Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

tai olisiko mahdollista, että syyllinen on kyllä tiedossa, mutta näyttö puuttuu?

Huonohan se on lähteä syyttämään ilman minkäänlaista todistusaineistoa.

Paikalta on vieras, miehen DNA. Toinen surma ase. Vaimon silminnäkijä lausunto.

Jos mikään noista ei täsmää ilmeiseen syylliseen, on syyttäjä aika kimurantin tilanteen edessä.
Nuotio & Äreät Tiput
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

MissHolmes kirjoitti:tai olisiko mahdollista, että syyllinen on kyllä tiedossa, mutta näyttö puuttuu? ...Paikalta on vieras, miehen DNA. Toinen surma ase. Vaimon silminnäkijä lausunto. Jos mikään noista ei täsmää ilmeiseen syylliseen, on syyttäjä aika kimurantin tilanteen edessä.
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Varsin ilmeinen syyllinen, kun syyllisyyttä ei tue mitkään konkreettiset todisteet, vaan ainoastaan tutkijan hulluuskohtauksessa saama visio :mrgreen:
Tulee mieleen Neuvostoliitto. Siellä kun ei ollut selvittämättömiä rikoksia, vaan syyllinen löytyi aina tunnustuksen perusteella, kun vaan tarpeeksi kauan hakattiin.
Huonohan se on lähteä syyttämään ilman minkäänlaista todistusaineistoa.
:lol: No älä!

Viikon naurut :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Entäpä jos asiasta olisi esim 7-vuotiaan lapsen silminnäkijätodistus, mutta ei mitään kongreettista?

Ja kaikki muu viittaisi muualle? Luuletko, että noilla eväillä lähdettäisiin syytettä nostamaan? Ei.
Nuotio & Äreät Tiput
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

MissHolmes kirjoitti:Ja kaikki muu viittaisi muualle? Luuletko, että noilla eväillä lähdettäisiin syytettä nostamaan? Ei.
Jos jotain niin konkreettista olisi kasassa, että olisi syytä jo keskittyä yhteen ainoaan tutkintalinjaan (mitä ei siis koskaan tapahdu), niin sitä sitten myös tutkittaisiin niin tiheällä kammalla ja tarmokkaasti, että se juttu saataisiin lähtemään syyttäjälle (koska sehän olisi jo ratkennut).

Lisäksi tässä maassa ei ratkaistaisi kovinkaan montaa murhaa vuosittain, jos poliisin metodi olisi se, että "vaikka kaikki muu viittaa ihan muualle, mutta tämä yksittäinen spekulaatio on sen verran vahva, että nostetaan syytteet sen perusteella".
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja skoone »

Mike Manner kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Ja kaikki muu viittaisi muualle? Luuletko, että noilla eväillä lähdettäisiin syytettä nostamaan? Ei.
Jos jotain niin konkreettista olisi kasassa, että olisi syytä jo keskittyä yhteen ainoaan tutkintalinjaan (mitä ei siis koskaan tapahdu), niin sitä sitten myös tutkittaisiin niin tiheällä kammalla ja tarmokkaasti, että se juttu saataisiin lähtemään syyttäjälle (koska sehän olisi jo ratkennut).

Lisäksi tässä maassa ei ratkaistaisi kovinkaan montaa murhaa vuosittain, jos poliisin metodi olisi se, että "vaikka kaikki muu viittaa ihan muualle, mutta tämä yksittäinen spekulaatio on sen verran vahva, että nostetaan syytteet sen perusteella".
Eli summa summarum. Unohdetaan koko juttu. On niin paljon muutakin, mitä voi tehdä ja tutki. Ja aurinkokin paistaa.
Muista lähdekritiikki!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^No me kyllä voidaan todellakin tehdä jotain hyödyllisempääkin, kun pohtia tätä Ulvilan casea...
On niin paljon muutakin, mitä voi tehdä. Ja aurinkokin paistaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Eikö se kuitenkin Suomessa yleensä ole niin, että henkirikostapauksissa tilanne on aika selvä: joku on kännipäissään/ mustasukkaisuuksissaan/masentuneisuuttaan heilunut puukon/pyssyn/molempien kanssa.

Veriteon jälkeen kolmasosapuoli hälyyttää paikalle apua. Tai tekijä itse soittaa poliisit.
Pahimmassa tapauksessa uhrit löytyy vasta päivien päästä, mutta tekijäkään ei ole 'paennut', koska makaa samassa läjässä.

Toisinaan tekijä pakenee paikalta, mutta löytyy aika sukkelaan, koska tekopaikka on oma koti. :?

____________________________________________________________________________________________

Sitten näitä tallaisia, jossa tekijää joudutaan etsimään onkin paljon vähemmän.

Ja sellaisia, joissa uhri kuolee omaan kotiinsa ylättäen yöllä, vielä vähemmän.

Ja molemmat niistä taitaa olla selvittämättä. kirkkonummi ja tämä.

_____________________________________________________________________________________________

Selvitetyissä ei taida tuntemattomien, sattumanvaraisten hiippailijoiden osuus olla kovinkaan suuri. Joten läheltä pitää oikeasti hakea. Ei edes Luvatasta asti. Tai työstä yleensä, vaan pikemminkin siviilielämään liittyvästä lähipiiristä.
Ainakin tilastollisesti se todennäköisesti olisi todennäköisintä :)

_____________________________________________________________________________________________
Nuotio & Äreät Tiput
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Matula »

Make_ kirjoitti:
Waja kirjoitti:Vaikuttaa siltä että tutkimukset ovat lopetettu.
Asian arkaluonteisuuden vuoksi tiedotuslinja on kuihtunut.
Todisteet kasataan kokoon syytteennostoa vaativaan tasoon.
Luulen.
Tutkintaa ei ole lopetettu. Olen kertonut tässä ketjussa jossain aiemmin ollessani Porissa kuulusteluissa, keskustelu harhautui Lahden murhaan. Tutkinta on edelleen käynnissä, mutta tutkintalinjoja on valtavasti, Lahden laajan tuttavapiirin vuoksi. Poliisi sanoi sanasta sanaan: Tutkinta on käynnissä edelleen ja tästä on ainakin yks kirjahyllyllinen mappeja, jos mies on ehtinyt saamaan satoja vihamiehiä ( kyllä juuri näin hän sanoi, satoja ) niin voi kestää kauan että saadaan tekijä seulottua mutta se on todennäköistä.
Pitkästä aikaa täällä on joku järkevä ihminen järkevän kommenttinsa kera, vaikka järjettömät taas postasivat järjettömän vastauksensa tähänkin..
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja skoone »

Matula kirjoitti:
Make_ kirjoitti:
Waja kirjoitti:Vaikuttaa siltä että tutkimukset ovat lopetettu.
Asian arkaluonteisuuden vuoksi tiedotuslinja on kuihtunut.
Todisteet kasataan kokoon syytteennostoa vaativaan tasoon.
Luulen.
Tutkintaa ei ole lopetettu. Olen kertonut tässä ketjussa jossain aiemmin ollessani Porissa kuulusteluissa, keskustelu harhautui Lahden murhaan. Tutkinta on edelleen käynnissä, mutta tutkintalinjoja on valtavasti, Lahden laajan tuttavapiirin vuoksi. Poliisi sanoi sanasta sanaan: Tutkinta on käynnissä edelleen ja tästä on ainakin yks kirjahyllyllinen mappeja, jos mies on ehtinyt saamaan satoja vihamiehiä ( kyllä juuri näin hän sanoi, satoja ) niin voi kestää kauan että saadaan tekijä seulottua mutta se on todennäköistä.
Pitkästä aikaa täällä on joku järkevä ihminen järkevän kommenttinsa kera, vaikka järjettömät taas postasivat järjettömän vastauksensa tähänkin..
Onko tuo sitten porilaiselta kuulustelijalta järkevää toimintaa, että alkaa puhua kuulusteltavan kanssa meneillään olevasta toisen asian tutkimuksesta? Kuulusteltavahan voisi teoriassa olla vaikka kuinka "läheinen" tuon toisen tapauksen suhteen :o
Muista lähdekritiikki!
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Pakko kompata skoonea tuossa asiassa. Samaten olen ihmetellyt poliisin avomielistä yhteistyötä lehdistön kanssa tapauksen tutkinnan ollessa alkuvaiheessa. Meillä on tietysti riittänyt spekuloitavaa, mutta lörpöttely ei ehkä ollut ihan paras veto ajatellen tapauksen selvittämisen pitkittymistä.

Lahti oli "Porin piruja" (jos ilmaus, joka viittaa johtamisongelmiin alueen työpaikoilla, sallitaan). Ja vielä erityisen veemäinen tapaus, joten voin hyvin kuvitella, että vihamiehiä on ollut satoja.
Every ship must sail a world.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

ABC kirjoitti:^ Pakko kompata skoonea tuossa asiassa. Samaten olen ihmetellyt poliisin avomielistä yhteistyötä lehdistön kanssa tapauksen tutkinnan ollessa alkuvaiheessa... ...Lahti oli "Porin piruja" (jos ilmaus, joka viittaa johtamisongelmiin alueen työpaikoilla, sallitaan). Ja vielä erityisen veemäinen tapaus, joten voin hyvin kuvitella, että vihamiehiä on ollut satoja.
Mitä lörpöttelyä siinä on, jos todetaan jo kaikkien tiedossa oleva asia.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Öö? En siis viitannut vain tuohon veemäisyyteen, vaan yleensä.
Tuli vaan taas kommenttini logiikka ihan perseelleen, syyttäkää la-iltaa! :lol:
Every ship must sail a world.
Make_
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:26 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Make_ »

Mike Manner kirjoitti:
ABC kirjoitti:^ Pakko kompata skoonea tuossa asiassa. Samaten olen ihmetellyt poliisin avomielistä yhteistyötä lehdistön kanssa tapauksen tutkinnan ollessa alkuvaiheessa... ...Lahti oli "Porin piruja" (jos ilmaus, joka viittaa johtamisongelmiin alueen työpaikoilla, sallitaan). Ja vielä erityisen veemäinen tapaus, joten voin hyvin kuvitella, että vihamiehiä on ollut satoja.
Mitä lörpöttelyä siinä on, jos todetaan jo kaikkien tiedossa oleva asia.
Aivan. Mitään yksityiskohtaista ei mulle lörpötelty. Halusin vaan kumota turhat kuvitelmat että tekijä olisi tiedossa ja juttu ehkä JOPA syyttäjälle mennyt! Ei pidä paikkaansa. Sain kuulla että tutkinta on käynnissä, aineistoa ja tutkintalinjoja paljon mutta poliisi on optimistinen tapauksen ratkaisuun. Whats the big deal?
Lahdella oli paljon vihamiehiä, lähinnä mua yllätti sanamuoto jopa satoja "vihamiehiä", veikkaan kuintekin että viittaus oli lahden luonteeseen.

Ps jos minä olisin tekijä niin käry olisi käynyt aikoja sitten, dna:t, kuvat ja kaikki mahdollinen on tallennettuna. Enkä minä ole ainoa joka siel on kyselly miten tutkinta etenee.. se on meidän omaa pientä piikittelyä niille.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja ABC »

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0042578437
ABC:llä välähtää Minfossa
Kirjoittanut: Meinasin kuolla nauruun 19.3.2009 klo 00.13

Kirjoittaja ABC päivämäärä To Maalis 19, 2009 12:12 am

^ Ei kai kukaan murtomies ole niin pösilö, että menisi kahdelta yöllä sisään taloon, jossa on lasten leluja ja auto pihassa, ja kuvittelisi, että talo on tyhjä?

Lasten leluja ja auto pihassa? Eikö tää ABC-pösilö ole tajunnut vieläkään, että taloon todella meni joku ja tappoi talon isännän? Olisiko oikein pitänyt jäädä pihaan ihailemaan lasten leluja ja todeta, että ohhoh! talo ei olekaan tyhjä, koska lapset eivät ole keränneet lelujaan pihasta.
Ja OHHOOHOOH! Isäntä ei olekaan lähtenyt omalla autollaan tänään. Tosin onhan hän voinut mennä vaikka vaimon autolla, polkupyörällä, junalla, bussilla, naapurin autolla, kävellen jne. Mutta ei. ABC ratkaisee vielä tämän jutun :D todellakin! Ja näköjään monta muutakin juttua :D Nyt pitää mennä nauramaan ulos!
Ei sitten pokkasi riittänyt puhua asiaa tässä ketjussa ja tällä palstalla? Mitä kommentissani oli sellaista, mitä et ymmärtänyt? Ole ystävällinen ja kerro, niin selitän.
Every ship must sail a world.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Lehti: Häirikkö teki väärän ilmiannon Ulvilan murhasta
06.04.2009 07:13, päivitetty 06.04. 07:22

Häirikkö teki poliisille väärän ilmiannon toistaiseksi selvittämättömästä ns. Ulvilan murhasta, jossa sai surmansa Jukka S. Lahti.

Asiasta kertoo Iltalehti. Paljastus liittyy käräjäjuttuun, jossa häirikkö ahdisteli 57-vuotiasta porilaismiestä.

Miespuolinen häirikkö oli lähetellyt kolmannelle henkilölle tekstiviestejä, joissa hän epäili 57-vuotiasta Ulvilan murhasta.

Joulukuussa 2008 ahdistelija lähetti paikalliselle rikoskomisariolle tekstiviestin, jossa hän esitti epäilyksensä.

Vinkki oli väärä, joten häirikkö sai syytteen väärästä ilmiannosta, kertoo Iltalehti.

- Hän toi esiin, että poliisi nimenomaan toivoi vinkkejä surmaan liittyen, syyttäjä Arto Mikkonen kertoi lehden mukaan.

Porin käräjäoikeus tuomitsi miehen 30 päivän ehdolliseen vankeuteen kunnianloukkauksista, laittomasta uhkauksesta ja väärästä ilmiannosta.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1672097
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Lukittu