Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Suuri huijaus veikkauspeleissä – nuori mies vangittu

Porvoon poliisi tutkii veikkauspeleihin liittyvää törkeää petossarjaa. Poliisi määrittelee jutussa liikkuneita euromääriä ”huomattaviksi”.

–Yhteensä kyseessä on kuusinumeroinen summa, kertoo jutun tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Peter Fagerholm asiasta kertovalle Uusimaa-lehdelle.

Asiasta epäillään porvoolaista noin 25-vuotiasta miestä, joka on vangittuna.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/54987-s ... s-vangittu

MIlläköhän tapaa tuossa on toimittu? Miltään sopupeli-systeemiltä ei ainakaan vaikuta.
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Solmu kirjoitti:MIlläköhän tapaa tuossa on toimittu? Miltään sopupeli-systeemiltä ei ainakaan vaikuta.
Arvailua - Ainakin takavuosina paljastui sellainen petos, missä isoilla summilla (5-20K €) pitkäävetoa pelaava henkilö oli ajan myötä tutustunut vakkari pelipaikkansa (paikallinen R-Kioski) pitäjään ja oli päädytty tilanteeseen, missä homma meni niin, että peluri aloitti pelaamaan tiistaina velaksi pitkäävetoa isoilla summilla ja voiton tullessa, hän maksoi piikkinsä pois ja antoi provikat paikanpitäjälle, jolla oli ko. viikosta tilityspäivä veikkaukselle aina seuraava maanantai.

Homma paljastui ja kärykävi sitten siinä vaiheessa, kun homma lipesi käsistä ja vedot meni mönkään, paikanpitäjä ei pystynyt tilittämään veikkaukselle rahoja ja asiaa alettiin tutkia.
Tuo viimeisin mönkään mennyt veto oli muistaakseni suuruusluokkaa 50K ja sillä paikanpitäjällä oli mennyt tyyliin tunti, kun se oli pyörittänyt sitä 100€ lappua uudestaan ja uudestaan siihen koneeseen...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Niin aiemmin oli ja kiinnikkin on jäänyt tapauksia joissa kioskinpitäjät ja muut asiamiehet ovat pelanneet isoilla summilla heidän mielestään ns.varmoja kohteita mitättömillä kertoimilla esim kertoimilla 1-1,05 näin he ovat saaneet itselleen näistä lyömistään "varmoista" isoista vedoista asianiesprovisiot itselleen, vaikka esim raveissa Vieskerin tms. sijoitusveto olisi saanut vain omansa takaisin. Kaikkihan on hyvin siihen saakka kunnes paska osuu tuulettimeen, vedonlyönnissä kun niitä "varmoja" kohteita ei ole vaan on aina myös tappion riski ja kun kerran osuu paska tuulettimeen niin kierre on valmis. Ravipuolella edellä kuvattu oli varsin yleistä takavuosina, miksipä siis ei laajemminkin eli myös veikkauksen peleissä.
Syntyneet räyhäämään
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Entisenä veikkausasiamiehenä minua kiinnostaa kovastikin tämä aihe. Lotossa oli muinoin palautusprosentti muistaakseni vain 40, ja Vakiossakin samaa luokkaa. Raveissa ja tulosvedossa jotakuin 60 prossaa. Nyt olin lukevinani, että pitkävetoon nostettiin palautusprossa jopa 88:aan asti. Yhtäkaikki; voisi hatusta vetää jonkinlaisen arvion, että nykyaikaisessa kilpailutilanteessa Oy Veikkaus Ab palauttaa jokseenkin noin 70 prosenttia takaisin sijoitetusta pääomasta. Näinollen tuollainen pitkäaikainen "varmojen" peluu kioskiyrittäjänä jättää aika nopeastikin luun kouraan.

Jos ja kun pääsee hyväksytyksi Veikkauksen asiamieheksi, täytyy jättää pantiksi - hatusta heitettynä - tuollainen arvioitu kahden viikon pelien myynti. Eli siis jos yrittäjän arvioidaan myyntipaikallaan viikon aikana vaikkapa 5000 euron arvosta online-myyntiä, on Veikkaukselle jätettävä pantiksi 10 000 egeä ennen kuin pääsee hyväksytyksi. En tiedä mitkä summat nykyään ovat, mutta veikkaan suurinpiirtein näissä haarukoissa liikuttavan yhä. Taisi mennä niin, että viikon myynti veloitettiin suoraan tililtä seuraavan viikon tiistaina. Miinus tietenkin yrittäjän provikka, joka on keskimäärin jossain 6-7 prosentin kieppeillä, riippuen pelien myyntijakaumasta. Esim. raveista saa kymmenen prossaa, mutta lotosta vain 4. Eipähän nuo provikat päätä huimaa, mutta on muistettava niiden olevan alv-vapaita ja kaksinkertaistavan muun myynnin - noin nyrkkisääntönä.

Tuossa maailmassa eläneenä olen kuullut tarinan jos toisenkin. Melkeinpä joka toisen veikkauskioskin sulkiessa ovensa, oli pääsyynä "pukki kaalimaan vartijana". Eli yrittäjä on "veikkaillut" itse omaan pussiinsa, eikä sitten ole saanut tilityksiä viikonlopun jälkeen kuntoon Veikkauksen kanssa. Noiden tilitysten kanssa on muuten Veikkaus sangen armoton. Jos ei heti seuraavan viikon tiistaina ole menneet suoraveloituksena moitteetta, pirisee puhelin välittömästi. Muistan vielä missä pinteessä olin n. 7 vuotta sitten, kun pankkien rahanlaskijat menivät lakkoon eivätkä laskeneet viikonloppukassoja tilille. Veikkaus soitteli, uhkasi ja gonasi, mutta minkäs teit kun pankkiin viemäsi kassat eivät tilittyneet, vaikka olit ne sinne vienyt. Ymmärsivät sitten lopulta kuitenkin ja kaikki saivat rahansa aikanaan.

Käytännössä kuitenkin Veikkauksen hälytyskellot soivat heti, jos eivät saa edellisviikon rahoja. Kone tullaan hakemaan piankin pois, jos ei siis ole pätevää selitystä kuten esim. tuo lakko.

Olisiko tässä tapauksessa kyse tämänkaltaisesta? Hmmm... miksei lukuisista muista vastaavista tapauksista sitten ole uutisoitu? Täytyy myös muistaa, että olen täysin varma, että Veikkauksella on omat suojajärjestelmänsä. Esim. jos yrittäjä alkaa vääntää satoja omia lappujaan koneeseen, niin jossain välähtävät punaiset valot. Luulen järjestelmään asennetun jonkinlaisen "liikevaihtokaton", eli esim. 10 tuhannen euron viikkomyynin tekevä piste ei tuosta noin vaan voi yhtäkkiä saada kymmenkertaista pelimyyntiä. Luulisin puhelimien silloin jo pirisevän ja koneiden menevän sulki automaattisesti. Toki varmaan vaihtelurajaa on annettu. Onhan lotonkin jättipottiviikkojen myynti kaksin-, kolminkertainen normaaliin verrattuna.

Mitä taas tulee tuollaisiin "vakkaripelaajiin", eli hyviin asiakkaisiin jotka silloin tällöin tarvitsevat vähän luotontynkää... Niitähän toki oli, mutta Veikkauksen säännöt ovat hyvin yksiselitteiset. Luottoa ei saa antaa ja jokainen tulostettu pelitosite on käytännössä yrittäjän ostama. Tarkoittaa esim. sitä, että nämä kimppaosuudet, joita myydään lasivitriinissä ovat automaattisesti rekisteröityneet jo veloitettavaksi yrittäjän tililtä. Niitä lappuja sitten yrittäjä omalla vastuullaan pyrkii tyrkyttämään asiakkaille.

Onhan näistäkin tapauksista sitten kuultu, missä joku suurpelaaja on soitellut pelipisteen hoitajalle lappujaan ja jäänyt sitten lunastamatta tositteitaan, kun on hävinnyt pelit. Tämäkään ei ole mikään petos kuitenkaan. Kysymys on vain yrittäjän tekemästä sääntörikkomuksesta, joka osuu omaan nilkkaan. Mistään petoksesta ei kuitenkaan ole lain mukaan tässä tapauksessa kysymys.

Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla lisää tämän asian tiimoilta. Jos nyt jotain pitää veikata, niin luulisin jonkin erittäin suuren pelimyyntivaihdon paikan höylänneen "omia pelejä". Vaikka tosiaan kerroinkin noista hälyrajoista, niin voihan joku vaikkapa 50 tuhannen viikkomyyntipaikan pitäjä voinut langeta loveen ja luukuttaa omia lappujaan vaikka tuplaten lisää ja sitten hävinneen kaiken. Varmaan mahtuisi tuon suojarajan sisään tuo pelimyyntivaihtelu, mutta tilittämättä jääneenä toisi sitten Veikkaukselle jotakuin aika suuren tappion. Kenties tämä olisi sitten ylittänyt uutiskynnyksen.

Loppukaneettina kerrottakoon pieni pikantti tarina. Veikkauksen sääntöjen mukaan tulostettu lappu on "allekirjoitettu shekki". Eli jos pelaan lottoa (asiakkaana) ja hävitän kupongin, on se oma vahinkoni. Jos siis olin niin tyhmä etten laittanut siihen tilinumeroani mahdollisille voitoille. Tarkoittaa myös sanoa, että yrittäjän tulostamat pelitositteet ovat käypää valuuttaa sinänsä, kuten juuri esim. nuo mainitsemani kimppatositteet. Kun asiamies tulostaa kupongin, on se kuitenkin mahdollista mitätöidä puolen tunnin aikana. Tämä siksi, että monastikin kupongeissa on jokin virhe. Joko väärin asiakkaan täyttämänä tai vaikkapa joku roska pelitulosteessa aiheuttaa vääränlaisen kupongin.

Kerran tuli kioskiin sellainen pitkätukkainen hörhö, joka pelasi 150 euron järjestelmäkupongin. Nappasi sitten tiskiltä tositteen ja juoksi karkuun. Otin "nokialaisen nuoriso-ohjaajan" ja lähdin perään, mutta hippiäinenhän olikin varsinainen artobryggare ja katosi pian horisonttiin. Soitin Veikkauksen keskukseen ja kerroin, että kuponki pitää mitätöidä. Kertoivat sen olevan rikoksen, jos niin teen. Otin kuitenkin riskin ja mitätöin kupongin, koska olin varma ettei hörhö aio lähteä oikeuteen kanssani tapahtuneesta... :lol:



ps. tulipas pitkä stoori, toivottavasti joku jaksoi lukea :wink:

ps2 - hurjia huhuja liikkui aina siitä, että voittotositteita olisi voinut myydä eteenpäin niille, jotka tarvitsivat pimeälle rahalleen todistuksen. Pidän näitä kapunkitarinoina kuitenkin. Isoja voittoja tulee kuitenkin niin harvoin, eikä minkään matematiikan lain mukaan kannata esittää verottajalle nippua pienistä voittotositteista (vaikkakin yhteissumma olisi suuri), kertoen kuinka "osaa aina voittaa" 8)
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Hyvä stoori JR:ltä.
Hämeentiellä toimi vielä tämän vuosituhannen alussa pelikioski, jota piti nuorehko mies. Kioskissa kävi paljon "pelimiehiä" ja paljon siellä tuntui olevan porukkapelejä tarjolla. Juuri muuta myyntiä kioskilla ei ollut, kuin Veikkauksen pelit ja tupakka. Eli ei ollut mikään elintarvikekioski.
Sitten eräänä päivänä, aikomuksenani käydä "Mikolla", totesin oven olevan lukossa ja paikan olevan muutenkin sisältä aika tyhjän.
Myöhemmin kuulin eräältä vaki-asiakkaalta, että kioskinpitäjä oli ollut kovissa veloissa ja viimeisenä oljenkortenaan tulostanut useilla tuhansilla lottokuponkeja. No, eihän niillä tietenkään voittoja tullut.
Tämä olisi tietenkin ollut vain yksi tavallinen konkurssitarina Suomesta, mutta myöhemmin paljastui muutakin hämärää kioskinpitäjästä.
Hän toimi juniorijoukkueen valmentajana ja oli sitten vapaa-aikanaan käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen nuoria poikia joukkueestaan. Sai muistini mukaan 2,5v. istuttavaa (5v., josta istui puolet), joten on taas vapaana. Ties vaikka olisi tänään lotonnut.
A man's got to do what a man's got to do.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja apollo »

EuroJR kirjoitti:Luottoa ei saa antaa ja jokainen tulostettu pelitosite on käytännössä yrittäjän ostama. Tarkoittaa esim. sitä, että nämä kimppaosuudet, joita myydään lasivitriinissä ovat automaattisesti rekisteröityneet jo veloitettavaksi yrittäjän tililtä. Niitä lappuja sitten yrittäjä omalla vastuullaan pyrkii tyrkyttämään asiakkaille.
Näitä kimppalappuja kannattaa muuten katsoa kioskilla tarkkaan. Ei nimittäin ole ollenkaan harvinaista että näitä kimppoja on myynnissä, vaikka esim ravit on jo alkanut. Varsinkin lauantain 75:sen alkamisaika ei mene millään joidenkin kaaliin. Olen ostanut lappuja kolmekin lähtöä juostuna. Se on vielä kiva tarkistaa siitä pelikioskin txt-tv:ltä, että kannattaako lappua ostaa...
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Kokki »

^Olen huomannut tuon saman asian. Kannattaa pitää silmät auki.
Pari kuukautta sitten ostin lauantai-vakion kimppalapun otteluiden puoliajalla. Valkkasin lapun, jossa oli kaikki kiinni siinä vaiheessa ja muutenkin näytti hyvältä. Sai siitä lopulta 11 ja 10 oikein/10, eli vähän sai lisää pelirahaa. :P
A man's got to do what a man's got to do.
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

EuroJR kirjoitti:
ps2 - hurjia huhuja liikkui aina siitä, että voittotositteita olisi voinut myydä eteenpäin niille, jotka tarvitsivat pimeälle rahalleen todistuksen. Pidän näitä kapunkitarinoina kuitenkin. Isoja voittoja tulee kuitenkin niin harvoin, eikä minkään matematiikan lain mukaan kannata esittää verottajalle nippua pienistä voittotositteista (vaikkakin yhteissumma olisi suuri), kertoen kuinka "osaa aina voittaa" 8)
Ihan rauhassa voit pitää tositteiden kauppaa kaupunkitarinoina, minä kuitenkin tiedän että sitä varsinkin ravipiireissä tapahtuu. koskapa olen sellaista useasti ollut todistamassa. Ja tuo asiamiespisteiden omien pelien peli on kanssa ihan tosi tarinaa ja näitä on ainakin ravipuolella jäänyt kiinni, esim jokunen vuosi sitten juoksi hevonen nimeltän Viesker joka oli aivan ylivoimainen heppa, asiamies laittoi Vieskerille vaikka 500 euron vedon siitä että tämä sijoittuu kolmen joukkoon vaikka vedolla ei voinut voittaa kuin omat takaisin mutta ideanahan olikin saada asiamiesprovikat tuosta 500 euron vedosta. Taisi olla Lappenrannassa jossa jäi taannoin kiinni asiamies tuosta ja siitä oli juttua ainakin ravialan mediassa.

Ja mitä ihmettä pelien takaisinmaksuprosentilla nyt on sen kanssa pelaako asiamies tuolla edellä mainitulla taktiikalla suuren osumistodennäköisyyden omaavaa kohdetta vaikka kertoimella 1,05. Ylikerroinhan tuollainen veto ei kuitenkaan ole käytännössä koskaan ja asimies on itse asiassa joka tapauksessa dorka vetäessään suurella riskillä 1,05 kertoimen+ asiamiespalkkion toivossa alikertoimista kohdetta. Toki jäkevä pelaaja ei veikkauksen pelejä pelaa palautusprosentin vuoksi koska siellä alhaisesta palautusprosentista johtuen harvoin järkevää pelattavaa (ylikertoimista) ja internet on pullollaan luotettavia vedonlyöntiyhtiöitä jotka tarjoavat pelaajan kannalta paljon edullisempia pelikohteita.
Syntyneet räyhäämään
Retku
Poliisikoira Rex
Viestit: 259
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 2:02 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Retku »

Luulisi Veikkauksella olevan myöskin valvonta siinä suhteessa kohdillaan, eli jos joissain paikoissa tulee poikkeuksellisen korkeita piikkejä vedonlyönnissä ilman järkevää syytä. Kyseinen paikka otetaan suurennuslasin alle.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

EuroJR kirjoitti: hurjia huhuja liikkui aina siitä, että voittotositteita olisi voinut myydä eteenpäin niille, jotka tarvitsivat pimeälle rahalleen todistuksen. Pidän näitä kapunkitarinoina kuitenkin. Isoja voittoja tulee kuitenkin niin harvoin, eikä minkään matematiikan lain mukaan kannata esittää verottajalle nippua pienistä voittotositteista (vaikkakin yhteissumma olisi suuri), kertoen kuinka "osaa aina voittaa" 8)

ei noi mitään hurjia ole.on ihmisiä joiden pitää verottajalle selittää millä elää tai on saanut rahat auton ostoon.

itse olen myynyt pitkävetokuitin voitosta 300 eurolla

varsinkin raviradoilla kuitit käy oivallisesti kaupaksi
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Näitä kimppalappuja kannattaa muuten katsoa kioskilla tarkkaan. Ei nimittäin ole ollenkaan harvinaista että näitä kimppoja on myynnissä, vaikka esim ravit on jo alkanut.
Joo. Käytännössä se johtuu myyjien huolimattomuudesta/ammattitaidottomuudesta tai muuten vaan kiireisestä duunista. Itse aikanani pidin koviakin vääpelityylisiä saarnoja myyjille, jotka olivat unohtaneet myymättömiä tositteita vitriiniin.
Ja mitä ihmettä pelien takaisinmaksuprosentilla nyt on sen kanssa pelaako asiamies tuolla edellä mainitulla taktiikalla suuren osumistodennäköisyyden omaavaa kohdetta vaikka kertoimella 1,05. Ylikerroinhan tuollainen veto ei kuitenkaan ole käytännössä koskaan ja asimies on itse asiassa joka tapauksessa dorka vetäessään suurella riskillä 1,05 kertoimen+ asiamiespalkkion toivossa alikertoimista kohdetta. Toki jäkevä pelaaja ei veikkauksen pelejä pelaa palautusprosentin vuoksi koska siellä alhaisesta palautusprosentista johtuen harvoin järkevää pelattavaa (ylikertoimista) ja internet on pullollaan luotettavia vedonlyöntiyhtiöitä jotka tarjoavat pelaajan kannalta paljon edullisempia pelikohteita.
No mutta samasta asiastahan me puhutaan ja vieläpä samoin mielipitein. Ehkä en nopeasti kirjoittaneena tarkastanut kaikkia sanoja oikeisiin muotoihin. Eli tarkoitan aivan samaa. Vaikka asiamies saa pelivaihdosta provikan, jää siihen väliin "haarukka", millä Oy Veikkaus Ab tekee tilinsä. Eli kun keskimääräinen palautusprosentti on mitä on, ei jatkuvalla pelaamisella voi tiliä tehdä vaikka provikan siitä saisikin lisäksi - mitä siis tavallinen tiskin toisella puolella asioiva ei saa. Jonkinnäköinen ylikertoimien pelaaminen voisi olla mahdollista, mutta kun tuo palautusprossa on Veikkauksella sangen onneton, jää siinä väistämättä tappiolle.
ei noi mitään hurjia ole.on ihmisiä joiden pitää verottajalle selittää millä elää tai on saanut rahat auton ostoon.

itse olen myynyt pitkävetokuitin voitosta 300 eurolla
Ymmärrän kuittikaupan kyllä noin muuten, kuten isojenkin kuittien kaupan. Sitä varmasti tapahtuu. Sen sijaan ihmettelen, kuinka joku ostaa pienehköjä voittotositteita ja kerää niitä kasaan. En minä ainakaan verottajana uskoisi jannua, joka tulee valtavan pinkan kanssa pieniä voittotositteita ja kertoo kuinka on voittanut vuoden sisällä yhteensä 100 000 euroa koostuen pikkuvoitoista - vain koska on ollut Veikkauksen kerroinasettelijoita fiksumpi järjestelmällisellä pelillä. Isommat voitto-tositteet toki erikseen. Tai jos vaikkapa pelinjärjestäjällä olisi palautusprosentti jotakuin tuollaisten englantilaisten firmojen luokkaa. Siinä sitä jäisi pelivaraa (jos ilmaisu sallitaan) asiantuntemuksellekin.

Kai se on sitten uskottava, että kaupunkitarinoiden mukaista kauppaa tapahtuu. Ihmettelen vaan minkä takia. Miksi kukaan tarvitsisi tuollaisia pieniä voitto-tositteita? Joku tollainen isompi kyllä olisi järkeenkäypä - kenties muutamankin suurehkon voiton nippu. Jättipotteja taas tulee niin kovin harvoin. Kymmenisen vuotta toimin yhteensä parissa paikassa, eikä koskaan kukaan voittanut myyntipisteistäni tuollaista 10 000 euroa enempää. Noitakin tapauksia oli vain muutama.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Kerrotaanpa tähän vielä toinen asiaankuuluva/-kuulumaton muistelo. Kun ostin toisen kioskini, kuulin kuinka edelliseltä omistajalta oli hieman aiemmin viety kone pois. Ei ollut kyennyt tilittämään Veikkaukselle. Jannu jäi tuollaiset 25 tmk velkaa panttirahojen jälkeen. Sitten asiamiessopimusta väsättäessä Veikkaus ilmoitti minulla, että ennenkuin antavat koneen käyttööni, pitää edellisen omistajan tilitysten olla maksetut. Jouduin sitten etsimään käsiini edellisen omistajan ja pyytämään häntä maksamaan nuo rästit. Siis vaikka hänellä bisnes oli mennyt nurinniskoin. Ahkera ja tunnollinen sälli oli kuitenkin ja oli mennyt torille töihin. Maksoi pienen työrupean jälkeen velkansa Veikkaukselle ja saatiin kone sitten ostamaani kioskiin. Hieman kyllä jäi minulle hampaankoloon tuo Veikkauksen metodi, missä yhteisvastuullisesti pakotettiin uusi omistaja järjestämään edellisen omistajan kämmit.

Sitten vielä; siivotessani ja järjestellessäni uutta myyntipaikkaa, löytyi eräästä laatikosta muistaakseni 9 kpl 500 markan suoria voittajavetoja eräälle hevoselle. Tarkistin tulokset ja huomasin, ettei ollutkaan tuo suursuosikki voittanut. Ilmeisesti edellinen kioskinpitäjä oli lopun kujanjuoksussaan hätäpäissään pelannut tyyliin "tupla tai kuitti". Tällä kertaa tuli siis kuitti ja matka torikauppiaaksi... 8)
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Poliisi tutkii laajaa petossarjaa Porvoossa. Vuonna 1985 porvoolaisen syntyneen miehen epäillään lainanneen yksityishenkilöiltä rahaa yhteensä useiden satojen tuhansien eurojen arvosta.

Rahat mies on käyttänyt veikkauspeleihin. Suurelta osin lainat ovat jääneet maksamatta takaisin.

Poliisin mukaan toiminta on jatkunut yli vuoden.

Lainaajille mies on esittänyt rahantarpeen niin, että he ovat lähteneet mukaan.

Poliisi epäilee miestä lukuisista törkeistä petoksista. Hän on vangittuna. Porvoon poliisiaseman tutkintaryhmä jatkaa asian selvittämistä.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/137806.shtml

Aha tällainen tapaus siis oli sitten kyseessä.

Oi jospa olis saanut olla veikkausasiamies noihin pelilappuihin... 8)
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kopio uutisoinnista: Vuonna 1985 porvoolaisen syntyneen miehen epäillään lainanneen yksityishenkilöiltä rahaa yhteensä useiden satojen tuhansien eurojen arvosta.
Siis vuonna 1985. Ne vipit ovat kyllä jo vanhentuneita.
Milloin lainanotto yksityishenkilöiltä on kriminalisoitu ?
Onko muunlaisia kuin syntyneitä miehiä ?
:D
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: (K) Suuri petossarja Veikkauspeleissä

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Wagner vetäisi viikon vitsin ihan puskista... Kylläpä naurattaa :|
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin