Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kumpi?

Tuntematon lapsi
128
59%
Oma lemmikkisi
88
41%
 
Ääniä yhteensä: 216

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minäkään en ole tavannut täällä kovin häiriintynyttä porukkaa, joten ihmettelen tuota kysymystä.
Nothing is quite what it seems
elwira
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:23 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja elwira »

tottakai pelastaisin oman lemmikkini.
omat koirat on kuin lapsia mulle, joten niitä en ikinä jättäis jälkeeni.
oli sitten talossa kenenkä muun omaisuutta tahansa!
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

rapier kirjoitti:Clyde, kuka hevonvitunkääpiö pelastaisi jonkun tsihuaaviahhin ennemmin kuin ihmislapsen?
En ainakaan minä, chihut on ärsyttäviä räksyttäjiä ;)
Oma koira on tärkeä mutta koska sinun mahdolliset lemmikkisi ei ole sinulle tärkeitä niin turha tulla muille mesoamaan 8)
Ja edelleen otsikossa lukee pelastaisit, kyllä minä oman koirani pelastaisin jos olisi mahdollista. Jos et ole vieläkään tajunnut kantaani niin anna olla. Voin sanoa että opiskelen alaa jossa hoidetaan ihmisiä, kertoisikohan se tarpeeksi mitä siis teen jos mahdollinen tilanne tulee.
Chopper, aijaij et voi tolleen miettiä tätä kysymystä kun nyt oli vain tulipalo, naapurin Reino (2-70v) ja sun koira :lol:
Nanika ga tooku matteiru to
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Clyde, ymmärrän kyllä että jättäisit tuntemattoman lapsen kuolemaan ja pelastaisit koirasi. Se tuli selväksi.
Paskanen tukka
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Oletin että ymmärtäisit oikein mutta ilmeisesti kuitenkin väärin. No, se on sinun murhe.
Toivottavasti minun ei tarvitse miettiä sinun ja koirani päätöstä, se olisi jo paljon vaikeampaa.
Nanika ga tooku matteiru to
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kotipeikko kirjoitti:Kumman pelastaisit: lapsesi raiskaajan vai lapsesi rakkaan lemmikin?
Tämä oli pakko poimia välistä ja vastata silläkin uhalla että saan puoli minfoa niskaani. Tottakai lapseni rakkaan lemmikin,olkoonki lapseni raiskaaja se ihminen ni toivon että kituisi liekeissä ja ensimmäisenä palaisi munat :shock:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Clyde kirjoitti:Oletin että ymmärtäisit oikein mutta ilmeisesti kuitenkin väärin. No, se on sinun murhe.
Toivottavasti minun ei tarvitse miettiä sinun ja koirani päätöstä, se olisi jo paljon vaikeampaa.
Minun ja koirasi päätöstä? Nyt menee erittäin kryptiseksi. Mitä me päättäisimme?
Paskanen tukka
Avatar
Scarlett
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 10:42 pm

Aivan typerä kysymyskin.

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Tietysti lapsen. Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Kyllä meidän ihmisyys lähtee siitä, että ihmisarvo on tärkein.

Mä en tajua osaa tässä keskustelussa. Noiden ihmisten oltava jotenkin epätasapainossa tai sitten hirveän nuoria, joiden arvomaailma on vielä kehittymätön.
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Re: Aivan typerä kysymyskin.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Scarlett kirjoitti:arvomaailma on vielä kehittymätön.
Eli jos et ajattele samalla tavalla kuin muut, niin arvomaailma on kehittymätön? Jaaha. No aina näköjään oppii. :roll:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

elwira kirjoitti:tottakai pelastaisin oman lemmikkini.
omat koirat on kuin lapsia mulle, joten niitä en ikinä jättäis jälkeeni.
oli sitten talossa kenenkä muun omaisuutta tahansa!
Onko ihminen omaisuutta?
One,two,fuck you!
Avatar
Scarlett
Sofia Karppi
Viestit: 421
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 10:42 pm

Re: Aivan typerä kysymyskin.

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Kehittyneeseen arvomaailmaan kuuluu ymmärtää toisten mielipiteitä, mutta toisaalta kehittyneessä arvomaailmassa on myös tiettyjä inhimillisiä perusperiaatteita, joista ei keskustella. Minulle (ja toivottavasti muillekin) on perusperiaate on ihmisoikeudet ja ihmisarvo.
Bleddyn kirjoitti:
Scarlett kirjoitti:arvomaailma on vielä kehittymätön.
Eli jos et ajattele samalla tavalla kuin muut, niin arvomaailma on kehittymätön? Jaaha. No aina näköjään oppii. :roll:
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Hämmentävä ketju. Mulle ei ole mitenkään itsestäänselvää että kuka on tärkein, mutta silti ei ole tullut mieleenkään että sen takia pitäisi mennä psykiatrille. :shock:

Eläin on eri lajia, mutta persoona aivan samalla tavalla kuin ihminenkin. Ei kai ole olemassa mitään perusteita sille, että ihminen olisi automaattisesti arvokkaampi. Se, että eläintä ei ole juuri arvostettu persoonana, vaan lähinnä jonain koneena, josta on ihmiselle hyötyä ja iloa, on pelkkää ihmisen arvovalintaa. Ei kai mikään myöskään ehdoitta määrää suosimaan omaa lajia? Ihmisyyteenhän kuuluu myös se, että ihminen voi tehdä valintoja. Mitähän muuten koira mahtaisi tehdä jos olisi pelastettava joko oma pentu tai omistaja?

Pidän molempien henkeä niin arvokkaana, että en osaa vastata kysymykseen ja sen pohtiminen on minusta aika turhaa ja järjetöntä. Tilanne olisi niin kamala, että vaikka nyt päättäisinkin mitä teen, toimisin järkytyksestä kuitenkin aivan odottamattomasti.
Zeggeri
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: La Joulu 27, 2008 12:42 am

Viesti Kirjoittaja Zeggeri »

tälläisellä palstalla on juurikin tollasia linnasta tulleita mukamas kovia jätkiä.tosiasiassa häiriintyneitä luusereita.kaikki rakit ja rakkien omistajat pitäis polttaa roviolla.toisaalta olen sen verran porvari ettei sitä tehdä ainakaan minun luksusasunnossani.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Zeggeri kirjoitti:tälläisellä palstalla on juurikin tollasia linnasta tulleita mukamas kovia jätkiä.tosiasiassa häiriintyneitä luusereita.kaikki rakit ja rakkien omistajat pitäis polttaa roviolla.toisaalta olen sen verran porvari ettei sitä tehdä ainakaan minun luksusasunnossani.
Tälläiselle palstalle ikävä kyllä eksyy aika-ajoin kaltaisiasi luusereita.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Zeggeri kirjoitti:tälläisellä palstalla on juurikin tollasia linnasta tulleita mukamas kovia jätkiä.tosiasiassa häiriintyneitä luusereita.kaikki rakit ja rakkien omistajat pitäis polttaa roviolla.toisaalta olen sen verran porvari ettei sitä tehdä ainakaan minun luksusasunnossani.
Tää on oikeesti hassu! :D Sain päivän naurut.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Vastaa Viestiin