Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Viesti Kirjoittaja neitix »

On kyllä kummallista, ettei noita naisia mistään ole löydetty. :?
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuosta "pimittämisestä" tulee lähinnä mieleen, että poliisilla olisi ollut jotain linjaa näiden aasialaisnaisten suuntaan ja ovat ajatelleet, että julkaisemalla Nikun kuvan "pelästyttäisivät" nuo naikkoset. Tai jonkun muun joka liittyy naisiin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Surku kirjoitti:Ensin päivittelette sitä, miten turvatonta ja vaarallista laivoilla on ja kitisette puuttuvista kameroista ja aukinaisista kansiovista mutta sitten jos joku antaa ehdotuksen laivojen turvallisuuden kohentamiseksi - niin sekään ei kelpaa!
Voi taivahan taatto... :roll:
Kyllä se minulle kelpaa. Mutta rannekkeen sijaan voisi olla ihon alla sijaitseva ohjelmoitava mikrosiru (jota siis voidaan käyttää moneen muuhunkin tarkoitukseen). Tosin ainahan näissä tulevat nuo yksityisyyttä suojaavat lait tms. vastaan. Tosin eipä se minua haittaa, jos yksyityisyyttäni rikotaan yhteisen edun nimissä ja jos kukaan ei käytä tällaisia tietoja hyväkseen (esim. mainostajat jne.).
Doctor Lecter kirjoitti:3) Kuulustellaan uudestaan ne Patros-Nikun kaverit. Jos ei tämän enempää ole tiedossa kuin mitä ohjelmassa kävi ilmi, niin heikoilla ollaan.
Uskon ja epäilen, että kaverit eivät ole kaikkea kertoneet.
No eivät varmaan, syystä että eivät mahdollisesti muista ihan kaikkea. Alkoholi tuppaa näet hieman pimentämään muistikuvia.
Okisto
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja Okisto »

Saako kysyä kesken murhamysteerin selvittelyn että miksi ihmeessä kaikkein todennäköisimpänä ei pidetä sitä, että känninen nuori kaveri on pudonnut laivalta veteen?

Aasialaistyttöjen ilmoittautumatta jättäminen tuntuu ihan selkeältä. Eivät tiedä mitään eivätkä halua joutua vaikeuksiin. Koska eivät tiedä mitään, eivät ilmoittaudu. Voivat olla laittomia maahanmuuttajiakin, jotka eivät halua poliisin kanssa joutua tekemisiin, jos jotain salaperäisempää hakee.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

^Ihan mahdollista. Taas tänään mietin Raisa Räisäsenkin tapausta ja sitä, että alunperin olin sitä mieltä, että kyseessä ei olisi rikos. Voipi olla, että sekin tyttö on kuollut tapaturmaisesti tms. Ainakin humalaiselle sattuu ja tapahtuu jos mitäkin (kuten siellä Raumalla -80luvulla kadonneelle Nokialaiselle häiskälle)eikä välttämättä tule ilmi kuin sattumalta.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

^^ Itsekin pitäisin sitä vaihtoehtoa ihan varteenotettavana. Pikkusen yllättävänä pidin sitä, että poliisi tuntui pitävän sitä ohjelman perusteella epätodennäköisenä.

Jo aiemmin peräänkuulutin sitä, että olisi kiinnostavaa tietää oliko Patronen uhkarohkeaa tyyppiä. Minusta ei olisi mitenkään mahdoton skenaario, että nuori päihtynyt mies menee yön tunteina esim. tupakoimaan kannelle kaiteella istuen ja horjahtaa mereen kenenkään näkemättä.

Motiivi jää vähän ohkaiseksi, että ajautuu entuudestaan tuntemattoman kanssa sanaharkkaan ja joutuu heitetyksi mereen. Toki sekin mahdollista on.
Viimeksi muokannut vasikka, Su Elo 12, 2007 11:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

vasikka kirjoitti:^^ Itsekin pitäisin sitä vaihtoehtoa ihan varteenotettavana. Pikkusen yllättävänä pidin sitä, että poliisi tuntui pitävän sitä ohjelman perusteella hyvin epätodennäköisenä.

Jo aiemmin peräänkuulutin sitä, että olisi kiinnostavaa tietää oliko Patronen uhkarohkeaa tyyppiä. Minusta ei olisi mitenkään mahdoton skenaario, että nuori päihtynyt mies menee esim. tupakoimaan kannelle kaiteella istuen ja horjahtaa mereen.
minä tuota jo esitin ja ihmettelin heti ohjelman jälkeen, mutta kukaan ei oikeastaan reagoinut.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Urho kirjoitti: - Onko laivassa maksettu kortilla, jonka haltijan nimi on aasialainen?
Aftonbladetissa esitettyjen mukaan toinen naisista oli sanonut olevansa 36-vuotias. Hyvinkin mahdollista, että sukunimi olisi muuttunut ruotsalaiseksi esim. avioliiton kautta tai sitten ollut jo alunperinkin sitä.

Sitten edelleen Aftonbladetin tietojen mukaan naiset olivat puhuneet ruotsia, mutta ohjelmassa siitäkään ei kerrottu. Ohjelmasta sai sen käsityksen, että naiset puhuivat vain englantia. Kannattaisi hakea naisia vielä uudestaankin, jos tällä kertaa sattuivat vaikka löytymään. Vasta vuosi kulunut aikaa.
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Itse melkein kallistuisin itsemurhan suuntaan.

Patronenhan oli kirjoittanut my space sivuilleen tyyliin "lähden laivalla, takaisin tulen krapulassa tai arkussa". Oli ottanut raskaasti aiemman eronsa tyttöystävästään. Sitten jos on tullut vielä tylyt pakit aasian tytöiltä ja iskenyt laskuhumala on masennus saattanut iskeä voimalla.
tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Viesti Kirjoittaja tempura »

^
Niin kyllähän se itsemurha on yksinkertaisin selitys.
Tottakai ystävät ja äiti sanovat ettei hän sellaista tekisi, mutta yllätyksenähän nämä tapaukset taitavat monesti tulla.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17157
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Okisto kirjoitti:Saako kysyä kesken murhamysteerin selvittelyn että miksi ihmeessä kaikkein todennäköisimpänä ei pidetä sitä, että känninen nuori kaveri on pudonnut laivalta veteen?

Aasialaistyttöjen ilmoittautumatta jättäminen tuntuu ihan selkeältä. Eivät tiedä mitään eivätkä halua joutua vaikeuksiin. Koska eivät tiedä mitään, eivät ilmoittaudu. Voivat olla laittomia maahanmuuttajiakin, jotka eivät halua poliisin kanssa joutua tekemisiin, jos jotain salaperäisempää hakee.
Tälläistä kirjoitin asian tiimoilta ohjelman jälkeisenä päivänä:
Joitakin hajahuomioita vielä:
-Jos Patros-Niku sai tytöiltä pakit hytin ovella ja lähti sen jälkeen kannelle purkamaan vitutustaan (varman tuntuinen saanti -ja jopa kahdelta eksoottiselta pimulta meni käteen. Jää varmasti kaivelemaan). Entä jos hän pikaistuksissaan meni yli kaiteen ja horjahti mereen.

Että kyllä se mahdollisuus on huomioitu. Olisiko sekin, että tavallinen putoaminen mereen, ei ole niin kiehtova ajatus. Kun taasen mahdollinen salaperäinen katoaminen, saa jokaisen mielikuvituksen lentoon ja erilaisiin teorioihin.

Mielestäni molemmat vaihtoehdot, (katoaminen vs. putoaminen ovat 50/50).
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Rampa
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 8:15 pm

Viesti Kirjoittaja Rampa »

Olen samaa mieltä useiden kanssa että kyllä nyt pitäisi poliisien jo toimia! On syy mikä tahansa niin liian vähän on tapausta tutkittu. Itse silti epäilen aasialaisnaisten toimia, mutta ehkä selvyys siiheen saataisiin kunhan poliisit toimisivat nyt eikä viiden vuoden päästä! Syy voi myös olla itsemurha mutta siihen asti kun paljon muita vaihtoehtoja on avoinna tahtoisin sen poissulkea.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Niin,onhan muistettava,että aika harvoihin katoamistapauksiinkaan liittyy mitään dramaattista,usein kyse on juuri itsemurhasta tai tapaturmasta.

Tässähän löytyi kesällä muistaakseni v.86 kadonnut heppu jostain vanhasta junan kuljettamasta vaunusta tms. Kaveri oli ollut toisen hepun kanssa pummilla junalla liikkeellä ja toinen ei sen koommin kaveria nähnyt. Nyt sitten sattumalta löytyi,oli käsittääkseni jossain sellaisessa paikassa,että ei ole sieltä voinut ylös päästä..Aika kaameelta tuntuu jos lie kitumalla kuollut.Eiköhän lie etsitty sitten kunnolla siihen aikaan vai eikö lie kaveri kertonut koko junareissusta..Tästä ei minulla tarkempaa tietoa.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17157
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Niin,onhan muistettava,että aika harvoihin katoamistapauksiinkaan liittyy mitään dramaattista,usein kyse on juuri itsemurhasta tai tapaturmasta.

Tässähän löytyi kesällä muistaakseni v.86 kadonnut heppu jostain vanhasta junan kuljettamasta vaunusta tms. Kaveri oli ollut toisen hepun kanssa pummilla junalla liikkeellä ja toinen ei sen koommin kaveria nähnyt. Nyt sitten sattumalta löytyi,oli käsittääkseni jossain sellaisessa paikassa,että ei ole sieltä voinut ylös päästä..Aika kaameelta tuntuu jos lie kitumalla kuollut.Eiköhän lie etsitty sitten kunnolla siihen aikaan vai eikö lie kaveri kertonut koko junareissusta..Tästä ei minulla tarkempaa tietoa.
Täällä enemmän tästä hyvinkin mielenkiintoisesta aiheesta:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=388
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Taikaviitta
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 10:15 pm
Paikkakunta: JKLMLK

Viesti Kirjoittaja Taikaviitta »

Enpä usko tuohon itsemurhateoriaan. Luultavasti siitä olisi ollut jotain osviittaa näillä mukana olleilla kavereilla.
Kyllä tämä tuntuisi aika selvältä mereen putoamis tapaukselta, todennäköisesti itse luiskahtanut.
Ja sitten veikkaus: kaveri on lähtenyt näiden ilolintujen mukaan, hytin luona on tullut puhetta rahasta, rahathan olivat jutun mukaan repussa omassa hytissä => lähdetty hakemaan rahoja pikapikaa omasta hytistä => hirveä kiire => oikaistu kannen kautta ja hupsista.
Ei ole varmaan omituista ettei hutsu ilmoittaudu poliisille lehti-ilmoituksiin. Huoraaminen on käsittääkseni edelleen kiellettyä laivalla. Taustalla myös todennäköisesti näiden tyttöjen "työnantaja" => ei varmastikkaan halua julkisuutta.
Vastaa Viestiin