Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: Eric Harris & Dylan Klebold

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Raatotanssi kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Asia vaan tahtoo olla niin, että tuokin mieleipide muuttuisi sillä sekunnilla kun joku tulisi ja ampuisi sinulta itseltäsi polvilumpiot. Siinä kerkee oudosti ihmisen mielipide muuttua muutamassa sekunnissa siitä, että mitä ihminen voi kestää ja mikä on hienoa kun se onnettomuus sattuu itsensä kohdalle, eikä sille toiselle ihmiselle.
Jossittelu on aika helvetin turhaa, koska mahdollisuus siihen, että tällaista tapahtuu itselle, on kuitenkin minimaalinen. Voisimme samantien lopettaa mielipiteiden ilmaisemisen kokonaan, sillä kaikenhan voi kumota toteamalla, että " jos sä olisit samassa tilanteessa, niin olisit toista mieltä". Kyllä, mielipide voisi muuttua, mutta mitä väliä sillä on nykyhetken kannalta?
No on sillä sen verran merkitystä, että jos hehkuttaa esim. ydinsotaa mahtavana juttuna ja sitten kun joku kaunis päivä se ensimmäinen pommi hiihtää tontiin, niin se ajatusmaailma saattaa rajustikkin muuttua kun se toive realisoituu.
Toisin sanoen kannattaisi hiukan miettiä asioita pidemmälle ja kokonaisuutena, sekä tarkastella sitä pahinta skenaariota jos toivoo jonkin asian toteutumista... Ei pelkästään miettiä mitä se olisi mahtavimmillaan, vaan myös sitä, että miten huonoksi se voi mennä pahimmillaan.

Jos näiden ammuskeluiden hehkuttajien lähiomaisista puolet olisi ollut esim. Saaren uhreja, niin vieläkö kiertelisitte täällä kertoilemassa, että "-Matilla oli vaan vaikeaa ja koitetaan ymmärtää",
tai "-Ei se Tim K. ollut kumminkaan ihan niin huono jätkä, vaikka kaksi pikkusiskoa ja äitihän siinä rytäkässä meni..."
Sitä on helppo keulia, ennen kuin se paskakuorma on omalla etupihalla.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Nyt se veti ydinsodankin tähän :shock:
Olen samaa mieltä Raatotanssin kanssa, että jossittelu on turhaa kun se mahdollisuus on niin minimaalisen pieni. Ja ainakin minä ymmärrän kouluampujia, ei omakaan kouluaikani mitään niin ihanaa ollut.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Arlene kirjoitti:Nyt se veti ydinsodankin tähän :shock:
Olen samaa mieltä Raatotanssin kanssa, että jossittelu on turhaa kun se mahdollisuus on niin minimaalisen pieni. Ja ainakin minä ymmärrän kouluampujia, ei omakaan kouluaikani mitään niin ihanaa ollut.
No en yhtään ihmettele, että sinun kouluaika on ollut mitä on ollut, kun sinun luetun ymmärtäminen on mitä on vieläkin.

Lisäksi voin kertoa, että olen itsekkin ollut melkoisen raskaasti koulukiusattu 5v. peruskoulu ajastani, mutta en siltikään mieti minkään massamurhaajan fanittamista perustellen asiaa sillä, että "minullakin oli vaikeaa".
Tuo kokemus ei ole minusta tehnyt sosiaalisesti vammaista, tai muutenkaan sekopäätä. Jälkensähän se aina jättää, mutta olen käsittääkseni työ- sekä kaveriporukoissa aika tykätty kaveri, sekä tulen erillaisten ihmisten kanssa juttuun hyvin.
Eli tää "se ampuja oli niiiiin koulukiusattu kuin vaan voi olla ja se teki ihan oikein, koska hänellä oli vaikeaa" -kortti voidaan repiä nyt roskiin.

Nyt tämä alkaa mennä sille tasolle, että oikee paikka olis ehkä lautamiehissä vaikkapa otsikolla "Koulusurmaajien fanit vs. muut"

edit - Saatanan, kun tää editointikin on jo vaikeeta tällä älykkyydellä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
mallory1
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

Antoine kirjoitti: En veikkaa mitään puoleen enkä toiseen, mutta sopii sitäkin miettiä, olisiko Dylan koskaan päätynyt edes itsemurhaan jos Eric ei olisi ollut hänen rinnallaan ajatuksen kehittelemisessä. Ja sama pätee toisinpäin.
Tai olisiko kaikkea tätä tapahtunut koskaan jos nää kundit ei olis koskaan tavannut?
Tuskin, sillä yhteisestihän ne tän koko homman ideoi.
Jos siinä olis ollut Ericin kanssa vaikka joku Pertsa, niin tuskin olisi näin messevää päivää tullut.¨
Yksisteen ne olis tuskin koskaan tehnyt tällästä.. (---> itsemurhaakaan tehneet).
Tarkotan vaan, että nää kaks yhdessä, on jotain uskomatonta.

Ja mua vituttaa suunnattomasti se erottelu kundien välillä. Kuten varmasti myös monia muita.

Pöh, huvittava lukea MikeManner noita sun juttujas. Sä noilla kirjotuksillas teet niiiiiiin selvän pesäeron 'meidän muiden' ja sun välille :P
Meillä muilla tarkoitan meitä muita, ketkä ~tajuaa~.

:shock:
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Pöh, huvittava lukea MikeManner noita sun juttujas. Sä noilla kirjotuksillas teet niiiiiiin selvän pesäeron 'meidän muiden' ja sun välille :P
"Te", taidatte olla näitä :arrow:
Jos siinä olis ollut Ericin kanssa vaikka joku Pertsa, niin tuskin olisi näin messevää päivää tullut.¨
Yksisteen ne olis tuskin koskaan tehnyt tällästä.. (---> itsemurhaakaan tehneet).
Tarkotan vaan, että nää kaks yhdessä, on jotain uskomatonta.
"Me" loput taas niitä, jotka ei oikeen tajua, että mikä teissä on mennyt vikaan kun tuollainen viattomien massamurha on hienoa...
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Jahas, nyt sitten hävisi tämänkin ketjun rauha. Harmi, niin kauan kuitenkin kesti täysin asiallisena.

Niin ja siihen valvontakameran nauha-juttuun, että vuosilukuna on 2001 ja Columbine tapahtui 1999 ;)

VoDKalle sellainen kysymys, että sattuisiko tietämään milloin Sashan kirjan uudistettu versio ilmestyy?
Antoine

Viesti Kirjoittaja Antoine »

mallory1 kirjoitti: Tarkotan vaan, että nää kaks yhdessä, on jotain uskomatonta.

Ja mua vituttaa suunnattomasti se erottelu kundien välillä. Kuten varmasti myös monia muita.

'Jotain uskomatonta' on ihan hyvä ilmaisu. Tuttavani joutui joskus perustelemaan viehtymystään eräälle perheenjäsenelleen ja ensimmäinen mieleen tuleva kuvaus oli, että he vain sattuivat olemaan niin valloittavia persoonia. Tai, sikäli mikäli tänä päivänä voi sanoa, aika köyhän materiaalin perusteella.

Olen ihan valmis itsekin hylkäämään koulukiusattu-kortin. Toki kiusaamisella, syrjimisellä ja kaikennäköisellä sanallisella ja sanattomalla hyljeksynnällä on roolinsa näissä tapahtumissa lähes poikkeuksetta. Mutta, että syyttäisin tapahtuneesta kiusaajia enkä mitään muuta, ei tule kuuloonkaan.
Ja totta on sekin, ettei jokainen kiusattu ryhdy massamurhaajaksi. Toisinpäinkin puettuna, moiset teot ja ajatukset eivät tarvitse taustalleen kiusaamista. Minua ei ole koskaan kiusattu, enkä niin ollen juuri tiedä miltä sellainen helvetti koulumaailmassa tuntuu.

Howlerille syvä pahoitteluni. Yritän osallani kyllä pitää asiallista linjaa. Jos menee ohitse ja yli, niin iskekää lautasella päähän.
Antoine

Viesti Kirjoittaja Antoine »

Mike Manner kirjoitti:Nyt tämä alkaa mennä sille tasolle, että oikee paikka olis ehkä lautamiehissä vaikkapa otsikolla "Koulusurmaajien fanit vs. muut"
Kannatan siinä mielessä, että muuten on aina olemassa riski siinä, että keskustelu pyörähtää entistä asiattomampaan suuntaan ja katoaa alkuperäisiltä raiteilta. (Lisäksi jokaisen aiheesta kiinnostuneen ei tarvitsisi kahlata läpi pienemmän porukan keskinäistä väittelyä.) Toisaalta on siinäkin, että missä menee raja eri keskusteluiden välillä. Tämä käsittelee Columbinen surmaajia, muualla ehkä voisi poiketa aiheesta juuri enemmän henkilökohtaisiin. Mutten silti ole sitä mieltä, että tänne kuuluisi pelkän faktan paukuttaminen eivätkä omatkin mielipiteet.
Raatotanssi
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

Mike Manner kirjoitti: No on sillä sen verran merkitystä, että jos hehkuttaa esim. ydinsotaa mahtavana juttuna ja sitten kun joku kaunis päivä se ensimmäinen pommi hiihtää tontiin, niin se ajatusmaailma saattaa rajustikkin muuttua kun se toive realisoituu.
Ydinsodan ja kouluampumisten vertaaminen toisiinsa ei ole kovin toimivaa, mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Itse en todellakaan usko, että haluaisin edes yrittää ymmärtää ampujia, jos joutuisin itse heidän uhrikseen ja vaikkapa vammautuisin loppuelämäkseni. Ne ihmiset, jotka väittävät, ettei heidän suhtautumisensa muuttuisi mitenkään, huijaavat itseään. Ja pahasti.

Itse en ole koskaan sanonut fanittavani koulusurmaajia. Ymmärrän kyllä, miksi joku heitä ihailevat, mutta itse en näe kyseisissä pojissa mitään ihailtavaa. Helppohan sitä on tehdä kaikenlaisia johtopäätöksiä kouluampujien luonteesta, kun ei ole heitä koskaan kasvoikkan tavannut tai heidän kanssaan jutellut. He saattoivat olla täysiä kusipäitä kaikki, mutta toki he saattoivat olla myös ihan mukavia ihmisiä. Ihmisten tappaminen ei kuitenkaan vie asioita mihinkään järjelliseen suuntaan, vaan ainoastaan pahentaa tilannetta. Yhteiskunnan epäkohdat saatetaan nähdä paremmin, mutta miinuspuoli on kuitenkin sen verran iso, etten lähtisi tuolla mitään perustelemaan.
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
mallory1
Armas Tammelin

Tapahtuukohan huomenna jotain? :shock:
Onko ne Amerikan koulut huomenna sitten kiinni, kun joku sellaista puhui aikaisemmin?
TOO MUCH TV!
Raatotanssi
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

mallory1 kirjoitti:Tapahtuukohan huomenna jotain? :shock:
Onko ne Amerikan koulut huomenna sitten kiinni, kun joku sellaista puhui aikaisemmin?
Minä en ainakaan ole mitään kuullut, miksi olisivat? Veikkaan että kuukauden kuluttua saattaa tapahtua jotain Columbinen vuosipäivän takia, mutta huomisesta ei ole mitään tietoa.

Ja piti muuten laittaa tähän eräs linkki, jossa puhutaan siitä, miksi Basement tapeseja ei ole julkaistu.
http://www.9news.com/news/article.aspx?storyid=68474
Tuossa ainakin sanotaan, ettei poliisi ole julkaissut niitä copycattien pelossa.
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

mallory1 kirjoitti:Tapahtuukohan huomenna jotain? :shock:
Ainakin Columbine.
Denver, CO (PRWEB) March 16, 2009 -- Columbine High School principal Frank DeAngelis will conduct a walking tour of the school Friday, March 20, for reporters covering the 10th anniversary of the deadliest high school shooting in U.S. history, as others in the community throughout the day will speak to the press for the first time about the future of school safety in Colorado.
Janel Parrish sings "I Won't Cry," the motion picture theme song for "April Showers," directed by Andrew Robinson and based on his Columbine experiences 10 years ago.The advance media events begin with a 9:00 a.m. press conference at the Denver Press Club, followed by a Colorado stakeholders luncheon at Johnson & Wales University, Denver, from 11:30 am to 2:30 pm. The walking tour will take place from 3:00 to 4:00 pm at Columbine High School in Littleton, Colorado. Reporters will also be able to visit the Clement Park Amphitheatre nearby, which will be the site of the Columbine community remembrance on April 20.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

mallory1
Armas Tammelin

Öh, olempas tyhmä. Kuukausi vielä... :? Dou.
TOO MUCH TV!
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Mike Manner kirjoitti:No en yhtään ihmettele, että sinun kouluaika on ollut mitä on ollut, kun sinun luetun ymmärtäminen on mitä on vieläkin.

Lisäksi voin kertoa, että olen itsekkin ollut melkoisen raskaasti koulukiusattu 5v. peruskoulu ajastani, mutta en siltikään mieti minkään massamurhaajan fanittamista perustellen asiaa sillä, että "minullakin oli vaikeaa".
No ei tuossa sinunkaan lukemisesi ymmärtämisessä hurraamista ole. Kirjoitin ymmärtäväni en fanittavani.
mallory1
Armas Tammelin

Katsoin tuon Zero Dayn äskettäin ja pakko sanoa, että oli kyllä pettymys..
Odotin siltä paljon enemmän.. :?
Ne kundit oli jotenkin latteita. Muutenkin koko hommassa oli niin paljon epäkohtia, että ihan rupesi vituttaman.
Vaikkei sen tarkoitus nyt ollutkaan olla ihan realistinen.(?)
TOO MUCH TV!
Lukittu