Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
StillGoingStrong
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 1:26 pm

Re: Poliisit Yhdysvalloissa

Viesti Kirjoittaja StillGoingStrong »

olinkohan kolmentoista tai neljäntoista niin poliisi kiinniottamisen jälkeen vetäs nyrkillä päähän, leukaperiin. Kaverini oli tehnyt ilkivaltaa. Tämä tapahtui muuten Porissa.
!One Love!
Make_
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:26 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Make_ »

loneliness kirjoitti: ... mutta mietiskelin vain mikä mahdollisesti sai teon aikaan. En pyri lieventämään tekoa, joka oli poliisilta väärin...
EIkä ollut väärin! Kuten tiedämme jo etukäteen, poliisi ei tee virhettä, kenkien pois ottaminen jalasta on minusta aivan oikeutettua voimankäyttöön. Olen varma että saan myös kansan sympatiat, sillä eihän tuossa ole mielestäni mitään tuomittavaa, kuten mm. loneliness on monesti antanut meille sivistystä siitä että auktoriteetti on se joka olisi jo jeesuksen saanut heittää ensimmäisen kiven. Itseasiassa se kohta raamatussa on hieman harmaanjohtava, uskon että jeesus tarkoitti todella että se joka ei ole virhettä tehnyt heittäkööt ensimmäisen kiven, lisäten että, hei te poliisi siellä vasemmalla, saanette aloittaa ni päästään hauskanpitoon.

Ettei mene liian vakavaksi niin loppuun kevennys:
Raumalainen poliisi sai sakkoja veden suihkuttamisesta putkassa olleen naisen päälle. Sakot langetettiin virkavelvollisuuden rikkomisesta. Maksettavaa kertyi 20 päiväsakkoa eli yhteensä 720 euroa.

Nainen haettiin putkaan jouluaattona 2007 sen jälkeen, kun naapurit olivat tehneet hälytyksen liian kovaa soivasta musiikista. Nainen oli harannut vastaan jo poliisiautoon vietäessä ja jatkanut vastarintaa vielä putkaan suljettaessa. Kun ovi oli jo kiinni, ylikonstaapeli oli avannut oven ja suihkuttanut naisen päälle vettä siivousletkulla.

Oikeuden mukaan veden suihkuttaminen loukkasi vakavasti naisen ihmisarvoa. Korvaukseksi henkisestä kärsimyksestä oikeus määräsi valtion maksamaan naiselle 1 000 euroa. Hän vaati 250 000 euroa.

Poliisilla on oikeus tietyissä olosuhteissa käyttää voimakeinoja. Vedellä suihkuttaminen putkatiloissa on yleensäkin poikkeuksellista. Oikeuden mukaan se ei ollut perusteltua tässä tilanteessa. Oikeus ei pitänyt uskottavana, etteivät paikalla olleet kolme poliisia ja vartija olisi saaneet naista putkaan turvautumatta vesiletkuun käyttöön.


Lähde: http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... lusta.html
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Make_ kirjoitti:EIkä ollut väärin! Kuten tiedämme jo etukäteen, poliisi ei tee virhettä, kenkien pois ottaminen jalasta on minusta aivan oikeutettua voimankäyttöön.
Viisaat yksilöt riisuu vaikka alushousunsa, jos konstaapeli on sitä vailla ja tekee asiasta myöhemmin kantelun.
Tyhmät yksilöt alkaa haraamaan vastaan ja antaa oikeutuksen voiman käyttöön.
Poliisikin erehtyy ja saa kantaa vastuunsa siinä missä muutkin, mutta peli on kohdehenkilön osalta siinä vaiheessa menetetty, kun hän alkaa tekemään vastarintaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Make_
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:26 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Make_ »

Voi luoja...

Siitäkö tässä oli kyse? Minä jos joku tiedän, jos nyt siis ny todellakin näin harhaan mennään aiheesta, mitä tapahtuu jos on iisisti niin kyllä poliisikin osaa olla rauhassa. Tosin aina silläkään ei ole mitään väliä, muttakun poliisit ei tee virheitä ni ei tee. Tällä vaan tosin ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa.

Mä koetan peräänkuuluttaa sitä että kansa ei ymmärrä ei nyt eikä koskaa sitä, että poliisi tekee päivittäin oma-aloitteisia virheitä, kun omaa pantaa kinnaa. Sen ei tarvi olla asiakkaan vika vaan POLIISI käyttää tietoisesti virka-asemaansa väärin, joka päivä, jossain päin suomea. Ilman asiakkaan vittuilua tai rimpuilua. Kertoisin esimerkin viime viikon torstailta mutta en viitti, kun KUKAAN ei usko kuuna päivänä. Mutta kerron silti.
Taas poliisin piti olla jumalasta seuraava, keskellä päivää, syy oli minun mutta ei akuutti asia, poliisin käytös olisi voinut vähän apinasta kehittyneempi mutta kun jotkut ei osaa, ku on pakko olla miestä. Korostan vielä, että minussa oli vika mutta tapahtumilla ei ollut mitään tekemistä edes saman päivän kanssa, mutta partion oli pakko olla kovaa jätkää, vakka sanoin että voidaanko asiaa mitenkään hoitaa ettei jumalauta koko maailma kyylää. Vittuilua, huutamista ja kumma kunnei kimppuun käyty.
Mutta, poliisi ei tee virheitä.
Make_
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:26 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Make_ »

Mike Manner kirjoitti: Viisaat yksilöt riisuu vaikka alushousunsa, jos konstaapeli on sitä vailla ja tekee asiasta myöhemmin kantelun.
Tyhmät yksilöt alkaa haraamaan vastaan ja antaa oikeutuksen voiman käyttöön.
Poliisikin erehtyy ja saa kantaa vastuunsa siinä missä muutkin, mutta peli on kohdehenkilön osalta siinä vaiheessa menetetty, kun hän alkaa tekemään vastarintaa.
Manner voi riisua alushousujaan poliisilaitoksella ihan vapaasti, se ei ole minulta pois.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Make_ kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti: Viisaat yksilöt riisuu vaikka alushousunsa, jos konstaapeli on sitä vailla ja tekee asiasta myöhemmin kantelun.
Tyhmät yksilöt alkaa haraamaan vastaan ja antaa oikeutuksen voiman käyttöön.
Poliisikin erehtyy ja saa kantaa vastuunsa siinä missä muutkin, mutta peli on kohdehenkilön osalta siinä vaiheessa menetetty, kun hän alkaa tekemään vastarintaa.
Manner voi riisua alushousujaan poliisilaitoksella ihan vapaasti, se ei ole minulta pois.
Minä voin nyt taas puolestani lainata sinua tässä vastauksessani -
Make_ kirjoitti:Siitäkö tässä oli kyse? Minä jos joku tiedän, jos nyt siis ny todellakin näin harhaan mennään aiheesta, mitä tapahtuu jos on iisisti niin kyllä poliisikin osaa olla rauhassa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Make_ kirjoitti:Mä koetan peräänkuuluttaa sitä että kansa ei ymmärrä ei nyt eikä koskaa sitä, että poliisi tekee päivittäin oma-aloitteisia virheitä, kun omaa pantaa kinnaa. Sen ei tarvi olla asiakkaan vika vaan POLIISI käyttää tietoisesti virka-asemaansa väärin, joka päivä, jossain päin suomea. Ilman asiakkaan vittuilua tai rimpuilua.
Poliisikin on ihminen ja noin ollen poliisikin mokailee, sekä sen lisäksi valta turmelee jotkin yksilöt, eli onhan se päivänselvää, että niitä virheitä tehdään ja niitä tulee tekemättäkin.
Taas poliisin piti olla jumalasta seuraava, keskellä päivää, syy oli minun mutta ei akuutti asia, poliisin käytös olisi voinut vähän apinasta kehittyneempi mutta kun jotkut ei osaa, ku on pakko olla miestä. Korostan vielä, että minussa oli vika mutta tapahtumilla ei ollut mitään tekemistä edes saman päivän kanssa, mutta partion oli pakko olla kovaa jätkää, vakka sanoin että voidaanko asiaa mitenkään hoitaa ettei jumalauta koko maailma kyylää.
Jotkut ei vaan osaa ja toiset on taas täysin väärällä alalla.
Mutta lähtökohtaisesti kansalaisen (en enää puhu tuosta sinun esimerkki tapauksestasi, vaan yleisesti) pitäis luottaa siihen, että asiat hoidetaan poliisinkin suunnalta hyvin, eikä poliisin kohdatessa aloittaa sillä "mitä vittua te säädätte, kun ette kumminkaa osaa mitään ja teette tämänkin vaan hankalaksi" -linjalla, koska sillä kerjää vaan itselleen ongelmia sen mainitsemani "annetaan poliisille perusteet voimankäyttöön vastarintaa tekemällä" -muodossa.

Ja joku ei ole soveltuva kokiksi, kirvesmieheksi, sairaanhoitajaksi, opettajaksi, vartijaksi, roudariksi, siivoojaksi, hitsaajaksi, poliisiksi tai vaikka postinjakajaksi, mutta hänellekkin ihan varmasti se oma homma löytyy kun jaksaa etsiä.
Kaikista ei oel tekemään kaikkia duuneja.
Mutta, poliisi ei tee virheitä.
Joo ei tee. Poliisi ei tee virheitä. Tuliko nyt hyvä mieli, kun joku totesi tuon asian sinun kanssasi?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Vähän materiaalia maailmaltakin (varsinkin heidän, jotka vinkuu Suomen poliisin väkivaltaisuudesta kannattaa katsoa miten nämä asiat hoidetaan muualla) -
Linkki youtubeen - Katso video!

Miliisin erikoisjoukot hajottivat väärän Porchen uskomattoman yhteensattuman vuoksi!
Kirjoittanut Taneli Dobrowolski
torstai, 23. huhtikuuta 2009, 18:39


Uskomaton yhteensattuma johti Moskovassa tapahtumaan, joka traagisuudestaan huolimatta on lähes suoraan Mies ja Alaston ase –poliisiparodiasta. Moskovan miliisin erikoisjoukot nimittäin rynnäköivät näyttävästi luksusmaasturiin, joka hetkeä myöhemmin paljastuikin vääräksi kohteeksi, venäläislehti Komsomolskaja Pravda uutisoi.

Miliisin erikoisjoukkojen taistelijoille oli annettu käsky pysäyttää Moskovan keskustan liepeillä sijaitsevaa risteystä lähestyvä musta Porsche Cayenne –maasturi, jonka rekisterilaatassa oli numero 177. Tiedon mukaan autossa oli aseistettuja ja vaarallisia rikollisia, jotka tuli välittömästi pidättää.

Hetkeä myöhemmin risteykseen saapuikin etsintäkuulutuksen tuntomerkkejä vastaava, musta Porsche Cayenne, jonka rekisterinumerossa oli numero 177. Erikoisjoukkojen taistelijat suorittivat rynnäkön, rikkoivat autosta lasit ja pidättivät auton kuljettajan sekä sen matkustajan. Taistelijat suorittivat pikaisen ruumiintarkastuksen, jonka yhteydessä shokeeraava totuus alkoi paljastua: erikoisjoukot olivat rynnäköineen täysin väärään autoon!

”Väärä” Porsche ajettiin nopeasti tien sivuun ja taistelijat jäivät odottamaan oikeaa kohdetta, joka vain joitain sekunteja myöhemmin saapuikin samaiseen tienristeykseen. Kyseessä oli hetki sitten hyökättyyn autoon nähden lähes identtinen, 177-numerolla varustettu musta Porsche Cayenne, KOmsomolskaja Pravda kirjoittaa.

Tällä kertaa kyseessä oli oikea auto ja taistelijat suorittivat uuden rynnäkön, joka sujuikin varsin mallikkaasti: olihan rynnäkköä vain hetki sitten päästy harjoittelemaan.

Sillä aikaa kun miliisit suorittivat oikeiden rikollisten pidätystä, ensimmäisen auton kuljettajalla oli aikaa miettiä, kenelle lähettää lasku Porschen korjauksesta ja housujen pesusta.

Komsomolskaja Pravdan mukaan tapauksesta kertova video lisättiin Youtubeen keskiviikkona. Mitään tarkempaa tietoa tapahtuneesta ei lehdellä kuitenkaan ole.
Ihan tyylikkäästi hoidettu. Ja poliisi ei edes pahasti muksi noita jätkiä, mutta kyllä sieltä autosta tullaan aika vauhdilla ulos, kun kaksi jätkää nykäisee hihasta ulos naama edellä tuollaiseen loskaan... :D
Tosin 4-4.30min välillä yhdellä kiinniotetulla taisi mennä kylkiluut :mrgreen:
Lisäksi itä-naapurissa kiinniotettuja ilmeisesti tykätään kuljettaa autojen jalkatiloissa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Oli muuten 2:42 kohdassa hauskat ne kuvaruudun alalaidassa heilahtavat kaljun kaverin jalat, kun sukelsi isällisen ohjauksen saattelemana asfalttiin! :lol:
Hitto mikä haloo Suomessa nousisi vastaavasta vahingosta, että napattaisiin ensin väärä auto kiinniotettavien arvoon sopivalla tavalla... :cry:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Venäjällä ollaan hyvissä käsissä :arrow:
Päivitetty 27.4. 11:24, julkaistu 27.4. 09:49
Poliisipäällikkö ammuskeli moskovalaisessa kaupassa


Moskovalainen poliisi riehui varhain maanantaina silmittömästi paikallisessa ostoskeskuksessa tappaen kolme ihmistä ja haavoittaen kuutta. Paikallisten uutistoimistojen mukaan ampuja oli eteläisen Tsaritsinon piirin poliisipäällikkö.

Mies ampui ensin autonkuljettajansa, syöksyi sitten läheiseen supermarkettiin ja tappoi naispuolisen kassan ja yhden miesasiakkaan. Kuusi muuta sai ampumahaavoja.

Syyttäjien mukaan poliisipäällikkö on pidätetty. Alustavat tiedot kertovat, että hänellä oli mielenterveysongelmia ja perhehuolia. Lisäksi julkisuuteen tuli tietoja, että Tsaritsinon piirissä on ollut työnjohdollisia vaikeuksia, joiden vuoksi monet korkea-arvoiset poliisit erosivat viime viikolla.
kainuunsanomat.fi
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

JIMiltä tuli kerran dokkaria noista venäjäläisistä poliiseista ja todettiin vain ,että äärimmäinen väkivalta on ainoa keino hoidella siellä noi asiat. Se vähäinenkin kunnioitus menetettäisiin jos siirryttäisiin pehmoilemaan.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Judge Dredd kirjoitti:JIMiltä tuli kerran dokkaria noista venäjäläisistä poliiseista ja todettiin vain ,että äärimmäinen väkivalta on ainoa keino hoidella siellä noi asiat. Se vähäinenkin kunnioitus menetettäisiin jos siirryttäisiin pehmoilemaan.
Ihan totta, mutta tää poliisi hoiteli autokuskinsa, kaupan kassan ja miesasiakkaan.
Lisäksi kuudesta muusta ihmisestä löytyi luodinreikiä.

Ivanilla hitsasi ilmeisesti hiukan hermot kiinni :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Sopisikohan tämä tähän ketjuun, voidaan sitten taas arvioida yksittäisen poliisimiehen ammatillista pätevyyttä.

http://sankaritarinoita.blogspot.com/
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

MotiivitOn kirjoitti:Sopisikohan tämä tähän ketjuun, voidaan sitten taas arvioida yksittäisen poliisimiehen ammatillista pätevyyttä.

http://sankaritarinoita.blogspot.com/
Hieno systeemi. Hölmöjä kierrätetään vuodesta toiseen.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Poliisit näyttivät taas ammattitaitonsa...

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Judge Dredd kirjoitti:Hieno systeemi. Hölmöjä kierrätetään vuodesta toiseen.
Oletko huomannut, että nyt viime aikoina on yleistynyt ilmoitukset, missä halutaan ottaa työharjoittelija palveluksen, mutta palkkaa ei makseta...

Ainoa oikea liike olisi kieltää kaikki tuollainen toiminta näin laman alla ja hyväksyä vaan oikeat duunit mistä maksetaan oikea (vähintään TES.) palkka.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin