Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

^Se on silti aina vain ja ainoastaan aikuisen vastuulla.

Minä väittäisin, että lähes sataprosenttisesti nämä alaikäisten kanssa chättäilijät kyllä tietävät, että kyse on sakkolihasta. Irc-galleriasta on moni kanssani keskustellut nuori saanut sopimattomia yhteydenottoja, ja siellähän on iät esillä. Eli siis näitä aikuisia, jotka ihan tietoisesti haluavat chättäily/webcamseuraa alle 16-vuotiaista löytyy kyllä.

Jos ei muuten ole iästä varma tai epäilyttää yhtään, sitten kannattaa jättää webcamsessiot ja chättäily väliin. Mikään ei pakota chättäilemään seksijuttuja, jos epäilee että vastapuoli on liian nuori niihin. Edelleen, se vastuu on aikuisella.
PääKylmänä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja PääKylmänä »

Ei varmasti kukaan mitään muuta väitäkään. Tämähän se on selvistä selvintä. Sivuraiteilla on nähtävästi kiva olla, mutta siinä se ero onkin, onko materiaali nauhoitettua webcam/tai MUULLA tavoin tallennettua materiaalia, jota on kotikutoisesti nettiin jaettu. Tarkoitan siis vain ja ainoastaan tapauksia, joissa materiaalin jakaja ja sen hyödyntäjä eivät ole yhteydessä keskenään. En siis mistään teinien metsästämisestä irc -galleriasta. Tietenkään.

Aina jos on ikä tiedossa (esim. on tekemisissä henkilön kanssa, chättäilee tai käy irc-galleriassa), ei ole mitään sijaa selityksille.

Nyt puhutaan jo aika lailla eri asioista, joten eiköhän tässä voida jättää vääntö sikseen.

E: Eikä laista tällaisissa "harmaan alueen" tapauksissa ole haluttu antaa siimaa. Pitää, tai pitäisi tietää -kriteeri istuu tähänkin tilanteeseen hyvin. Sen arviointi on mahdollista vain yksittäistapauksissa, eikä vahinko tule helpostikaan kyseeseen, jos on aktiivisesti toiminut uhrin kanssa.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

PääKylmänä kirjoitti:Nostin aiheen lähinnä vain liittyen siihen webcam -toimintaan. Jos nuori näyttää aikuiselta ja haluaa ITSE käyttäytyä, kuin aikuinen, voi olla helvetin hankalaa tunnistaa ikää.
Hankala tunnistaa tai ei, vastuu on aikuisen.
Miksi toi ITSE on isoilla kirjaimilla?
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
ulrikeM
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Kuhinaa täälläkin http://www.facebook.com/s.php?q=seison+ ... 5956839757 vaihteeksi.

Ryhmäläiset senkun jaksavat ihmetyttää. Ja jos nyt vakavan asian keskellä voi sanoa, viihdyttää. Miksei kellään ryhmäläisellä tai RAn puolustajalla ole ainuttakaan järkevää kommenttia? Edes logiikan tynkää?
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
PääKylmänä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja PääKylmänä »

ulrikeM kirjoitti: Hankala tunnistaa tai ei, vastuu on aikuisen.
Miksi toi ITSE on isoilla kirjaimilla?
Ei sinua ärsyttääkseen. Siksi, ettei kenellekään tule mieleen tarttua siihen, onko kyseessä vapaasta tahdosta tehty päätös jakaa itseään netissä. Ts.Sulkeakseen pois kaikki keskustelut siitä, että minun mielestäni kaikki hyväksikäytetyt "itse toiminnallaan kerjäävät seurauksia". Ehei, tätä en tarkoita, ja siksi ITSE on isolla.

Nussitaankohan nyt jo pilkkua isolla N:llä? Annetaan vähän vastuuta lukijallekin, ok?

Summa summarum: vastuu tahallisista teoista on aina tekijällä. Tahallisuudella tässä yhteydessä kaikki tajallisuuden asteet, eli dolukset; determinatus, directus ja eventualis. Enempiä perusteluja ei rikosten tahallisuudelle ole olemassa - ei edes seksuaalirikoksille. Loput on kiinni näytöstä.

Wikipedialähdetietoon luottaville: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tahallisuus

Joista varmuus on siis "determinatus".
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

ulrikeM kirjoitti:Kuhinaa täälläkin http://www.facebook.com/s.php?q=seison+ ... 5956839757 vaihteeksi.

Ryhmäläiset senkun jaksavat ihmetyttää. Ja jos nyt vakavan asian keskellä voi sanoa, viihdyttää. Miksei kellään ryhmäläisellä tai RAn puolustajalla ole ainuttakaan järkevää kommenttia? Edes logiikan tynkää?
Kävin lukemassa.

Viihdytyin. 8)
mulli
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja mulli »

niin, tahallista tai mitä tahansa... kaikki rikosnimikkeellä jossa on sana lapsen hyväksikäyttö, alkaen vaikka jostain "lievästä" tuomitut, tai vaikka epäillyt henkilöt on minun ja edustamani yhteisön silmissä lo life sick fuck scummia...
ja tätä puupäätä, vaikka ois ees hakannu tattiin ja vahdannu kuvia.. niin varmasti helpointa olis tehä cobainit.. ja niin pitäiski..
yrjöttävää et joku ees viittii seisoa vatipään takana... kait samaa sakkia..

spekulointi sikseen, ohan tuo ny jo naurattavaa, tuon asteen epäilyillä..

oravalle tarjoon jurrit jos joskus satutaan tapaamaan...
Himmeli
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Todella erikoisen kuvan antaa kyllä noista ko. muusikon tukijoista. Luulisi, että ihan järki sanoo, että ns. normaalia ihmistä, joka ei ole eikä halua olla missään tekemisissä lasten hyväksikäytön kanssa, ei sellaisesta myöskään koskaan tutkita eikä syytetä. Harvoissa asioissa tässä maailmassa raja on niin selvä ja selkeä, kuilu oikean ja väärän, hyvän ja pahan, välillä on kilometrien levyinen, ja sitä ei voi vahingossa ylittää.

Kyllä täytyy sanoa, että noita tukijoukkojen miehiä katsoi vähän viistoon, jos toki vielä enemmän vaikka sitä raskaana olevaa naista....pelottavaa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Himmeli kirjoitti:Luulisi, että ihan järki sanoo, että ns. normaalia ihmistä, joka ei ole eikä halua olla missään tekemisissä lasten hyväksikäytön kanssa, ei sellaisesta myöskään koskaan tutkita eikä syytetä.
Niinhän sitä luulisi, mutta rakkaus ja välittäminen sumentavat järjen. Henkilö, joka oli varhaisessa nuoruudessani minulle todella tärkeä, sai sekä syytteen että tuomion tapon yrityksestä. Vuosikaudet jankutin itselleni, että kaikki on yhtä suurta väärinymmärrystä, todisteet olivat kehnot, takana oli oikeusasteiden salaliitto jne. jne. Nyt aikuisena kun asiaa ajattelen, ei tunnu ollenkaan uskomattomalta että puukolla päähän lyöminen katsotaan tapon yritykseksi.
Se Oravan perkele
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Se Oravan perkele »

Nylonköysi kirjoitti:
ulrikeM kirjoitti:Kuhinaa täälläkin http://www.facebook.com/s.php?q=seison+ ... 5956839757 vaihteeksi.

Kävin lukemassa.

Viihdytyin. 8)
Joo.

En voi minäkään muuta kuin ihmetellä. Tukijoiden jutut ovat epäloogisuudessaan hyvinkin loogisia. Siis noudattavat samaa älyttömyyden kaavaa. Tosin tänäänhän tuo Ryhmä oli taas kokenut inflaation, kun se muutettiin salaiseksi. Taisi Kivisen kommentit kalahtaa taas pahemman kerran.

Täälläkin taisi olla aika hiljaista tuossa pyhien aikaan. Ihan syystä. Kuka sitä nyt kaikkea vapaa-aikaansa netissä ja vielä näin ikävien asioiden äärellä? Itselläkin ollut jos jonkinlaista niin ei ole ehtinyt kirjoitella.

Sen verran täytyy kyllä todeta, että kamalaa miten jotenkin huokuu sellainen asenne, että kun Iltalehden jutun mukaan Rami ei ole ollut kosketuksissa uhriin niin tieto siitä saa ihmiset jotenkin pitämään hänen mahdollisia tekemisiään jotenkin lievempinä. Ystäväni on omista kokemuksistaan kertonut, että ihan tarpeeksi saa aikaan tuhoa koskemattakin. Pelko ja inhottava ilmapiiri ovat omiaan tekemään hallaa toisen psyykelle. Itsekin henkisen väkivallan uhrina tiedän, että jatkuva pelko ja varuillaan olo aiheuttaa suunnattomia paineita uhrille. Ja nyt on sentään lapsista kyse.

Iltalehden jutussahan ei kerrottu kuinka Rami on tutkimusten mukaan ollut yhteydessä uhriin/uhreihin. Mistä me tiedämme, vaikka olisi seisonut vieressä, kun joku raiskaa lasta? IHAN KAUHEA AJATUSKIN.

Ja sitten muistutan vielä täälläkin, että en tuomitse ennen kuin oikeus tuomitsee. Mutta kyllähän tässä syyttömyys alkaa näyttää yhä vähemmän todennäköiseltä. Kuulostaa kovin hullulta, että jotain henkilöä epäiltäisiin useista saman rikosnimikkeen alla olevista rikoksista ja vielä muistakin julkisuudessa mainitsemattomista.

Sitten tähän kampanjaan, josta minua on syytetty... En pyörrä yhtään sanaani tässä asiassa. Olen edelleen sitä mieltä, että minusta on käsittämättömän mautonta perustaa Ryhmä, joka puolustaa mahdollista pedofiilia. Se ei vain minun pieneen kallooni mahdu. Se, että olen käyttänyt aikaa Ryhmän terrorisointiin kertoo vain siitä, että asia on minua koskettanut ja olen halunnut puuttua siihen. Olen pyrkinyt tekemään sen kuitenkin siinä määrin hyvän maun rajoissa, että VOIN SEISOA SANOJENI TAKANA TOTUUDEN SELVITTYÄKIN! Pitäisiköhän perustaa Ryhmä..? Ramin syyllisyydellä tai syyttömyydellä ei tässä Ryhmään liittyvässä riehumisessa ole niinkään väliä. Ainoastaan sillä kuinka älytöntä on lähteä tekemään julkisesti pilkkaa lehdistöstä, joka tekee työtään ja välillisesti siinä sitten tuetaan pedofiliasta päiltyä. Kaiken lisäksi herjataan oikein julkisestikin. Onko tällainen julistaminen siitä, että Risto Kunnas olisi perseestä aivan korrektia tai edes perusteltua? Meillä on Suomessa oikein lakikin ja ohjeet hyviin journalistisiin tapoihin pohjaten. Eipä ole toistaiseksi kolahtanut postista JSN:n huomautusta enkä ole kuullut, että kanteluakaan moisesta olisi tehty. Ovatko nämä ihmiset niin pihalla, että kuvittelevat iltapäivälehtien ryhtyvän keksimään uutisaiheita tai vähän värittämään totuutta? Siis tätä totuutta, jonka nämä ryhmäläiset tietävät, mutta eivät kerro, kuten ylläpitäjä Peltomäki taas valisti.

Laitoin pienenä vihjeenä Ristolle vinkinkin tästä Ryhmästä ja hän mielenkiinnolla oli käynyt lukemassa.

Kaikesta tästä huolimatta oikein hyvää tätä vuotta kaikille teille 'murhalaisille'. Kamala sana. Hymiö.
Päästäisiinkö vihdoin asiaan vai kuseskellaanko ympäriinsä asian vieressä?
KaverinPuolella
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja KaverinPuolella »

No Sun postilaatikkoon ei olepaljon muutakaan kertomasi mukaan tupsahtanut? Liittyen aikaisempiin kirjoituksiin.
http://luumurecordings.com/mulva/2008/1 ... /#more-421
Se Oravan perkele
Susikoski

joey kirjoitti:
Himmeli kirjoitti:Luulisi, että ihan järki sanoo, että ns. normaalia ihmistä, joka ei ole eikä halua olla missään tekemisissä lasten hyväksikäytön kanssa, ei sellaisesta myöskään koskaan tutkita eikä syytetä.
Niinhän sitä luulisi, mutta rakkaus ja välittäminen sumentavat järjen. Henkilö, joka oli varhaisessa nuoruudessani minulle todella tärkeä, sai sekä syytteen että tuomion tapon yrityksestä. Vuosikaudet jankutin itselleni, että kaikki on yhtä suurta väärinymmärrystä, todisteet olivat kehnot, takana oli oikeusasteiden salaliitto jne. jne. Nyt aikuisena kun asiaa ajattelen, ei tunnu ollenkaan uskomattomalta että puukolla päähän lyöminen katsotaan tapon yritykseksi.
Ainakaan Facebookin (joka siis on suorastaan Suomen Lakiin rinnastettava absoluuttinen totuus) mukaan suuri osa näistä Ryhmän jäsenistä ei ole kovinkaan läheisissä väleissä tämän profeettansa kanssa. Rami kun kopista päästyään lisäili näitä kavereikseen. Toki siellä on mukana myös joitakin kavereita, jokunen ystävä ja bändikavereita.

Tilanne omalle kohdalle sattuessa olisi varmasti erilainen, mutta on minun silti vaikea uskoa, että jos jotain läheistäni epäiltäisiin näin kauheasta asiasta olettaisin ensimmäiseksi, että poliisit ovat tehneet virheen, lehti kirjoittaa pelkkää sontaa, syyteharkinta on pelkkää harhaluuloa ja kaveri on istunut aivan syyttä suotta kuukauden telkien takana ja kaiken tämän lisäksi perustaisin hänelle tukiryhmän julkiseen nettiportaaliin ja kirjoittaisin Äiti Teresaa lainaten voimantoivotusta hänen julkiseen profiiliinsa. Ei - kyllä minä varmasti olisin aika hiljaa.
Se Oravan perkele
Susikoski

KaverinPuolella kirjoitti:No Sun postilaatikkoon ei olepaljon muutakaan kertomasi mukaan tupsahtanut? Liittyen aikaisempiin kirjoituksiin.
http://luumurecordings.com/mulva/2008/1 ... /#more-421
Niin tuota hetkonen. Huomaa, että olet kaverisi puolella, koska huomiosi noudattelee jotakuinkin tätä älytöntä logiikka mitä ryhmäläisetkin ovat harjoittaneet.

Ensinnäkään en oikein ymmärrä hevon vittuakaan siitä mitä tekemistä tuolla poustaamallasi linkillä on minun kirjoittamani tekstin kanssa.

Toisekseen olen lukenut tuon linkin jo aikaa sitten.

Kolmannekseen sinusta tämä kirjoitelma on sama kuin JSN:n (julkisen sanan neuvosto) huomautus?

Neljännekseen tuolla MULVA:n kirjoittajalla on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Oikean uutisen kun julkaisi nimittäin ILTALEHTI 26.11.2008 eikä Ilta-Sanomat, kuten kirjoittaja toistuvasti virheellisesti kirjoituksessaan mainitsee.

Suomessa musiikkipiirit ovat TODELLA pienet. Rami pidätettiin keikalta 21.11. perjantaiyönä, jonka jälkeen jossain oli jo tiedossa hänen henkilöllisyytensä. Hänhän oli myös itse kanssaihmisilleen kertonut miksi hän koppiin lähtee. Huhupuheiden mukaan hän kävi siviilipukuisten poliisien saattamana isänsä muistokonsertissa sunnuntaina 23.11. Harkinta-aikaa oli ja Iltalehti uutisoi asiasta VASTA vangitsemisen jälkeen. Oletko sinä KaverinPuolella todella sitä mieltä, että Helsingin käräjäoikeuden vangitsemispäätöksistä ei saa uutisoida?
KaverinPuolella
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja KaverinPuolella »

Olen? :)
Se Oravan perkele
Susikoski

mulli kirjoitti: oravalle tarjoon jurrit jos joskus satutaan tapaamaan...
Ja Orava ottaa tarjouksen vastaan. Jos eksyt tulevana lauantaina Helsinkiin niin nykäise tummaa henkilöä hihasta.
Vastaa Viestiin