Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:)

Voipi olla, että tiedänkin. Monasti on minua noidaksikin kutsuttu ;)
sellaiseksi noidaksi, jonka karmivat ennusteet käy toteen.

Jos vanhat merkit paikansa pitää, Sirpan Huelva raportti on sekoitus kansainvälistä lapsikauppaa-korruptiota-pedofilirinkejä ja kaikki vielä keitettynä yhdeksi sopaksi. Mieluusti http://fi.wikipedia.org/wiki/Juan_Carlos_I ja http://fi.wikipedia.org/wiki/An%C3%ADbal_Cavaco_Silva mukaan lisättynä ja soppaan sotkettuna. Yhdistettyinä, kytkettyinä, liitettyinä, vaikka eivät yhteen kuuluisikaan.
Pippurina keitossa on muutama parivuotta vanha, jo tyhjäksi osoitettu uutinen, linkkinä.

Olen taas valmis lyömään vaikka vetoa! :wink:

niin. Ja jos sinäkin matkaaja lukisit koko ketjun läpi, tietäisit vastauksen tuohon tokavikaan kysymykseesi.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

MissHolmes kirjoitti::)

Voipi olla, että tiedänkin. Monasti on minua noidaksikin kutsuttu ;)
sellaiseksi noidaksi, jonka karmivat ennusteet käy toteen.

Jos vanhat merkit paikansa pitää, Sirpan Huelva raportti on sekoitus kansainvälistä lapsikauppaa-korruptiota-pedofilirinkejä ja kaikki vielä keitettynä yhdeksi sopaksi. Mieluusti http://fi.wikipedia.org/wiki/Juan_Carlos_I ja http://fi.wikipedia.org/wiki/An%C3%ADbal_Cavaco_Silva mukaan lisättynä ja soppaan sotkettuna. Yhdistettyinä, kytkettyinä, liitettyinä, vaikka eivät yhteen kuuluisikaan.
Pippurina keitossa on muutama parivuotta vanha, jo tyhjäksi osoitettu uutinen, linkkinä.

Olen taas valmis lyömään vaikka vetoa! :wink:

niin. Ja jos sinäkin matkaaja lukisit koko ketjun läpi, tietäisit vastauksen tuohon tokavikaan kysymykseesi.
Voi voi, ei tässä voi kuin ihmetellä sinun 'tietoisuuttasi' kaikesta. Ja osaatko tehdä koskaan hyviä positiivisia ennustuksia, sillä niitä vasta tarvitaankin elämässä. Hyvä ennustaja ei koskaan luo vain negatiivisia ennustuksia, tiedoksi.

Ja jospa odotetaan ensin ne Sirpan viestit, ja kirjoitetaan linkkejä sitten.

Ja minkä ketjun minun pitää lukea läpi? Minäkin olen tänne kirjoittanut, ja olen kertonut sen, mitä itse ajattelen.

Mutta tuo mitä sanot, että 'ehkä tiedänkin', niin herättää melkeimpä syvän epäluulon, että oletko sitten tekemisissä tämän katoamisen kanssa jotenkin? Minä en moista päästäisi ketjuun, sillä tämä Madeleinen katoaminen on syvä ja hirveä rikos, ja ennen muuta, pientä lasta kohtaan. Häneltä on elämänilo viety kokonaan.
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Suokaa anteeksi mutta minäkin pistän lusikkani soppaan :) .

Katolisissa maissa perinteinen hautaus toimitettiin niin että kuollut pidettiin kotona kolme vuorokautta. Ensin tuli pappi paikalle ja sitten sukulaiset, naapurit, tuttavat ja ystävät jättämään jäähyväiset. Kolmannen vuorkauden sisällä vietiin ruumis kirkkoon ja siunattiin ja sieltä hautausmaalle. Kirkoissa ei ollut eikä ole kylmätiloja. Nykyään on lailla ja määräyksillä yritetty kieltää monissa katolisissa maissa ruumiin kotonapito mutta ei siitä vankilaan joudu vaikka teksikin poikkeuden.

Portugalin säännöistä en tiedä juuri mitään mutta Italian ja varsinkin Rooman hautaustoiminnot tunnen melko hyvin.

Italiassa on kirkko ja valtio erossa ja niin on Portugalissakin vuodesta 1910 lähtien. Italiassa kunnat omistavat hautausmaat ja heiltä voi ostaa hautaspalveluja. Mutta jos haluaa papin hautausmaalle niin itse on käännyttävä jonkin papin puoleen. Papille sitten saa maksaa siitä palvelusta erikseen. Kirkossa saa vain merkkihenkilöt luvan siunaukseen. Kirkkosiunaus on kallista touhua tavallisille ihmisille.

Katoliset kirkothan rakensivat rikkaat aatteslisuvut ja he luonnollisestikkin hautasivat sukunsa kirkkoon. Kirkoissa on seinien vierustat täynnä eri sukujen hautakappeleita. Joissakin kirkoissa on myös krypa lattian alla jonne haudattiin sitten muut hieman vähemmän arvovaltaiset henkilöt. Suku joka kustansi kirkon rakennuksen päätti että ketkä saivat ostaa hautakappelin tai paikan kryptassa.

Polttohautaus oli tavallisin hautausmuto ennen kritinuskon tuloa. Nykyäänkin on colubarioita niin ulko- kuin sisätiloissa monilla hautausmailla. Katolisilla hautausmailla haudattiin suvunjäsenet ns. tombaan, erikoinen rakennus, talo, mökki jossa on ovi ja joskus myös ikkuna. Nykyään kunta rakentaa modernia tombia joita saa suvut ostaa omaisilleen. Köyhemmät hautaavat ihan tavallisiin hautoihin. Hautaustoimitus nykyään tapahtuu melkein aina pelkästään hautausmaalla.

Tunnen itseni hieman pakotetuksi kertoa että mistä syystä olen perehtynyt Rooman hautaustapoihin ja säännöksiin. Teen nimittäin kirjaa Roomassa sijaistevasta hautausmaasta, Cimitero Monumentale Campo Verano. Rooman kirkot ( niitä on melkein 1000), Rooman luotarit (joita on vielä enempi kuin kirkkoja) sekä hautausmaat ja mausoleumit, sargofaagit, necopolit... ovat minun heiniäni.

En sentään ole mikään negrofiili :lol: vaan kirkko- ja hauta-arkkitehtuuri ovat kiinnostuksen kohteenani.
matkaaja
Christopher Lorenzo

^Kiitos vaan selostuksesta. Aina sitä oppii jotain uutta, vaikkei niin
tarpeellistakaan olisi. Mutta toki mm. minä mielenkiinnolla luin tekstisi.

Mutta mielestäni tuo ym. ei mitenkään liity Madeleineen, joten en ota
sitä siltä kantilta lainkaan.
Viimeksi muokannut matkaaja, To Helmi 12, 2009 3:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:^Kiitos vaan selostuksesta. Aina sitä oppii jotain uutta, vaikkei niin
tarpeellistakana olisi. Mutta toki mm. minä mielenkiinnolla luin tekstisi.

Mutta mielestäni tuo ym. ei mitenkään liity Madeleineen, joten en ota
sitä siltä kantilta lainkaan.
Noh ei sinäänsä liitykkään mutta silti hieman. Nimittäin poliisit tekivät tutkimuksia ja kaivauksia Praia da Luzin kirkon seinustalta. Siinä on kuulema joitakin hautoja aivan kirkon seinustalla. Eipä löytynyt Madeleine siitäkään paikasta :( .
MissHolmes
Ben Matlock

Kiitos!
Minä yritin etsiä faktaa katolilaisesta hautaamisesta, mutta en sitä löytänyt.

Mistäs tuo kirkon kylmiö onkaan tullut??? :)

No mutta hyvä tietää. Siellä oli mielestäni myös jotain vesihjohto tms. töitä kirkon lähettyvillä ja ymmärtääkseni myös niitä kaivauksia tutkittiin. Varmuuden vuoksi.

Tuolloin ei milestäni epäilyt edes kohdistuneet vanhempiin, vaan kaivaukset tutkittiin senkin varalta, etttei tyttö olisi niihin itse vaeltanut ja pudonnut.

Kyllä minä näen positiivisiakin asioita: mutta silloin en ole noita, vaan iloinen ryppyinen ennustaja eukko. ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Aletaanko selvittää?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
matkaaja
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:
Kyllä minä näen positiivisiakin asioita: mutta silloin en ole noita, vaan iloinen ryppyinen ennustaja eukko. ;)
No ottaisitko kysymykseni nyt positivisesti, ja vastaisit? Olen huomannut että ohitat kysymykset erittäin keveästi. :lol:
MissHolmes
Ben Matlock

Onko kysymyksesi se, että onko minulla jotain tekemistä tytön katoamisen kanssa???

Esitän asian positiivisesti: oletko nauttinut ilokaasua?

Minulla on tekemistä tämän asian kanssa sen verran, että olen seurannut tapausta päivästä 2 alkaen aktiivisesti internetissä.

Itkin ensin monena päivänä ja etsin positiivisia uutisia.
Niitä ei löytynyt.

Sitten tajusin itkeväni enemmän kuin tytön äiti. Aloin ihmetellä reissuja popelaan ja hillitöntä rahan keruuta.
Katsoin Katen haastatteluja ja järkytyin kerta toisensa jälkeen enemmän ja enemmän.

Mutta jatkoin seuraamista positiivisella mielellä.

Ajan ja tutkimusten etenemisen, sekä sen vaistoni, myötä aloin uskoa siihen mihin uskon edelleen:

vanhemmat jättivät brittitapaan pienet lapsensa yksin ja Madeleinelle sattui onnettomuus.

Lääkäreinä, uraihmisinä, hieman hölmöinä, he itseään ja kaksosiaan ''suojatakseen'' lavastivat sieppauksen.

Lääkäreinä= tietäen kuolin ajan määrityksen jälkeen olevansa enemmän kuin vastuussa tyttönsä kuolemasta

Uraihmisinä= omaisuus, ura, poliittinen ura vaakalaudalla negatiivisen uutisoinnin jälkeen (tapaus olisi yltänyt ainakin brittilehtien tabloideihin ja 'mustamaalannut' heidän mainettaan)

Hölmöinä= ei kukaan täysjärkinen tee noin!

Eli siis ei. Minulla ei ole mitään tekoa tytön katoamisen kanssa. Mutta olen sitä mieltä, että syyllinen, oli se vaikka oma äiti, on saatava vastuuseen teostaan.

Mistään rikoksesta ei saisi päästä kuin koira veräjästä. Ei, vaikka kyseessä olis vahinko.
Eikä ainakaan silloin, jos rikos on kohdistunut pieneen viattomaan lapseen.

Tyydyttikö vastaus?
Nuotio & Äreät Tiput
anskuli
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja anskuli »

Marsalkka, ei kannata!

Eihan taalla kukaan tosissaan ole uskonutkaan, että Maddyn ruumista kirkon kylmatilassa.... ajatuskin tuntuu karmealta, ja pappikin apua antamassa. Ei, ei, ei, ei sellaista voi kukaan uskoa, eika monella tulisi mieleenkaan!
Tutkiskelija
Jane Marple

MissHolmes kirjoitti:

No mutta hyvä tietää. Siellä oli mielestäni myös jotain vesihjohto tms. töitä kirkon lähettyvillä ja ymmärtääkseni myös niitä kaivauksia tutkittiin. Varmuuden vuoksi.
Niin, en tiedä mistä moinen käsitys on tullut. Tietystihän jossain maailman kolkassa voi olla kirkon yhteydessä kylmätilat mutta minä en ole koskaan kuullut moisesta ilmiöstä.

Eikös kylmätilat ole Suomessakin hautausmaan yhteydessä?

Joku tietyömaa siellä oli kirkon lähettyvillä. Mitä lienevät kaivelleet siellä. Eiköhän nekin montut tutkittu tarkkaan.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
No ottaisitko kysymykseni nyt positivisesti, ja vastaisit? Olen huomannut että ohitat kysymykset erittäin keveästi. :lol:
Ollaan saatu uusi järjestysmies juntunen palstalle :o

Ja minä pahus erehdyin eilen vastaamaan sinulle vaikka olit tarkoittanut viestin Miss Holmesille. Voi pahus sentään mikä vahinko sattuikaan. :?
MissHolmes
Ben Matlock

:)

Olen niin simppeli, että oletin muuallakin ruumiita säilytettävän jossain ennen kuoppaamista.

''Meilläpäin'' oli teininä tapana istuskella ruumishuoneen rappusilla pe ja la iltaisin. Ja se ruumishuone oli ihan siinä kirkon ''takapihalla''.

Ja yksinkertaisena kuvittelin, että lämpimimmissä maissa niiden olisi syytä olla syvemmällä maassa. ...kun kerta niistä puhuttiin täällä.
Poor me! :(
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Pat Brown, kuulu rikosprofiloija, kirjoittaa ihan vakavissaan kahdesti että McCannit ovat aivan hyvin voineet kuskata Madeleinen Englantiin. Joko ruumiin matkalaukussa tai tuhkana.

Hän kirjoittaa että kuivassa hiekkapitoisessa maassa ruumis muumioituu, kevenee ja muuttuu melkein hajuttomaksi.

"Would it really be possible for one of the McCanns to cart the body of their daughter back to England? Yes, absolutely. Because of the climate in Portugal, it is possible that should they have buried Maddy in a shallow grave in a sandy substrate, her body would have mummified. Mummification is a desiccation of the corpse where the fluids drain into the ground and the rest of the body dries up. There is relatively little odor associated with a mummified body. If this occurred, the body would be easier to transport; it would be lighter and drier and lacking the horrible smell of a corpse. Such a body could easily be placed in a sealed bag and placed in a suitcase. Screening of stowed luggage is not likely to uncover a body inside of a suitcase and when the traveler reaches the other end and goes through customs, they enter the “Have nothing to declare line,” and just walk through (unless they exhibit concerning behavior that raises a red flag and launches a search of the luggage). As to the McCanns, I seriously doubt they were searched upon arrival, not with all the press surrounding them and the mass of curious onlookers, reporters, and VIPS lurking about. For example, Gerry McCann returned to England on June 19, just four days after an exhaustive search for Madeleine was called off. This search was in an arid, desolate area (the kind of climate which might encourage the mummification of a body) near a town called Odiaxere. A letter from an unknown sender had stated she could be found there in a shallow grave. Four days later, Gerry is on a plane home. I don’t know if he took any luggage with him, anything more than a rucksack (which I don’t know the size of). He only stayed for the day, purportedly to attend some meetings."

http://patbrownprofiling.blogspot.com/s ... y%20McCann

Pat Brouwnin sivuilta saa lukea paljon samankaltaisia ajatuksia joita monella on ollut tälläkin palstalla McCanneista.

Pat Brown kutsuu McCaneja narsisisteiski, etenkin Gerryä ja kieltämättä heistä huomaa narsisistisia piirteitä.

http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/tunnista-narsisti/

Pat Brouwn tarjoaa McCanneille apuaan selvitellä PJ:N kanssa asioita jos he ekrta ovat syyttömiä. Eipä taioda McCannit olla halukkaita ottamaan sitä apua vastaan.
Tutkiskelija
Jane Marple

Tässä tämä Praia da Luzin kirkko :

http://picasaweb.google.com/zlsanto/Fot ... 2628807650
Vastaa Viestiin