Nuori mies sotki kaupan hissin ovet
19.11.2008 4:00
Uudenmaankadulla sijaitsevan kaupan hissin ovet sotkettiin tussilla maanantaina kello 10.20–10.30.
Hissin molempiin oviin oli piirretty mustalla tussilla noin metrin korkuiset kuviot. Kaupan henkilökunnan mukaan nuorehko mies oli käynyt ostamassa kaupasta kaksi mustaa tussia ja aukaissut paketit poistuessaan.
Myyjä oli tämän jälkeen mennyt katsomaan ja huomannut, että hissien oviin oli ilmestynyt kuviot.
Tekijä näkyy kaupan valvontakameran kuvassa. Hän on 20–25-vuotias vaaleahiuksinen mies. Yllään hänellä oli sininen Adidaksen takki, musta huppari ja valkoiset kengät.
Poliisi tutkii asiaa vahingontekona.
Aikuiset miehet tuhrivat!!!!
Kyldyyriä Helsingissä!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
paha tukari
- Remington Steele
Re: Aikuiset miehet tuhrivat!!!!
Hihihi, hauska juttu! Onnittelut! Tuota ei olekaan vielä kuultu kovinkaan montaa kertaa. Ilmeisesti se sinua jaksaa edelleen kuitenkin huvittaa.Marsalkka kirjoitti:Eikö heitä pitäisi kuitenkin yrittää ymmärtää? Ehkä heillä on vain niin kauhian kova tarve tuhria. Kyse saattaa olla myös kyldyyri-ilmiöstä.
Mukavaa, että kyldyyri-ihmistäkin naurattaa!paha tukari kirjoitti:Hihihi, hauska juttu!Marsalkka kirjoitti:Eikö heitä pitäisi kuitenkin yrittää ymmärtää? Ehkä heillä on vain niin kauhian kova tarve tuhria. Kyse saattaa olla myös kyldyyri-ilmiöstä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
kyldyyri-ihminen asialla
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/poliis ... n_matkassaEnnen neljää Hirvonen ja Heikkinen yllättivät vielä itse teossa töhrijän, joka suttasi tussilla RAY:n ja apteekin näyteikkunoita. Nuorukaisen onneksi tussi oli vesiliukoista ja helposti poistettavaa, joten hän selvisi 20 € rikesakolla. Miehen tagit kuitenkin otettiin muistiin, sillä Kuopiossa on töhryjä muuallakin ja tämän tapauksen kautta saattaa hyvinkin selvitä myös muita ilkivallantekoja. Sylkitestin mukaan mies oli liikkeellä vain alkoholin voimalla mutta kerrankos sitä tärpätti saa tekemään tyhmyyksiä.
Kyldyyri-ihmiset tuhrivat huvimajan!
Töhryt peittävät Rakkauden temppelin Espoon Järvenperässä
18.4.2009 18:54
A A
Elsa Tuppurainen
Helsingin Sanomat
Juhani Niiranen / HS
Engelin suunnittelema huvimaja Träskändan puistossa Espoon Järvenperässä on täynnä töhryjä.
Kaukaa niin kaunis ja läheltä niin kamala. Moni Träskändan kartanopuistossa Espoon Järvenperässä kierrellyt on järkyttynyt puiston laitamalla olevan huvimajan nykykuntoa.
Töhryt kirjovat sen pylväät kauttaaltaan. Pylväiden pinta on paikoin lohkeillut. Kupolin alla oleva lasikatto on rikki ja lasin päälle on nakeltu juomatölkkejä ja sanomalehtiä.
Carl Ludvig Engelin suunnittelema huvimaja rakennettiin puistoon 1820-luvulla. Kartanon omisti tuolloin senaattori Carl Johan Walleen, joka oli kartanon tunnetuimmaksi omistajaksi tulleen Aurora Karamzinin isäpuoli.
Huvimajaa on kutsuttu sekä Rakkauden temppeliksi että Dianan temppeliksi.
Espoon maalaiskunta osti kartanon 1923.
Luonnonsuojelualueena olevalle kartanopuistolle valmistui viime vuonna käyttö- ja hoitosuunnitelma.
"Muu kunnostaminen on sen sijaan ihan auki", kertoo Espoon kaupungin teknisen keskuksen suunnitteluinsinööri Ritva Hämäläinen.
Kiinteistöisännöitsijä Jouko Ahonen kaupungin tilakeskuksesta myöntää hänkin, ettei huvimajasta ole puhuttu viime aikoina.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/T%C ... 5245273075
18.4.2009 18:54
A A
Elsa Tuppurainen
Helsingin Sanomat
Juhani Niiranen / HS
Engelin suunnittelema huvimaja Träskändan puistossa Espoon Järvenperässä on täynnä töhryjä.
Kaukaa niin kaunis ja läheltä niin kamala. Moni Träskändan kartanopuistossa Espoon Järvenperässä kierrellyt on järkyttynyt puiston laitamalla olevan huvimajan nykykuntoa.
Töhryt kirjovat sen pylväät kauttaaltaan. Pylväiden pinta on paikoin lohkeillut. Kupolin alla oleva lasikatto on rikki ja lasin päälle on nakeltu juomatölkkejä ja sanomalehtiä.
Carl Ludvig Engelin suunnittelema huvimaja rakennettiin puistoon 1820-luvulla. Kartanon omisti tuolloin senaattori Carl Johan Walleen, joka oli kartanon tunnetuimmaksi omistajaksi tulleen Aurora Karamzinin isäpuoli.
Huvimajaa on kutsuttu sekä Rakkauden temppeliksi että Dianan temppeliksi.
Espoon maalaiskunta osti kartanon 1923.
Luonnonsuojelualueena olevalle kartanopuistolle valmistui viime vuonna käyttö- ja hoitosuunnitelma.
"Muu kunnostaminen on sen sijaan ihan auki", kertoo Espoon kaupungin teknisen keskuksen suunnitteluinsinööri Ritva Hämäläinen.
Kiinteistöisännöitsijä Jouko Ahonen kaupungin tilakeskuksesta myöntää hänkin, ettei huvimajasta ole puhuttu viime aikoina.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/T%C ... 5245273075
Kyldyyri-ihminen Kouvolassa!
Nuorukainen töhri seiniä humalassa
julkaistu 09.04. klo 15:44
Usealla spray-pullolla varustautunut mies jäi kiinni Kouvolan keskustassa.
Kouvolan poliisi tavoitti päihtyneen töhrijän tiistain ja keskiviikon välisenä yönä. Parikymppinen mies jäi kiinni Kouvolan keskustassa. Hänellä oli kiinni otettaessa mukanaan useita spray-pulloja.
Poliisi epäilee nuorukaista seinien töhrimisestä paitsi keskustan, myös Lehtomäen alueella. Mies on ollut tapauksen vuoksi pidätettynä.
Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Kyldyyriä Vihdissä!
Autoja töhrittiin
03.04.2009 10:45
Töhrijä on iskenyt henkilöautojen kimppuun Vihdissä. Ilkivalta on tapahtunut Loiskaajantiellä tiistain ja keskiviikon välisenä aikana.
Metallinhohtoista autoa sotkettiin punaisella spraymaalilla autokatoksessa. Samoin mustaa Skoda-merkkistä autoa sotkettiin punaisella maalilla.
Lisäksi Vihdin Mäntytiellä on anastettu henkilöauton tavaratilasta metallinen työkalupakki työkaluineen sekä hylsysalkku. Varkauskin tapahtui tiistain ja keskiviikon välillä.
Mua ärsyttää otsikossa "tuhrivat" sillä yleensä se tarkoittaa ulosteella esim. housujen sotkemista
Eikö sen voisi muuttaa muotoon "töhrivät" 
Nanika ga tooku matteiru to
Ei voi muuttaa. Harkitsin asiaa tarkkaan ja tässä yhteydessä haluan käyttää nimenomaan termiä "tuhria".Clyde kirjoitti:Mua ärsyttää otsikossa "tuhrivat" sillä yleensä se tarkoittaa ulosteella esim. housujen sotkemistaEikö sen voisi muuttaa muotoon "töhrivät"
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Taas on töhritty -

"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Ainiin, olisi pitänyt katsoa kuka ketjun oli aloittanut ja sitten vasta (jättää kysymättä) voiko muuttaa vai eiMarsalkka kirjoitti:Ei voi muuttaa. Harkitsin asiaa tarkkaan ja tässä yhteydessä haluan käyttää nimenomaan termiä "tuhria".Clyde kirjoitti:Mua ärsyttää otsikossa "tuhrivat" sillä yleensä se tarkoittaa ulosteella esim. housujen sotkemistaEikö sen voisi muuttaa muotoon "töhrivät"
Nanika ga tooku matteiru to
Tuhriminen loppuu Helsingistä!!!
Aikuiset miehet saavat luvan kanssa harrastaa kyldyyriä ja toisten omaisuuden tuhrimiseen ei enää ole tarvetta! Mahtavaa!Suvilahteen avataan satametrinen graffitiaita
4.5.2009 13:48
A A Teppo Moisio
Helsingin Sanomat
Ville Männikkö
Helsingin Suvilahteen avataan kahden viikon päästä noin sadan metrin mittainen laillinen graffitiaita.
Aita tulee niin sanotun Suvilahden tapahtuma-aukion etelälaitaan. Kulttuurikeskusalueen ja voimalaitoksen välinen metalliverkkoaita päällystetään vanerilevyillä, joihin kuka tahansa on tervetullut maalaamaan graffitinsa.
"Meidän mielestämme graffiti on katutaidetta, ja meidän mielestämme sen tekemisen pitäisi olla mahdollista", sanoo graffitiseinäprojektia puuhaavan Kiinteistö oy Kaapelitalon toimitusjohtaja Stuba Nikula.
Kyseessä on väliaikainen kokeilu. Aita avataan maalareille lauantaina 16. toukokuuta. Syksyllä alkavat alueen massiiviset maanparannustyöt, eikä seinälle sen jälkeen ole enää asiaa.
Nikulan mukaan maalarit ovat tosin löytäneet Suvilahden alueen jo nyt.
"Siellä on jo käyty maalaamassa seiniä, se on ollut ongelma. Nyt toivomme, että maalarit jättävät rakennukset rauhaan."
Mikäli graffitit pysyvät luvallisessa aidassa eikä maalauksia ilmesty kulttuurikeskuksen muihin pintoihin, voidaan remontin jälkeen Suvilahden pihaan pystyttää pysyvä betoniaita graffitimaalarien käyttöön.
"Toivoisimme, että saisimme siihen esimerkiksi hyvät valot niin, että maalaamassa voi käydä myös öisin", Nikula kuvailee.
Toisaalta myös kokeilun epäonnistumisesta vedettäisiin omat päätelmät, Nikula toteaa.
"Me heitämme pallon nyt taiteilijoille. Jos rakennusten seiniä maalataan myös jatkossa, ei meillä tällaisia taiteilijoita ole mitään tarvetta tukea."
Kiinteistö oy Kaapelitalo on Helsingin kaupungin omistama yhtiö, joka omistaa Kaapelitehtaan ja Suvilahden kiinteistöt.
Tuhriminen loppuu myös Vantaalta!!!!
Aikuiset miehet saavat kohta Vantaallakin luvan kanssa harrastaa kyldyyriä ja toisten omaisuuden tuhrimiseen ei enää ole tarvetta! Mahtavaa!Laillisia graffitipaikkoja pian Vantaalle
Graffitimaalari Pekka kertoo Ruskeasannassa Tuusulanväylän alittavan hirvitunnelin olevan yksi epävirallisista graffiti-gallerioista. Tomi Setälä
Vantaalle perustetaan jo tänä kesänä laillisia graffitinmaalauspaikkoja, mikäli suunnitelmat etenevät ongelmitta.
Aluearkkitehdit miettivät parhaillaan helppoja ja kiistattomia kohteita, joista 1-3-voitaisiin ottaa käyttöön kesän aikana.
Mahdollisia sijoituspaikkoja ovat esimerkiksi Koivukylä, Myyrmäki ja Korso.
Ensimmäiset maalauspaikat aiotaan suunnitella ja toteuttaa nuorten ja taiteilijaseuran yhteisvoimin.
Kertalupaan perustuvien graffitien tekemisen lisäksi muitakin toteutustapoja harkitaan.
- Alikulkutunneleihin sopisi hyvin kertaluonteiset työt. Mutta vaikkapa hirvitunneleihin voisi perustaa gallerioita, joihin saisi kuka tahansa maalata milloin tahansa, ehdottaa Vantaalla varttunut graffitimaalari Pekka, 27.
Laillisten maalauspaikkojen vastustajat pelkäävät, että lailliset paikat lisäisivät laittomien graffitien määrää.
- En usko, että lailliset paikat lisäisivät laittomia graffiteja. Ne, jotka alkavat harrastaa tätä, alkavat joka tapauksessa, Pekka sanoo.
Vantaan kaupunginvaltuuston enemmistö on kannattanut laillisten graffitipaikkojen perustamista. Aihetta käsitellään syksyllä aluetoimikunnissa.
Haastateltavan nimi on muutettu.
Heidi Lämsä
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Mielenkiintoista nähdä, vähentävätkö lailliset maalauspaikat laitonta töhrimistä jota kunnioitettu Marsalkka tuhrimiseksi kutsuu.
Luulen, että nämä tageiksi kutsutut pikkutöhryt eivät tule poistumaan. Laillisille paikoille tulee sitten sitä todellista kyldyyri-ihmisten taidetta kun taiteilijat saavat kaikessa rauhassa ja hyvässä valossa ilmaista itseään.
Luulen, että nämä tageiksi kutsutut pikkutöhryt eivät tule poistumaan. Laillisille paikoille tulee sitten sitä todellista kyldyyri-ihmisten taidetta kun taiteilijat saavat kaikessa rauhassa ja hyvässä valossa ilmaista itseään.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Aikuiset miehet tuhrivat Myyrmannia
Nuoret? Aikamiehiä mielestäni.Nuoret töhrivät Myyrmannia
Vartija otti maanantai-iltana kiinni kaksi nuorta miestä, jotka olivat maalaamassa tageja kauppakeskus Myyrmannin seinään.
Vantaalaisten vuosina 1985 ja 1986 syntyneiden miesten tekoja tutkitaan vahingontekona.