http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/M ... 5243774960Ministeriön alivaltiosihteeri vahvistaa: Nokian uhattiin lähtevän Suomesta
24.2.2009 4:00
A A
Petri Sajari
Helsingin Sanomat
Markku Wallin
Työministeriölle ja STTK:laiselle Toimihenkilöunionille kerrottiin vuonna 2006 käytyjen neuvotteluiden aikana, että Nokia lähtee Suomesta, jos uutta sähköisen viestinnän tietosuojalakia ei saada aikaiseksi.
Silloisen työministeriön kansliapäällikkö Markku Wallin kertoo keskustelleensa keväällä 2006 Elinkeinoelämän keskusliiton edustajan kanssa siitä, mihin lakiin työnantajan mahdollisuus valvoa ja käsitellä sähköpostien tunnistamistietoja pitäisi kirjata.
Wallinin mielestä lain valmistelu avoimesti työministeriön johtamassa työryhmässä olisi varmistanut lainvalmistelun hyvän laadun. Hän olisi myös halunnut, että asia olisi käsitelty osana lakia yksityisyyden suojasta työelämässä.
"Keskusliiton taholta todettiin yksiselitteisesti, että säännökset pitää valmistella liikenne- ja viestintäministeriössä. Tässä samassa yhteydessä lain tarvetta ja säätämisen suurta kiirettä perusteltiin sillä, että Nokia lähtee Suomesta, jollei lakia saada aikaiseksi", Wallin kertoi Helsingin Sanomille. Wallin on työ- ja elinkeinoministeriön alivaltiosihteeri.
Helsingin Sanomien tietojen mukaan uhkaavan vaatimuksen esitti Elinkeinoelämän keskusliiton lakiasiainjohtaja Lasse Laatunen.
"En muista enkä usko sellaista sanoneeni", Laatunen sanoi maanantai-iltana.
Oikeuskansleri Jaakko Jonkka kertoi Helsingin Sanomille maanantai-iltana, että lakiesityksessä oli "paljon korjaamisen tarvetta".
Myös Toimihenkilöunionin puheenjohtaja Antti Rinne on kuullut väitteitä Nokian uhkailusta. "Lakiesityksen käsittelyvaiheen aikana on uhkailtu, että Nokia lähtee Suomesta, jos lakia ei saada aikaan", Rinne sanoo.
EK halusi pitää lain valmistelun liikenne- ja viestintäministeriössä, koska siellä lain tarpeellisuudesta oltiin täysin vakuuttuneita.
Syksyllä 2005 liikenne- ja viestintäministeriksi valittu Susanna Huovinen (sd) muistelee, että osa ministeriön virkamiehistä ihmetteli hänen päätöstään pyytää lakiesityksestä oikeuskanslerin lausunto. Huovinen pyysi kesällä 2006 oikeuskanslerilta lausuntoa, koska hän havaitsi lain perusoikeudelliset ongelmat.
"Siinä vaiheessa minulle syntyi käsitys, että osa virkamiehistä oli sitä mieltä, että lakiesitys olisi voitu viedä eteenpäin ilman oikeuskanslerin lausuntoa", Huovinen sanoo.
Syyskuussa 2006 oikeuskansleri Paavo Nikulan lausunto lakiesityksestä oli tyrmäävä, ja valmistelua jouduttiin ministeriössä jatkamaan.
Suomen johtavat oikeustieteen professorit pitävät lakiesitystä perustuslain vastaisena. Eduskunnan perustuslakivaliokunta päätti marraskuussa, että laki ei ole perustuslain vastainen. Professoreiden mielestä lakiesitys antaisi yrityksille ja yhteisölle poliisia suuremmat toimivaltuudet.
Lex Nokia uhkaa Suomen perustuslakia
Re: Lex Nokia uhkaa Suomen perustuslakia
Jatkoa samasta aiheesta:
Every ship must sail a world.
Oikeusministeriön pikku tiedotteen mukaan Suomessa on tällä hetkellä kolmatta päivää Euroopan yhteisöjen ensimmäisen oikeusasteen tuomioistuin vierailulla - ehkä he ovat tulleet seuraamaan tämän päiväistä Lex-Nokia kiistelyä Eduskunnassa. Mistään lehdestä ei löydy ainoatakaan artikkelia tästä tuomioistuimen vierailusta.
Oikeuskanslerin mielestä mahdollinen Lex Nokia -painostus on poliisin asia
24.02. - 10:03 (Luotu: 23.02. - 20:50)
Epäselvyydet: Akava kiertelee painostusta, EK kiistää uhkailut
"Oikeuskansleri Jaakko Jonkka on seurannut kiivaana vellovaa keskustelua ja pohtinut, pitäisikö maan ylimmän laillisuusvalvojan puuttua asiaan jotenkin."
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/132024.shtml
Kuka on maan ylin laillisuusvalvoja? Tarkoittaako hän itseään, vai jotakuta muuta?
Lisäys: Tarkempi lukeminen selvitti - tarkoitti itseään.
Olen toisaalla kirjoittanut vastaavasta tilanteesta eräässä toisessa Euroopan maassa, joka tapahtui vuonna 1981 - poliisi asettui vastustamaan lakia, jonka eduskunta aikoi allekirjoittaa. Seurasi ammuskelua eduskuntatalolla ja vallankaappausyritys. Mitään näin dramaattista emme kait voi Suomessa kuvitella tapahtuvaksi, vaikka paikalle on tullut/kutsuttu EU:n tuomioistuin?
Tilanne sen kuin pahenee - viitaten nyt Oikeusministeriön pikku tiedotteeseenkin.
”Valmistelusoppa oli valmis, kun vasta jälkikäteen huomattiin, että keskeisin oikeusviranomainen eli oikeusministeriö oli pudonnut lausunnonantajien postituslistalta "vahingossa" pois.”
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51199-t ... ksi-vauvaa
EDIT: Yhdistetty useita perakaisia viesteja - RAID
Oikeuskanslerin mielestä mahdollinen Lex Nokia -painostus on poliisin asia
24.02. - 10:03 (Luotu: 23.02. - 20:50)
Epäselvyydet: Akava kiertelee painostusta, EK kiistää uhkailut
"Oikeuskansleri Jaakko Jonkka on seurannut kiivaana vellovaa keskustelua ja pohtinut, pitäisikö maan ylimmän laillisuusvalvojan puuttua asiaan jotenkin."
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/132024.shtml
Kuka on maan ylin laillisuusvalvoja? Tarkoittaako hän itseään, vai jotakuta muuta?
Lisäys: Tarkempi lukeminen selvitti - tarkoitti itseään.
Olen toisaalla kirjoittanut vastaavasta tilanteesta eräässä toisessa Euroopan maassa, joka tapahtui vuonna 1981 - poliisi asettui vastustamaan lakia, jonka eduskunta aikoi allekirjoittaa. Seurasi ammuskelua eduskuntatalolla ja vallankaappausyritys. Mitään näin dramaattista emme kait voi Suomessa kuvitella tapahtuvaksi, vaikka paikalle on tullut/kutsuttu EU:n tuomioistuin?
Tilanne sen kuin pahenee - viitaten nyt Oikeusministeriön pikku tiedotteeseenkin.
”Valmistelusoppa oli valmis, kun vasta jälkikäteen huomattiin, että keskeisin oikeusviranomainen eli oikeusministeriö oli pudonnut lausunnonantajien postituslistalta "vahingossa" pois.”
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51199-t ... ksi-vauvaa
EDIT: Yhdistetty useita perakaisia viesteja - RAID
Alethes doksa meta logu
Vähän epäilyttää pysyykö viestien sisällöt salassa. Mutta joku Nokialainenhan voi sitä helposti kokeilla lähettelemällä sähköposteja vaikka itselleen hotmail-osoitteeseen ja viesteissä kertovansa äänien käskevän häntä hankkimaan aseen ja tappamaan työkaverinsa seuraavan täysikuun aikaan.
Aivan käsittämättömän hämärä tämä Lex Nokia. Eikä mistään saa tietää mitä se oikeasti tarkoittaa. Politiikot vain jauhavat sitä samaa uuskielistä skeidaa.
Kun olen kuunnellut näiden lain puolustajien loogisesti hämäriä mielipiteitä, tulee vain mieleen ettei tässä vaan olisi mitään ulkopuolisia vaikuttimia esim. pyödän alta sujauttetua ruskeaa kirjekuorta? Kimmo Sasi voisi nyt kertoa miten lain on tarkoitus estää yrityssalaisuuksien vuotaminen.
Enkä yleensä usko mihinkään salaliittoteorioihin mutta Lex Nokia+yliopistouudistus=?
Luottaisitteko sellaiseen Nokian rahoittamassa yliopistossa tehtyyn tutkimukseen, jossa todetaan, että kännyköiden käyttö ei aiheuta aivosyöpää? Ja varsinkin kun yliopiston henkilökunnan virat on muuttumassa työsuhteiksi...siis virkamiehen voi lahjoa mutta työntekijää ei...vai?
Taidan alkaa vähentämään kännykän käyttöäni.
Aivan käsittämättömän hämärä tämä Lex Nokia. Eikä mistään saa tietää mitä se oikeasti tarkoittaa. Politiikot vain jauhavat sitä samaa uuskielistä skeidaa.
Kun olen kuunnellut näiden lain puolustajien loogisesti hämäriä mielipiteitä, tulee vain mieleen ettei tässä vaan olisi mitään ulkopuolisia vaikuttimia esim. pyödän alta sujauttetua ruskeaa kirjekuorta? Kimmo Sasi voisi nyt kertoa miten lain on tarkoitus estää yrityssalaisuuksien vuotaminen.
Enkä yleensä usko mihinkään salaliittoteorioihin mutta Lex Nokia+yliopistouudistus=?
Luottaisitteko sellaiseen Nokian rahoittamassa yliopistossa tehtyyn tutkimukseen, jossa todetaan, että kännyköiden käyttö ei aiheuta aivosyöpää? Ja varsinkin kun yliopiston henkilökunnan virat on muuttumassa työsuhteiksi...siis virkamiehen voi lahjoa mutta työntekijää ei...vai?
Taidan alkaa vähentämään kännykän käyttöäni.
Vaikka kuka nyt tulisi tökkäämään minua tikulla silmään, kun muistelen vanhoja, mutta tänään on Lex Nokia -äänestys, jonka sanotaan menevän lävitse vain napin painalluksella.
Laitan siis vanhoja uutisia, joissa kerrotaan, että mihin meidän tämän hetken hallituksen ja eduskunnan pohja perustuu.
Keskustan kehittämispäällikkö siirsi KMS-rahaa Vanhasen tukiyhdistykselle
7.6.2008 13:19
Helsingin Sanomat
"Keskustan kehittämispäällikkö Lasse Kontiola siirsi Kehittyvien maakuntien Suomi -yhdistyksen (KMS) tililtä rahaa muun muassa pääministeri Matti Vanhasen (kesk) tukiyhdistyksen tilille, kertoo Ilta-Sanomat.
Kaikkiaan Kontiola siirsi lehden mukaan 120 000 euroa rahaa kansanedustajaehdokkaille. Summa vastaa yli neljäsosaa siitä rahasta, jonka KMS jakoi kymmenille ehdokkaille."
"Kontiola on myöntänyt, että hän on puoluejohdon tietämättä avustanut KMS-yhdistystä pankkitilin avaamisessa ja että hän on suorittanut lisäksi kymmenen maksuliikennetapahtumaa pankissa yhdistyksen puheenjohtajan Pekka Lindin pyynnöstä."
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/K ... 5236983387
Onko uutisessa mainittu Pekka Lind sukua Lex Nokiaa eteenpäin vievälle Suvi Lindille?
Olen perehtynyt nyt perusteellisesti ko. lain lakitekstiin. Kyse on kaksiosaisesta lainkohdasta - toinen koskee vain vakoilua ja toinen työnantajana suoritettua vastaavaa toimintaa. Jälkimmäiseen liittyy suurempia toimenpiteitä ja hankalampia kohtia työnantajan kannalta, mikäli hän aikoo käyttää tätä lakia. Lailla ei ole todellakaan mitään merkitystä työntekijän tai yritysvakoilun kannalta.
Mutta lain ensimmäinen osa - vain vakoilu - on merkittävä. Laissa sanotaan mm., että sen saa maksuttomana - siis servereiden on esim. annettava tuo palvelu veloituksetta. Mitään hakemusta kyseiselle toimenpiteelle ei tarvita, pelkkä ilmoitus tietosuojavaltuutetulle riittää. Toimenpiteen (vakoilun) voi pyytää palvelun tilaajan ja palvelun suorittajan välisestä internetliikenteestä - ei siis liity varsinaisesti tietokoneisiin, jotka ovat jonkun pöydällä, vaan tuohon liikenteeseen. (Tämä liikenne tietysti liittyy koneisiin...)
Ensimmäinen osa ko. laista on todella hämärästi kirjoitettu, ja teetti töitä, että sain siitä ytimen irti, työnantajaa koskeva osuus on selvästi kirjoitettu ja helpommin aukeava - tarkoitushakuista?
Julkisuudessa en ole nähnyt kiinnitettävän huomiota tämän lain "kaksijakoisuuteen", totuus on ikään kuin lakaistu matonalle puhumalla vain työnantajista ja yritysvakoilusta.
Laki on nimensä mukaan todellinen vakoilulaki.
Laitan siis vanhoja uutisia, joissa kerrotaan, että mihin meidän tämän hetken hallituksen ja eduskunnan pohja perustuu.
Keskustan kehittämispäällikkö siirsi KMS-rahaa Vanhasen tukiyhdistykselle
7.6.2008 13:19
Helsingin Sanomat
"Keskustan kehittämispäällikkö Lasse Kontiola siirsi Kehittyvien maakuntien Suomi -yhdistyksen (KMS) tililtä rahaa muun muassa pääministeri Matti Vanhasen (kesk) tukiyhdistyksen tilille, kertoo Ilta-Sanomat.
Kaikkiaan Kontiola siirsi lehden mukaan 120 000 euroa rahaa kansanedustajaehdokkaille. Summa vastaa yli neljäsosaa siitä rahasta, jonka KMS jakoi kymmenille ehdokkaille."
"Kontiola on myöntänyt, että hän on puoluejohdon tietämättä avustanut KMS-yhdistystä pankkitilin avaamisessa ja että hän on suorittanut lisäksi kymmenen maksuliikennetapahtumaa pankissa yhdistyksen puheenjohtajan Pekka Lindin pyynnöstä."
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/K ... 5236983387
Onko uutisessa mainittu Pekka Lind sukua Lex Nokiaa eteenpäin vievälle Suvi Lindille?
Olen perehtynyt nyt perusteellisesti ko. lain lakitekstiin. Kyse on kaksiosaisesta lainkohdasta - toinen koskee vain vakoilua ja toinen työnantajana suoritettua vastaavaa toimintaa. Jälkimmäiseen liittyy suurempia toimenpiteitä ja hankalampia kohtia työnantajan kannalta, mikäli hän aikoo käyttää tätä lakia. Lailla ei ole todellakaan mitään merkitystä työntekijän tai yritysvakoilun kannalta.
Mutta lain ensimmäinen osa - vain vakoilu - on merkittävä. Laissa sanotaan mm., että sen saa maksuttomana - siis servereiden on esim. annettava tuo palvelu veloituksetta. Mitään hakemusta kyseiselle toimenpiteelle ei tarvita, pelkkä ilmoitus tietosuojavaltuutetulle riittää. Toimenpiteen (vakoilun) voi pyytää palvelun tilaajan ja palvelun suorittajan välisestä internetliikenteestä - ei siis liity varsinaisesti tietokoneisiin, jotka ovat jonkun pöydällä, vaan tuohon liikenteeseen. (Tämä liikenne tietysti liittyy koneisiin...)
Ensimmäinen osa ko. laista on todella hämärästi kirjoitettu, ja teetti töitä, että sain siitä ytimen irti, työnantajaa koskeva osuus on selvästi kirjoitettu ja helpommin aukeava - tarkoitushakuista?
Julkisuudessa en ole nähnyt kiinnitettävän huomiota tämän lain "kaksijakoisuuteen", totuus on ikään kuin lakaistu matonalle puhumalla vain työnantajista ja yritysvakoilusta.
Laki on nimensä mukaan todellinen vakoilulaki.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Helmi 25, 2009 12:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Kuka on Suvi Lind?
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Arvi Lindin sisko?Sijaltainen kirjoitti:Kuka on Suvi Lind?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Koittakaapa googlettaa, jos selviäisi. 
Alethes doksa meta logu
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
No ei kyllä selvinnyt... Joku Suvi Lind löytyi FaceBookista, mutta siinäpä se pitkälle olikin.Sirpa kirjoitti:Koittakaapa googlettaa, jos selviäisi.
Outo juttu, mutta meidän nykyisestä viestintäministeri Suvi Lindénistä sen sijaan löytyi vaikka mitä toissijaista tietoa tuolla Suvi Lindin nimen googletuksella.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Niinpä, hoopoja nuo hakukoneet kun eivät osaa pitää eri nimisiä ihmisiä erillään.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Niinpä, montakohan Lahti -nimistä tulee esille, jos googleettaa Lahtinen. Kokeilepa vaikka Pekka Lahtinen.
Alethes doksa meta logu
Maailma on niin sujuvasti menossa superkapitalistiseen suuntaan, jossa isokenkäiset pitää maailmaa hallinnassaan. Ehkä ikävä fakta, ehkäpä ei. Minusta se on yks vitun hailee tavalliselle ihmiselle kuka valvoo ja mitä valvoo. Mulle on aivan samantekevää vaikka mun kaikki nettiliikenne julkaistaisiin maikkarin kymppi-uutisten kevennyksissä joka ilta. Ei haittaa mua pennin vertaa. Parempia kevennyksiä ne olisivat kuin nykyiset. Ne joilla on jotain salattavaa, jotka haluavat tietojensa pysyvän pienen piirin tiedossa eivät ole vuosiin kirjoittaneet niitä sähköposteilla, tekstiviesteillä, saatikka puhuneet puhelimiinsa. Ja mitä tulee yritysvakoiluun, niin minusta se on ammatti siinä missä pimeän viinan trokaaminen, ei sille saada loppua koskaan, aina on olemassa vastavoima, vapaamatkustajat jotka syö kuormasta antamatta sille mitään. Maailma ei pyörisi ilman rikollisuutta, sillä rikollisuus on tiettyä anarkiaa joka sivutuotteena luo aivan käsittämättömän määrän ammatteja, työtä ja sitä kautta kansalaisia jotka maksaa verotuloa, joka pyörittää taas valtiota sekä suurikenkäisiä firmojen johtajia.
Oravanpyörä on ikuinen ja itse asia on vaan muuttamassa muotoaan, aina on haluttu hallita, kehitysmaissa se tapahtuu kiväärillä täällä Lex Nokialla. Vitut minä siitä piittaan, aivan oikeasti.
Vielä kun korruptio leviäisi hieman alemmallekin tasolle millä se nyt on, niin minä maksaisin mieli hyvin ylinopeussakkoni 50e setelillä käteen ja jatkaisin matkaani kuin se että ottaisin 500e sakkoa kirjallisena.
Mulla saattaa olla jonkun mielestä arvomaailma vääristynyt, mutta se joka näin ajattelee niin voipi katsoa vähän ympärilleen ja ottaa pää pois perseestä, katsokaa ketä olette itse valtaan äänestäneet ja mitä heidän arvomaailmaansa kuuluu. Korulauseita ja tyhjiä lupauksia.
Mä näin nämä asiat ihan selkeenä pelinä kohti superkapitalismia jossa pieni porukka päättää mitä tehdään. Minusta se on hyvä ( tai pikemminkin aivan sama ). Ja en... en ole kommunisti, vihaan yli kaiken kommunismia. Olen oman elämäni rakennusurakoitsija, systeemiä apuna käyttäen.
Oravanpyörä on ikuinen ja itse asia on vaan muuttamassa muotoaan, aina on haluttu hallita, kehitysmaissa se tapahtuu kiväärillä täällä Lex Nokialla. Vitut minä siitä piittaan, aivan oikeasti.
Vielä kun korruptio leviäisi hieman alemmallekin tasolle millä se nyt on, niin minä maksaisin mieli hyvin ylinopeussakkoni 50e setelillä käteen ja jatkaisin matkaani kuin se että ottaisin 500e sakkoa kirjallisena.
Mulla saattaa olla jonkun mielestä arvomaailma vääristynyt, mutta se joka näin ajattelee niin voipi katsoa vähän ympärilleen ja ottaa pää pois perseestä, katsokaa ketä olette itse valtaan äänestäneet ja mitä heidän arvomaailmaansa kuuluu. Korulauseita ja tyhjiä lupauksia.
Mä näin nämä asiat ihan selkeenä pelinä kohti superkapitalismia jossa pieni porukka päättää mitä tehdään. Minusta se on hyvä ( tai pikemminkin aivan sama ). Ja en... en ole kommunisti, vihaan yli kaiken kommunismia. Olen oman elämäni rakennusurakoitsija, systeemiä apuna käyttäen.
Joka sana asiaa. Ihan totta. Minua nyppii se, että puhutaan asioista eri nimillä kuin ne on. Mustaa sanotaan valkoiseksi ja valkoista mustaksi, ja annetaan ihmisille aivan eri käsitys tilanteesta kuin on totuus. Sitä kutsutaan kusettamiseksi.
Eli sinä maksat nyt 500 euroa, joku toinen selviää jo nyt 50 eurolla - mutta sinun annetaan ymmärtää, ettei kukaan voi jatkaa matkaansa maksamatta tuota 500 euroa.
Osa uskoo, osa ei.
Eli sinä maksat nyt 500 euroa, joku toinen selviää jo nyt 50 eurolla - mutta sinun annetaan ymmärtää, ettei kukaan voi jatkaa matkaansa maksamatta tuota 500 euroa.
Osa uskoo, osa ei.
Alethes doksa meta logu
Eduskunta on hyväksynyt kiistellyn Lex Nokian sisällön. Kansanedustajien äänestäessä laista, joka antaa työnantajalle oikeuden tutkia alaisten sähköpostin yhteystietoja vihreiden Johanna Sumuvuoren muutosesitys kaatui äänin 96-66.
Muutosesitys olisi rajannut tarkkailuoikeuden vain avaintyöntekijöihin, joilla on pääsy yrityssalaisuuksiin. Hallitusriveistä viisi vihreiden kansanedustajaa äänesti muutoksen puolesta
Eduskunta äänestää lopullisesti lain hyväksymisestä ensi viikolla.
YLE Uutiset
Pankaa naamat mieleen seuraavia eduskuntavaaleja varten.
Onko tässä taustalla korruptio? Mikä taho voisi selvittää sen?
Muutosesitys olisi rajannut tarkkailuoikeuden vain avaintyöntekijöihin, joilla on pääsy yrityssalaisuuksiin. Hallitusriveistä viisi vihreiden kansanedustajaa äänesti muutoksen puolesta
Eduskunta äänestää lopullisesti lain hyväksymisestä ensi viikolla.
YLE Uutiset
Pankaa naamat mieleen seuraavia eduskuntavaaleja varten.
Onko tässä taustalla korruptio? Mikä taho voisi selvittää sen?
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Sirpa? Hänellä tuntuu olevan vastaukset kaikkiin kysymyksiin todisteiden kanssa.Anile kirjoitti:Onko tässä taustalla korruptio? Mikä taho voisi selvittää sen?
Ja niin kuin Make_ jo kirjoitti, niin kai tässä sais pitää jo hatustaan kiinni jos kiinostais.
Herrat on aina kusettanut ja tuleevat aina kusettamaan. Se on jännä juttu, miten tuo eduskunta turmelee sinne valitut ihmiset.
Tähän on ihan pakko vielä kommentoida, kun tuo Mike-poju on niin hauskanen.
Enköhän ole esittänyt enemmän kysymyksiä kuin antanut vastauksia. Vastauksia etsin edelleen. Ehdotan varovasti teille, että pitäkäähän hatuistanne kiinni - ihan vain varmuuden vuoksi - sillä rytinää on joka tapauksessa tulossa.
Korruption selvittäminen on ollut iän kaiken maailman vaikeinta puuhaa, koska usein seuraava porras on yhtä korruptoitunut kuin edellinenkin, ja taas seuraava - eikä koskaan voi tietää ketkä ovat ne henkilöt, joihin todella voi luottaa. Korruptiotahan oli jo ne pimeät vaalirahoitukset, joita viime keväänä selviteltiin. Suomessa vain ei tällaisia nimiä uskalla kukaan käyttää, joten puhutaan esimerkiksi laittomasta vaalirahoituksesta, vaikka kyse olisi samasta asiasta.
Ja Mikelle vielä sen verran, että tuossa kusetuksessa on taso- ja tyylieroja, jos meillä alettaisiin menemään entisen nevostoliiton mallin mukaan, niin eikö siinä tapauksessa voisi vähän tilannetta korjailla?
Anile: Tuo Lex Nokia antaa mahdollisuuden myös vaikoilla niitä, joiden epäillään korruptoituneen tai ottaneen lahjuksia vastaan, jos ajateltaisiin, että poliisi olisi myös korruptoitunut, niin tuolla lailla heidät voitaisiin ohittaa, joten - kun tässä kävi näin - ajatellaan positiivisesti.
Itse näen tällä hetkellä Suomessa halua ja toivoa yrittää korjata tilannetta, mutta ensin pitää katsoa kevään oikeudenkäynnit. Varmasti niitä koitetaan viedä lävitse mahdollisimman matalalla profiililla, mutta se on alkua edes.
Seuraavaksi, kun aukeaa pää tuohon kirjoittelun sensurointiin, johon nyt puuttui journalistiliitto, niin aina vain paranee.
Itse olen toiveikas.
Enköhän ole esittänyt enemmän kysymyksiä kuin antanut vastauksia. Vastauksia etsin edelleen. Ehdotan varovasti teille, että pitäkäähän hatuistanne kiinni - ihan vain varmuuden vuoksi - sillä rytinää on joka tapauksessa tulossa.
Korruption selvittäminen on ollut iän kaiken maailman vaikeinta puuhaa, koska usein seuraava porras on yhtä korruptoitunut kuin edellinenkin, ja taas seuraava - eikä koskaan voi tietää ketkä ovat ne henkilöt, joihin todella voi luottaa. Korruptiotahan oli jo ne pimeät vaalirahoitukset, joita viime keväänä selviteltiin. Suomessa vain ei tällaisia nimiä uskalla kukaan käyttää, joten puhutaan esimerkiksi laittomasta vaalirahoituksesta, vaikka kyse olisi samasta asiasta.
Ja Mikelle vielä sen verran, että tuossa kusetuksessa on taso- ja tyylieroja, jos meillä alettaisiin menemään entisen nevostoliiton mallin mukaan, niin eikö siinä tapauksessa voisi vähän tilannetta korjailla?
Anile: Tuo Lex Nokia antaa mahdollisuuden myös vaikoilla niitä, joiden epäillään korruptoituneen tai ottaneen lahjuksia vastaan, jos ajateltaisiin, että poliisi olisi myös korruptoitunut, niin tuolla lailla heidät voitaisiin ohittaa, joten - kun tässä kävi näin - ajatellaan positiivisesti.
Itse näen tällä hetkellä Suomessa halua ja toivoa yrittää korjata tilannetta, mutta ensin pitää katsoa kevään oikeudenkäynnit. Varmasti niitä koitetaan viedä lävitse mahdollisimman matalalla profiililla, mutta se on alkua edes.
Seuraavaksi, kun aukeaa pää tuohon kirjoittelun sensurointiin, johon nyt puuttui journalistiliitto, niin aina vain paranee.
Itse olen toiveikas.
Alethes doksa meta logu