Nora Bhatia
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Tuota...mitähän se 80 prosenttinen olisi muuten ollut ? Pitää olla muuten hyvä ja kokenut kotikokki, että saa tulemaan 80 prosenttista. Koskapa se "tehtailu" ei valtionapua nauti, niin ei niitä joka kylässä tehtaitakaan eikä tekijöitä ole. Spiritus Fortius eli pirtu resepti tavarana yltää noihin lukemiin, mutta tuskin terveyskeskus lääkäri reseptiä kirjoittaa. Stroh rommi on 80 prossasta, mutta alkossa ei myydä kuin 40 % ja ulkomailta saa tuoda 60 % Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.
Joten mikähän se totuus tuohonkin asiaan on ?
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
blumbe kirjoitti:HAaahaa! Tein ensimmäisen hyvän työn tällä sivulla! 80% viinaa ei saa alkosta vain pelkästään itse tekemällä ja en usko että 14 vuotiaalla olisi siihen kykyjä. Enkä usko että olisi sen kavereillakaan...Nylonköysi kirjoitti:Mulle tuli ihan sellaista mielenyhtymää, että Noralla on myös voinut olla desi perinteistä Koskenkorvaa (vanhemmilta pöllittyä) ihan tavallisessa kossupullossa, ja kaverit vähän liiottelevat.Eilisaamu kirjoitti:Mulla tuli nyt sit sellaista mielenyhtymää,
että koska kaverit ovat sanoneet että Noran viina oli siis 80%.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Viru_Valge
e. No perskele sehän ehdittiin jo tuolla aiemmin mainita. Never mind
Viimeksi muokannut Zozor, Ke Helmi 04, 2009 10:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Helmi Evita Holmes
- Susikoski
Oho, itse olen käynyt 16-vuotiaasta asti Virossa, ja tuotu ihan avoimesti kyllä mäyräkoirallisia 80% sieltä. Ehkä ollaan sitten vaan oltu tosi onnekkaita.specialhousingunit kirjoitti:Tuota...mitähän se 80 prosenttinen olisi muuten ollut ? Pitää olla muuten hyvä ja kokenut kotikokki, että saa tulemaan 80 prosenttista. Koskapa se "tehtailu" ei valtionapua nauti, niin ei niitä joka kylässä tehtaitakaan eikä tekijöitä ole. Spiritus Fortius eli pirtu resepti tavarana yltää noihin lukemiin, mutta tuskin terveyskeskus lääkäri reseptiä kirjoittaa. Stroh rommi on 80 prossasta, mutta alkossa ei myydä kuin 40 % ja ulkomailta saa tuoda 60 % Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.
-
Nylonköysi
- Agentti Scully
Kyllä monet tuovat sitä Virosta. En minä, mutta...specialhousingunit kirjoitti:Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.
Ja 14-vuotias nyt ei saa syytettä mistään, viina vaan otetaan pois. 14-vuotiaat tietävät sen. Minä ainakin tiesin. Olin silti valmis tuomaan lomamatkalta salaa alkoholia, sapiskan uhallakin.
Onko muuten totta, että nykyään ei saisi tuoda 80% ulkomailta?
EDIT: Kylläpä muuten 80% viinaa saa tuoda. Sitä vahvempaa ei saa tuoda.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
-
lot of mysteries
- Nikke Knatterton
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Saakeli ku unohdin kokonaan tuon rakkaan naapurimme laadukkaan viini tuotteenZozor kirjoitti:blumbe kirjoitti:HAaahaa! Tein ensimmäisen hyvän työn tällä sivulla! 80% viinaa ei saa alkosta vain pelkästään itse tekemällä ja en usko että 14 vuotiaalla olisi siihen kykyjä. Enkä usko että olisi sen kavereillakaan...Nylonköysi kirjoitti: Mulle tuli ihan sellaista mielenyhtymää, että Noralla on myös voinut olla desi perinteistä Koskenkorvaa (vanhemmilta pöllittyä) ihan tavallisessa kossupullossa, ja kaverit vähän liiottelevat.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viru_Valge
e. No perskele sehän ehdittiin jo tuolla aiemmin mainita. Never mind
On muuten tulli ja tuonti määräykset muuttuneet aika paljon viime vuosina. Onkin 80% se raja nykyisin Kiitos vaan linkistä.......
Viimeksi muokannut specialhousingunit, Ke Helmi 04, 2009 10:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mistäs ihmeestä tuollaisen keksitspecialhousingunit kirjoitti:Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.
Mikäli tuo Vaalimaa -havainto pitäisi paikkansa, helppohan siihen on kuvio keksiä taustalle; paikkakunnalla asuu mies joka myy alaikäisille naapurimaastamme tuotua viinaa ja tupakkaa, Noralla oli juuri tuollaista viinaa ja jäänyt juuri tupakanpoltosta kiinni ja nyt hänet nähdää valtion rajalla.. kuulostaa uskomattomalta, mutta mahdollista sinänsä.
Nosce te ipsum!
-
NeitiEtsivä
- Harjunpää
Kylläpä tuo... itsekin juuri toin. Ja niinku tossa joku jo sanoikin niin saa tuoda. Jos ei saisi niin jotenkin kuulostaisi uskomattomalta, että laivaltakin sitä saa ostaa.specialhousingunit kirjoitti:Tuota...mitähän se 80 prosenttinen olisi muuten ollut ? Pitää olla muuten hyvä ja kokenut kotikokki, että saa tulemaan 80 prosenttista. Koskapa se "tehtailu" ei valtionapua nauti, niin ei niitä joka kylässä tehtaitakaan eikä tekijöitä ole. Spiritus Fortius eli pirtu resepti tavarana yltää noihin lukemiin, mutta tuskin terveyskeskus lääkäri reseptiä kirjoittaa. Stroh rommi on 80 prossasta, mutta alkossa ei myydä kuin 40 % ja ulkomailta saa tuoda 60 % Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Joo...just huomasin, että määräykset muuttuneet. Vielä 80 luvun lopussa oli, että 80 prosenttinen luokiteltiin huumausaineeks ja laivoillakin oli "vain" 60 prosenttista. Ilmankos sitä näkyy olevan aika montaa laatua nykyisin. Jäi vain päivittämättä oma tieto, kun ei ole tullut noihin kasikymppisiin törmättyä reissussa.H.P. kirjoitti:Mistäs ihmeestä tuollaisen keksitspecialhousingunit kirjoitti:Jos tuot 80% ja jäät tullissa kiinni, niin syyte tulee huumaisaine rikoksesta, joten ei sitä kukaan tuo virostakaan.Koko ajanhan sieltä kannetaan kasikymppistä Viru Valgeeta..
Mikäli tuo Vaalimaa -havainto pitäisi paikkansa, helppohan siihen on kuvio keksiä taustalle; paikkakunnalla asuu mies joka myy alaikäisille naapurimaastamme tuotua viinaa ja tupakkaa, Noralla oli juuri tuollaista viinaa ja jäänyt juuri tupakanpoltosta kiinni ja nyt hänet nähdää valtion rajalla.. kuulostaa uskomattomalta, mutta mahdollista sinänsä.
-
hipsulainen
- Adrian Monk
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1640978
Poliisi: Miksi Toijalasta ei tule vihjeitä kadonneesta Norasta?
04.02.2009 18:49
Kymmenet vapaaehtoiset etsivät keskiviikkona Akaan Toijalassa kuusi päivää sitten kadonnutta 14-vuotiasta Nora Bhatiaa. Vapaaehtoiset haravoivat parhaillaan Toijalan keskustan ja lähiympäristön metsiä ja ryteikköjä.
Viimeinen varma havainto Norasta on Ajulantien jatkeena olevalta kevyenliikenteen väylältä. Nora on nähty siellä katoamispäivänään noin kello 11.20.
Ajulantien vieressä on laaja ryteikköinen Sikosuo. Se tutkittiin tänä aamuna tarkoin, mutta kadonnutta tyttöä ei sieltä löytynyt.
Akaan poliisin puhelin soi tiuhaan, kun ihmiset soittavat vihjeitä.
- Vihjeitä tulee Helsingistä,Tampereelta ja eri puolilta maata aina Kemiä myöten. Mutta miksi vihjeitä ei tule Toijalasta? ihmettelee ylikonstaapeli Kari Pirinen Akaan poliisista.
- Poliisi kirjaa kaikki vihjeet. Vähäinenkin tieto voi olla tärkeä, sanoo Pirinen.
IS
Poliisi: Miksi Toijalasta ei tule vihjeitä kadonneesta Norasta?
04.02.2009 18:49
Kymmenet vapaaehtoiset etsivät keskiviikkona Akaan Toijalassa kuusi päivää sitten kadonnutta 14-vuotiasta Nora Bhatiaa. Vapaaehtoiset haravoivat parhaillaan Toijalan keskustan ja lähiympäristön metsiä ja ryteikköjä.
Viimeinen varma havainto Norasta on Ajulantien jatkeena olevalta kevyenliikenteen väylältä. Nora on nähty siellä katoamispäivänään noin kello 11.20.
Ajulantien vieressä on laaja ryteikköinen Sikosuo. Se tutkittiin tänä aamuna tarkoin, mutta kadonnutta tyttöä ei sieltä löytynyt.
Akaan poliisin puhelin soi tiuhaan, kun ihmiset soittavat vihjeitä.
- Vihjeitä tulee Helsingistä,Tampereelta ja eri puolilta maata aina Kemiä myöten. Mutta miksi vihjeitä ei tule Toijalasta? ihmettelee ylikonstaapeli Kari Pirinen Akaan poliisista.
- Poliisi kirjaa kaikki vihjeet. Vähäinenkin tieto voi olla tärkeä, sanoo Pirinen.
IS
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
-
MissHolmes
- Ben Matlock
^ Onko kyseessä 'itävalta-ilmiö'?
Vaikka jotain pahaa naapurista tiedettäisiin/ aavistettaisiin, pidetään suu supussa, kun se ei kuulu minulle?
Onkohan toijalassa valvonta kameroita kaupungilla jossain? kouluilla?
Onko niiden nauhat tutkittu? Usein esim koulun liepeillä ilta aikaan hengailevat autot?
Nuorisohan monilla pikku paikkakunnilla hengailee koulun nurkilla myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Vaikka jotain pahaa naapurista tiedettäisiin/ aavistettaisiin, pidetään suu supussa, kun se ei kuulu minulle?
Onkohan toijalassa valvonta kameroita kaupungilla jossain? kouluilla?
Onko niiden nauhat tutkittu? Usein esim koulun liepeillä ilta aikaan hengailevat autot?
Nuorisohan monilla pikku paikkakunnilla hengailee koulun nurkilla myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Nylonköysi
- Agentti Scully
Tai sitten kukaan ei vain ole nähnyt mitään. Ei se mikään Mannerheimintie ole se Toijalan raitti. Sen kokoisissa paikoissa voi kulkea jonkin aikaa ihan hyvin tapaamatta yhtään ketään.MissHolmes kirjoitti:^ Onko kyseessä 'itävalta-ilmiö'?
Itävallasta sen verran, että aika sairas saa olla, jos alkaa epäilemään että naapurinsedällä on kellarissa salaperhe oman tyttärensä kanssa. Noin röyhkeä ja pimeä toiminta ei kyllä saa soittamaan poliisille. Ei kukaan uskoisi.
-
tumppi1991
- Scooby-Doo
Tuli muuten mieleen, että mistä kukaan tietää onko Noralla vaihtovaatteita mukanaan? Äiti ei voi tietää/muistaa kaikkia lapsensa vaatekappaletta, joten jos muutama puuttuu, sitä tuskin huomattaisiin.
Itse kannoin nuorempana mukanani aina hammasharjaa ja -tahnaa. Edelleenkin minulla on mukanani aina dödö, puuteri ja ripsiväri. Kyllä noilla nyt pärjää ja voin vaikka vannoa, ettei oma mieheni (joka minun tapauksessani on lähin omainen) tiedä laukkuni sisällöstä mitään. Enkä kyllä usko, että Noran äitikään tietäisi tyttärensä laukun sisällöstä paljoakaan.
Itse kannoin nuorempana mukanani aina hammasharjaa ja -tahnaa. Edelleenkin minulla on mukanani aina dödö, puuteri ja ripsiväri. Kyllä noilla nyt pärjää ja voin vaikka vannoa, ettei oma mieheni (joka minun tapauksessani on lähin omainen) tiedä laukkuni sisällöstä mitään. Enkä kyllä usko, että Noran äitikään tietäisi tyttärensä laukun sisällöstä paljoakaan.