Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Näiden nimimerkkien erikoinen kirjoittelu on ollut keskustelun aiheena jo pitkään. Tästä provosoivasta tyylistä "huomautettaessa" on tullut kirjoituskieltoa mm. allekirjoittaneelle, ja ylläpito on kehioittanut opettelemaan kuittailemaan lautamiehissä. No, se on ihan ok. Täällä vain ei ole ollut ketjua, jossa voisi ihmetellä (kuittailla) tahallisesta provosoinnista ko. kirjoittajia - joten päätin avata ketjun, etten enää saisi turhasta bannia (toivottavasti ei kukaan muukaan).
Kirjoituskieltoa tuli - vaikka yhtään kirjoittamaani viestiä ei asiattomana poistettu - lautamiehiin kuuluvana - ei "punakynällä pyyhitty" ja näin lopullisesti palstalta poistettu Hymm.
Joten, "veteen piirretty viiva" tuo kuittailun määritelmä, näyttää ylläpidolla olevan - siinämäärin ennalta arvaamatonta ON kirjoituskieltojen määrääminen.
No, toivotaan ettei turhia kirjoituskieltoja enää tarvita - ainakaan tämän ketjun puuttumisesta johtuen.
Jepulis, alustetaan tätä nikki matkaajaa aluksi näin:
Olen hieman ihmettelellen seurannut kun tyhjästä ilmestyy "muka näkijä", joka lähtee vihjaillen ja voimakkaasti, Jorma Palon kirjojen tarinoihin nojautuen, kirjoittamaan ja kuvailemaan näkemiää "näkyjä".
Palstan sekoittaminen utopistisilla tarinoilla ei enää tälle, nikki matkaajalle, tunnu riittävän, vaan nyt hän jo nostaa esiin olemassa olleita ihmisiä, ja tähän hänellä ei ole mitään perusteita, lukuunottamatta omia "hallusinaatiotaan". Hulluutta, tai vähintäänkin epätoivoista palstan sotkemista ja provosointia mielestäni.
Aika vaikea on tuon kaltaiseen vihjailuun asiallisesti vastata. Täyttä puppua.
Sariola kirjoitti:awalla sitä on noita "hauskoja ajatuksia" niinkuin tässäkin. Pitäisi piirtää uusi polku tuohon entisen polun rinnalle!?
Ei tuossa polussa mitään vikaa. Minun nähdäkseni tuota uhrikuvaa vain ei voida asettaa tuohon tuolla tavalla ja tuohon asentoon. Se ei vastaa totuutta. Siis tässä kuvan ydin on väärin, ei polku. Uhrikuvaa pitäisi nostaa oikealle päin. Sitten sen suuntausta pitäisi pyöräyttää vastapäivään niin paljon, että sen oviaukkosivu olisi suunnilleen tämän kuvan kuvauslinjan suuntainen, eli tuon polun vasemman reunan suuntainen, eli tässä kuvassa pystysuora. Nyt se on kaukana siitä, ja mielestäni siis tämä uhrikuva on tuohon taustakuvaan verrattuna väärässä paikassa ja väärässä asennossa. Tämä esittämäni asian voi todeta oikeaksi esim. ns. Jermokuvasta.
Tältä se näyttää edelleen minun silmääni. Tuossa siis ei ole kysymys yhdestä kuvasta, vaan kahdesta kuvasta, jotka on mielestäni yhdistetty väärin, niin että kokonaisuus ei vastaa todellisuutta, vaan antaa virheellisen kokonaiskuvan. No, jonkun mielestä tuo on oikein. awa voi tietysti pitää mielipiteensä, mutta ainakaan toistaiseksi minä en ole samaa mieltä. Katsotaan nyt, saadaanko tarkempia kuvia.
awan pyynnöstä esitän näkemykseni tuohon samaan piirrokseen - eli piirrän tuohon Teemun kuvaan oman arvioni teltan paikasta, en polusta. Teemu ymmärtänee tämän, muuten asiaa on vaikea esittää havainnollisesti.
Kuinka paljon roskaa voi yhteen viestiin mahtuakaan, ei voi muuta kuin ihmetellä.
Täydellistä liirumlaarum pupellusta ja asian vierestä kirjoitettua potaskaa. Kuvaa en enää viitsinyt tänne laittaa, turhaa täyttämään palstaa turhuuksilla, vaikka lautamiehissä ollaankin.
Eli nyt olet Sariola sitten sitä mieltä, että polku on kuvassa oikein ja kaikki muu väärin. olet sinä Sariola aika epeli kun teltan paikkaa muuttamalla - koivut, kuuset ja männytkin vaihtavat paikkaansa, mutta olemassaoleva polku se vain pysyy paikoillaan - niin - juuri siellä missä se on aina ollut, mutta sinulle sen sijainti on ollut epäselvä. Olenko ymmärtänyt oikein?
Mikäli kirjoitat "awan pyynnöstä" niin vastaa silloin siihen, mitä awa on sinulta pyytänyt, muutoin soperruksesi on tulkittava provosoinniksi.
Jaa, mun puolesta awa, sinä voit jatkaa tuota yksinpuhelujorinaasi, ja se ei ainakaan minuun tee minkäälaista vaikutusta. Jokaisella on jokin purkautumistie, sinulle nyt lautamies-ketju.
Poimitaanpa samaa jauhamista samasta aiheesta, mutta toki eri ketjusta (koko palstahan on kohta täynnä tämän trollin vääristelyjä).
Sariola kirjoitti:
Nämä eivät ole helppoja asioita. En pidä koivun rungon kuvioista tehtyjä suunta-arvioita riittävän tarkkoina, se on mielestäni vähän arpomista.
...
Olin valinnut yhteiseksi pisteeksi koivun rungon oikean sivun ja alhaalla olevan laukun kantonauhan kiinnikkeiden keskipisteen....
En nyt viitsi puuttua muuhun kuin tuohon vaalintasi - "yhteiseksi pisteeksi koivun rungon oikea sivu ". Hieman erikoinen valintahan tuo on, sillä voit pyöriä pyöreän puun ympärillä maailman tappiin asti ja aina sinulla on kiintopisteenä pyöreän koivun oikea sivu.
matkaaja kirjoitti:Jaa, mun puolesta awa, sinä voit jatkaa tuota yksinpuhelujorinaasi, ja se ei ainakaan minuun tee minkäälaista vaikutusta. Jokaisella on jokin purkautumistie, sinulle nyt lautamies-ketju.
Joo, aivan varmasti voin jatkaa, jopa ilman - että tarvitsen sinulta siihen lupaa.
Nikki matkaaja, ole tarkkana miten näkyjäsi tulkitset, varsinkin kun yhdistelet hallusinaatioitasi olemassa olleisiin, todellisiin ihmisiin. Kirjoittele höpinöitäsi ja omia "purkauksiasi", vaikkapa huuhaa osastolle, sillä sinne ne kuuluvat. Siellä on sinulle oma paikka. Täällä lautamiehissä oikaistaan ihan oikeita vääristelyjä ja trolleja - tämä sinulle nikki matkaaja ihan ystävällisesti.
Tämä tapaus Sariola on joko täysin hullu, tai siten tahallinen trolli, jonka tarkoitus on sotkea keskustelut kokonaan, noilla ihmeellisillä lausunnoillaan, kuten tuolla eräässä osiossa, jossa väitttää ensi, ettei polku voi mennä kuusen vierestä oikealle, mutta jo seuraavassa lauseessa väittääkin, että siinähän se polku kulkee leveänä nauhana viistosti oikealle.
Jos tuollainen ei ole trollausta niin mikä ylläpidon mielestä sitten on, sekö, kun allekirjoittanut paljastaa "ison salaisuuden", ettei tämä pälli trolli Sariola ole ikinä käynyt Bodomin niemessä, joten sillä nuijalla ei voi olla oikeata perspektiiviä mihinkään polkujen suuntiin, tai etäisyyksiin, esimerkiksi Kivilahden istuinpaikalta murhaniemeen.
Kun meitä muita kirjoittajia laitetaan "huilimaan" tällaisten kirjoittajien, kuten Sariola, tai "huuhaa matkaajan" takia, niin tuntuu aika turhauttavalta yrittää kirjoittaa edes asialiseti.
Kuten komppanian vääpelimme Pippola Sandikassa aikoinaan sanoi: "Minua vituittaa tuollainen".
En suinkaan kiistä sitä, ettenkö olisi käyttänyt melko karkeaa kielta, arvostellessani trolli Sariolaa, mutta minusta hän on ansainnut tuollaiset kirjoitukset, koska ylläpito on antanut hänen ärsyynnyttää muut kirjoittajat lähes raivon partaalle älyttömillä väitteilleillään ja tarkkaan harkituilla trollauksillaan.
Kuten olen jo monesti todennut, Sariola on ansainnut kaikki hänestä kirjoittamani adjektiivit ja jutut, sekä lisää hän tulee saamaan, jollei ylläpito viimeinkin puutu tuon "lempilapsensa", Sariolan, trollauksiin.
Laitetaanmpa oikein malliesimerkki Sariolan trollaamisesta, johon palstalla on hyvin vaikea puuttua, koska koko höpötys on niin syvällistä potaskaa, etten sanoisi - täyttä paskaa. Vaikeaa on kuitailematta vastata yhtään mitään. Todellinen asiantuntija omasta mielestään ainakin, ja surullista kyllä, voihan joku nuori palstalainen jopa uskoa tuon trolli Sariolan höpötyksiä. Ja kuten tulemme huomaamaan, tuo tyyli ei rajoitu ainoastaan yhteen keskusteluketjuun, vaan sitä tapahtuu kaikkialla ja jokaisessa keskustelussa, mihin tämä ko. nimimerkki osallistuu.
Sariola kirjoitti:
Luulenpa, että mustasilmän katoamisaika vaihtelee tapaus tapaukselta. Sellainen on ollut muutaman kerran itsellänikin, ja muistikuvat ovat todellakin noin 5 päivää, tosin en ole pitänyt niistä päiväkirjaa. Saattaa olla tapauksesta riippuen enemmänkin tai vähemmän. Tuolloin muutama vuosikymmen sitten ei mustaa silmää pidetty mitenkään vakavana tapauksena. Jos silmäkulman paukautti johonkin, oli seurauksena mustasilmä. Muutaman päivän ajan sitä saattoi ihailla peilistä. Aikaa en muista tarkkaan, kuinka kauan se kesti. Karkea arvio on siis 5 päivää.
matkaaja kirjoitti:Tähän tulee nyt omia viestejä ketjuun, mutta laitan vähän näistä aatteistani tekijästä, jotta keskustelu jatkuisi.
Eli olen päätynyt siihen, että tekijän täytyy olla joku kartanon väestä. En nyt esitä tässä ketään, vaikka minulla itselläni on aivan selvä käsitys tekijästä.
Olen siis käyttänyt viitteenä Croisetin antamaa infoa, sekä tietenkin myös muuta aineistoa, ja tässä sormus näyttelee suurta osaa. Myös henkilö on liikkunut paljon Bodomilla, ja käsitys on, että Aili Karjalainen pesi tekijän paitaa, eikä suinkaan sisarensa miehen paitoja, sillä pesu-aika on niin epätavallinen, ettei se voi olla totta mitä hän on kertonut.
Tekijä on ollut fyysisesti voimakas, ja jos tuo porukka-9 on ollut, niin tekijä kuului toiseen porukkaan; siihen Kallion jengiin, vaikka asusteikin Bodomilla aina silloin tällöin. Kallion jengin olen 'tunnistanut' NMKY:n tai tietyn urheiluseuran 'jengiksi'. Kaisaniemen kenttä ja myös Pakilan seutu on ollut heillä 'käytössä'.
Jep kun noita kuvia ja viivoja vertaa - Sariolan kyhäelmä (vihreä linja) ja Teemun laittama - niin mikäpä tulee asteluvuksi kun nuo linjat risteävät likimain 90 astetta.
Eli kahta viivaa ei voi enää enempää piirtää niin, että ne eivät kulje lainkaan samaan suuntaan.
Mielikuvitusta käyttämällä näistä saa monenlaisia kuvia, miten kukin haluaa. Allaoleva piirros siitä esimerkkinä. Järvi ei todellisuudessa taida näkyä, vaikka tähän on pieni pilkahdus siitä piirretty.
Näitä kuvaussuuntia ei kannata ottaa liian vakavasti. Näihin ei tarkkaa totuutta löydy, eikä sillä ole suurta merkitystäkään. Kyllä tämäkin kuva on varmaan otettu johonkin suuntaan etelästä vasemmalle, enemmän tai vähemmän.
Vai ei kannata kuvaussuuntia ottaa enää vakavasti
Ensin sotkemalla sotket keskustelua piirun tarkalla paskanjauhamisella ja sitten kun sinulle näytetään kuinka asiat oikeasti on - niin sitten näitä juttuja ei enää kannata ottaa liian vakavasti.
Voin sinulle Sariola kertoa, että ei tätä polkukeskustelua ole kukaan muu ottanutkaan vakavasti kuin sinä. Ihmettelen ainoastaan sitä, että ylläpito on sallinut tuollaisen jatkuvan trollaamisen, mitä olet harrastanut. Lisäksi olet höystänyt idioottimaisia kirjoituksiasi vielä muiden kirjoittajien herjaamisella. Sikamaista trollaamista, joka on pastan säännöissä erikseen mainittu ja kielletty.
Polku kulkee siellä niemellä juuri siinä missä kulkee ja sen suunta on sinulle Sariola ollut epäselvä.
Kuinka ylläpito aikoo hyvittää minua turhasta bannista, koska olin oikeassa tuon polun suunnan suhteen koko ajan ja Sariolan väitteet on nyt jo viimein todistettavasti osoitettu pelkäksi trollaamiseksi?
Sariolan trollaamisen takia sain viikon bannin, joten hyväksyisin Sariolalle sellaisen kahden viikon bannin, niin olisivat nuo puntit sitten edes hieman tasoissa.
Ottakaapa awa ja hessu huomioon, että tuossa ylempänä olevassa kuvassa, johon on kirjoitettu koivu ja kuusi, niin niiden välissä oleva vaalea läiskä on vettä...eli murhaniemen itäpuolella oleva lahdenpoukama joka näkyy kuvassa. Ei se polku mene sinne. Teemun ottamassa talvikuvassa taas itäranta jää kokonaan vasemmalle...
Jahas, että Mister Ron Spurgundykin ryntää täyttä neliä apuun, kun isäntänsä Sariola on jäänyt kiinni vaippahousut kintuissa trollaamisesta.
Älä sinä tule meille selittelemään, missä se polku kulkee, vai oletko itsekin niitä, jolla ei ole minkäänlaista tietoa yleensäkään, missä koko Bodominjärvi sijaitsee, saati sitten murhaniemi ja sen polku?
Kyllä nyt ovat nämä häntäkärpäset Spurgundy ja Mätälokki molemmat pahassa kusessa isäntänsä puheiden vuoksi, sillä nyt ette saa Sariolan ketkua puhtaaksi pestyä, vaikka käyttäisitte mitä satiaistenpoisto pesuainetta.
Kaikki todisteet polun sijainnista on esillä, ja Sariola todistettu ketkuksi valehtelijaksi, eli paremmin sanottuna trolliksi, jolle parin viikon huili trollina olosta olisi enemmän kuin paikallaan.
Vaan eipä taida ylläpito uskaltaa tälle typerykselle bannia antaa, kuten on uskaltanut antaa allekirjoittaneelle, papillonille, awalle ja ketä meitä onkaan, jotka Sariolan ylettömän vajaamielisyyden takia ovat bannia saaneet, ellei tuo ole hänen puoleltaan ollut todellakin, sitä mitä mieltä me kaikki olemme, pelkkää trollausta!
Sariola kirjoitti:
Minun mielipiteeni polun suunnasta on täysin selvä ja on ollut muuttumaton jo kauan. Ainoastaan pieniä astemuutoksia on sattunut viime aikoina, riippuen siitä mistä lähtökohdasta olen eri kerroilla aloittanut laskemisen.
Minun mielestäni Hessulla ja awalla on selvästi väärä käsitys tässä asiassa. Sanon sen suoraan, koska mielestäni niin on. Teemulla myös näyttää olevan väärä käsitys tuosta polun suunnasta uhrikuvassa ja vanhassa lavastuskuvassa. Luulen kyllä, että myös kujalalla on oikea käsitys, vaikka hän kaihtaa sen sanomista selvästi. Minä sanon mielipiteeni selvästi ja olen sitä mieltä.
Sariola sinun mielipiteesi polun suunnasta on väärä, vaikka yritätkin sitä nyt pontevasti muokata sellaiseen suuntaa missä polku oikeasti on. Sääli vain, ettei noita piirtelyitäsi kukaan voi enää pois pyyhkäistä, siinähän tuo typeryytesi ja tietämättömyytesi on kaikkien nähtävillä. Valitettavaa sinulle Sariola.
Sinua on asiasta oikaistu jo riittävän monta kertaa ja varmasti asioiden oikeellisuuden jo itsekin ymmärrät, nyt vain kiemurtelet ja venkoilet kun et muuta voi. Varmasti sinua harmittaa, että sinulle kävi näin, mutta sitä saa mitä tilaa. Valitettavasti sinä olet tilannut julkisen häpiäisyn ja sen olet saanut ja lisää tulet halutessasi saamaan.
Sariola kirjoitti:
No, mutta nikki Ron_Burgundy kirjoitti :
" .."että tuossa ylempänä olevassa kuvassa, johon on kirjoitettu koivu ja kuusi, niin niiden välissä oleva vaalea läiskä on vettä...eli murhaniemen itäpuolella oleva lahdenpoukama joka näkyy kuvassa. Ei se polku mene sinne."