidän pukeutuessaan sotilaiden vaatteisiin ja alkaessaan palvoa lentokoneita omien jumaliensa sijasta. Myöhemmin lastikultti hävisi saarilta, mutta termi elää yhä terminä laajemmalle tavoitehakuiselle toiminnalle, jonka todellista luonnetta ei ymmärretä.
Tässä merkityksessä termi ymmärretään useimmiten parhaiten Richard Feynmanin eräästä puheesta, jossa hän kertoi lastikulttitieteestä. Puhe päätyi luvuksi hänen kirjaansa Surely you're joking, mr. Feynman (Ursa on julkaissut kirjan suomeksi 1998 nimellä Laskette varmaankin leikkiä, Mr. Feynman! Suomennoksessa on päädytty muotoon rahtikultti-tiede) . Puheessa Feyman toteaa alkuasukkaiden jäljitelleen täsmällisesti sotilaiden toimintaa, mutta lentokoneet eivät siltikään tulleet. Hänen mielestään monessa tieteenteossa jäljitellään myös tarkasti tieteellisen yhteisön rutiineja, vaikka kyseessä onkin näennäistiede.
Perusideana koko lastikulttuurissa siis on, että alkuasukkaat jäljittelevät täysin pragmaattisista syistä toimintaa, jonka luonnetta he eivät yksinkertaisesti ymmärrä. Lastikulttuuri ei myöskään ole mikään täysin edellisen kulttuurin korvaava tuote, vaan luonnollinen jatke alkuasukkaiden muille uskomuksille. Monen itsenäisen, mutta samankaltaisen kultin toisistaan riippumattoman synnyn on arvioita viittaavaan siihen, että ihmisen psykologian yleisellä tasolla on joitakin niihin liittyviä yhteisiä piirteitä. Lastikultit saattavat kertoa jotain myös ihmisen psykologian alttiudesta uskonnolle.
Yritin etsiä tuosta Strong City CULT:ista jotakin täältä muttei vielä löytynyt. Mielenkiintoinen dokumentti tuli neloselta yksi päivä sellainen kun "maailmanlopun kultti".
Johtaja Wayne Bent/Michael Travesser on tällä hetkellä syytettynä 3 alaikäiseen lapseen sekaantumisesta ja tulee saamaan noin 8 vuoden tuomion jos oikein ymmärsin.
Jumala oli hänelle nimittäin kertonut että hänen täytyy nukkua seitsemän neitsyen kanssa. Voikin arvata että he ovat olleet varsin nuoria.
Hän oli myöskin yhtynyt veljensä vaimoon koska jumala oli pakottanut hänet siihen. Jopa useamman kerran.
Kukaan ei ole vielä ketään tappanut mutta Wayne Bent on ilmoittanut blogissaan näillä sanoilla:I am "read to go" and "I want to take all of my children with me".
Eräs nuori nainen lahkosta on ruennut nyt noin 30 päivää kestäneeseen syömälakkoon ja aikoo lopettaa vasta kun näkee taas Michaelin.
Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä seuraavaksi tapahtuu.
Tuossapa wikiä jos kiinnostaa jotakuta http://en.wikipedia.org/wiki/Inside_a_Cult
Johtaja Wayne Bent/Michael Travesser on tällä hetkellä syytettynä 3 alaikäiseen lapseen sekaantumisesta ja tulee saamaan noin 8 vuoden tuomion jos oikein ymmärsin.
Jumala oli hänelle nimittäin kertonut että hänen täytyy nukkua seitsemän neitsyen kanssa. Voikin arvata että he ovat olleet varsin nuoria.
Hän oli myöskin yhtynyt veljensä vaimoon koska jumala oli pakottanut hänet siihen. Jopa useamman kerran.
Kukaan ei ole vielä ketään tappanut mutta Wayne Bent on ilmoittanut blogissaan näillä sanoilla:I am "read to go" and "I want to take all of my children with me".
Eräs nuori nainen lahkosta on ruennut nyt noin 30 päivää kestäneeseen syömälakkoon ja aikoo lopettaa vasta kun näkee taas Michaelin.
Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä seuraavaksi tapahtuu.
Tuossapa wikiä jos kiinnostaa jotakuta http://en.wikipedia.org/wiki/Inside_a_Cult
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
^Katsoin tuon saman ohjelman. Todella sairasta aivopesua.
Bent tuomittiin vuodenvaihteessa kymmeneksi vuodeksi vankilaaan, jonka jälkeen vielä 8 ehdollista.
Eräs hänen "opetuslapsistaan" on ollut siitä lähtien syömälakossa. Aikoo olla syömättä niin kauan, kunnes "Messias" vapautetaan. Esther kertoo videolla syömälakostaan kultin omilla sivuilla http://strongcity.info/ . Sieltä löytyy tuoretta tilanneseurantaa muutenkin.
Lisää aiheeseen liittyvää: http://www.travesser.info/
Bent tuomittiin vuodenvaihteessa kymmeneksi vuodeksi vankilaaan, jonka jälkeen vielä 8 ehdollista.
Eräs hänen "opetuslapsistaan" on ollut siitä lähtien syömälakossa. Aikoo olla syömättä niin kauan, kunnes "Messias" vapautetaan. Esther kertoo videolla syömälakostaan kultin omilla sivuilla http://strongcity.info/ . Sieltä löytyy tuoretta tilanneseurantaa muutenkin.
Lisää aiheeseen liittyvää: http://www.travesser.info/
A man's got to do what a man's got to do.