Äiti ja isäpuoli piinasivat pikkupoikaa vuosikausia Tamperee

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Tuomioista lukiessani teki mieli alkaa itkeä. Pitäisi nyt ainakin pakkosteriloida.
Jokaikinen vanhempi tuntee itsensä joskus väsyneeksi, eikä se oikeuta pilaamaan kenenkään elämää.
Aida
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 11:49 pm

Viesti Kirjoittaja Aida »

Onneksi tuli julki. Huonolla tuurilla lapsi olisi saanut kärsiä vielä monta monta vuotta. :(
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 453
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Joo saunan takana olis tilaa tälläisille ääliöille. :evil:

Jos pakko tintata jotain kannattais varmaan kumauttaa samankokoista kuin itse on.

Säälittävää sanon minä. :!:

Ja liian löysä tuomio :evil:
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Hertta
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 6:01 pm

Viesti Kirjoittaja Hertta »

Joo, kohta se on taas lapsi takas äidillään. Varmaan sitten äiti menettää vasta lapsensa lopullisesti ku lapsi makaa kuolleena arkussaan koska tippui parvekkeelta alas...
Sassy
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 12:06 pm

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Loka kirjoitti:Mikähän lienee huostaanoton syy? Ei kai nyt ainakaan pahoinpitelyn vuoksi huostaanotettua anneta vanhemmille enää edes päivävisiitille? Ja jos päihteetkään eivät ole olleet ainakaan näytön perusteella syy näihin pahoinpitelyihin.. Eipä taas voi sanoa kuin huoh ja vittu. Lapsraasut.
Todellisuus on tarua ihmeellisempää, oikein käypä esimerkki löytyy lääkärilehdestä. Pitkä lääketieteellinen sepustus aihetta sivuten: Lasten pahoinpitelyepäilyjen selvitykset TYKS:n lastenklinikassa
Se on kirjoitettu lääketieteellisestä näkökulmasta, mutta tavallista kaduntallaajaa järkyttää kyllä lopusta tälläiset tulokset:
Teho-osastolla
hoidossa ja seurannassa oli 19 potilasta (21 %), keskimäärin
2,1 vrk (2–5 vrk).
Lastensuojeluilmoitus tehtiin kaikista lapsista. Osasta lastensuojeluilmoitus
oli tehty jo aikaisemmin avohoidosta tai
päiväkodista. Lastensuojeluilmoituksen teki lastenklinikan
sosiaalityöntekijä, yleensä alkuvaiheen diagnostisen palaverin
jälkeen. Rikosilmoitus tehtiin tai sitä suunniteltiin tehtäväksi
24 tapauksesta (50 %); yksi rikosilmoitus tehtiin
suoraan sairaalasta. Tarkkaa tietoa sosiaaliviranomaisten tekemistä
rikosilmoituksista ei kuitenkaan potilaiden papereista
löydy.
Väliaikaisia huostaanottoja suoritettiin 11 (23 %) Nämä
olivat pääosin siirtoja pienten lasten vastaanottokotiin, josta
perheet saivat tukipalveluja tarvitsemansa ajan. Sen jälkeen
lapset palasivat kotiin, jossa kuitenkin sosiaalitoimen tukitoimet
jatkuivat. Pysyviä huostaanottoja ja lasten sijoituksia tehtiin 6 (12 %). Huostaan otettujen lasten keski-ikä oli
3,8 vuotta (2 kk – 4 v).
Että silleen, lapsen saa pistää vaikka teho-osastolle niin eipä siitä silti ihmeitä seuraa :roll: [/img]
risu
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 11:04 pm

Viesti Kirjoittaja risu »

nämä on sairaita. Ja minun mielestä suomessa nuo huostaanotot annetaan mennä liian pitkälle. MIKSI pitää lasten kustannuksella leikkiä.

lapsia palautellaan takaisin kotiin, jossa on lyöty, alkoholi ongelmia yms. ja sitten hyssytellään. Puututaan asioihin sitten kun se on jo myöhäistä..
toki hyvähän se on että ne sosiaalitoimiston tukitoimet on olemassa mutta onko ne tarpeeksi vahvat jotta lapsi oikeasti uskalletaan antaa takaisin kotiinsa.

Toivottavasti kyseisen jutun lapsi toipuu henkisesti ja saa hyvän elämän. muualla kuin äitinsä luona..

Minulla on kaksi pientä lasta. mies tien päällä koko ajan. Mutta siltikään edes väsyneenä ei käy mielessä lyöd'ä lasta. Enhän minä halua että minuakaan lyötäisiin.
Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Damien kirjoitti:
IceQueen kirjoitti:Eikö se ole tapon yritys, jos toista roikottaa parvekkeelta? Tarkoitus tuskin on ollut tappaa, mutta pelottelunakin SAIRASTA! Mitä jos lapsi olisi oikeasti tippunut..


Sairaat ihmiset tekevät sairaita asioita.
Tai siis todella kieroutuneet...
Tiedä tuosta tapon yrityksestä,
oikeudessa varmaan vaihtunut laittomaksi
uhkaukseksi ja vanhempien päitä on silitelty.
Oudointahan asiassa on ettei poliisin mukaan
tapaukseen liity päihteitä tai mielenterveysongelmia
joten kyseessä lienee ollut vain kaksi todella typerää
yksilöä jotka jostain hassusta sattumasta löivät tyhmät
päänsä yhteen? :roll:
Vankila on väärä paikka tuollaisille kasvattajille,
Niuvassa saisivat ansaitsemaansa huomiota ja hoitoa
sen jälkeen kun letkut on katkottu eivätkä enää tule
jatkamaan sukuaan.
Eikös tuossa nyt aika pahoja ongelmia pidä olla korvien välissä, jos tuollaista tekee omalle lapseleen? :o

Ja tuomiot ihan naurettavan pienet!! Vaikkei naurata yhtään... :evil:
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

Ottaa niin hitosti päähän nämä "tuomiot"tällaisisa tapauksissa.Tuollasen 3 kk seisoo vaikka päällään!

Näköjään täällä maassa saa tehdä mitä vaan pahaa kelle vaan,mitä pahemmin jonkun hakkaat,murhaat jne niin sitä pienemmän tuomion saat,täysin käsittämätöntä!


ja sitten kun näpistät nallekarkin isoäidin karkkikulhosta ni saat 10vuotta linnaa(kärjistin hiukan juu mutta jokainen ymmärsi pointtini)


Miten joku voi tehdä vieläpä omalle lapselleen näin..Itku meinaa tulla kun ajattelee sitä lasta miltä hänestä on tuntunut...Näen oikein sen lapsen katseen ja silmät("äiti älä lyö taas...")
Avatar
Yavanna
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 1:16 pm

Viesti Kirjoittaja Yavanna »

tyyppi85 kirjoitti:Miten joku voi tehdä vieläpä omalle lapselleen näin..Itku meinaa tulla kun ajattelee sitä lasta miltä hänestä on tuntunut...Näen oikein sen lapsen katseen ja silmät("äiti älä lyö taas...")
Anteeksi ot, mutta mulle tuosta sun kommentista tuli mieleen tämä Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukauksen biisi.

En voi itsekään tuollaisia vanhempia ymmärtää, mutta aina tulee uusia samanlaisia tapauksia esiin... *huoh* :(
Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.
Teme-84
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 7:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Teme-84 »

Ainoa mitä tuollaiset vandaalit ansaitsisivat niin.. sanoisko sen ääneen. No, jos joku on nähnyt kun kaveri pelaa tai jos on itse pelannut grand theft autoa.. 3 ja 6 kk, just joo. Olisivat olleet edes ehdottomia!
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Viesti Kirjoittaja neitix »

Haluan vielä sen verran sanoa, että kun kerroin ton oman tapaukseni, niin todellakaan mä en pitkän aikaa käyttäytynyt huonolla tavalla ja se tosiaan oli pahimman väsymyksen keskellä. Ja havahduin kyllä hakemaan apua. Mutta vuosia jatkuva piina on mun mielestä paljon pahempaa enkä sitä laittaisi minkään väsymyksen piikkiin. Se on kai vaan helppo käyttää sitä valtaa väärin, kun lapset on täysin vanhempiensa armoilla. Näin tosta omasta lapsestani jossain vaiheessa, että se pelkäsi mua, kun olin muutaman kerran läpsäissyt. Kyllä kirpaisi ja pahasti, kun tajusin, että oma lapseni pelkää mua. Mutta jotkut kai ei saa niitä silmiä auki, kun näkee ilmiselvän tosiasian tai sitten sen pienen viattoman ihmisen pelosta ja omasta voimakkuudesta nauttii.
Vastaa Viestiin